Dan Nastase Postat Septembrie 8, 2005 Share Postat Septembrie 8, 2005 (editat) Scurta istorie... Pe la inceputul anilor '70 unul dintre locurile de intalnire ale motociclistilor din Bucuresti era in spatele Operei Romane... Asta dupa ce strada Armeneasca si... blonda motociclista de acolo nu mai puteau face fata pretendentilor intru gloria asfaltului... Aproape firesc, punctul de intalnire s-a mutat la cofetaria Tosca, peste drum de Opera, si (foarte convenabil) vizavi de caminele studentelor de la drept si litere... Atata doar ca daca te incumetai sa faci vreo "lipeala" trebuia sa iti asumi si riscurile unor deplasari pe la Bacau si Focsani pentru a duce Cosanzenele la domiciliul de resedinta in weekend... Drumul ca drumul, ca de aia aveam motoare, dar mai haios era cand ingenua - care credea ca e rost de o "partida" cu un bucurestean - vroia sa te prezinte acasa parintilor... Motiv pentru care, dupa ce numarul logodnicilor motorizati a ajuns la saturatie, ba chiar subunitar - ca la un moment dat erau cam doua-trei pretendente pe cap de motociclist, locul s-a schimbat "strategic" in Drumul Taberei, undeva pe langa Favorit, pe o alee care pe vremea aceea dadea in sosea (acum este un bloc acolo). Pe aleea cu pricina, subsemnatul pictase direct pe asfalt o mare emblema rotunda care reprezenta un vultur, iar de jur imprejur scria cu majuscule: LUCKY POINT. Motiv de pelerinaj pentru marea majoritate a motociclistilor bucuresteni, pentru ca in scurt timp se dusese vestea ca nici o escapada motorizata prin tara nu poate fi incununata de succes decat daca treci la plecare peste punctul norocos... Dupa ce fetele de la Opera s-au mai domolit si dupa ce edilii Capitalei s-au gandit ca nu ar fi rau sa extinda cartierul, locul s-a schimbat la cofetaria Turn de la Sala Palatului... Un loc de "centrala afirmare" a unor zgubilitici ca Gica-frana, Bujie, Cap-de-fier si a altor nebuni frumosi ai marelui oras... De acolo, "locurile" au alternat intre parcarea din fata hotelului Athenee si cea de la Eva, spre disperarea securistilor care nu vedeau cu ochi buni (ca nici acum de altfel) un mare grup de motociclisti care - oricand, nu-i asa - "este un potential subversiv"-... Din nou locurile au alternat - intre Parcul Herastrau (intrarea din Soseaua Nordului), Arcul de Triumf (ca acum) si Fantana Miorita (gara Baneasa). Dar cum toate acestea erau "obiective" si securitatea nu vedea cu ochi buni o adunare de motociclisti...bla, bla, you know... ne-am "refugiat" in Padurea Baneasa, la Casa Alba si campingul din apropiere... Nici aici nu era bine "ca venea straini" si puteai afla cum e dincolo... Mai si ce motoare aveau - in special italienii - o nebunie ! Noroc cu afilierea la Clubul Sportiv Municipal Bucuresti - ca asa au mai scapat si ei de noi si noi de ei... ca vaz Doamne eram acum "in cadru organizat"... Dar nu a fost rau pentru ca - in cladirea boiereasca de pe str. Bateriilor (acum disparuta de pe harta de cand cu Casa Popoului) - s-au organizat competitii moto valoroase, printre care si asa numitele raliuri de "regularitate si rezistenta"- concursuri deschise tuturor motociclistilor - pe care FRM nu ar face rau daca le-ar reinvia... De acolo - pentru ca eram totusi "prea in centru" - ne-am mutat sediul in Parcul Tineretului - intrarea din Soseaua Oltenitei. Ce vremuri... si ce... vulpite... Dupa celebrul Raliu International cu sosirea in Neptun, gazduit de nea Nicu in 1976, vazand ei cam ce ar putea face 3.500 de motociclisti impreuna - securistii si militienii au devenit foarte activi, asa ca pana prin '80 lucrurile erau cam albastre pentru noi si au inceput sa miroasa urat... including ratia de benzina de 5 litri pe luna si... "pe cap" de motor... pe care nu o puteai "capata" decat iesind din Bucuresti, spre Giurgiu... si aia o benzina infecta, zice-se de 90 cifra octanica... da' era 75 super de camioane - daca iti pica pe haine puteai o saptamana a Cristian-Dihor... De necaz ne-am mutat din nou la Arc, asa de-ai dracu' si am jucat leapsa si v-ati ascunselea cu "organili" pana la revolutie. Doamne, ce vremuri !... Pe atunci nu conta ca ai Mobra, IJ, MZ, BMW sau Triumph... Eram pur si simplu impreuna... Toti pentru unul si unul pentru toti! Editat Septembrie 8, 2005 de Dan Nastase Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ram Postat Septembrie 9, 2005 Share Postat Septembrie 9, 2005 -da domne,asa se face treaba,ar trebui sa faceti o rubrica in um,in care cei mai in varsta sa povesteasca motociclismul din vremurile alea,astea ,fara atacuri si mizerii,iar pe cei neprofesionisti ii elimina piata... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin Smokey Postat Septembrie 9, 2005 Admin Share Postat Septembrie 9, 2005 fain (adica vrem poze vechi) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Septembrie 15, 2005 Share Postat Septembrie 15, 2005 frumoasa pagina Vrem sa aflam mai multe De unde sa stiu eu de chestiile astea , ai mei nu au fost motociclisti. Faceti eventual un supliment UM cu astfel de istorii, si poze ar fi binevenite...Aveti talentul povestirii. Offtopic: Poate cunoasteti exemplul revistei Modelism cu numerele ei de folclor aeronautic, tehnica si suplimentele ei competente. Un exemplu de traditie , originalitate si modestie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Freedom Postat Mai 8, 2007 Share Postat Mai 8, 2007 (editat) Editat Mai 8, 2007 de Freedom Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costingr Postat Iunie 3, 2007 Share Postat Iunie 3, 2007 (editat) "Misto", cum s-ar exprima un contemporan! Unde esti,domnule Nastase?in august se face anu' de cand n-ai mai dat pe aici! Editat Iunie 3, 2007 de costingr Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.