Sari la conținut

Problema Pornire


Postări Recomandate

Problema e simpla...dar cu bataie de cap :D Scanteieste, benzineste, dar nu porneste...Bateria e ok, de incarcat incarca. Impinsa porneste, contacte la cric si ambreiaj sunt ok, isi fac treaba bine. Cand apas pe buton sa porneasca nu se aude decat tacanitul releului, intensitatea bateriei nu scade...Daca tin mai mult pe buton da semne ca ar invarti dar foarte slab si rar...Problema e ca nu face mereu asa, are momente cand porneste ok, la prima apasare a butonului. De contacte imperfecte nu cred ca e vorba, pentru ca le-am tot verificat si nu pare nimic in neregula...

Si pornita de la baterie de la masina porneste greu si cu mult stres. Am verificat si bujiile, si sunt ok deci nu ar fi nici de aici... Un feed-back pe care l-am primit ar da vina pe carbuni sau pe bendix, ca nu ar mai invarti bine. Asa ca m-am gandit sa le dau celor mai cunascatori ca mine o tema de gandire :kali: :scratch:

Multumesc anticipat pentru raspunsurile pertinente :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa fii sigur ca nu e releul de pornire (poate avea el contact imperfect in interior) incearca sa "treci peste el". Fa contact cu un fir pe bornele mari ale releului de pornire si vezi daca se invarte electromotorul. Daca nu se invarte nici asa, clar el e de vina. Electromotorul.

Asta e valabil daca ai bateria 100% buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa fii sigur ca nu e releul de pornire (poate avea el contact imperfect in interior) incearca sa "treci peste el". Fa contact cu un fir pe bornele mari ale releului de pornire si vezi daca se invarte electromotorul. Daca nu se invarte nici asa, clar el e de vina. Electromotorul.

Asta e valabil daca ai bateria 100% buna.

pai a zis ca a incercat si cu o baterie de masina, asa ca as exclude din start bateria.

eu zic asa, releul, si sa il verifice exact cum ai spus tu, sarind peste el sau daca nu carbunii de la electromotor si rotor-colectorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal! Mersi pt raspunsuri....Am desfacut electromotorul si am vazut ca dimensiunea carbunilor e undeva putin sub 1 cm...ma gandesc totusi ca sunt cam dusi. Asa ca maine o sa ma duc sa ii schimb si sa vad cum se comport cu ei noi....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal! Mersi pt raspunsuri....Am desfacut electromotorul si am vazut ca dimensiunea carbunilor e undeva putin sub 1 cm...ma gandesc totusi ca sunt cam dusi. Asa ca maine o sa ma duc sa ii schimb si sa vad cum se comport cu ei noi....

putin sub un cm nu e asa putin cum crezi tu.....e chiar acceptabil.....acum depinde si de model, de ex, la cx500, lungimea minima a carbunilor este de 6mm.

foarte important, curata si rotor-colectorul, sa nu cumva sa ai scurturi intre perii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

desfa bendixul ca are contactele oxidate si eu am patit chestia asta si dupa o curatare temeinica n-a mai facut.

ca sa fii sigur verifica cum s-a mai spus, pui un fir gros(sau o cheie) intre bornele mari si vezi cum invarte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca Marauder-ul de 800 are asa ceva dar....cand aveam Intruder-ul de 1500 aceste simptome le avea cand trebuia reglat cablul de decompresie.

Acest cablu deschide 2 valve, una pe fiecare piston, pentru a scadea compresia si a face pornirea mai usoara.

Pentru verificare: impinge un pic motocicleta in fata sau in spate dupa ce ai bagat-o in treapta a-2-a, o impingi pana simti ca s-au miscat un pic pistoanele, o aduci in punctul mort si-i dai la demaror, daca invarte inseamna ca trebuie reglat acel cablu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

desfa bendixul ca are contactele oxidate si eu am patit chestia asta si dupa o curatare temeinica n-a mai facut.

ca sa fii sigur verifica cum s-a mai spus, pui un fir gros(sau o cheie) intre bornele mari si vezi cum invarte.

bre, bendixul nu are contacte, bendixul este pur si simplu un un ansamblu mecanic cunoscut si sub denumirea de ambreiaj de sens, adica, intr-un sens transmite miscarea, in celalalt nu.

ala de care zici matale e releul de actionare al electromotorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bre, bendixul nu are contacte, bendixul este pur si simplu un un ansamblu mecanic cunoscut si sub denumirea de ambreiaj de sens, adica, intr-un sens transmite miscarea, in celalalt nu.

ala de care zici matale e releul de actionare al electromotorului.

da bre asa e stiu si eu asta!

ultima data cand i-am explicat unuia ca la moto nu e ca la masina mi-a luat mai mult timp.(si la auto multi folosesc termenul bendix pt tot subansamblul solenoid+ambreiaj de sens)

am folosit bendix ca multi folosesc termenul preluat de la auto(vezi mai sus).

deci desfa si curata contactele releului de actionare, asta daca nu este capsulat.

din cate stiu eu marauderul nu are decompresorul acela automat ca la VL1500.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da....am schimbat carbunii si....surpriza! NU a vrut sa porneasca. Asa ca am inceput iar cu verificarile...Am curatat contacte, verificat sigurante, cabluri, relee...totul functioneaza ok. Pana mi-a venit o idee sa vad daca invarte cand e scos de pe motor. Apas pe buton ..nimic...Din intamplare il misc si o ia...Eureka! Si totusi functioneaza :rock: Problema e a ca functioneaza cand vrea el...Sau mai bine spus, cu ajutor: daca e sa il zgaltai, sa ii dau una...porneste! Singurul raspuns ar fi ca are un contact imperfect undeva in interiorul electromotorului. Urmeaza investigatii suplimentare si tratament de specialitate :bounce: Stay tuned

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta cu contactul imperfect e cazul cel mai fericit insa din pacate in cele mai multe cazuri cand prezinta simptomele astea de vina e rotorul electromotorului, mai exact are infasurari defecte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da....am schimbat carbunii si....surpriza! NU a vrut sa porneasca. Asa ca am inceput iar cu verificarile...Am curatat contacte, verificat sigurante, cabluri, relee...totul functioneaza ok. Pana mi-a venit o idee sa vad daca invarte cand e scos de pe motor. Apas pe buton ..nimic...Din intamplare il misc si o ia...Eureka! Si totusi functioneaza :blbl: Problema e a ca functioneaza cand vrea el...Sau mai bine spus, cu ajutor: daca e sa il zgaltai, sa ii dau una...porneste! Singurul raspuns ar fi ca are un contact imperfect undeva in interiorul electromotorului. Urmeaza investigatii suplimentare si tratament de specialitate :banana: Stay tuned

nu te speria ca se rezolva si asta cu un pic de rabdare si multa atentie.

ok, sa trecem la fapte.

desfa iar electromotorul, da-i rotorul afara si priveste in zona unde capetele infasurarilor rotorice sunt conectate la periile colectoare.

vei observa ca sunt capsate acolo. problema ta este din cauza faptului ca s-au slabit si nu mai fac contact.

iei un ciocan de lipit mai baban, fludor si sacaz, cureti bine de tot acea zona de contact dintre corpul periilor si sarma groasa a bobinajului si o cositoresti pe fiecare in parte, cu grija sa nu cositoresti intre ele 2 perii alaturate. incearca sa incalzesti cat mai bine in timpul cositoririi astfel incat sa fie o lipitura buna. si cu asta, basta! montezi la loc si ii dai bice.

daca crezi ca nu te descurci si apari prin bucuresti, imi ceri pe pm datele de contact si ne vedem. sa faci rost de un ciocan de lipit bun si te rezolv io.

 

Man, totusi verifica in manualul de reparatii, poate are cablu de decompresie, simptomele arata exact cum facea vl-ul meu inainte sa-i ajustez acest cablu.

pe tine daca te doare capul iti masezi piciorul stang? :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu zic ca s bucsile electromotorului duse

da, ai dreptate. si asta poate fi o cauza. dar, in acest caz, trebuia sa-i manance curent enorm din baterie cand vroia sa porneasca.

ti se fac luminile lumanari, initiatorule, cand dai la automat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, ai dreptate. si asta poate fi o cauza. dar, in acest caz, trebuia sa-i manance curent enorm din baterie cand vroia sa porneasca.

ti se fac luminile lumanari, initiatorule, cand dai la automat?

Mersi mult pentru raspuns...(tutror de altfel)Pana la urma tind sa cred ca e vorba de un contact imperfect...pt ca daca il zgaltai putin porneste, apoi moare iara. Intr-un final l-an dat la testat si curatat, sa vad daca baietii reusesc sa il faca. Poate trebuia doar curatat bine de tot...sa vedem. Cu puterea bateriei nu am nicio problema, intensitatea luminilor nu scade de fel, e mai vioi ca niciodata :rolleyes: Keep you posted :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi mult pentru raspuns...(tutror de altfel)Pana la urma tind sa cred ca e vorba de un contact imperfect...pt ca daca il zgaltai putin porneste, apoi moare iara. Intr-un final l-an dat la testat si curatat, sa vad daca baietii reusesc sa il faca. Poate trebuia doar curatat bine de tot...sa vedem. Cu puterea bateriei nu am nicio problema, intensitatea luminilor nu scade de fel, e mai vioi ca niciodata :ph34r: Keep you posted :rolleyes:

e clar, iti fura curent pe la conexiunile dintre perii si capetele bobinajelor rotorice.

se rezolva.

ti-am explicat cum, anunta-i si pe "baieti" :D

:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...