Jane Roe Postat Octombrie 14, 2008 Share Postat Octombrie 14, 2008 (editat) Salutare Oameni buni... Sunt de ceva timp posesorul unui KLE 500 an 2001 si am o intrebare. Cum pot sa mai ridic si eu spatele motorului ( saua) . Fratele meu are o motocicleta identica, iar saua este cu 4-5 cm mai inalta. In manual am vazut ca exista o flansa cu 5 pozitii de comprimare a arcului din spate ( la mine este pe 3 iar la fratele meu este pe maxim) . Asta actioneaza asupra duritatii suspensiei. CLAR! Dar si asupra inaltimii? Rog cunoscatorii sa dea ceva sfaturi, sugestii legate de intretinere, exploatare( ce sa faci, ce sa nu faci, ce cade mai des la motocicleta, etc ) in general ce nu gasesti in manuale. In general, orice informatie si sfat legat de acest motor, imi este util. Va multumesc mult. Editat Octombrie 14, 2008 de Lucianggg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cosmo Postat Octombrie 14, 2008 Share Postat Octombrie 14, 2008 esti sigur ca vrei sa modifici inaltimea? nu stiu cum e calculata la tine flansa aia, dar stiu ca o modificare adusa inaltimii afecteaza ciclistica, de obicei in mod negativ. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jane Roe Postat Octombrie 14, 2008 Autor Share Postat Octombrie 14, 2008 esti sigur ca vrei sa modifici inaltimea?nu stiu cum e calculata la tine flansa aia, dar stiu ca o modificare adusa inaltimii afecteaza ciclistica, de obicei in mod negativ. flansa este reglabila ( de utilizator ) , in functie de greutatea transportata. este normal sa modifici tensiunea din arcul spate daca mergi numai cu pasager. Treaba este daca se modifica si inaltimea de la sa la pamant..... Am 190cm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Octombrie 14, 2008 Share Postat Octombrie 14, 2008 Da, din preload (pretensionare) se ridica putin suspensia, dar e vorba de vreo 2-3cm in general intre minim si maxim. Pe de alta parte, pretensionarea are un rol important in ciclistica si nu-i bine pentru mersul motoretei sa umbli la ea doar pentru a ridica saua. Din ce am citit si experimentat, pornesti de la o setare care sa fie cat mai buna pentru ce tii pe motor in mod normal (tu imbracat complet, topcase etc), iar aceasta setare se face in asa fel incat incarcata, suspensia spate sa se compreseze la 1/3 din cursa sa (de ex, daca ai 210mm, cand te sui pe ea sa ai 140mm de cursa). Cand ajungi pe off, intaresti pentru contact mai bun cu solul. Cand mergi exclusiv pe un drum ca-n palma (nu stiu, gen autostrada), o lasi mai moale pentru confort mai bun. Cat despre cum sa ridici saua... Ti-as recomanda s-o retapisezi pentru a o inalta. Btw, ne stim cumva de ieri de pe podul Floreasca? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Octombrie 14, 2008 Share Postat Octombrie 14, 2008 <br />Salutare Oameni buni...<br />Sunt de ceva timp posesorul unui KLE 500 an 2001 si am o intrebare.<br />Cum pot sa mai ridic si eu spatele motorului ( saua) . Fratele meu are o motocicleta identica, iar saua este cu 4-5 cm mai inalta. In manual am vazut ca exista o flansa cu 5 pozitii de comprimare a arcului din spate ( la mine este pe 3 iar la fratele meu este pe maxim) . Asta actioneaza asupra duritatii suspensiei. CLAR! Dar si asupra inaltimii? Rog cunoscatorii sa dea ceva sfaturi, sugestii legate de intretinere, exploatare( ce sa faci, ce sa nu faci, ce cade mai des la motocicleta, etc ) in general ce nu gasesti in manuale. In general, orice informatie si sfat legat de acest motor, imi este util.<br />Va multumesc mult.<br /> Nu stiu configuratia suspensiei spate la KLE500 insa in general la motoare telescopul lucreaza cu una sau doua parghii, asa zisele "dog bones" (de la forma lor). Prin marirea distantei intre cele 2 gauri se poate jongla in limita a 4-5cm cu inaltimea seii... Sper sa'ti foloseasca informatia. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 14, 2008 Share Postat Octombrie 14, 2008 DA. Daca o sa duci amortizorul pe pozitia maxima o sa se ridice si saua. Incearca. Asta cu ciclistica e ca si cu.... nu-mi vine acum, de parca ar merge cu ea zilnic cu 200km/h pe circuit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Octombrie 14, 2008 Share Postat Octombrie 14, 2008 Ce-ti pot spune din experienta mea (minima) cu GSu', unde pot regla pretensionarea pe ambele amortizoare (si rebound-ul pe spate, dar de el inca nu m-am atins), atunci cand le pun aiurea, se simte. Fata vobleaza foarte putin daca las mainile de pe ghidon si coboara foarte repede pe viraj daca nu-i setata cum trebuie. La fel, spatele topaie pe drum prost sau pe off daca e moale si e inconfortabil pe tare la drum lung pe asfalt bun (orice mica denivelare se simte in rinichi). Pentru mine, cel putin, setarea corecta este "medium-soft" pe fata si "standard" pe spate la drum lung si "medium-hard" - fata - si "medium-hard" - spate - pe off singur si cu topcase plin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 14, 2008 Share Postat Octombrie 14, 2008 (editat) Alta e cand ai 2 amortizoare si unul e "hais!" si altul "cea!". Eu zic ca la enduroaice nu prea se simte, ori sunt eu mai insensibil. Totusi in conditii normale de sosea in Romania eu zic ca 90% e efect Placebo. Cel mai mult ma enerveaza cand i se taie omului elanul din start: "Nu umbla! Strici ciclistica! Strici reglajele!! Strici...!!" Lasa omul sa-si regleze amortizorul cum vrea, il duce la maxim si o ridica, merge cu ea, daca nu-i place si i se pare ca i s-a stricat "ciclistica" o regleaza la loc cum era si cu asta basta. Lasa-l sa testeze. O sa vada el cum ii sade mai bine. Oricum reglajul ala de-aia acolo sa-l relglezi! Exista oameni mai inalti/grei si oameni mai scuzi/usori... A intrebat daca se inalta daca umbla acolo si raspunsul simplu era DA! Editat Octombrie 14, 2008 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Octombrie 14, 2008 Share Postat Octombrie 14, 2008 Belbody, stai putin, de la inceput am zis ca reglajul pretensionarii ridica saua. Si poate nu-i neaparat vorba de stricat ciclistica, insa, in anumite situatii, poate da comportamente ciudate, iar primul lucru la care ma gandesc e asezarea pe curba cu valuri in asfalt. Un test pe un drum arhicunoscut si care combina toate tipurile de asfalt e edificator. Personal, as ridica saua din burete, as cobori putin scaritele si as pune un set de bar-raisers. Cu certitudine e vorba de o modificare mult mai scumpa (probabil in jurul a 150E), dar ridica mai mult gradul de confort spre deosebire de o noua setare a suspensiei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 14, 2008 Share Postat Octombrie 14, 2008 De ce spui ca ai ridica-o din burete... si lala... de unde stii cum se comporta motocicleta cu el in starea actuala si cum o sa se comporte tot cu el cu amortizorul ridicat? N-ai de unde sa stii. Omul a mentionat ca are 1,90, presupun ca greutatea o are pe masura, deci poate ca nu l-ar afecta ridicarea amortizorului la maxim, ba din contra... Repet, amortizorul ala de aia are reglaj, ca sa-l reglezi in functie de cat de greu/inalt esti, nu in functie de drum. Ca daca ai sta sa-l reglezi la fiecare iesire, nu stiu ce-ar iesi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Octombrie 14, 2008 Share Postat Octombrie 14, 2008 Pentru ca, desi nu-i stiu greutatea, am aceeasi dimensiune, ba chiar sunt putin mai inalt. Si stiu ca asta ii voi face DR-ului atunci cand il voi repara. Iar GSu' va avea parte de acelasi tratament la un moment dat. Lasand la o parte garda la sol, problema mea (presupun ca si a lui Lucian) este pozitia din cauza seii joase. Picioarele sunt mai indoite, nu poti sta cu picioarele drepte cand esti in scarite, vantul te bate mai tare (desi nu s-a plans inca de treaba asta). Setarea "hard" a amortizorului sigur ridica garda la sol si, implicit, saua, dar treaba asta se vede numai pe loc sau cand e vorba de trecut vreun bustean, ceva. In restul cazurilor, problemele de ergonomie sunt aceleasi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 14, 2008 Share Postat Octombrie 14, 2008 Oricum nu ai cum sa stai cu picioarele drepte in scarite, poate voiai sa zici ca datorita inaltimii le indoi prea mult si ai genunchii prea sus. Asta da. OK, lasa ca vede el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dsorinmihail Postat Octombrie 15, 2008 Share Postat Octombrie 15, 2008 vezi aici poate te ajuta cu ceva, e alt topic al celor cu kle 500. /index.php?...ansalp&st=0 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jane Roe Postat Octombrie 15, 2008 Autor Share Postat Octombrie 15, 2008 (editat) Multumiri din suflet tuturor. In weekend am sa modific pozitia flansei si sa incerc sa-mi dau seama daca se schimba ceva la tinuta de drum a motocicletei. Daca se simte ceva "suspect", o pun iarasi pe pozitia care este acum. Cu motocicleta, merg 99% numai pe asfalt , iar greutatea totala carata de motor este de 120-130 kg ( eu+echipament+ceva bagaj). Multumesc mult. Am uitat sa va spun: viteza mea de croaziera este de 80-100km/h ( difera in functie de drum ), iar pe autostrada 120 ( ocazional ) . In ce masura poate sa influenteze modificarea suspensiei, ciclistica? De mentionat ca sunt cam incepator si incerc sa merg "ca la carte". Am calarit si motocicleta fratelui meu, care are suspensia "sus" si sincer nu am simtit nici o diferenta (poate sunt eu mai nesimtitor, sau incepator ). Chestia cu pozitia in sa, este nesemnificativa ( referitor la genunchi). Nu este practic nici o diferenta.... Doar la statul pe loc, exista o diferenta de cativa cm. ( diferenta de imagine : eu la 190 cm calare pe " una mica" si Dan la 180 cm calare pe "una MARE") .... Iar ma simt nevoit sa va multumesc pentru ca m-ati ascultat ( citit ) Sa ne vedem sanatosi. Editat Octombrie 15, 2008 de Lucianggg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Octombrie 15, 2008 Share Postat Octombrie 15, 2008 (editat) Atunci faceti schimb Diferenta ar trebui s-o simti pe viraje si frane. Eu am un traseu de vreo 70km pe care ies de fiecare data cand modific ceva la motor (Baneasa - Balotesti - Manastirea Caldarusani - Lipia - Snagov - Saftica - Baneasa). Un drum pe care gasesti de toate, de la asfalt ca-n palma (DN1 + ceva portiuni pe la Moara Vlasiei), drum destul de rupt (M. Caldarusani), ceva curbe, atat rapide, cat si de viteza mica, si portiuni de flat-out. Gaseste-ti si tu un drum asemanator si joaca-te cu reglajele si vezi daca pentru imagine nu sacrifici siguranta. Dar tot burete mai gros la sa, inaltatoare de ghidon si scarite coborate iti recomand pentru confortul la drum lung. Eventual si un deflector de aer pus pe parbriz pentru ca aerul sa treaca peste casca, nu sa-ti vina in gat. Editat Octombrie 15, 2008 de uzunu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.