Sari la conținut

Aprilia Rs Bolnav


marius_stp
 Share

Postări Recomandate

Simptome:

Cu vreo 2 km inainte sa moara motorul, am simtit ca pierde din putere, dar nu era considerabil, m-am gandit ca de la frig. Cu 10 secunde inainte a inceput sa se scuture si sa scoata un sunet ascutit, de parca s-au rupt dintii de la pinion si lantul trece peste ei. Evident nu avea nimic lantul, dar asa e sunetul.

Concluzie la fata locului:

Baterie are, bujie are, benzina are.

Concluzie finala:

Apas butonul, invarte ceva in gol si nu porneste. Bag in a 1-a si imping, acelasi rezultat. Bag in viteza, las ambreaju si apas pe buton, se aude acelasi sunet si nu se clinteste din loc, parca nu stie ca e in viteza.

 

Ce a patit?

 

P.S.: am mai mesterit eu cate o schimbare de cablu de acceleratie, ambreaj, reglare carburator. Il duc la doctor sau am sanse sa o rezolv si de data asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
Simptome:

Cu vreo 2 km inainte sa moara motorul, am simtit ca pierde din putere, dar nu era considerabil, m-am gandit ca de la frig. Cu 10 secunde inainte a inceput sa se scuture si sa scoata un sunet ascutit, de parca s-au rupt dintii de la pinion si lantul trece peste ei. Evident nu avea nimic lantul, dar asa e sunetul.

Concluzie la fata locului:

Baterie are, bujie are, benzina are.

Concluzie finala:

Apas butonul, invarte ceva in gol si nu porneste. Bag in a 1-a si imping, acelasi rezultat. Bag in viteza, las ambreaju si apas pe buton, se aude acelasi sunet si nu se clinteste din loc, parca nu stie ca e in viteza.

 

Ce a patit?

 

P.S.: am mai mesterit eu cate o schimbare de cablu de acceleratie, ambreaj, reglare carburator. Il duc la doctor sau am sanse sa o rezolv si de data asta?

 

incearca sa mai detaliezi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
Nu stiu cat mai pot sa detaliez, am zis cam tot ce am observat, maine o sa il desfac putin si poate gasesc ceva. Daca nu, la service cu el.

 

Ce lant ai verificat? pe cel de la roata? Cand o bagi in viteza se invarte motorul?

Nu-ti doresc sa fi patit ceea ce cred eu.

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi ca se intampla uneori sa ramana apa pe la comenzi si sa ramana butonul de electromotor cuplat si in mers,si ala cand se duce incepe sa scoata un sunet ascutit.

din ce ai scris tu nu inteleg prea multe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am verificat lantul de pe roata + pinioanele, dar nu au legatura. Sunetul care il face l-am comparat cu un lant care trece peste un pinion fara dinti.

 

Buna intrebare, acum ca ma gandesc, parca se invartea motorul la impins si cand las ambreajul face sunetul ala. Dar daca il bag in viteza si dau la buton, nu se clatina ca si cand vrea sa plece, numai invarte ceva in gol. Nu sunt sigur de ce am zis aici, pentru ca s-a intunecat afara si nu am apucat sa fac mai multe teste.

 

EDIT: ACUM VAD CA NU AM MENTIONAT, MOTORUL A MURIT FACAND SUNETUL ALA, acum nu il pot porni, apas pe buton si se aude cum se invarte ceva in gol.

Editat de marius_stp
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
Am verificat lantul de pe roata + pinioanele, dar nu au legatura. Sunetul care il face l-am comparat cu un lant care trece peste un pinion fara dinti.

 

Buna intrebare, acum ca ma gandesc, parca se invartea motorul la impins si cand las ambreajul face sunetul ala. Dar daca il bag in viteza si dau la buton, nu se clatina ca si cand vrea sa plece, numai invarte ceva in gol. Nu sunt sigur de ce am zis aici, pentru ca s-a intunecat afara si nu am apucat sa fac mai multe teste.

 

EDIT: ACUM VAD CA NU AM MENTIONAT, MOTORUL A MURIT FACAND SUNETUL ALA, acum nu il pot porni, apas pe buton si se aude cum se invarte ceva in gol.

 

Iti spun ce cred eu, probabil ca ti s-a gripat un ax cu came si s-a rupt lantul de distributie, asa se explica pierderea de putere inainte sa se opreasca. Acum motorul se invarte fara sa actioneze si axele cu came, deci ai scanteie, ai benzina dar nu are cum sa porneasca. Cel mai usor de verificat acest lucru este sa iei compresia, daca nu mai ai compresie inseamna ca asta e.

Oricum sper sa ma insel.

 

PS: cand dai la automat motorul se invarte mai repede ca inainte sa patesti chestia asta?

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alo, don' corleone, mii de scuze, dar e vorba de APrilia RS. Din cate stiu eu e motor 2T. De unde ax cu came si restul?

 

Marius, nu am inteles nimic din ce zici tu, explica mai clar. Se mai invarte motorul sau nu? Cand impingi de ea bagata in viteza fara sa atingi ambreiajul reusesti sa invarti si motorul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti spun ce cred eu, probabil ca ti s-a gripat un ax cu came si s-a rupt lantul de distributie, asa se explica pierderea de putere inainte sa se opreasca. Acum motorul se invarte fara sa actioneze si axele cu came, deci ai scanteie, ai benzina dar nu are cum sa porneasca. Cel mai usor de verificat acest lucru este sa iei compresia, daca nu mai ai compresie inseamna ca asta e.

Oricum sper sa ma insel.

 

PS: cand dai la automat motorul se invarte mai repede ca inainte sa patesti chestia asta?

 

Interesanta discutie, despre ax cu came si lant de distributie la motor in 2t....chestie emblematica pentru tot forumul. :grinbandit:

Nu vreau sa-mi dau cu parerea, pentru ca nu am inteles clar daca motorul se mai invarte sau nu, insa ma gandesc ca e foarte posibil sa se fi gripat sau se se fi dus un rulment de la ambielaj din cauza unei defectiuni la pompa de ulei sau din cauza ca a mers fara ulei sau din cauza ca a mers cu ulei ieftin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

pai marius stp n-a specificat ce model are, m-am gandit ca e asta ca la doi timpi e usor de constatat ce ai patit ca sa mai stai sa intrebi aici iar asta nu e in doi timpi

 

post-42427-1221991838_thumb.jpg

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
Cand lumea zice Aprilia RS in 99,(9) % din cazuri se refera la modelul de 125.

 

Ai dreptate dar motorul in doi timpi e prea simplu ca sa vii sa intrebi ce si cum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e aprilia rs 50, 2 timpi evident

1. Bag in viteza, NU apas ambreajul, pornesc la buton, se invarte numai ceva in gol si suna urat, nu are treaba cu motorul, nici nu se clinteste din loc, ca si cand e scos din viteza sau ambreajul apasat.

2. Bag in viteza, imping cu ambreajul apasat, las ambreajul si incepe acelasi sunet si 2 secunde se invarte motorul in timp ce zdrangane ceva urat de tot si moare.

3. Nu pot sa il imping fara sa apas ambreajul.

Editat de marius_stp
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate dar motorul in doi timpi e prea simplu ca sa vii sa intrebi ce si cum.

 

nu exista rs in 4timpi, poate cu alt motor sa fie asa ceva, recunoaste ca ai dat-o in bara si gata....eventual vino cu niste replici utile

 

nu exista rs in 4timpi, poate cu alt motor sa fie asa ceva, recunoaste ca ai dat-o in bara si gata....eventual vino cu niste replici utile

 

 

 

problema e legata in mare parte de mecanismul de cuplare al electromotorului si de ambielaj (foarte probabil rulmentii), fara sa desfaci motorul bajbai ca baba pe intuneric

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
nu exista rs in 4timpi, poate cu alt motor sa fie asa ceva, recunoaste ca ai dat-o in bara si gata....eventual vino cu niste replici utile

 

N-am dat-o in bara cu nimic, dupa cum vezi in poza eu am crezut ca asta este modelul, daca dai cautare pe google.com la "aprilia rs" iti apare prima, ca era vb de alt model e cu totul altceva.

 

 

 

Yeah, daca e asa simplu lamureste-l tu pe om !

 

E foarte simplu, i s-a gripat ceva dar pana nu desface nu avem de unde sa stim ce, dam cu presupusul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am ajuns pe teritoriu necunoscut. Am dat jos capacul si am observat ca e o roata dintata care se poate da jos fara mari probleme, adica numai am tras de ea. "Teava" de metal care o leaga de restul motorul e rupta in doua. Nu am aparatul la mine, fac maine poze, dar am gasit o poza pe net asemanatoare. Nu ma pricep, cine imi explica ce s-a intamplat si ce se poate face?

 

Later Edit:

Din cate vad pe net capatul arborelui cotit ajunge in zona asta. S-a rupt arborele cotit la capat? :grinbandit:

Sa ma lumineze cineva

post-9761-1222016779_thumb.jpg

Editat de marius_stp
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

frate da motoru jos si desfal ca nu ai alta solutie e usor de tot de facut trebuie desfacut si vezi despre ce e vb asa nu prea ai de unde sa sti mai ales daca esti necunoscator si nu sti prea bine ce se intampla!!!motorul e foasrte usor de facut!!!cauta pe cineva care mai stie cate ceva si il faci sigur;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am ajuns pe teritoriu necunoscut. Am dat jos capacul si am observat ca e o roata dintata care se poate da jos fara mari probleme, adica numai am tras de ea. "Teava" de metal care o leaga de restul motorul e rupta in doua. Nu am aparatul la mine, fac maine poze, dar am gasit o poza pe net asemanatoare. Nu ma pricep, cine imi explica ce s-a intamplat si ce se poate face?

 

Later Edit:

Din cate vad pe net capatul arborelui cotit ajunge in zona asta. S-a rupt arborele cotit la capat? :blink:

Sa ma lumineze cineva

ce ti se pare asa aiurea in a rupe arborele?

se poate intampla si asta, numai ca...... de unde teava? ala trebuie sa fie ax plin......pune poze sa ma lamuresc despre ce e vorba......totusi, daca un capat al axului ambielajului este rupt, nu ai cum sa scapi decat inlocuind tot ambielajul..... :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-10222-1222075501_thumb.pngpost-10222-1222075511_thumb.png

Nu s-a rupt ambielajul. Partea cu alternatorul a ambielajului e conica . Problema e ca nu ar fi trebuit sa iasa magnetul de la alternator asa usor cu mana.

pai, el zice ceva de o "teava" rupta......

daca volantul a iesit asa, usor, cu mana si nu e rupt nimic, pentru mine e clara problema.......

piulita care fixeaza volantul nu a fost stransa suficient sau nu a fost asigurata corespunzator impotriva auto-desurubarii, s-a desurubat, nu a mai existat strangere pe con si asta a dus la forfecarea penei de ghidaj.

rezolvarea: schimba pana, pune la loc volantul, strange piulita la cuplul recomandat in manualul de service si asigur-o impotriva auto-desurubarii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...