Sari la conținut

Bmw R 850 R Vs Honda Cb 750 Seven-fifty


uzunu
 Share

Postări Recomandate

Parca as fi o gravida cu pofte. As avea banii (vreo 4000E), dar prefer sa nu ma grabesc si sa cantaresc variantele. Printre ele se afla si astea doua mobre, insa, pana acum, n-am avut placerea sa calaresc niciuna. De altfel, nu-mi aduc aminte sa fi vazut vreuna in toate drumurile pe care le-am facut.

 

BMW:

+ cardan, injectie, suspensie, ABS, rezervor mare, toate solutiile R-urilor (carter uscat, disc de ambreiaj uscat, ungere prin circuite separate, doar 2 cilindri etc.)

- spatiu de bagaje deasupra (fara posibilitate de top-case din ce am vazut)

Honda:

+ looks (cea mai frumoasa trotineta facuta vreodata dupa mine), spatiu de bagaje deasupra, mai ieftina, fiabila, legenda primului si ultimului UJM

- lipsa ABS, suspensie dual-shock pe spate, rezervor doar de 13 litri (lumea vorbeste de autonomie de maxim 250km), carburatie (sincronizare, soc, reglare, consum, poluare)

 

Ambelor le pot fi adaptate coburi, deci transformate in tourer-uri, presupun ca nu se pune problema de confort (poate doar de vibratii la BMW), ambele arata ok-ish cu parbriz. Dar ar rezista vreuna din ele la un tur de 15.000km facuti exclusiv pe asfalt? Ar putea duce haine, cort, ustensile de gatit, eventual si o pasagera timp de 30 de zile? Care si-ar pastra cel mai bine valoarea de revanzare?

 

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

topcase pe BMW se poate pune, scade minusul de acolo, si gata alegerea

e drept, e R1100, dar nu e nicio diferenta intre biciclete

 

:)

 

PS: am 25.000 km cu el de cand l-am luat, si singura chestie inlocuita la el a fost cablul de ambreiaj

 

poza cu coburi si cu topcase

post-7718-1219171893_thumb.jpg

Editat de wrongname
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Superb atunci. Insa eu voi alege 850 pentru pretul ceva mai mic si autonomia ceva mai mare (la acelasi rezervor, un motor mai mic).

 

Cat ulei iti mananca, de ex? Stiu ca R-urile GS au problema asta. Tot de la GS, oamenii se plangeau de sa. Iar toata nebunia de coburi + topcase (observ coburi originale BMW) cat te-a costat, daca le-ai cumparat separat? Aceeasi intrebare si pentru crash-bar-uri. Cum se descurca airhead-ul pe caldurile astea? Care-i viteza ta de croaziera? Si cum te descurci cu gasitul de gume spate?

 

Scuze de gasca de intrebari. Am ales sa le pun aici si nu sa-ti dau PM deoarece poate cineva, in timp, va gasi utile raspunsurile. Multam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Superb atunci. Insa eu voi alege 850 pentru pretul ceva mai mic si autonomia ceva mai mare (la acelasi rezervor, un motor mai mic).

 

Cat ulei iti mananca, de ex? Stiu ca R-urile GS au problema asta. Tot de la GS, oamenii se plangeau de sa. Iar toata nebunia de coburi + topcase (observ coburi originale BMW) cat te-a costat, daca le-ai cumparat separat? Aceeasi intrebare si pentru crash-bar-uri. Cum se descurca airhead-ul pe caldurile astea? Care-i viteza ta de croaziera? Si cum te descurci cu gasitul de gume spate?

 

ABS mi se pare din start un motiv serios sa alegi BMW... eu am schimbat moto fara ABS imediat dupa prima cazatura pe ud.

Apoi, de cardan nu mai vorbim... scapi de grija lantului.

Important: la BMW spre deosebire de japoneze, service-ul se poate face la 10.000km.

 

De carat bagaje de asemenea gentile laterale BMW sunt intre cele mai mari, parca 36L / bucata. As cauta unul care le are deja originale, au si aceeasi cheie cu moto; ulterior te costa mult, chiar si unele ne-originale care arata mult mai urat, mai ne-aerodinamice...

Top-case la R este mai rar, original nu cred ca a existat. Dar exista original soft-case, o geanta destul de mare care se prindea exact pe portbagaj. Alta varianta pt spate este geanta mare universala (sac-cilindru) pe care o gasesti la Louis cu cca 20euro sau originala BMW cu 100 euro (mult mai buna calitativ si cu diverse accesorii).

Un tank-rucksack (geanta de rezervor) este iarasi foarte util, si ca volum suplimentar dar si ca ai lucruri la indemana (aparat foto, telefon, apa, etc). Nu mai vorbim de harta!

 

As face un mic efort (de cautat si financiar) si as lua 1100, mai ales daca vrei sa cari si bagaje si pasager. Diferenta de pret si consum/autonomie poate tinde spre zero in schimb puterea merita!

 

Cu uleiul... consumul depinde si de felul in care mergi, incarcare, uzura etc... oricum, nu e ceva de speriat si depinde de la caz la caz. Se poate folosi un ulei ieftin din ce scrie lumea pe forum. Chiar si la BMW este destul de ieftin.

De asemenea, incalzirea poate deveni o problema doar daca stai mult timp in blocaj/trafic cu motorul pornit, pe caldura mare... altfel, in conditii normale sau la drum, nici o problema.

 

Anvelope gasesti fara probleme la toti producatorii seriosi. Sunt si vor mai fi mult timp in circulatie BMW-urile astea cu 18" pe spate. De exemplu Metzeler Roatec Z6 (extraordinare pt touring) cu cca 180euro cel de spate.

 

La revanzare cred ca tot BMW sta mai bine... toata lumea stie ca un BMW ramane o moto pe care te bazezi si la peste 100.000km.

 

Vlad :P

Editat de khk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am dat pe F650 GS si am inteles care-i treaba cu ABS-ul. D'asta e si un punct important in alegere. Despre bagaje, sincer as vrea sa scap de chinul numit roll-bag care numai o pozitie normala nu ia. Din experienta mea de 4000km cu tipul asta de bagaj, niciodata n-am reusit sa-l pun in asa fel incat sa stea intr-un loc si sa nu se pleosteasca. Ala de la Louis m-a costat fix 5 euro.

 

Puterea lui 850 sunt convins ca e arhisuficienta. In definitiv, nu m-am plans niciodata ca DR-ul meu nu ar avea suficienta, chiar si incarcat. In plus, nu viteza ma intereseaza, ci caracteristicile de anduranta, gen autonomie, consum si fiabilitate. La 4000E pot lua un 850 din 97-98 cu 35.000km sau un 1100 de prin 94-95 cu 50.000km. Prefer prima varianta in detrimentul puterii care e doar cu 9CP mai mare la 1100. 130km/h ma intereseaza sa poata merge la viteza de croaziera fara sa fie stresat si e tot ce am nevoie.

 

Despre ulei, atat timp cat stiu ca pot sa opresc la prima benzinarie si sa fac in 30 de min schimb cu ulei de masina, nu prea ma intereseaza aspectul, dar nu-i tocmai placut sa stau in fiecare seara si sa verific nivelul, eventual sa si completez cu sticluta pe care o car cu mine. La DR am racire pe aer si ulei si am avut probleme constante in ultima tura din cauza supraincalzirii (ok, mergeam in 40 de grade, dar totusi), neputand mentine o croaziera mai rapida de 90km/h.

 

Asta cu

toata lumea stie ca un BMW ramane o moto pe care te bazezi si la peste 100.000km.
seamana cu "Am ales Honda ca-i... Honda". Dar da, stiu si am vazut GS-uri cu peste 100.000km care n-au avut probleme majore. Oricum, multumesc fain pentru raspunsuri :P
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Despre bagaje, sincer as vrea sa scap de chinul numit roll-bag care numai o pozitie normala nu ia. Din experienta mea de 4000km cu tipul asta de bagaj, niciodata n-am reusit sa-l pun in asa fel incat sa stea intr-un loc si sa nu se pleosteasca. Ala de la Louis m-a costat fix 5 euro.

 

Eu cred cu tarie in vorba "cat dai, atata face"... de aceea l-am cumparat pe cel de la BMW de care sunt foarte multumit. Sistemul de prindere este excelent gandit, alt material, alta calitate. Mi s-au parut folositoare si bareta de carat pe umar si buzunarul cu plasa pt lucruri umede. (fiind etans, un prosop umed de exemplu afecteaza lucrurile uscate din interior). Iar volumul de 51L bate majoritatea top-case-urilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Superb atunci. Insa eu voi alege 850 pentru pretul ceva mai mic si autonomia ceva mai mare (la acelasi rezervor, un motor mai mic).

 

Cat ulei iti mananca, de ex? Stiu ca R-urile GS au problema asta. Tot de la GS, oamenii se plangeau de sa. Iar toata nebunia de coburi + topcase (observ coburi originale BMW) cat te-a costat, daca le-ai cumparat separat? Aceeasi intrebare si pentru crash-bar-uri. Cum se descurca airhead-ul pe caldurile astea? Care-i viteza ta de croaziera? Si cum te descurci cu gasitul de gume spate?

 

Scuze de gasca de intrebari. Am ales sa le pun aici si nu sa-ti dau PM deoarece poate cineva, in timp, va gasi utile raspunsurile. Multam.

 

 

al meu consuma afara 5,5 la 100 ... cu pasager si bagaje... la rezervorul de 19 ... ar trebui sa iti ajunga autonomia... asa cum zicea si colegul, indicat ar fi un 1100 sau chiar 1150... diferenta de pret nu cred ca e ucigatoare..

ulei... adaug cam 200 ml la mia de km, poate mai mult, poate mai putin, nu a fost niciodata cazul sa intru in panica si sa calculez...

saua e PREA confortabila...

eu am luat-o exact cum o vezi, nu am mai pus nimic in plus... si da coburii sint originali BMW si au aceeasi cheie, cea de contact..

scuza-mi nestiinta, dar nu stiu ce e ala airhead :P

viteza de croaziera 130, e cel mai placut... mai sar spre 150 in depasiri, dar de pe la viteza aia in sus devine prea palpitant pentru varsta mea.

cauciucuri gasesti fara nicio problema, cauta-ma si te directionez catre "aducator"...

 

LE: eu am luat setul de caucioace cu 240 sau 260 E ambele... parca... 180 doar cauciucul spate mi se pare usor exagerat :makeout:

 

succese in achizitionare...

Editat de wrongname
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am R1100R din 96. Consum itre 4.8-5.5 la drum intins. Are coburi originale pe care am cumparat ulterior si a costa 580 de euro. Consum de ulei nesimnificativ(aprox. 100 ml la 2000Km sau mai putin)> adevarul ca e rar cand sare acul de la vitezometru peste 130. Viteza de croaziera fiind 100-130.

Si refritor la caldura. Am avut ocazia sa merg cu motorul in 36 de garde celsius cu 5 km/h. S-a incalzit rau dar nu s-a simtit nici o scadere de performanta. Eventual era putin mai lenes. Dar la fel era si la motoarele racite cu lichid.

Si un mare + de care ai uitat suspensiile(palalever si telelever).

Eu as da un + si la look.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si refritor la caldura. Am avut ocazia sa merg cu motorul in 36 de garde celsius cu 5 km/h. S-a incalzit rau dar nu s-a simtit nici o scadere de performanta.

 

Cum ai fi vrut sa simti vreo schimbare de performanta la 5 km/h? :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suspensiile si ABS-ul sunt doua puncte importante pentru care BMW este intotdeauna o prima alegere pt mine. Apoi vine si cardanul. Cat despre looks, BMW RIDER, carena aia fata de la al tau e urata cu spume :makeout: Dar da, am vazut si parbrize mai frumoase la R-uri.

 

Ca alternative ma mai gandesc si la GS si RT, dar n-am reusit sa gasesc vreuna in mintile ei, recte cu un numar de km acceptabili si cat mai noi. De aceea, cred ca R-ul va fi mobra mea din octombrie :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vad ca ti-au raspuns numai BMWisti.

Io am Honda Seven Fifty si sunt f multumit de ea.

Rezervorul este de 20 si ceva de litri, nu de 13...

Eu am luat-o in primul rand pentru look, in al doilea rand pentru fiabilitate si 3. - manevrabilitate.

Faci cum crezi tu ca este mai bine, eu sunt multumit de ea pana acum...

 

uite aici niste poze... /index.php?showtopic=236704

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare ..

 

eu am moto pe lant si urmatoarea motocicleta tot pe lant cred ca va fi dar e timp sa imi schimb decizia..

ca fapt divers, poate sunt eu paranoic dar senzatia accelerarii pe un motor cu cardan e putin diferita fata de unul cu lant. lasand si asta..

 

incipuie-ti ca ai de facut un drum de 2400km in doua zile.. nu ti-ai dori sa nu iei cu tine spray de lant ? eu mi-as dori ..

 

si intre cele doua, as alege bmw ul : putem presupune ca fiabilitatea e aceeasi, dar avantajul cardanului si a injectiei e foarte mare, plus ca abs ul e super.. ar trebui sa incerci niste franari mai violente pe asfalt acoperit cu nisip, sau pe piatra cubica si o sa vezi ca abs ul este ceva super..

 

in acelasi timp , daca asa cum ziceai 110 , 120 e o viteza de croaziera acceptabila pentru tine (pentru mine e) poti sa te uiti si la un f650 cu abs.. cred ca e mai apropiat si de genul turelor pe care le-ai tras pana acum ..

 

bafta multa si alegerea motocicletei, din apcate, nu va fi una logica.. ca si le femei, o sa vezi una, o sa aiba ceva defecte, o sa iti fie draga si o iei ... eu am vrut TDM si eram convins ca il cumpar.. numai ca am vazut africa si .. si asta a fost..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BMW e pe cardan doar pt ca pensionarii se apleaca mai greu. :kali:

 

Scuze, nu m-am putut abtine. Nu dati cu... bastonu. Just jokin'. :scratch:

Editat de Emppu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am dat cu F650 GS cu ABS pe forestiera, cu ABS-ul activ. Intr-adevar, era cu totul altceva si imi dadea incredere. Pe de alta parte, in urmatorii doi ani am planificate 2 ture lungi, 100% pe asfalt. Nu merita, economic vorbind, sa iau acum un enduro-tourer pe care sa mai pun cel putin 40.000km in doi ani, ca apoi sa fac si un tur lung de vreo 20.000km cu posibile coclauri. Prefer deocamdata un motor cu mai mult de un cilindru cu care sa ma dau fara greturi pe asfalt, iar DRu' va ramane strict pentru namoale, pietroaie si endureala in 250km radius de Bucale.

 

Pana acum nu m-am dat niciodata pe un BMW mare (R sau K) ca sa vad exact cum se simte un cardan sau suspensia aia smechera. Insa nu cred ca poate fi mai rau decat o suspensie normala, in mintile ei. Altfel nu o dezvoltau.

 

Nu am nevoie decat de o mobra fiabila, care sa stea cat mai teapan pe sosea, sa consume in limite rezonabile (pentru naveta), sa arate bine (si R-ul o face, fara parbriz, bineinteles), dar care nici sa nu aibe greturi la drumuri foarte lungi, incarcata in coburi si topcase pana la refuz. In plus, am ajuns la concluzia ca R 850/1100/1150/1200 R sunt, poate, cele mai sigure motociclete facute vreodata. Din ce am citit, franele sunt excelente, frane peste care mai pui si ABS, puterea e suficient de multa incat sa te scoata din maro, dar si suficient de putina ca sa nu te bage acolo, nu se poate rupe lantul, suspensia tine bine drumul, lipsa unui parbriz te tine in priza, iar sa te lase in drum, trebuie sa fie cam foarte forjata.

 

Oricum, multumesc mult pentru raspunsuri. Ca o fi 850 sau 1100, va decide doar oferta cea mai buna, insa nu va trece toamna pana sa o iau :kali: Cat despre CB750, promit ca, peste ani (si nu multi) sa ma apuc de restaurat una din prima serie si sa o fac ca si scoasa din fabrica. Si apoi sa ma dau la liniute pe Magheru cu reisarii autohtoni :D :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Terminati mai cu prostiile cu ABS pe pietris,frunze ori alte prostii. ABS este o optiune excelenta insa pe pietris,frunze ude nu te scapa nici mama abs-ului. Cum ar putea sa te scape ABS pe frunze ude sa zicem?.Eu ma plimb foarte mult pe drumuri marginite de copaci si am constatat pe pielea mea asta. ABS e OK pe drum ud sa zicem ori cand franezi instantaneu (citeste luat prin surprindere) de oaresice evenimente. Niciodata nu i-am simtit lipsa (am inceput cu ABS). O singura data mi s-a intamplat sa zic : daca aveam ABS nu mai imi fugea asa fata.Dar nu s-a intamplat absolut nimic. Nu ma deranjeaza ABS deloc (ba chiar mi-ar place cel putin dpdv psihologic) insa sa-mi zic ca am ABS si ca acum franez mai bine,nah. Si da, franez extraordinar de bine. Sunt 3 probe de franare la examenul de poligon. Pe care le-am luat din prima.

 

On topic : R-ul de la BMW bate cam tot. Nu mi-a venit sa cred asta primavara la testele de la Kaprun cat de superb se comporta. Motocicleta se transforma in ce vrei tu : tourer, street,commuter si chiar supermoto. Nu o sa-ti para rau o secunda.Mai versatila ca asta nu prea am intalnit. Plus ca 1200-le nou are un sunet demential.

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.ibmwr.org/prodreview/abstests.html

 

Undeva la sfarsit scrie exact despre iarba uda si pietris. Nu am motive sa cred ca se inseala. Iar diferenta la ABS tind sa cred ca se vede pe orice altceva in afara de asfalt uscat si curat, unde creierul nu poate calcula la fel de repede si precis ca un sistem electronic. In plus, poti folosi toata puterea de franare posibila. Poate daca iti iese unul in fata tot nu poti evita doar prin frana, dar la o frana brusca pusa de o conserva in fata careia i se activeaza ABS-ul tu poti raspunde in acelasi mod, fara sa te faci afis pe luneta. Trebuie sa mai iei in calcul si faptul ca, cel mai probabil, n-ai exersat niciodata o franare pe ud, chiar daca pe uscat poti fi as.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze pentru off topic.

Inca o data,ABS este o chestie excelenta,am scris chiar inainte.Ce am vrut sa spun este sa nu-ti pui baza in el ca te scoate din rahat. Daca musti din maner disperat clar ca ABS te arunca pe jos infinit mai greu decat o mobra fara ABS. De aia se da la examen (si ca sa-ti raspund la ultima remarca,ambele examene - poligon si traseu- le-am dat pe ploaie. E un obicei relativ prost in Olanda ploaia asta) franarea de urgenta,franarea de precizie si exercitiu franare: ca sa-ti arate cum se franeaza. Apropos,o alta chestie comuna oraselor olandeze este piatra cubica.In afara de marile artere,cam toate cartierele au piatra cubica.Inutil de spus ca o frana aiurea te pune pe jos.Combina asta cu faptul ca cel putin odata la doi an se formeaza niste santuri aiurea (sol nisipos,deh).

Inca odata,ca sa se inteleaga bine : nu contest in absolut niciun fel utilitatea sistemului ABS. Dar asta nu inseamna ca ma deranjeaza in vreun fel lipsa lui.

Apropos,nu sunt as pe uscat. Stiu sa folosesc frana extraordinar de bine am zis. Si pe uscat si pe ud. Mult mai bine decat acceleratia.Deh,varsta...

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vad de ce numesti topicul: " BMW sau Sevenfifty" cand de fapt tu esti din capu' locului hotarat sa-ti iei BMW.

Decizia este numai a ta!

La ce bun sa-i pui pe oamenii astia sa-si mai laude o data motoarele. Tu stii cel mai bine, ori un motor fiabil, normal, comun, de serie, cam uratica...ori o legenda, fiabila, super desenata, nemuritoare si la bani mult mai putini.

 

 

 

http://www.ibmwr.org/prodreview/abstests.html

 

Undeva la sfarsit scrie exact despre iarba uda si pietris. Nu am motive sa cred ca se inseala. Iar diferenta la ABS tind sa cred ca se vede pe orice altceva in afara de asfalt uscat si curat, unde creierul nu poate calcula la fel de repede si precis ca un sistem electronic. In plus, poti folosi toata puterea de franare posibila. Poate daca iti iese unul in fata tot nu poti evita doar prin frana, dar la o frana brusca pusa de o conserva in fata careia i se activeaza ABS-ul tu poti raspunde in acelasi mod, fara sa te faci afis pe luneta. Trebuie sa mai iei in calcul si faptul ca, cel mai probabil, n-ai exersat niciodata o franare pe ud, chiar daca pe uscat poti fi as.

Editat de kawaz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai pentru ca nu eram hotarat in momentul in care am scris topicul. Chiar in momentul ala balanta inclina mai mult spre Honda. Faptul ca mai mult bavarezii si-au laudat mobrele a contat in alegere, dar au iesit la iveala aspecte la care nu ma gandisem.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bafta!

 

Tocmai pentru ca nu eram hotarat in momentul in care am scris topicul. Chiar in momentul ala balanta inclina mai mult spre Honda. Faptul ca mai mult bavarezii si-au laudat mobrele a contat in alegere, dar au iesit la iveala aspecte la care nu ma gandisem.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 10 months later...
BMW e pe cardan doar pt ca pensionarii se apleaca mai greu. :P

 

Scuze, nu m-am putut abtine. Nu dati cu... bastonu. Just jokin'. :D

Dupa insolitul raspuns tind sa deduc ca nu ai gustat KARDANUL ! Nu`i nimic , mai ai timp Incearca sa faci o "liniuta cu un bmw , asa puturos, nu cred ca vei fi dezamagit !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Las' ca am incercat eu cu un 400EXC supermotard. Abia m-am tinut dupa el pana la 100km/h :)

 

Merci ca ai adus topicul la suprafata :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Putem compara Kawasaki Z750,Suzuki gsx 750 si Sevenfifty.Sunt motoare din acesi clasa.

Nu se poate compara 4 in linie cu un boxer in 2.

BMW e altceva.

Seven fifty e pe injectie din 96.

Consumul e intre 3.8 si 8l , in functie de mobilitatea incheieturi la un moment dat.Are rezervorul de 20l.Se poate calcula autonomia.E foarte comoda si ptr pasager.Se fabrica si la aceasta ora ptr piata japoneza.

Nu sunt reglaje in motor ,totul e hidraulic.

Cardanul ar fi bun ptr mine ca ma aplec greu si pentru cei care nu au timp de intretinere.

Toate motoarele care sunt pe cardan au un altfel de suspensie pe spate.Si eu vreau cardan.

Yamaha SR 125 a trecut de 100000km intr-o tara(prietena :) ) unde l-au folosit postasii.Km parcursi nu sunt criteriu de comparatie.

CB-ul are un singur defect e sensibil in partile nichelate.

Scuze nu m-am putut abtine.

Celor care sunt fun BMW degeaba le vorbesti de japoneze sau HD si invers.

 

Cu respect

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...