Sari la conținut

Valve Clearence- Jocul Supapelor


asklepios
 Share

Postări Recomandate

deoarece nu imi mergea bine la relanti ,am desfacut si curatat carburatoarele,inlocuit(filtre) si curatat sistemul de aer si inainte de a pune si sincroniza carburatoarele cartea recomanda sa masori si sa reglezi jocul supapelor.nu pre stiu eu cu ce se mananca dar am desfacut capacul motorului si am masurat distantele dintre came si ...(nu stiu cum ii spune in romaneste)folower.distantele sunt mai mici.la evacuare 0.20 in loc de 0.27 si admisie 0.10 in loc de 0.17.

rezolvare:trebuie inlocuite niste piese mici metalice "sims" ce au stantate niste valori adica grosimea lor.fac diferenta in asa fel incat sa refac spatiul mentionat in carte si comand altele mai subtiri.le inlocuiesc.si pe urma trec la restul carburatoare.reglaje.

vreau doar parerea celor care au mai schimbat asa ceva,adica sa ma corecteze daca gresec.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 58
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

deoarece nu imi mergea bine la relanti ,am desfacut si curatat carburatoarele,inlocuit(filtre) si curatat sistemul de aer si inainte de a pune si sincroniza carburatoarele cartea recomanda sa masori si sa reglezi jocul supapelor.nu pre stiu eu cu ce se mananca dar am desfacut capacul motorului si am masurat distantele dintre came si ...(nu stiu cum ii spune in romaneste)folower.distantele sunt mai mici.la evacuare 0.20 in loc de 0.27 si admisie 0.10 in loc de 0.17.

rezolvare:trebuie inlocuite niste piese mici metalice "sims" ce au stantate niste valori adica grosimea lor.fac diferenta in asa fel incat sa refac spatiul mentionat in carte si comand altele mai subtiri.le inlocuiesc.si pe urma trec la restul carburatoare.reglaje.

vreau doar parerea celor care au mai schimbat asa ceva,adica sa ma corecteze daca gresec.

e bine cum gandesti.

asadar, trebuie sa cauti niste rondele care sa fie cu 0,07 mm mai subtiri decat cele pe care le ai in prezent

nu stiu daca se gasesc la aceasta dimensiune, nu cunosc standardele in vigoare dar cred ca poti gasi de 0,1mm

adica, la admisie, cred ca e mai bine sa fie jocul putin mai mare decat sa fie strans, aparand astfel pericolul ca supapa sa ramana deschisa si sa fie arsa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie sa ai grija ca jocul la supape se masoara LA RECE, preferabil dupa ce moto a stat o noapte intreaga!
asa este, total de acord cu tine, in cartile tehnice se da jocul la rece, insa, am gasit pe undeva si jocul la cald, la o anumita temperatura.

insa consider ca la rece este cea mai precisa masuratoare.

totusi, sunt suficiente si 2-3 ore pentru ca motorul sa se raceasca complet.

Editat de bogdanawo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

<br />deoarece nu imi mergea bine la relanti ,am desfacut si curatat carburatoarele,inlocuit(filtre) si curatat sistemul de aer si inainte de a pune si sincroniza carburatoarele cartea recomanda sa masori si sa reglezi jocul supapelor.nu pre stiu eu cu ce se mananca dar am desfacut capacul motorului si am masurat distantele dintre came si ...(nu stiu cum ii spune in romaneste)folower.distantele sunt mai mici.la evacuare 0.20 in loc de 0.27 si admisie 0.10 in loc de 0.17.<br /> rezolvare:trebuie inlocuite niste piese mici metalice "sims" ce au stantate niste valori adica grosimea lor.fac diferenta in asa fel incat sa refac spatiul mentionat in carte si comand altele mai subtiri.le inlocuiesc.si pe urma trec la restul carburatoare.reglaje.<br /> vreau doar parerea celor care au mai schimbat asa ceva,adica sa ma corecteze daca gresec.<br />
<br /><br /><br />

 

 

Nu stiu exact cat este jocul termic recomandat de fabricant la modelul tau oricum, in general are o toleranta de 0.1mm. Adica spre exemplu pe evacuare poate sa fie 0.21-0.30mm si pe admisie 0.11-0.20mm, orice valoare intre cele doua praguri fiind considerata ca normala. Foarte probabil ca la motorul tau jocurile sa fie la limita minima a "normalului".

 

Din constructie, pastilele au niste numere inscrise pe ele ce reprezinta grosimea lor, spre exemplu 178 inseamna 1.78mm. Daca ai avea manualul de service ai observa ca la capitolul "reglarea jocului supapelor" exista niste tabele. Pe verticala sunt scrise jocurile masurate, pe orizontala numarul (grosimea) pastilei iar la incrucisarea celor doua valori gasesti numarul noii pastile necesare reglajului.

 

In lipsa tabelului se masoara jocul, se masoara pastila si se afla diferenta in plus sau in minus pentru noua pastila. De exemplu, pe evacuare ar trebui sa avem un joc de 0.2-0.3mm dar gasim un joc de 0.17mm si o pastila 170 (1.70mm). E bine sa se ia de referinta valoarea maxima a jocului recomandat (pentru ca el se micsoreaza odata cu uzura supapei pe pat) asadar in cazul nostru 0.30mm. Intre valoarea masurata si cea recomandata observam ca exista o diferenta de 0.13mm (0.30 - 0.17 = 0.13). Aceasta valoare se scade din grosimea pastilei (sau de adaugain cazul in care jocul masurat este mai mare decat cel recomandat), astfel, noua pastila va avea masura 157 (1.57mm) si se va rotunji la 155 (pastilele aftermarket sunt fabricate in pasi de 0.05mm).

 

Cum pastilele astea nu se gasesc in tara, trebuie sa dai comanda in strainatate. O pastila poate ajunge sa coste si 7$ !!! Se mai practica si schimbarea lor (le dai pe cele vechi si ceri noile masuri de care ai nevoie) la pretul de 2-3E/buc. Cea mai buna oferta eu am gasit'o la http://www.procycle.us/hotcams/valve_shims.htm.

 

Exista si o cale mai neortodoxa si anume "grinduirea" lor. Eu mi'am adus toate pastilele la masurile necesare pe o piatra de polizor noua, de densitate mare. Mult ulei, multa rabdare si un micrometru e tot ce'ti trebuie.

 

Succes la treaba!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma intereseaza subiectul. Din cite inteleg nu este o operatie chiar la indemina, drept pentru care in general aceasta procedura de "periodic maintenance" este sarita de service-uri pe principiul "adu-o cind nu mai merge deloc". As vrea sa stiu ce se poate intimpla daca merg mult peste termenul de service cu ele dereglate. Deasemenea as vrea sa stiu daca dereglarea supapelor se manifesta prin simptome anume. Intreb pentru ca un anume posesor de Bandit mi-a spus ca cei 6000 de km recomandati pentru acest model nu sint chiar o gluma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

distantele sunt mai mici.la evacuare 0.20 in loc de 0.27 si admisie 0.10 in loc de 0.17

 

din ce spui tu mie mi se pare destul de clar ca cineva a umblat la supape si le-a reglat 0.20 cu 0.10 ca la masina.

 

in mod normal uzura pastilelor duce la marirea distantei si nu la micsorarea ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma intereseaza subiectul. Din cite inteleg nu este o operatie chiar la indemina, drept pentru care in general aceasta procedura de "periodic maintenance" este sarita de service-uri pe principiul "adu-o cind nu mai merge deloc". As vrea sa stiu ce se poate intimpla daca merg mult peste termenul de service cu ele dereglate. Deasemenea as vrea sa stiu daca dereglarea supapelor se manifesta prin simptome anume. Intreb pentru ca un anume posesor de Bandit mi-a spus ca cei 6000 de km recomandati pentru acest model nu sint chiar o gluma.

 

Nu este recomandat sa le lasi nereglate. Asta pentru ca le poti efectiv strica (isi pot mari dimensiunile si asta are consecinte foarte costisitoare,chiar dezastruoase) ori ele ori scaunul pe care stau. In orice caz nu costa ieftin o astfel de reparatie.In principiu auzi clar cand ai nevoie de ajustare, e un ticait enervant mai zgomotos decat in mod normal. Consecinte imediate ar fi pre-ignitie,backfire,putere mai mica. Asta pana cand se supraincalzesc si la revedere.

Sunt motoare si motoare. La unele se face la rece (de obicei la mobre), la altele la cald iar unele motoare trebuie sa fie pornite pentru a ajusta jocul. E bine sa inveti sa faci singur chestia asta pentru ca nu o sa ai niciodata incredere in aia de la garaj. Prima data e enervant insa dup-aia faci treaba intr-o ora. Unele mobre (V65 meu este pain in the ass ca sa ajustez jocul) au niste pozitii imposibile pentru reglaj ,altele (R1200C al meu este floare la ureche sa i se regleze supapele si chiar pretensionarea lantului de distributie) sunt foarte usor de reglat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deasemenea as vrea sa stiu daca dereglarea supapelor se manifesta prin simptome anume.

 

 

pai...prima chestie e ca se aud batand ... au un tzacanit specific.

daca mergi mult cu ele si se uzeaza excesiv, putem usor sa ajungem la concluzia ca incet incet supapele nu se vor mai inchide/deschide "la timp" ... pierderi de putere si mers ne-rotund al motorului ....

 

PS: Uite ca ti-a raspuns cineva ... eu am fost mai lent ...

Editat de Macke
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie sa ai grija ca jocul la supape se masoara LA RECE, preferabil dupa ce moto a stat o noapte intreaga!

stai linistit.ca sta de vreo luna nepornit.

 

e bine cum gandesti.

asadar, trebuie sa cauti niste rondele care sa fie cu 0,07 mm mai subtiri decat cele pe care le ai in prezent

nu stiu daca se gasesc la aceasta dimensiune, nu cunosc standardele in vigoare dar cred ca poti gasi de 0,1mm

adica, la admisie, cred ca e mai bine sa fie jocul putin mai mare decat sa fie strans, aparand astfel pericolul ca supapa sa ramana deschisa si sa fie arsa.

se gasesc la reprezentanta cica de la 0.025 pana la 2.900 si cresc cu 0.025.le-am scos si sunt de 2.08 si de 2.10 asa scrie pe ele dar zice ca e bine sa le si masori pt ca pot fi uzate inca nu am gasit micrometru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

<br />Ma intereseaza subiectul. Din cite inteleg nu este o operatie chiar la indemina, drept pentru care in general aceasta procedura de "periodic maintenance" este sarita de service-uri pe principiul "adu-o cind nu mai merge deloc". As vrea sa stiu ce se poate intimpla daca merg mult peste termenul de service cu ele dereglate. Deasemenea as vrea sa stiu daca dereglarea supapelor se manifesta prin simptome anume. Intreb pentru ca un anume posesor de Bandit mi-a spus ca cei 6000 de km recomandati pentru acest model nu sint chiar o gluma.<br />
<br /><br /><br />

 

 

Operatiunea in sine nu este complicata si nici nu necesita unelte deosebite (nu set de lere si daca le grinduiesti un micrometru) insa trebuie sa'ti rezervi o zi intreaga ca s'o faci pe indelete...

 

Contrar opiniilor ce se vehiculeaza pe aici, jocurile au tendinta sa scada datorita faptului ca nu pastila in sine se uzeaza (de aceea se si refolosesc) ci supapa pe patul sau, fapt ce permite cozii supapei sa inainteze inspre came. Din acelasi motiv e bine sa verifici si etanseitatea supapelor, turnand putin kerosen (petrosin) prin galerii si daca dupa cateva minute nu s'a strecurat in cilindrii inseamna ca e in regula. In caz contrar, in prima faza supapele trebuie repasuite cu pasta dedicata pe paturile lor pana cand la un moment dat vor necesita inlocuirea lor si refacerea paturilor cu freza speciala in 5 unghiuri.

 

Jocurile se deregleaza mai repede pe admisie decat pe evacuare. Supapele de evacuare sunt ajutate sa inchida ferm de catre gazele de evacuare pe cand cele de admisie, in special la turatii mari si daca datorita uzurii arcurile sunt comprimate plastic, pot sa se balbaie un pic.

 

Primul simptom care poate da de banuit ca jocul este in afara valorilor normale este ca motorul incepe sa porneasca greu la rece insa odata incalzit problema dispare. Aceasta in cazul cel mai frecvent intalnit, al jocurilor mici. Tot jocurile mici pot cauza temperatura ridicata in camera de ardere la turatii mari si foarte mari (care nu se reflecta imediat si neaparat in lichidul de racire) insa pot cauza uzura bujiilor inainte de termen sau chiar topirea electrozilor. Jocurile se pot micsora in timp atat de mult incat la un moment dat nu vor mai putea fi masurate sau practic nu vor mai exista deloc... de obicei in aceasta faza motorul nu mai porneste decat foarte greu, de cele mai multe ori impins. Consumul ridicat de carburant si performatele slabe pot fi cauzate de acelasi joc al supapelor in afara valorilor normale.

 

Jocurile marite se depisteaza mai usor, datorita zgomotului specific, ritmat, prezent la pornirea motorului si cateva minute dupa. Odata incalzit motorul, zgomotul de cele mai multe ori dispare.

 

Depinzand de mai multe variabile, producatorul recomanda un anumit interval pentru verificarea si reglarea jocurilor. In general am observat ca marile firme japoneze merg pe 15-20.000Km (la unele modele chiar si mai putin) ajungand pana la 40-45.000km la unele modele YAMAHA.

 

Din pacate la noi reglarea jocurilor supapelor este de cele mai multe ori ignorata in spiritul "las'o mah ca merge'asa!"...

 

 

Ride SAfe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de raspunsuri. Azi dimineata, pe la vreo 10 grade (estimez eu) mi-a pornit la prima cheie, ca deobicei. Consumul e ok. Eram curios daca acesti parametri pot sa fie in ordine si totusi sa existe probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La supape jocul se poate mari din cauza uzurii supapei si scaunului supapei, ceea ce implica urcarea supapei in scaun si deci scaderea jocului. Teoretic, uzura pastilelor ar trebui sa compenseze partial uzura supapelor si a scaunelor. Asta o spun din ce am mai citit, asa ca nu dati cu paru'.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

<br /> La supape jocul se poate mari din cauza uzurii supapei si scaunului supapei, ceea ce implica urcarea supapei in scaun si deci scaderea jocului. Teoretic, uzura pastilelor ar trebui sa compenseze partial uzura supapelor si a scaunelor. Asta o spun din ce am mai citit, asa ca nu dati cu paru'.<br />

 

 

Nu mai crede toate prostiile pe care le citesti... pastilele NU se uzeaza, sau in orice caz nu evident.

 

<br />Multumesc de raspunsuri. Azi dimineata, pe la vreo 10 grade (estimez eu) mi-a pornit la prima cheie, ca deobicei. Consumul e ok. Eram curios daca acesti parametri pot sa fie in ordine si totusi sa existe probleme.<br />

 

Motoarele, in special cele japoneze, accepta foarte multe abuzuri din partea noastra...

 

Dupa valorile jocurilor termice gasite, motorul tau pare ca este inca in "safe zone" asa ca nu ai de ce sa'ti faci griji. Eventual, functie de mai multe variabile printre care numarul de km pe care o sa'i faci, la sfarsitul verii viitoare poti verifica din nou si foarte probabil vei gasi valori sub limita minima recomandata.

 

Multi nu realizeaza ce mult conteaza ca jocul termic sa fie intre limitele recomandate pentru ca nu au cu ce sa faca comparatie. Cum ziceam, mecanicii de pe la noi nu se prea inghesuie la aceasta lucrare pentru ca, desi nu foarte complicata consuma destul de mult timp si... mai trebuie sa te si murdaresti pe maini, asa ca prefera alte lucrari "de mare arta" precum sincronizari de carburatoare, schimburi de ulei si filtre, kit'uri de lantz...etc.

 

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din ce spui tu mie mi se pare destul de clar ca cineva a umblat la supape si le-a reglat 0.20 cu 0.10 ca la masina.

 

in mod normal uzura pastilelor duce la marirea distantei si nu la micsorarea ei.

nu pastilele sunt uzate,ci scaunul supapelor care face ca aceasta si tot ansamblu sa urce in sus.si chiar daca umbla e ceva normal.din moment ce se verifica la 16 000 de km dupa manual.eu am 34000 asa ca...oricum se vede stantat pe ele dimensiunea si e aceeasi cu cea fotografiata in manual la service.2.05

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intervin si eu cu o intrebare....

am 12mii km si in carte se specifica sa reglez si clapetele de acceleratie...problema e ca in oras nu sunt mecanici care sa stie cu adevarat cu ce se mananca si se uita la mine ca la felu' 14 cand ii intreb de asta....

am inteles ca daca moto merge normal si nu da semne gen:consum marit,nu se ineaca la accelerari mai bruste etc,nu are rost sa umblu la clapete si ca e mai bine sa fac operatiunea la 24 mii km cand reglez si supapele...voi ce parere aveti?

 

ms anticipat si imi cer scuze pt deschzitorul topicului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

<br />intervin si eu cu o intrebare....<br />am 12mii km si in carte se specifica sa reglez si clapetele de acceleratie...problema e ca in oras nu sunt mecanici care sa stie cu adevarat cu ce se mananca si se uita la mine ca la felu' 14 cand ii intreb de asta....<br />am inteles ca daca moto merge normal si nu da semne gen:consum marit,nu se ineaca la accelerari mai bruste etc,nu are rost sa umblu la clapete si ca e mai bine sa fac operatiunea la 24 mii km cand reglez si supapele...voi ce parere aveti?<br /><br />ms anticipat si imi cer scuze pt deschzitorul topicului<br />

 

 

Tu vrei ca noi sa ghicim despre ce motor e vorba?

 

La ce "clapete de acceleratie" te referi?...

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai crede toate prostiile pe care le citesti... pastilele NU se uzeaza, sau in orice caz nu evident.

 

 

 

Motoarele, in special cele japoneze, accepta foarte multe abuzuri din partea noastra...

 

Dupa valorile jocurilor termice gasite, motorul tau pare ca este inca in "safe zone" asa ca nu ai de ce sa'ti faci griji. Eventual, functie de mai multe variabile printre care numarul de km pe care o sa'i faci, la sfarsitul verii viitoare poti verifica din nou si foarte probabil vei gasi valori sub limita minima recomandata.

 

Multi nu realizeaza ce mult conteaza ca jocul termic sa fie intre limitele recomandate pentru ca nu au cu ce sa faca comparatie. Cum ziceam, mecanicii de pe la noi nu se prea inghesuie la aceasta lucrare pentru ca, desi nu foarte complicata consuma destul de mult timp si... mai trebuie sa te si murdaresti pe maini, asa ca prefera alte lucrari "de mare arta" precum sincronizari de carburatoare, schimburi de ulei si filtre, kit'uri de lantz...etc.

 

 

Ride Safe!

am facut o schita a motorului legat de aceasta problema.poate iti mai dai cu parerea.si inca ceva ce nu am inteles de ce se maresc jocurile cand sunt depuneri de carbon?nu ar trebui sa fie invers?eu ma gandeam ca se micsoreaza si s-ar putea sa am aceasta problema.

 

am facut o schita a motorului legat de aceasta problema.poate iti mai dai cu parerea.si inca ceva ce nu am inteles de ce se maresc jocurile cand sunt depuneri de carbon?nu ar trebui sa fie invers?eu ma gandeam ca se micsoreaza si s-ar putea sa am aceasta problema.

supape.doc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am facut o schita a motorului legat de aceasta problema.poate iti mai dai cu parerea.si inca ceva ce nu am inteles de ce se maresc jocurile cand sunt depuneri de carbon?nu ar trebui sa fie invers?eu ma gandeam ca se micsoreaza si s-ar putea sa am aceasta problema.

daca ai incredere in acel mester cu masina de rectificat, du-i-le.

totusi, inainte de a trece la aceasta operatiune, oare nu ar fi bine sa demontezi chiulasa si sa vezi daca supapele sunt etanse?

ma gandesc ca daca sufla vreuna, ar trebui pasuita pana cand etanseaza iar si, asa, va fi nevoie sa mai iei inca o data din acele pastile......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...