asklepios Postat Octombrie 12, 2008 Share Postat Octombrie 12, 2008 vreau sa aflu parerile voastre legate de temperatura optima de functionare a unei motociclete.am vazut motociclisti speriati ca li se incalzesc motoarele mai mult decat normal.(adica aprox 85 de grade cum e la masini). parerea mea este ca temperaturile optime ale motoarelor sunt mai ridicate cu cel putin 10 grade,in jurul val de 95.am observat ca si termocuplele au valori mai ridicate cel putin la modelul meu porneste venttilatorul la 98-102 si opreste 93-97.(valori din manual ) fiind motoare de turatie sunt facute sa mearga bine la temperaturi mai ridicate fara probleme. astept pareri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cosmo Postat Octombrie 12, 2008 Share Postat Octombrie 12, 2008 si cu suzuki si cu honda vara mergeam cu 100-105 grade. azi mai mult de 85 nu s-a ridicat decat la un stop dupa o tura mai interesanta afara Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Octombrie 12, 2008 Share Postat Octombrie 12, 2008 (editat) temperatura optima de functionare este data de termostat dar oscileaza, daca termostatul deschide la 90 nu inseamna ca la 98 nu va functina "optim" motorul. in oras este depasita aceasta temperatura deoarece fluxul de aer ce trece prin radiator este mic si nu mai raceste bine si ar insemana sa mearga electroventilatorul nonstop Editat Octombrie 12, 2008 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 12, 2008 Share Postat Octombrie 12, 2008 "si nici pompa de apa nu se invarte" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asklepios Postat Octombrie 12, 2008 Autor Share Postat Octombrie 12, 2008 "si nici pompa de apa nu se invarte" ai verificat ? adica ai pornit motorul fara capacul pompei si nu se invartea? apoi ai plecat cu motorul de pe loc si a inceput sa se invarta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 12, 2008 Share Postat Octombrie 12, 2008 Nu... fara legatura... era o aluzie la "raposatul" user lzncu, mai nou @corleone. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asklepios Postat Octombrie 12, 2008 Autor Share Postat Octombrie 12, 2008 temperatura optima de functionare este data de termostat dar oscileaza, daca termostatul deschide la 90 nu inseamna ca la 98 nu va functina "optim" motorul.in oras este depasita aceasta temperatura deoarece fluxul de aer ce trece prin radiator este mic si nu mai raceste bine si ar insemana sa mearga electroventilatorul nonstop termostatul deschide la 80-84 dar are o gaura de 10 mm prin care trece apa mereu.pai si ce are ventilatorul ca merge mereu in oras.doar nu e pe lemne.la masini cum merge.porneste la 85. vrei sa spui ca sunt puse aiurea si ca e mai bine sa pun termocupla ce deschide mai repede ,ca la masina? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Octombrie 12, 2008 Share Postat Octombrie 12, 2008 (editat) termostatul deschide la 80-84 dar are o gaura de 10 mm prin care trece apa mereu. Termostatele nu au gauri de 10 mm prin care sa treaca apa si cand este inchis, gaura dau doar meltenii care nu vor sa cumpere unul nou pai si ce are ventilatorul ca merge mereu in oras.doar nu e pe lemne.la masini cum merge.porneste la 85. vrei sa spui ca sunt puse aiurea si ca e mai bine sa pun termocupla ce deschide mai repede ,ca la masina? Electroventilatorul nu pleaca imediat ce deschide termostatul iar termocuplele nu trebuie sa deschida "mai repede" ci la temperatura la care a fost proiectata. Daca termostatul deschide la 85 termocupla deschide la 95 sa zicem pt ca altfel ar merge electroventilatorul aiurea, astfel se evita functionarea electroventilatorului mai mult decat este necesar[/quote] Editat Octombrie 12, 2008 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Octombrie 13, 2008 Share Postat Octombrie 13, 2008 Mie mi se par lucrurile simple: motoarele cu racire pe lichid au 2 circuite prin care trece apa: circuitul mic si cel mare. Cel mare include radiatorul. Intre circuitul mic si cel mare exista termostatul. Pentru a functiona optim, motorul are nevoie sa fie CALD. NU foarte cald si nici rece sau foarte rece. Principiul este urmatorul: cat timp motorul nu ajunge la temperatura termostatului, apa va trece doar prin circuitul mic, cand ajunge si depaseste temperatura termostatului, atunci deschide circuitul mare pentru racire. Ventilatorul si termostatul, cum s-a mai spus nu trebuie sa lucreze in tandem! Insa SIGUR ventilatorul nu va porni INAINTEA termostatului, pe principiul ca prin radiator apa se raceste la o rata relativ buna! Daca lucrurile se schimba (stai in aglometatii) atunci radiatorul are nevoie de ajutor. Temperatura de deschidere a termostatului difera de la producator la altul, dar in general NU depasest 90 grade. Cea a termocuplei de ventilator este fixata intre temperatura termostatului si sub temperatura de fierbere a apei (deci nu 100 grade, cu putin sub ...95 cu se scria mai sus). La daciile vechi, din cate imi aduc aminte, temperatura optima de functionare a motorului era 87 grade. Aveau termostat si ventilator permanent (fara termocupla). Sutiile recente au demonstrat ca acea temperatura era prea mica, si s-a mai ridicat cateva grade. Rolul termocupliu era sa nu raceasca lichidul mai mult decat este necesar. Asadar, cateva consideratii: apa nu trebuie sa fiarba, deci temperaturi de peste 97-98 grade NU sunt indicate! Motorul nu trebuie sa se raceasca excesiv, va avea un randament prost si va consuma mai mult. Intre cele 2 ....ASFALT USCAT! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asklepios Postat Octombrie 13, 2008 Autor Share Postat Octombrie 13, 2008 Nu... fara legatura... era o aluzie la "raposatul" user lzncu, mai nou @corleone. a da.parca imi amintesc discutiile.acum ca ai pomenit numele. domnul corleone unele termostate au gaura(nu am zis ca ar fi mai multe).au facut-o meltenii aia de japonezi ca asa s-au gandit ei ca ar fi mai bine.unele nu au.eu nu generalizez.in rest ai dreptate.vroiam sa aflu daca e bine sa pui termocupla de valoare mai joasa decat cea originala cum recomandau unii.adica sa faci o adaptare de filet,sau sa cauti una potrivita chiar daca e de alta temperatura.ca daca e apa din radiator mai rece(adica daca porneste ventilatorul mai repede) e mai bine pt motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kelu 265 Postat Octombrie 13, 2008 Share Postat Octombrie 13, 2008 motorul meu merge la fel de bine si la 80de grade si la 100 si la 107 grade cand porneste electroventilatoru, asa ca nu vad de ce sa-l modific eu cand ma gandesc ca el probabil asa a fost gandit mai e si faza ca ventilatoru are un consum destul de mare+ un far aprins+mers bara la bara cu motru la relanti si fortezi foarte mult alternatoru si bateria Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat Octombrie 13, 2008 Share Postat Octombrie 13, 2008 ...termostatele au o zonă de trecere a lichidului (partea activă se află în aval de curentul determinat de pompă) în scopul "citirii" temperaturii. Rezolvarea tehnică este cea de a perfora talerul sau de a crea o mică imperfecțiune în scaunul supapei. De regulă un termostat începe să deschidă pe la 80-84, are secțiune maximă de trecere pe la 90-95. Sistemele presurizate au temperatura de fierbere peste 104-105, după care supapa de siguranță a buÂşonului radiatorului permite eliminare de vapori (presiune maximă admisă în sistem: 1,2-1,4 atm). Termocupla deschide de obicei la o valoare cu 2-3 grade superioară temperaturii de deschidere maximă a termostatului....bref, la motoarele de toate zilele, temperatura considerată optimă este de 90-95. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Octombrie 13, 2008 Share Postat Octombrie 13, 2008 Ca tot veni vorba de cifre pe noi la facultate la motoare termice ne-au spus ca temperatura optima de functionare a unui motor termic cu piston racit cu apa(si la diesel si benzinare si 2T si 4T) se invarte in jurul a 86 grade celsius(+/- 2 grade maximum).La masini se ia in calcul in general 85 la motoare fara turbo si 87-88 la cele cu turbo; temperatura aceasta reprezentand temperatura fluidului de racire(apa cu antigel) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Octombrie 13, 2008 Share Postat Octombrie 13, 2008 (editat) a da.parca imi amintesc discutiile.acum ca ai pomenit numele. domnul corleone unele termostate au gaura(nu am zis ca ar fi mai multe).au facut-o meltenii aia de japonezi ca asa s-au gandit ei ca ar fi mai bine.unele nu au.eu nu generalizez.in rest ai dreptate.vroiam sa aflu daca e bine sa pui termocupla de valoare mai joasa decat cea originala cum recomandau unii.adica sa faci o adaptare de filet,sau sa cauti una potrivita chiar daca e de alta temperatura.ca daca e apa din radiator mai rece(adica daca porneste ventilatorul mai repede) e mai bine pt motor. Daca ai mobra in regula nu ai de ce sa pui termocupla care sa deschida mai devreme. Editat Octombrie 13, 2008 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asklepios Postat Octombrie 13, 2008 Autor Share Postat Octombrie 13, 2008 Daca ai mobra in regula nu ai de ce sa pui termocupla care sa deschida mai devreme. pai nu e in regula.mi s-a ars si una originala e 100 de euro.ma gandeam sa pun alta mai ieftina cumparata de la un magazin de piese auto si nu eram in clar cat de importanta e temperatura.a mea deschide la 98-100.si spuneau unii ca merge si de temperaturi mai joase ca are racirea mai buna.vroiam sa stiu daca intr-adevar e mai bine sau nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Octombrie 13, 2008 Share Postat Octombrie 13, 2008 pai nu e in regula.mi s-a ars si una originala e 100 de euro.ma gandeam sa pun alta mai ieftina cumparata de la un magazin de piese auto si nu eram in clar cat de importanta e temperatura.a mea deschide la 98-100.si spuneau unii ca merge si de temperaturi mai joase ca are racirea mai buna.vroiam sa stiu daca intr-adevar e mai bine sau nu? pai si aia de la piese auto deschide la 95 asa ca nu-i bai, in cel mai rau caz pleaca mai ceva mai des ventilatorul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat Octombrie 14, 2008 Share Postat Octombrie 14, 2008 (editat) Ca tot veni vorba de cifre pe noi la facultate la motoare termice ne-au spus ca temperatura optima de functionare a unui motor termic cu piston racit cu apa(si la diesel si benzinare si 2T si 4T) se invarte in jurul a 86 grade celsius(+/- 2 grade maximum).La masini se ia in calcul in general 85 la motoare fara turbo si 87-88 la cele cu turbo; temperatura aceasta reprezentand temperatura fluidului de racire(apa cu antigel) ..de acord cu cele spuse de tine....Âş-atunci pen'ce s-au mai presurizat sistemele de răcire ? Doar aÂşa, să fie acolo o marjă de siguranță mai mare până dă supa-n clocot sau ca să poată creÂşte temperatura medie de funcționare... Editat Octombrie 14, 2008 de nflt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
perseu77 Postat Octombrie 14, 2008 Share Postat Octombrie 14, 2008 Nu... fara legatura... era o aluzie la "raposatul" user lzncu, mai nou @corleone. dar cine e Âşi ce este cu lzncu ca am vazut multe miÂştouri la adresa lui... ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asklepios Postat Octombrie 14, 2008 Autor Share Postat Octombrie 14, 2008 dar cine e Âşi ce este cu lzncu ca am vazut multe miÂştouri la adresa lui... ? Iznicu.dar nu l-am mai vazut pe forum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ketemeu Postat Octombrie 14, 2008 Share Postat Octombrie 14, 2008 http://auto.howstuffworks.com/cooling-system2.htm Ce a venit din fabrica este bine proiectat si gandit sa functioneze in parametrii normali in conditii diverse. Noi, utilizatorii trebuie sa verificam ca amestecul apa+antigel sa fie cel recomandat de producator, etanseitatea sistemului de racire, si atat. Atata timp cat din radiator sau vasul de expansiune nu lipseste o cantitate mare de apa+antigel, totul este in parametrii. Restul sunt doar temeri nefondate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 14, 2008 Share Postat Octombrie 14, 2008 Iznicu.dar nu l-am mai vazut pe forum. Contul lznicu a fost sters (habar nu am de ce) si si-a facut o clona pe nume corleone. S-a facut remarcat cu afirmatia "pompa de apa este actionata de cutia de viteze, si drept urmare nu se invarte cand stai cu motorul pornit la semafor, de aceea se incinge motorul". Acuma nu stiu daca e corleone sau nu, dar are acelasi stil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asklepios Postat Octombrie 15, 2008 Autor Share Postat Octombrie 15, 2008 Contul lznicu a fost sters (habar nu am de ce) si si-a facut o clona pe nume corleone. S-a facut remarcat cu afirmatia "pompa de apa este actionata de cutia de viteze, si drept urmare nu se invarte cand stai cu motorul pornit la semafor, de aceea se incinge motorul". Acuma nu stiu daca e corleone sau nu, dar are acelasi stil. exact! era un topic despre lichidul care scade temperatura cu 20 de grade.imi aduc aminte ca erau ceva discutii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 15, 2008 Share Postat Octombrie 15, 2008 @asklepios, pana la urma ce vrei sa afli cu topicul asta? care e temperatura optima de functionare a motocicletei? de ce? ce conteaza? poti modifica cumva datele problemei? poti reproiecta sistemul de racire al motorului? cate enspeeeee mii de ingineri s-au gandit inaintea noastra la problema asta? vrei sa proiectezi un motor nou de motocicleta? vrei sa bagi lichidul care raceste motorul cu 20grade? vrei sa mergi cu motorul in sahara? ce vrei pana la urma? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Octombrie 15, 2008 Share Postat Octombrie 15, 2008 (editat) Contul lznicu a fost sters (habar nu am de ce) si si-a facut o clona pe nume corleone. S-a facut remarcat cu afirmatia "pompa de apa este actionata de cutia de viteze, si drept urmare nu se invarte cand stai cu motorul pornit la semafor, de aceea se incinge motorul". Acuma nu stiu daca e corleone sau nu, dar are acelasi stil. Nu o mai da atat ca eu as fi lznicu ca nu sunt eu, am cautat un pic pe forum sa vad ce a scris pe aici si am vazut ca e din Mogosaia. Eu stau in Buftea si stiu cine e, nu-l cunosc personal dar in zona gradina e mica si-l stiu pt ca e printre putinii care are motocicleta. PS: Contul probabil i-a fost sters tocmai pentru afirmatia cu pompa de apa Editat Octombrie 15, 2008 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexLau_81 Postat Octombrie 17, 2008 Share Postat Octombrie 17, 2008 @asklepios, pana la urma ce vrei sa afli cu topicul asta? care e temperatura optima de functionare a motocicletei? de ce? ce conteaza? poti modifica cumva datele problemei? poti reproiecta sistemul de racire al motorului? cate enspeeeee mii de ingineri s-au gandit inaintea noastra la problema asta? vrei sa proiectezi un motor nou de motocicleta? vrei sa bagi lichidul care raceste motorul cu 20grade? vrei sa mergi cu motorul in sahara? ce vrei pana la urma? Cred ca intrebarea a fost oarecum curiozitate simpla: pana unde se poate incinge fara sa crape in timp indelungat in functionare si de cealalta parte daca se mantine temperatura prea joasa..afecteaza cumva functionarea ? Acum e tare de discutat la motoarele racite doar cu aer sau ulei, eu am avut 2 Suzuki GS500 si vara cred ca se incingeau in jur de 200 de grade(nu am masurat dar dogorau grav de tot) am incercat sa le menajez cat mai mult in trafic fara forja chiar subturat uneori...dar ma gandesc totusi...daca le forjam pana unde ar fi rezistat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.