Sari la conținut

Motociclete Electrice De Competitie Ktm


Postări Recomandate

KTM va produce motociclete electrice de competitie in serie ! Pana acum se stie ca motorul prototipului ce va intra in productia de serie in mai putin de 2 ani dezvolta un cuplu motor de 40 NM si are o autonomie de 40 min in conditii de cursa.

 

Mai multe detalii AICI

post-479-1224582115_thumb.jpg

post-479-1224582121_thumb.jpg

post-479-1224582125_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bicicleta cu motor pe coclauri. Misto!

Bateriile alea ar trebui sa aibe amperaj puternic, ca sa propulseze viguros hardughia.

Sunt curios de evolutie, dar si sceptic in acelasi timp...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motorul electric are cuplu liniar pe toata plaja de turatie.

 

avand in vedere faptul ca pierderile din transmisie cresc cu turatie, se poate spune ca , cuplul la roata este maxim la turatie zero, dar trebuie completat ca ramane sensibil constant pe plaja de turatie.

 

 

cat despre conceptul de enduro electric mi se pare extraordinar. fara zgomot, fara parti fierbinti, fara multe piese in miscare, fara rezervor, fara esapament, fara lichide inflamabile... perfecta armonie cu natura :)

 

sa-i mai creasca un pic (de vreo 5 ori) autonomia si imi iau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motorul electric are cuplu liniar pe toata plaja de turatie. 1)

 

avand in vedere faptul ca pierderile din transmisie cresc cu turatie, se poate spune ca , cuplul la roata este maxim la turatie zero, dar trebuie completat ca ramane sensibil constant pe plaja de turatie.

 

 

2) cat despre conceptul de enduro electric mi se pare extraordinar. fara zgomot, fara parti fierbinti, fara multe piese in miscare, fara rezervor, fara esapament, fara lichide inflamabile... perfecta armonie cu natura :rusinica:

 

sa-i mai creasca un pic (de vreo 5 ori) autonomia si imi iau.

1) Power = torque x 2 pi x rotational speed deci cuplul scade cu cresterea turatiei . il poti tine constant numai din electronica de comanda

2) ... e ca sexul fara orgasm .

Editat de blue_led
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1) Power = torque x 2 pi x rotational speed deci cuplul scade cu cresterea turatiei . il poti tine constant numai din electronica de comanda

2) ... e ca sexul fara orgasm .

 

1) Gresit :rusinica:

Cuplul la o anumita turatie este o caracteristica intrinseca, de baza, a fiecarui motor. Puterea este doar un indicator care se calculeaza intr-adevar ca o functie de cuplu si turatie. Cuplul si turatia determina puterea nu invers.

Un motor electric are un cuplu oarecum constant pe plaja de turatie, ceea ce inseamna ca puterea maxima este atinsa la turatia maxima. Imagineaza-ti un grafic cu cuplul si puterea, unde cuplul este o dreapta orizontala iar puterea una inclinata la 45 de grade.

La un motor cu ardere interna cuplul creste la inceput, si scade la turatii mari deoarece inertia pieselor in miscare compenseaza momentul aplicat de biele pe vibrochen. De aceea dreptele din graficul motorului electric sunt in acest caz niste cocoase.

 

2) Poate ca acum asa pare, dar in 10 ani ne scuipa pustanii seminte in cap daca gandim asa :D

Trebuie sa fii deschis la schimbare, mai ales cand este justificata, altfel ramai intr-o paradigma apusa si viitorul trece pe langa tine.

Multa vreme m-am gandit ca nu m-as putea bucura de un vehicul care nu scoate esapament pe toba, dar cu cat ma gandesc mai mult la potentialul motocicletei electrice cu atat mai mult imi dau seama ca motorul cu ardere interna va fi in curand urmatorul motor cu aburi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar unde va mai fii fumul cu care ne innecam la raid-uri,cupe,concursuri sau test drive-uri ? :rusinica:

Editat de brick23
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu mi-as pune problema nu de autonomie, ci de pachetul de acumulatori. Adica ei sa fie suficienti de puternici, ar trebuie sa fie destul de mari (adica grei si voluminosi). Poate ca pentru clasa 125, s-ar putea face un competitor pe masura (aici ma refer la raportul putere/greutate) dar la clasele mari, eu cred ca ar creste mult greutatea pachetului de acumulatori.

Si asta e legat si de autonomie, cu cat ei sunt mai mici, autonomia scade.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

AVANSAM, PROGRESAM SI INTR-O ZI VOM REUSI. eu cred ca tehnologia pt inlocuirea motoarelor cu ardere interna exista dar nu poate fi data pe piata. o piata care isi are fundatia bazata pe arderea combustibilului fosil... ar fi o iminent destabilizare... cum ar fi sa nu mai cumpere nimeni benzina???

adicatelea am ajuns pe luna, am construit submarine nucleare, testu' lu' peste prajit cu protoni cu tot si nu suntem in stare sa motorizam o bicicleta??????? cam greu de crezut pt mine unul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema nu se pune de motoare in sine, ci de inmagazinarea de energie. Cati acumulatori trebuiesc pentru a inlocui cu succes un rezervor de 20 de litri? Si ajuns la o destinatie mai lunga, ei nu se incarca imediat, ca si cum ai face un plin. Eu zic ca aici nu s-a descoperit inca cheia.

 

Nu mai zic ca, daca faci pana prostului pe vreun camp, ai cam pus-o. Nu poti transporta curent la PET. :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adica ei sa fie suficienti de puternici, ar trebuie sa fie destul de mari (adica grei si voluminosi).

In schimb se elimina esapament, rezervor, cutie + ambreiaj (va fi probabil doar un reductor), alternator, airbox, carburatie, baterie + starter / kick-start.

Sursa citata mentioneaza 17 kg acumulatori + motor electric, deci cu siguranta mai putin decat componentele eliminate.

 

Problema duratei de incarcare nu ar fi asa grava daca acumulatorul ar tine suficient pentru o zi (i.e. 5-6 ore de functionare).

 

Iar pentru "pana prostului" vor face probabil niste acumulatori portabili, gasesc ei ceva :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Austriecii se pare ca au ramas in urma inainte sa transpire. Elvetienii de la Quantya au deja in showroom-uri modelul electric de competitie TRACK (prezent in poze) iar mai nou au lansat si versiunea STRADA la 95 kg, viteza maxima 70 km/h si o autonomie de 180 min. Detalii ... ati ghicit AICI.

post-479-1224683586_thumb.jpg

post-479-1224683618_thumb.jpg

Editat de mihai
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...