Jump to content
Sign in to follow this  
CZU

Mikuni Pe Nipru

Recommended Posts

Salut!

 

Am reusit sa pun mana pe o baterie de carburatoare Mikuni de la un Gsx R750 din 92 (cred ca modelul este BST 38 SS) dar nu am gasit pe net detalii despre ele si nu prea sunt sigur cum este cel mai bine sa le montez.

Am tot citit pe forum despre multi care au MIKUNI pe Nipru, asa ca fratilor daca puteti sa ma ajutati dati si voi cate o idee. Am atasat o poza cu unul din carburatoare si cu cateva detalii asta dupa ce l-am desfacut si am vazut cum vin piesele in interior.

 

Am incercat de 100 de ori sa atasez poza dar nu merge :cheers:, asa ca ii dau cu explicatu:

 

Carburatorul are trei intrari suplimentare fata de unul normal de Nipru:

- intrarea 1. - un tubulet care vine de la soc si duce chiar la iesirea din carburator dupa clapeta de obturare.

- intrarea 2. - (aici e buba) vine sub membrana de cauciuc pe partea opusa camerei unde se creeaza vacum pentru deschiderea admisiei de aer. Aceasta intrare nu stiu daca sa o duc la filtrul de aer sau sa o las libera la P.atm>P.filtru.

- intrarea 3. - pe aici trage aer in baia de benzina pentru a echilibra presiunea din baie cu cea atmosferica

 

Uite cum m-am gandit eu sa-l montez:

-intrarea 1. libera cu un furtunel sa nu intre apa cand ploua (cu riscul de a trage ceva jeg din aer atunci cand trag socul)

-intrarea 2. la filtrul de aer

-intrarea 3. libera cu un furtunel sa nu intre apa pe acolo

 

Voi ce ziceti, o sa mearga?

Multumesc.

Edited by CZU

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea e nu sa mearga ci sa mearga cum trebuie.Cel mai bine tu o sa vezi.Pune-le si vezi care-i treaba,ca n-ai nimic de pierdut.Pe urma spune-ne si noua,te rugam. :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt convins ca o sa mearga dar pana imi fac flansele ca sa le pot monta prefer sa mai aud niste pareri de la cei care au pus deja carburi de japoneza pe Nipru.

 

Cand le-am luat pe ale mele am mai luat doua pentru un tip de pe forum care a renuntat, asa ca daca sunt doritori....

Eu am desfacut unul, l-am spalat in decarbosolv si am constata ca sunt ca noi, au meritat banii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU O SA MEARGA BINE

carb.care au fost pe jap turate si care alimentau o capacit mai mica decat la nepra nu merg bine

am incercat de mai multe feluri am fost si la reglaj dar degeaba..

motocicletamerge..no problem dar merge ca un c'ur

singura sansa ar fi carburatoare de bmw sau unele moto guzzi

bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum ca merg pozele am sa reiau mesajul.

 

Am reusit sa pun mana pe o baterie de carburatoare Mikuni de la un Gsx R750 din 92 (cred ca modelul este BST 38 SS) dar nu am gasit pe net detalii despre ele si nu prea sunt sigur cum este cel mai bine sa le montez.

Am tot citit pe forum despre multi care au MIKUNI pe Nipru, asa ca fratilor daca puteti sa ma ajutati dati si voi cate o idee. Am atasat o poza cu unul din carburatoare si cu cateva detalii asta dupa ce l-am desfacut si am vazut cum vin piesele in interior.

 

Carburatorul are trei intrari suplimentare fata de unul normal de Nipru:

- intrarea 1. - un tubulet care vine de la soc si duce chiar la iesirea din carburator dupa clapeta de obturare.

- intrarea 2. - (aici e buba) vine sub membrana de cauciuc pe partea opusa camerei unde se creeaza vacum pentru deschiderea admisiei de aer. Aceasta intrare nu stiu daca sa o duc la filtrul de aer sau sa o las libera la P.atm>P.filtru.

- intrarea 3. - pe aici trage aer in baia de benzina pentru a echilibra presiunea din baie cu cea atmosferica

 

Uite cum m-am gandit eu sa-l montez:

-intrarea 1. libera cu un furtunel sa nu intre apa cand ploua (cu riscul de a trage ceva jeg din aer atunci cand trag socul)

-intrarea 2. la filtrul de aer

-intrarea 3. libera cu un furtunel sa nu intre apa pe acolo

 

Voi ce ziceti, o sa mearga?

Multumesc.

 

 

Edited by CZU

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ce daca atasezi o poza dispare tot mesajul?

 

domnu' administrator ce se intampla?

 

:cheers: post-4415-1127802976_thumb.jpg

Edited by CZU

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU O SA MEARGA BINE

carb.care au fost pe jap turate si care alimentau o capacit mai mica decat la nepra nu merg bine

am incercat de mai multe feluri am fost si la reglaj dar degeaba..

motocicletamerge..no problem dar merge ca un c'ur

singura sansa ar fi carburatoare de bmw sau unele moto guzzi

bafta

 

nu ai stiut tu ce sa le faci.

trebuia sa le schimbi jigloarele, sa le reglezi nivelul si relantiul de la jiglorul din baia de benzina.

sa gadili surubelul de sub burta si sa pui niste filtre pentru vacum.

daca umblai la toate astea nu avea cum sa nu-ti mearga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mikuni merge perfect pe nipru fara nici un reglaj

eu am doua mikuni de pe o yamaha de 400 in 2 pistoane

le-am facut flanshe, le-am prins cu manshoane de cauciuc&coliere, shi am dat pedala!

nu ai ce sa reglezi la ele se regleaza singure , ca de aia au membrana de vacuum!

SINGURA MODIFICARE A FOST SA INCHID returul de benzina fiindca la nipru nu am pompa de benzina.

rezultat: repriza mai buna, turatzie un pic mai mare la motor, reactzie mai rapida la acceleratzie, nu se mai balbaie cand ii dai gaz brusc,, consum mai mic: 4-4,5 % la o viteza medie de 110-120/h.

ce vrei mai mult? plus ca din diferentza de consum itzi scotzi pretzul carburatoarelor in 1000-1500 km

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca le faci sa iti mearga, poate m-ar interesa pe mine alelalte doo(daca le mai ai de vanzare), da numa cu proba inainte... si asta in conditiile in care si reusesc sa aduc pe picioare nipra mea.

Edited by raulus

Share this post


Link to post
Share on other sites

:cheers: ...

1- il obturezi pt k la suzi venea la vacumu rubunetului de benzina,tu la nipra nuai asa k nu-ti tre.

2- la suzi venea in filtru de aer ,vacumu creat in filtru de aer absorbea aeru mai repede din camera membranei k sa se ridice mai repede subaru(dak te uiti atent la subar in partea de jos linga cuiu de dozaj are o gaurik...prin ea este absorbit aeru din camera membranei...se poate jongla si din diametru acesteia pt a se ridik subaru mai repede)......acum tu te poti racorda la filtru de aici dak ti se pare k e puturos mot,daio zic k nu e necesar merge f bine si fara adk obturat.

3- il poti lasa asa numa sucestel in jos sa nu curga ceva.... apa inauntru.

 

....nu ai zis diametru lor...

io aveam cu diam 32,jigleru principal de 120(1,2 mm)...in rest e cum zice kerosen.

 

astea sunt singurele poze care le mai am cu nipra:...

 

cu carburi jap faci lejer "dinalea"cu flacari pe roti :banana:

post-3910-1128409051_thumb.jpg

post-3910-1128409135_thumb.jpg

post-3910-1128409586_thumb.jpg

post-3910-1128409630_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc baieti pentru raspunsuri!

 

Mai Manuel ce pot sa zic de motorul tau in flacari: Cool frate!

Am vazut in poze ca furtunul care vine in mod normal la filtrul de aer (pe partea dreapta) l-ai dus in jos...Unde? De fapt ce rol are acest furtun?

 

Carburile mele au diametrul de 38mm si fiecare carburator a tinut un cilindru de 187cc.

Jiglerul principal 115 iar jiglerul de relanti aproximativ 30-35. Sincer cred ca sunt cam mici asa ca am cumparat sa am pentru probe de 125 si de 135. Nu stiu ce sa fac cu cel de relanti daca nu o sa mearga sa reglez din surubelul de amestec de sub burta.

 

Legat de soc, voi cum ati aranjat actionarea lui?

- 2 pozitii - una tras de tot si alta inchis

- cu posibilitatea de al trage mai mult sau mai putin in functie de cum este nevoie (ca la dacie)

 

Am sa atasej cateva poze cu toate jiglerele.

post-4415-1128415524_thumb.jpgpost-4415-1128415542_thumb.jpgpost-4415-1128415556_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

furtunu ala venea de la epurator in filtru de aer da io l-am dat in jos k se ancrasa carb drept din cauza la uleiu pe care-l mai arunca pe acolo.

o sa mearga bine cu jigleru de 115.

sa piu si filtru de aer k altfel nu prea o sa mearga adik o sa porneask da no sa traga in sarcina si no sa poti mere cu ea.sa etansezi bine furtunu de la carb la filtru,poti folosi filtru original,mere f bine.

uite bine in poze si ai sa vezi tija de la soc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu ultimele stiri: Am montat astazi carburile pe Nipra si SUCCES TOTAL!

A pornit-o din prima si dupa 5-10 secunde am impins socurile. Surpriza! nu s-a oprit cum facea de obicei cu K65-urile alea de c***t.

Relantiul il face inern din jigloare si nu trebuie sa deshid clapeta deloc din surubul de relanti (practic nu mai e nevoie de surub)

Am incalzit-o 1 minut si am luat-o la calarit:

- pana acum credeam ca sunt duse discurile de ambreiaj, de unde, sa vezi acum demaraj

- am constatat o perfecta corelare intre pistoane, adica nu mai trage mai mult un piston cum facea inainte

- intra in ture de nu-i adevarat si vreu sa spun ca asa neincalzita in 50 de metri a muscat din asfalt cum nu credeam ca poate sa faca Nipru.

 

Intr-un cuvant nici nu se compara cu K65-urile mele care pot sa spun ca sunt noi.

Sfatul meu e sa puneti carburi de japa pe Nipru si nu o sa va mai doara capul.

 

Am sa revin cu poze cu carburile montate.

Asfalt uscat!

Edited by CZU

Share this post


Link to post
Share on other sites

no' ai vazut ca nu-i vrajeala?

o sa ne spui tu mai incolo shi despre consumul de benzina

Share this post


Link to post
Share on other sites

CZU!

mă interesează foarte, cealaltă pereche de carburatoare.eu m-am chinuit cu douăK63 făcute varză de fostul propritar, si apoi cu unul de Dacia , care a cam scos sufletul din mine.

Am tot asteptat o pereche de mikuni promisă de cineva din germania dar nu au mai venit.

Asa ca daca la mai ai , si-s de dat , dă-mi de veste.urechea mea e mare si ciulită!

Plus păreri despre cum ți-a reusit operatia..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ultimele stiri!

 

Baieti, pot spune ca dupa ce am facut toate testele si i-am dat gaz de nu a mai stiut de ea, concluzia este ca vacumaticele bat la poponeata toate K-urile rusesti. Am avut o problema la o bujie si am facut si testul cu mersul intr-un cilindru. Accelereaza si nu se mai opreste ca inainte. La plecarea de pe loc nu mai trebuie sa turez motorul de-i vine rau ca sa am demaraj.

Duminica dupa ce am incercat Nipra unui prieten care avea K68-uri mi-am amintit cum mergea si a mea inainte.

Despre consum pot spune ca este diferenta vizibila. Am pus furtun transparent la benzina si l-am umplut jumatate. Cu vechile carburi observam cum scade benzina la ralantiu, cu astea noi cu un centimetru de benzina pe furtun dau patru ture in parcare.

Intr-un cuvant chiar sunt diferente mari.

 

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duminica dupa ce am incercat Nipra unui prieten care avea K68-uri mi-am amintit cum mergea si a mea inainte.

 

 

Daca e vorba de pretenu' la care ma gandesc eu,atunci alea nu-s K68! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

bravo!succes la :banana: :P !

Share this post


Link to post
Share on other sites

CZU, am auzit ca stai in militari ca si mine.

as vrea sa vad si eu cum arata niprul tau cu mikuniurile pe el...

se poate sa ne intalnim?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest stress_L&P

tu dupa 5-10 secunde tragi socul si ai relanti! eu nu! nu stiu de ce dar nu am relanti cu socul complet inchis! nu ca m-ar deranja ca imi consuma si mai putin (~4 in oras) dar nu inteleg de ce nu am relanti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu la K68 dupa cateva secunde imping socurile si am relanti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest stress_L&P

si ru aveam la jawa cu carbu; orijinal :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

io am relanti, si fara sa trag socurile la pornire....

da' nu ma intrebati cat consuma...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...