Sari la conținut

Problema Racire Fzr600r Help Pls


Postări Recomandate

Salut ,am urmatoarea problema ,fzr ul meu din 94 ,fzr600r sau 4jh in momentul in care ajunge la 90 de grade scoate antigelul pe un furtunas aflat sub maneta de frana picior ,cand sunt in mers temperatura este constanta la 80grade dar cand prind trafic sau stau pe loc un pic la 90 de grade imediat incepe sa fiarba ,o cauza m am gandit ca ar fi faptul ca electroventilatorul nu porneste ,de aici am verificat siguranta de la el ,era arsa am schimbat-o ,am zis ca am scapat dar el tot nu porneste ,am zis sa il pun pe direct la baterie ,am testat si electroventilatorul functioneaza,m am gandit la varianta sa trec ventilatorul pe un buton separat astfel cand o vad ca urca peste 80 de grade sa ii dau drumul ,ce alta solutie as mai avea ,poate fi termostatul?,daca da asta pe unde il pot gasi la modelul meu si cam cum arata?

 

multumesc anticipat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu trece de 90 grade electroventilatorul nu are cum sa porneasca, la majoritatea japonezelor termocupla care comanda ventilatorul cupleaza la peste 100 de grade, 102-104 cam asa.

La 90 de grade nu trebuie sa fiarba lichidul de racire. ( asta daca nu cumva ti-ai luat teapa cu vreu antigel contrafacut care in loc de etilen glicol are la baza alcool cum am patit eu acum muuulti ani). Daca-ti face bule in vasul de expansiune si lichidul are intradevar 90 grade cel mai probabil ai probleme cu garnitura de chiulasa.

Nici termostatul nu cred ca e stricat pt ca daca ar fi fost sigur s-ar fi incins motorul muuult mai tare de 90 grade.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema e ca indicatoarele analogice de temp au "intervale", nu merg chiar liniar (deci nu-s foarte precise). Cum ti-ai dat seama ca e vorba de 90 grade? e gradat asa precis indicatorul de temp din bord?

Ma gandesc poate totusi sunt mai multe grade in lichid din moment ce fierbe.

 

Oricum, unu la mana, verifica termocupla sau cel mai bine inlocuieste-o sa fii sigur (aia comanda ventilatorul). Nu sta cu el numai pe comanda manuala ca sigur o sa se intample sa uiti.

Doi, verifica termostatul, poate nu mai deschide circuitul mare si de aceea iti fierbe si iese pe la prea-plinul vasului de expansiune.

Trei, trebuie aerisit circuitul de racire, scrie in manual...eventual schimbat lichidul... pui 50% apa 50% antigel (sau gasesti amestecuri deja facute de cumparat). Pe sticla de antigel mai sunt descrise si alte combinatii de procentaje.

Patru, verificat uleiul ... daca nu cumva a prins o culoare de cafea-ness-cu-lapte... daca da, in ordinea de pe tricou, verif pompa de apa si apoi garnit de chiulasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

merci de sfaturi ,intradevar in vasul de expansiune fiebe ca in oala ,este antigel 50% restu apa acum in ea ,daca as avea probleme cu garnitura de chiuloasa nu ar trebui sa zemuiasca si ulei pe la ea?

 

o alta intrebare ,din cunostintele voastre ,eu nu m am comfruntat cu asa ceva pana acum,unde este termostatul in general la yamaha ,ma gandesc ca ar trebui sa fie pe langa radiator ,si cum imi dau seama daca acceasta lucreaza?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Garnitura de chiulasa poate fi arsa in mai multe locuri:

1. intre cilindru si exterior: pufaie cand merge motorul, simti ca sufla in locul respectiv daca apropii mana, nu intra apa in ulei, nu intra apa in cilindru, nu intra ulei in apa, nu intra ulei in cilindru;

2. intre un canal de apa si cilindru: iti mananca apa pe paine, o scoate pe teava de esapament la greu, baga presiune in sistemul de racire;

3. intre un canal de ulei si cilindru (mai rar): iti impusca joja afara, mananca ulei mult, scoate fum albastru si "merge in 3".

4. intre un canal de apa si unul de ulei: iti baga apa in ulei si ulei in apa. Se poate verifica cel mai usor: deschizi busonul de la vasul de expansiune si vezi daca apa are reflexele specifice uleiului (curcubeul care se vede si in balti) sau scoti joja si vezi daca uleiul a facut spuma si daca a depasit nivelul de maxim.

 

 

E posibil sa ai termostatul blocat pe inchis si senzorul de temperatura (implicit termocupla) la iesirea din radiator (ca la Honda), caz in care fierbe apa aproape imediat. Scoate termostatul, baga-l intr-un ibric cu apa pe care il pui la fiert. Ai grija sa nu stea termostatul pe fundul ibricului, ci il agati cu o sfoara la 3-4 cm de fundul vasului. Ar trebui sa se deschida cam cand apar bulele alea mici de tot in apa (pe peretii ibricului). Daca asta e OK, verifica termocupla sau schimb-o direct, mai ales daca spui ca ventilatorul merge atunci cand il pui pe direct.

Spor la munci si povesteste si aici ce ai facut.

 

LE: termostatul, la toate motoarele (si de masina) se afla langa pompa de apa, la iesirea spre radiator. Daca te gandesti la ce face fiecare componenta a sistemului de racire, ai sa iti dai seama si singur de ce e pus acolo.

Editat de Alveola
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Garnitura de chiulasa poate fi arsa in mai multe locuri:

1. intre cilindru si exterior: pufaie cand merge motorul, simti ca sufla in locul respectiv daca apropii mana, nu intra apa in ulei, nu intra apa in cilindru, nu intra ulei in apa, nu intra ulei in cilindru;

2. intre un canal de apa si cilindru: iti mananca apa pe paine, o scoate pe teava de esapament la greu, baga presiune in sistemul de racire;

3. intre un canal de ulei si cilindru (mai rar): iti impusca joja afara, mananca ulei mult, scoate fum albastru si "merge in 3".

4. intre un canal de apa si unul de ulei: iti baga apa in ulei si ulei in apa. Se poate verifica cel mai usor: deschizi busonul de la vasul de expansiune si vezi daca apa are reflexele specifice uleiului (curcubeul care se vede si in balti) sau scoti joja si vezi daca uleiul a facut spuma si daca a depasit nivelul de maxim.

 

 

E posibil sa ai termostatul blocat pe inchis si senzorul de temperatura (implicit termocupla) la iesirea din radiator (ca la Honda), caz in care fierbe apa aproape imediat. Scoate termostatul, baga-l intr-un ibric cu apa pe care il pui la fiert. Ai grija sa nu stea termostatul pe fundul ibricului, ci il agati cu o sfoara la 3-4 cm de fundul vasului. Ar trebui sa se deschida cam cand apar bulele alea mici de tot in apa (pe peretii ibricului). Daca asta e OK, verifica termocupla sau schimb-o direct, mai ales daca spui ca ventilatorul merge atunci cand il pui pe direct.

Spor la munci si povesteste si aici ce ai facut.

 

LE: termostatul, la toate motoarele (si de masina) se afla langa pompa de apa, la iesirea spre radiator. Daca te gandesti la ce face fiecare componenta a sistemului de racire, ai sa iti dai seama si singur de ce e pus acolo.

 

 

din fericire nici una dintre simptomele de aici nu le regasesc,ajunge in mod normal la temperatura de 90 de grade (stiu pentru ca ceasul cu temp apei este gradat),singura problema este ca intre 90si 100 grade fierbe ,sa vad ce reusesc sa fac ,cum il gasesc :bounce:

Editat de andriv3r
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din fericire nici una dintre simptomele de aici nu le regasesc,ajunge in mod normal la temperatura de 90 de grade (stiu pentru ca ceasul cu temp apei este gradat),singura problema este ca intre 90si 100 grade fierbe ,sa vad ce reusesc sa fac ,cum il gasesc :bounce:

 

 

Foarte bune indicatiile pe care le'ai primit pana acum, nu mai e cazul sa adaug decat ca ceva e in neregula cu indicatorul de temperatura - apa fierbe la peste 100gr.C iar antigelul cu mult peste... nu inteleg cum tie iti fierbe deja intre 90-100?...

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da intradevar ,temperatura de fierbere a apei este 100 grade C ,poate m am exprimat eu prost ,in vasul de expansiune bolboroseste lichidul ca si cum ar fierbe ,iar pe furtunele de prea plin iese lichid ,cum ajung acasa o sa incerc toate optiunile,multumesc tuturor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in sistem, dat fiind faptul ca e putin presurizat, apa fierbe pe la 110-112 grade celsius. Vezi ca am scris in postul meu mai de dinainte ca daca e termostatul blocat si nu iti ajunge apa in radiator, iar senzorul de temperatura e la iesirea din radiator, e posibil sa apara simptomele astea, pentru ca intradevar apa care sta (fiind termostatul blocat nu circula) in radiator, o sa ajunga la un moment dat la 90 de grade, dar apa care circula in motor sa aiba poate si mai mult decat atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte bune indicatiile pe care le'ai primit pana acum, nu mai e cazul sa adaug decat ca ceva e in neregula cu indicatorul de temperatura - apa fierbe la peste 100gr.C iar antigelul cu mult peste... nu inteleg cum tie iti fierbe deja intre 90-100?...

 

Ride Safe!

probabil i-o fi pus tuica in loc de apa+antigel? :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...