Sari la conținut

Sinteza Dnepr


bubaq
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

intr-un mare final am reusit porni si regla cat de cat dihania de nipran cu ajutorul lui dany care ma servit promt cu piesele si alte maruntisuri .. mai trebe duchisita la estetic si mici reglaje (pana iau aprinderea electronica de la dany) acuma "baietii buni " de la rar sa imi mai dea si itp=ul desi ma cam indoiesc ..si toate's bune cu dihania ..totusi o intrebare am ,, la plecare de pe loc la debraiere are o mica vivratie o oscilatie ceva oricum nu'i inregula .. sa fie duse discurile de ambreaj ?? sau alceva mai grav .. iote si un filmulet cu dihania

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intr-un mare final am reusit porni si regla cat de cat dihania de nipran cu ajutorul lui dany care ma servit promt cu piesele si alte maruntisuri .. mai trebe duchisita la estetic si mici reglaje (pana iau aprinderea electronica de la dany) acuma "baietii buni " de la rar sa imi mai dea si itp=ul desi ma cam indoiesc ..si toate's bune cu dihania ..totusi o intrebare am ,, la plecare de pe loc la debraiere are o mica vivratie o oscilatie ceva oricum nu'i inregula .. sa fie duse discurile de ambreaj ?? sau alceva mai grav .. iote si un filmulet cu dihania

 

Mai ai de reglat `coane , aia nu e turatie de ralanti....nu asa trebe sa se auda o nipra :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai ai de reglat `coane , aia nu e turatie de ralanti....nu asa trebe sa se auda o nipra :)

...supape , ghiduri , tacheti, set, o leaca de mamaliga mancata, asa vreo 3-4 luni( cam o bascula, asa mai mica) , o pereche de carburatoare echilibrate , noi si bune, , o instalatie electrica, o cama simetrica si poate candva va iesi de pe Valea Trotusului...

Asa pentru speriat/afumat bibilicile, merge...trebuie doar completat uleiul in motor , ca-i place sa-l suga bine de tot...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai ai de reglat `coane , aia nu e turatie de ralanti....nu asa trebe sa se auda o nipra :)

da coane'' mai este de reglat insa dupa 5 ani in care a stat sub un nailon"... si o deversat" vrabiile pe ea ..a mai si pornit intr-un fel sau altul important e ca a pornit.. este iarna destul de lunga si pt reglat echilibrat si altele ..nu toti suntem profesori in domeniu sau ingineri mecanici dar avem vointa ..acuma daca ne-o luati si pe asta ...pana la urma de asta sunt forumurile ..sa ne exprimam sa expunem ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..nu toti suntem profesori in domeniu sau ingineri mecanici...

...asta se vede, nu trebuia sa mai si spui. Motorul nu se aude bine deloc, fumul nu-i bun nici el, tu faci ce vrei e optiunea ta!

O nipra nu se tureaza asa in gol, daca vrei sa mergi cu ea si sa faci km. Daca vrei sa te dai prin curte cu ea sau prin fata casei, merge si asa...

Mult succes si nu mai lucra improvizat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da coane'' mai este de reglat insa dupa 5 ani in care a stat sub un nailon"... si o deversat" vrabiile pe ea ..a mai si pornit intr-un fel sau altul important e ca a pornit.. este iarna destul de lunga si pt reglat echilibrat si altele ..nu toti suntem profesori in domeniu sau ingineri mecanici dar avem vointa ..acuma daca ne-o luati si pe asta ...pana la urma de asta sunt forumurile ..sa ne exprimam sa expunem ..

 

Nu vreau sa te descurajez, dar sint foarte multi care nu stiu cum poate sa mearga si se multumesc doar sa o porneasca si sa se dea cu ea in orice hal.

Odata ce ai postat pe forum trebuie sa accepti si comentariile, nu asta urmaresti?

Spor la treaba.

Mesaj completat

Personal n-as incerca adaptarea, atata munca ca sa ce? :blink: Performanta nu v-a fii mai buna, niciodata(fata de un motor cu carburator bine pus la punct).

 

Curios sa spui asa ceva despre cel mai rudimentar sistem de alimentare.Eu cred ca performanta mai slaba decit cu carburatorul nu ai cu ce sa obtii.

Toate motoarele cu benzina au fost trecute pe injectie, de ce nu am face si noi asta ? Eu oricum am prin garaj doua motoare care stau degeaba.

Adaptare mi se pare foarte simpla. Mai complicat pentru mine este partea de soft...deocamdata. Chestia cu pornitul la pedala se poate "seta" .

Cind vin in Buc. te caut. Mersi. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

....Toate motoarele cu benzina au fost trecute pe injectie, de ce nu am face si noi asta ?....

Da, dar nu pentru performanta motorului, ci datorita normelor de poluare tot mai stricte. Ca sa te convingi, intreba-i pe posesrii de nove ce difernta este intre GT si GTI...

Injectia alimenteaza intodeauna cu un amastec sarac - mai putin decat poate arde motorul pt a obtine un CO cat mai mic.

Carburatorul poade da un amestec bogat - mai mult decat poate arde motorul obtinand putere maxima, nu conteaza ce iese pe toba...

Atentie! :D "Rudimentar"-ul tau este un euro 2 veritabil!!! Atunci se credea ca un consum mic, limitat produce poluare mai putina. Astazi la euro 5(disel spre exemplu) a mai aparut un injector in catalizator, nu mai conteaza consumul care a crescut fata de euro 3 sau 4, ci noxele, emisia de CO diminuata. Eu zic sa studiezi mai profund, inainte de a incepe acest proiect.

Daca argumentele acestea n'ajung, e obtiunea ta :D

Daca vrei s'o faci de "amorul artei" te ajut oarece, cu ce pot, insa eu in locul tau mi-as calauzii eforturile in alta directie, sunt multe alte parti slabe la batranele boxere.

 

 

"Tuningul" la injectie se rezuma in anularea unor protectii si pacalirea altor informatii catre ECU sau modificare soft(atunci cand se poate, cand te pricepi si ai cu ce)...daca nu stai intre ele, te doare capul!

Mesaj completat

PS. Am sa revin pe tema asta, puteam s'o fac prin telefon, dar ma gandesc ca poate prinde bine si la altii

Mesaj completat

PS. Am sa revin pe tema asta, puteam s'o fac prin telefon, dar ma gandesc ca poate prinde bine si la altii..

Mesaj completat

Deci ca sa porneasca motorul, ECU are nevoie de minim 3 informatii:

- Turatie (senzor hall)

- Temperatura aer admisie(termistor)

- Presiune absoluta, depresiune galerie admisie(map), pozitie clapeta(potentiometru), debitmetru masic, etc (toate dau cantitate aer).

Daca una lipseste nu v-a pornii.

Pe volanta se afla o coroana danturata, intr-un loc are un dinte dublu plin si unul dublu gol(pentru calculator inseamna PMS). Ceilalti dinti informeaza turatie motor, sa zicem ca’s 48.

Strategie:

In prima faza, 2-3 rotatii calculatorul aduna cele 3 informatii pe care le distribuie pe o cartograma. Stabileste momentul avansului ce trebuie sa fie functie de viteza de rotatie(ex: 240 rot/min) intre 9-17 grade(probabil) inainte de PMS, apoi timpul de injectie(cantitatea de benzina) functie de informatia de depresiune -600/-800mb sau in presiune absoluta 200-400mb. Acum poate genera semnalul catre bobina de inductie si timpul de injectie catre injector.

Dupa pornire(sesizata de cresterea turatiei), incearca sa tina turatia motorului la o anumita valoare(relanti) functie de senzorul de temperatura motor(sa zicem 1400rot/min la -30grade si 850rot/min la 80grade). Daca motorul este cald, la cca 10-15 sec de la pornire corecteaza amestecul si dupa informatia sondei de oxigen(lambda). Amestecul se obtine din timpul de injectie(benzina) si actuatorul clapetei sau un baypass(aer), controlate de calculator. Urmeaza adaptivii si corectiile pe care nu le detaliez acum, nu's importante in acest moment.

Datele sunt informative, pot cauta informatii mult mai precise…

Acum tu la pedala nu poti genera decat cel mult o compresie, rar si pe a doua. Cred ca 1,5 ture de motor, insuficent pentru ca motorul sa porneasca. Totusi daca nu tai contactul, ECU tine minte pozitia volantei si este posibil ca la a 2-a sau a 3-a pedala sa genereze prima scanteie in momentul oportun. Primul jet pe injector, nu stiu daca coincide si cu prima scanteie. Exista totusi posibilitatea ca la pornire sa injectezi cu o siringa o cantitate precisa de benzina in admisie, cantitatea o vei stabili ulterior din probe(daca asta v-a fii solutia). Cred ca solutia corecta ar fii un demaror.

Acum nu stiu, dar nu cred sa existe motoare fara demaror pe injectie. Deasemeni nu am vazut absolut niciodata un motor pe injectie sa porneasca la "sfert" ca unul pe carburator(la cald), si asta din motivele expuse...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Golf 2 si 3, passat B3, vento(toate cu motorizari 1,4-1,6 benzina). Dacia berlina si nova GTI fabricate dupa 2000, motoare 1,4 si 1,6, injectie monopunct. Mai sunt si altele...

Daca mergi la un centru REMAT, nu cred ca-i probleme. Iei urmatoarele:

1. Calculatorul de injectie(ECU)

2. Senzorul de turatie(situat pe motor sau CV, in dreptul volantei)

3. Corpul clapeta(contine injector, senzor temperatura aer, potentiometru pozitie clapeta, actuator de relanti)(are 3 conectori)

4. Bobina de inductie dual(folosesti doar o infasurare, a doua ramane rezerva)

5. Sonda de oxigen (lambda)-situata pe galeria de evacuare la intrarea in catalizator-(nu-i obligatorie, merge si fara daca nu vrei sa o scoti euro2 sau 3)

6. Senzor temperatura motor-situat in chiulasa-

7. Pompa benzina-situata in rezervor(sonda litrometrica) sau afara in imediata apropiere a rezervorului(sa nu o confunzi cu filtrul de benzina)

toate acestea sunt varianta bosch dacia-iti mai trebe o coroana dintata adaptata la volanta. Daca ajungi pana aici, iti furnizez si alte date tehnice mai precise.

8. Daca alegi varianta vw iei si delcoul care contine senzor hall(nu-ti mai trebe coroana dintata)(varianta este mai practica, adaptarea este mult usurata)

Problema este ca pornirea v-a fi mai dificila la pedala, ar trebui un demaror. Astfel de sisteme dupa punerea contactului, la primele rotatii ale motorului aduna informatiile necesare, abea dupa aceasta alimenteaza injectorul.

Deci pornirea nu v-a fii niciodata "la sfert"... as zice imposibila la pedala.

 

Personal n-as incerca adaptarea, atata munca ca sa ce? :D Performanta nu v-a fii mai buna, niciodata(fata de un motor cu carburator bine pus la punct).

Mesaj completat

Inca un amanunt:

ia toata conectica, taie toate mufele cu firele la cca 10 cm, de la toate reperele mentionate...

 

 

 

Domnu Cristi te rog spune mai multe despre asta te rog, este foarte interesant si ai o naveta de bere de la mine cand ajung in tara.... PROMISSSSSSSSSSS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Chiar as vrea sa fac modificarea asta pe wolf.. cred ca ar merge exceptional!!

 

merciii!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei s'o faci de "amorul artei" te ajut oarece, cu ce pot, insa eu in locul tau mi-as calauzii eforturile in alta directie, sunt multe alte parti slabe la batranele boxere.

 

Da nenea Cristi, de amorul artei o fac. Am prin garaj tot felul de piese pe care m-am hotarit sa le "imbin" intr-o motocicleta, considerind ca e mai bine decit sa zaca pe rafturi...ce-o iesi, urma alege!

Iti dau dreptate cu normele de poluare, dar nu ma obliga nimeni sa limitez consumul in cazul alimentarii pe injectie.La obtinerea unor emisii CO scazute un rol hotaritor il are recircularea gazelor arse, dar nu vreau sa merg pina acolo, vreau doar sa experimentez alimentarea pe injectie. BTW, mai enumera din partile alea slabe la care te referi, ca tot sint pus pe fapte mari (cred ca am sa pun si demaror sa porneasca pe injectie) :D

Editat de krokodilu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce anume vrei sa sti?

 

 

Pai hai sa vedem... sa spunem ca luam varinta golf, vento etc... in care din timpii motorului trebe sa citeasca senzorul hall cum si unde trebe reglat avand invedere ca motorul nu mai este de patru in linie ci un boxer in 2 cilindri, cum s-ar lega totzi senzori pe motor si unde crezi ca ar fi cele mai bune pucte!? sa iau toata instalatzia completa cu mufe cu tot sau exista scheme electronice dupa care ma pot ghida, cum se regleaza relantiul la injectie si ce trebe avut in vedere cand il reglezi. stiu ca la mitsubishi ma mancat pe mine sa umblu pe acolo si dupa aia a trebuit sa urmez vreo 15 pasi sa il reglez la loc :D na nu era Dacie. Si daca ai timp si daca vrei pune si niste sheme asa ca la prosti...

 

mercii !!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...mai enumera din partile alea slabe la care te referi,..

:D krokodile, le sti si tu foarte bine, mai bine ca mine... recircularea este utilizata la motorul disel(vana EGR), in cazul nostru nu o discutam.

Promisiunea ramane valabila, da-i drumu' la treaba...

 

... sa spunem ca luam varinta golf, vento etc...

Pai variantaVW este ok. Are delcou cu sensor holl, renunti la capacul delcoului si la bobina originala, utilizand o bobina dual(boina lui originala spre ex.), astfel ai rezolvat pozitia cilindrilor si numarul lor. Folosesti doar partea de informatie(senzorul hol si discul de excitatie), avansul il stabilesti prin rotirea corpului, adaptat in locul celui original la care renunti. Pozitia avansului se face la relanti cu motorul cald(850 rot/min) cu o lampa stroboscopica, vizualizand semnul de avans static de pe volanta(gaura din CV). Curba avansului (pentru turatii mari si medii o face de la sine ECU). Daca sistemul tau este prevazut cu sensor de bataie, il plasezi undeva la baza unuia din cilindri, functie de informatia transmisa ECU efectueaza o corectie a avansului, pentru a inlatura detonatiile distructive ce apar in functionare. In timpul arderii in camera de ardere se produc detonatii(explozii), ce sunt transmise prin piston/biela catre vilbrochen. Acestea pot fii normale sau distructive, functie de spectrul acestor batai senzorul de bataie(sensor piezo) transmite catre ECU informatii(impulsuri electrice) cu un anumit spectru. La aparitia lor ECU v-a micsora avansul pentru cateva rotatii, apoi il va marii din nou sub linia de aparitie, memorand in acelasi timp pozitia(acesta este un adaptiv, o functie a ECU de a-si modifica cartograma de baza). Contactul acestui sensor trebuie sa fie ferm cu blocul motor sau cilindrul, altfel informatia nu v-a exista. Aceasta corectie a avansului se face intr-o plaja mica, pozitia delcoului fiind cea de baza(defapt el face o corectie al octanului combustibilului, care nu totdeauna este aceeasi). Pozita corecta a delcoului, o poti detremina ulterior prin probe de drum, si poate fii usor diferita fata de cea initiala(lampa stroboscopica).

Senzolul de temperatura este un termistor, trebe plasat la nivelul chiusalei. Informeaza ECU de temperatura camerei de ardere, conditionand timpul de injectie.

Mai departe nu pot sa scriu decat dupa ce-ti alegi varianta, n-am timp sa scriu despre toate sistemele(oricum imi vor scapa multe detalii)(voi pune si scheme)… Toate au caracteristici “personale”, pagini intregi de informatii… Dupa achizitie scrie toate datele sistemului(inclusiv codul calculatorului, provenienta auto), voi revenii cu explicatii mai precise specific sistemului tau, apoi si cu completari la toate fazele, de-a lungul operatiilor de adaptare.

In final(repet) daca vrei performanta poti, combina un modul de aprindere electronic(net superior ) cu un carburator… cateva aparate (pt testare si optimizare)si ve-i obtine maximum de satsfactie. Implementarea injectiei nu aduce o crestere de performanta ci o diminuare a poluarii(un motor mai “curat”)

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai sa poti cumpara asta de la Ural, in "scurt" timp, de-a gata... :D

 

Cat de scurt? Atat de scurt?!

 

"After our amazement with the Scrambler, we were all allowed to ride the new fuel-injected bike. Wow! Talk about performance improvement! Great response from the moment you twist the throttle, with power that is uncommon for our bikes. With the removal of the carburetors, foot room is no longer an issue at all. As the factory looks forward to the impending EPA standard changes, they are clearly on-track with the Bosch fuel-injection system. Expected release date is 2006. "

 

http://www.imz-ural.com/community/myural04.htm

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai sa poti cumpara asta de la Ural, in "scurt" timp, de-a gata... :D

Rusii sigur vor face un multipunct, adaptare ce implica putina manopera(o flansa ce include un injector la intrarea in chiulasa). Ramane de vazut la ce pret v-a fii livrat!

Monopunctul despre care s-a discutat are fiabilitatea testata(merge de peste 15-18 ani), il gasesti aproape moca, dar ramane complexitate confectionarii galeriei de admisie. Eu aici vad adevarata problema!

Poate ar merge si pe nipru!...

Evident, daca o pornesti impinsa :D

Aha deci or sa le strice si pastea!

In nici un caz, as zice ca simplifica lucrurile, carburile vor devenii istorie iar mecanici "specialisti", nemaiavand ce sa regleze :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles! io raman cu ale mele!.... fara plastic!cand vor fi alt-fel o sa m apuc de manele!...atunci o sa fiu bogat! :D :D :D :D

Editat de lantz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum mai este vremea la Bucuresti, Mizil, Bacau, etc.? Sper sa fiti bine! Mi-e dor de voi! Va urmaresc posturile si parca va vad in fatza ochilor! Sa aveti grija de voi! Nipruletul meu e in conservare in fata blocului pana la primavara! Cristi 57 sa-l saluti pe Bubaq din partea mea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...