CAPU_RAUTATILOR Postat Octombrie 7, 2008 Share Postat Octombrie 7, 2008 Sunt nou intr-ale motoarelor si am constata la motocicleta mea yamaha mt 03 cand eliberez acceleratia are un fel de infranare destul de brusca, cam ca frana de motor la auto. Deocamdata imi convine, caci sunt incepator si in caz de accelerare prea puternica, dc o eliberez, incetineste instantaneu. Vreau sa stiu dc e normal acest lucru, sau dc e o problema tehnica. Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iNs0mN1a Postat Octombrie 7, 2008 Share Postat Octombrie 7, 2008 Este absolut normal,si chiar poti avea grija ca e periculoasa si frana de motor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kato_arad Postat Octombrie 7, 2008 Share Postat Octombrie 7, 2008 Sunt nou intr-ale motoarelor si am constata la motocicleta mea yamaha mt 03 cand eliberez acceleratia are un fel de infranare destul de brusca, cam ca frana de motor la auto. Deocamdata imi convine, caci sunt incepator si in caz de accelerare prea puternica, dc o eliberez, incetineste instantaneu. Vreau sa stiu dc e normal acest lucru, sau dc e o problema tehnica. Multumesc Incearca sa nu mai folosesti frana de motor la turatii mari.Intr-adevar e mai sanatos pentru frane si mai sigur ca inainte de oprire sa mergi treptat in vitezele inferioare cu frana de motor.Incearca (si la masina eu fac la fel) sa faci asa inainte de a te opri.Atentie:nu lasa prea brusc de ambreiaj,de aici se poate sa apara acele bruscari ale rotii din spate si derapajul,asta depinde de aderenta. la fel si cu franarea.Obisnuieste-te si franeza progresiv si frana de mana si cea de picior.La viteze mici si aderenta buna se poate numai cu cea din fata. Folosesc franele doar foarte putin,franez mult cu frana de motor.Poti sa faci si tu un calcul,mental la cate sute de franari faci intr-o iesire,la cati metri obisnuiesti sa franezi...etc.Cu cat vei folosi mai putin franele cu atat viata placutelor si a discurilor se prelungeste.Incearca sa urmaresti in oras pe unii cat de des apasa pe frane,parca sant beculete de craciun stopurile la el...nu stiu sa conduca constant si sa mearga fluent.Se agita accelerand,franand brusc,iar acelelereaza si tot asa...foarte agitati unii la volan su la pilotajul mobrelor.Bafta si mare atentie in trafic! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
deepbebe Postat Octombrie 8, 2008 Share Postat Octombrie 8, 2008 salut...am si eu o problema asemanatoare in sensul ca atunci cand eliberez acceleratia sau scade viteza incepe sa scoata niste bubuituri "uriase"...benzina are, socu e la locul lui..ce ar putea fi? mersi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Octombrie 8, 2008 Share Postat Octombrie 8, 2008 salut...am si eu o problema asemanatoare in sensul ca atunci cand eliberez acceleratia sau scade viteza incepe sa scoata niste bubuituri "uriase"...benzina are, socu e la locul lui..ce ar putea fi? mersi... benzina proasta, schimba pompa cu ceva mai bun gen OMV sau MOL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
deepbebe Postat Octombrie 8, 2008 Share Postat Octombrie 8, 2008 benzina proasta, schimba pompa cu ceva mai bun gen OMV sau MOL cred ca ai mare dreptate pt ca eram in pana si am alimentat de la un agip... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Octombrie 8, 2008 Share Postat Octombrie 8, 2008 si eu am benzina de la Agip acum in ea si mi se pare ca merge ca un kur. plinul urmator il fac de la OMV sa vedem daca e vreo diferenta. legat de bubuiturile de pe decelerare, si mie imi facea la fel cand aveam toba de carbon pe ea, acum, ca am pus-o inapoi pe cea stoc, nu mai face. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cosmo Postat Octombrie 8, 2008 Share Postat Octombrie 8, 2008 cand folosesti frana de motor sa nu uiti sa apesi si frana de picior(sau fata) dar f putin, doar cat sa se aprinda stopul. altfel, e posibil ca cel din spate care tocmai se uita dupa fustita scurta de pe trotuar sa nu vada ca tu franezi. asa, macar cu coada ochiului vede ceva si poate franeaza din reflex. nu uita ca la frana de motor la motociclete este mult mai puternica decat la masina. evita sa tai gazul complet iintr-un mod brusc, in special in curba. daca vrei sa franezi schimband in trepte inferioare, fa-o cu dublu ambreiaj, pentru a scadea sansa de derapaj. e mult mai cursiv si mai protejezi si cutia. ideea la tehnica asta este ca in timp ce ai ambreiajul apasat, si cu piciorul schimbi treapta, sa dai un "sprit" mic acceleratiei pentru a creste turatia motorului la cea a cutiei. daca le sincronizezi cum trebuie(ideea este ca la cuplarea ambreiajului, turatia motorului sa fie cat mai apropiata de cea pe care o cere cutia), vei elimina socul pe care il simti daca pur si simplu schimbi in treapta inferioara si apoi dai drumul la ambreiaj. nu tura prea tare in schimb, sau in loc de frana vei accelera. ai rabdare cu tehnica asta, nu te astepta sa o prinzi perfect din prima. in timp, va ajunge obisnuinta si o vei folosi fara sa te gandesti. este valabila si pentru masina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kumuya Postat Octombrie 8, 2008 Share Postat Octombrie 8, 2008 Sunt nou intr-ale motoarelor si am constata la motocicleta mea yamaha mt 03 cand eliberez acceleratia are un fel de infranare destul de brusca, cam ca frana de motor la auto. Deocamdata imi convine, caci sunt incepator si in caz de accelerare prea puternica, dc o eliberez, incetineste instantaneu. Vreau sa stiu dc e normal acest lucru, sau dc e o problema tehnica. Multumesc Pai motorul de motocicleta cu ce difera de cel auto? (ca principiu de functionare vorbesc) Da este normal ca atunci cand "tai" gazul sa intre in frana de motor, ca si la masina in treptele inferioare frana de motor este mai violenta, daca in treapta a 5-a tai brusc gazul nu ti se blocheaza roata sau cine stie ce frana, in treapta a doua daca faci asta s-ar putea sa ti se blocheze roata. salut...am si eu o problema asemanatoare in sensul ca atunci cand eliberez acceleratia sau scade viteza incepe sa scoata niste bubuituri "uriase"...benzina are, socu e la locul lui..ce ar putea fi? mersi... Se pot chema rateuri si intr-o anumita masura sunt ok, depinde si de toba, la mine cu toba stock nu am parte de ele, cu toba goala in schimb la fiecare deccelerare mai violenta mai dau cate un rateu. Mie mi se pare normal si nu cred ca are treaba cu benzina. Cu benzina proasta nu-ti accelereaza asa bine dar nu iti da rateuri, atunci ar trebui sa dea rateuri tot timpul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Octombrie 8, 2008 Share Postat Octombrie 8, 2008 Frana de motor e destul de "vanoasa" la motorul tau, ai grija cu ea sa nu rupa aderenta. Nu e comportament anormal, ci e perfect in regula, doar sa ai grija sa nu o faci de la turatii prea mari. (cum spuneau si baietii antevorbitori). Cat despre partea cu rateurile insa Doamne sa ne ierti, vorba lui Eminescu, sunt absolut normale mai ales la monocilindre si la motoare in V. Sa vezi ce rateuri imi da mie Tenereu' pe decelerareee... Doamne-Doamne... Si cand aveam VT500 (2 cilindri in V) si ma duceam tare pe acceleratie (5 - 6000rpm) si apoi reduceam mai brusc, se auzeau poc poc poc poc multe multe rateuri dar de intensitate mica (erau si tobele originale). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Octombrie 8, 2008 Share Postat Octombrie 8, 2008 (editat) Incearca sa nu mai folosesti frana de motor la turatii mari.Intr-adevar e mai sanatos pentru frane si mai sigur ca inainte de oprire sa mergi treptat in vitezele inferioare cu frana de motor.Incearca (si la masina eu fac la fel) sa faci asa inainte de a te opri.Atentie:nu lasa prea brusc de ambreiaj,de aici se poate sa apara acele bruscari ale rotii din spate si derapajul,asta depinde de aderenta. la fel si cu franarea.Obisnuieste-te si franeza progresiv si frana de mana si cea de picior.La viteze mici si aderenta buna se poate numai cu cea din fata. Folosesc franele doar foarte putin,franez mult cu frana de motor.Poti sa faci si tu un calcul,mental la cate sute de franari faci intr-o iesire,la cati metri obisnuiesti sa franezi...etc.Cu cat vei folosi mai putin franele cu atat viata placutelor si a discurilor se prelungeste.Incearca sa urmaresti in oras pe unii cat de des apasa pe frane,parca sant beculete de craciun stopurile la el...nu stiu sa conduca constant si sa mearga fluent.Se agita accelerand,franand brusc,iar acelelereaza si tot asa...foarte agitati unii la volan su la pilotajul mobrelor.Bafta si mare atentie in trafic! kato, exista si un punct de vedere care contrazice ce spui. Ok, folosirea excesiva a frinelor fata/spate uzeaza discurile si placutele. Si ce daca? Sa se uzeze. Cind se termina le schimbam. Nu cred ca a vazut cineva discuri sau placute terminate dupa 1000 de km, asta la o utilizare de bun simt a motorului/masinii (adica fara frinat de la 200 la 40 in 50 de metri). Mi se pare oleaca exagerat ca inainte de orice oprire sa treci succesiv prin toate treptele, debreind si cuplind inapoi de fiecare data. In plus, cum zicea cineva mai sus, beculetele alea de craciun care te enerveaza pe tine au o ratiune clara de a exista: il anunta pe cel din spate ca incetinesti. Poate nu realizezi, dar reflexul de a frina se declanseaza mult mai rapid cind vezi becul rosu in fata ta, decit atunci cind pur si simplu vezi o masina incetinind. In plus, la fiecare cuplare/decuplare a ambreiajului, nu se uzeaza si acesta? Si sa demontezi un ambreiaj e mult mai complicat decit sa demontezi niste frine. Cred ca cea mai buna varianta e utilizarea frinelor din timp, evitind frinarea in ultimul moment. Daca lasi usor gazul combinind cu frina fata/spate din timp nu cred ca uzura discurilor/placutelor e o problema. LE: mai gindeste-te ca la unele motoare frina de motor nu e suficient de puternica incit sa merite utilizarea frecventa. De exemplu la Banditul meu de 600, la turatii omenesti (4-5 mii) nu am suficienta frina de motor incit sa ma bazez exclusiv pe ea. Cind situatia cere ca viteza sa fie miscorata destul de mult, ceea ce prin frina de motor ar presupune retrogradarea treptata cu recuplarea ambreiajului, prefer sa nu-mi bat capul si sa folosesc frina de fata/spate, si s-a dovedit mult mai safe. Editat Octombrie 8, 2008 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kato_arad Postat Octombrie 8, 2008 Share Postat Octombrie 8, 2008 kato, exista si un punct de vedere care contrazice ce spui. Ok, folosirea excesiva a frinelor fata/spate uzeaza discurile si placutele. Si ce daca? Sa se uzeze. Cind se termina le schimbam. Nu cred ca a vazut cineva discuri sau placute terminate dupa 1000 de km, asta la o utilizare de bun simt a motorului/masinii (adica fara frinat de la 200 la 40 in 50 de metri). Mi se pare oleaca exagerat ca inainte de orice oprire sa treci succesiv prin toate treptele, debreind si cuplind inapoi de fiecare data. In plus, cum zicea cineva mai sus, beculetele alea de craciun care te enerveaza pe tine au o ratiune clara de a exista: il anunta pe cel din spate ca incetinesti. Poate nu realizezi, dar reflexul de a frina se declanseaza mult mai rapid cind vezi becul rosu in fata ta, decit atunci cind pur si simplu vezi o masina incetinind. In plus, la fiecare cuplare/decuplare a ambreiajului, nu se uzeaza si acesta? Si sa demontezi un ambreiaj e mult mai complicat decit sa demontezi niste frine. Cred ca cea mai buna varianta e utilizarea frinelor din timp, evitind frinarea in ultimul moment. Daca lasi usor gazul combinind cu frina fata/spate din timp nu cred ca uzura discurilor/placutelor e o problema. LE: mai gindeste-te ca la unele motoare frina de motor nu e suficient de puternica incit sa merite utilizarea frecventa. De exemplu la Banditul meu de 600, la turatii omenesti (4-5 mii) nu am suficienta frina de motor incit sa ma bazez exclusiv pe ea. Cind situatia cere ca viteza sa fie miscorata destul de mult, ceea ce prin frina de motor ar presupune retrogradarea treptata cu recuplarea ambreiajului, prefer sa nu-mi bat capul si sa folosesc frina de fata/spate, si s-a dovedit mult mai safe. nu contest cateva argumente spuse de tine aici! ma referea la incetinirea cu frana de motor pe distante mari,nu excesiv in oras pentru ca distantele sant,normal,mici.Cum eu circul mai mult afara din oras asa procedez.In oras clar ,nu prea poti sa faci des chestia asta.Evit franarile bruste si chiar ma uit in oglinzi sa nu se apropie de mine tare vre-un ametit care nu vede la 5m,trag maneta subtil fata,chiar daca nu opresc ci doar incetinesc si dupa aia iar accelerez, spre inducerea in eroare a celor care vad ca stau in fundul meu.Reflexiv conservarul apasa si el pe frana si pana sa ia viteza iar eu sant departe.Referitor la ,,beculetele de Craciun,, ma refer nu la stopurile care la apasare de frana ard intrerupt ci la cei care stau in coloana,accelereaza pana la bara din spate a celui din fata si iar pune frana,cel din fata mergand constant ia distanta...iara accelereaza si tot asa.Consider ca cei de la volan au un stil agresiv de condus,vesnic agitati in trafic si f periculosi,nu mai zic,criminali de masini.In fine cred ca dupa atatia ani de condus mi-am format instinctul de autoconservare si ii citesc din prima pe cei indisciplinati si dornici de figuri pe sosea.Ii las in plata Domnului pana la un punct anume.Bineanteles daca au ceva cu mine nu pot sta in banca mea,reactionez in diferite moduri.Numai bine v-a doresc si mare atentie in trafic ca e nedunie cu atatia idioti pe langa noi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.