mihai Postat Octombrie 21, 2008 Share Postat Octombrie 21, 2008 KTM va produce motociclete electrice de competitie in serie ! Pana acum se stie ca motorul prototipului ce va intra in productia de serie in mai putin de 2 ani dezvolta un cuplu motor de 40 NM si are o autonomie de 40 min in conditii de cursa. Mai multe detalii AICI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Octombrie 21, 2008 Share Postat Octombrie 21, 2008 Bicicleta cu motor pe coclauri. Misto! Bateriile alea ar trebui sa aibe amperaj puternic, ca sa propulseze viguros hardughia. Sunt curios de evolutie, dar si sceptic in acelasi timp... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paul_biker Postat Octombrie 21, 2008 Share Postat Octombrie 21, 2008 Daca nu ma insel faza misto la motoarele electrice e ca au cuplu maxim la turatie ZERO. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Octombrie 21, 2008 Share Postat Octombrie 21, 2008 Asa e... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat Octombrie 21, 2008 Share Postat Octombrie 21, 2008 motorul electric are cuplu liniar pe toata plaja de turatie. avand in vedere faptul ca pierderile din transmisie cresc cu turatie, se poate spune ca , cuplul la roata este maxim la turatie zero, dar trebuie completat ca ramane sensibil constant pe plaja de turatie. cat despre conceptul de enduro electric mi se pare extraordinar. fara zgomot, fara parti fierbinti, fara multe piese in miscare, fara rezervor, fara esapament, fara lichide inflamabile... perfecta armonie cu natura sa-i mai creasca un pic (de vreo 5 ori) autonomia si imi iau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
seseseko Postat Octombrie 21, 2008 Share Postat Octombrie 21, 2008 ...perfecta armonie cu natura nu chiar, ramane roata tractoare care "rupe" terenul. si da, autonomia ar trebui sa fie cam cat sa te dai o zi iar noaptea faci plug and play Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blue_led Postat Octombrie 21, 2008 Share Postat Octombrie 21, 2008 (editat) motorul electric are cuplu liniar pe toata plaja de turatie. 1) avand in vedere faptul ca pierderile din transmisie cresc cu turatie, se poate spune ca , cuplul la roata este maxim la turatie zero, dar trebuie completat ca ramane sensibil constant pe plaja de turatie. 2) cat despre conceptul de enduro electric mi se pare extraordinar. fara zgomot, fara parti fierbinti, fara multe piese in miscare, fara rezervor, fara esapament, fara lichide inflamabile... perfecta armonie cu natura sa-i mai creasca un pic (de vreo 5 ori) autonomia si imi iau. 1) Power = torque x 2 pi x rotational speed deci cuplul scade cu cresterea turatiei . il poti tine constant numai din electronica de comanda 2) ... e ca sexul fara orgasm . Editat Octombrie 21, 2008 de blue_led Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat Octombrie 21, 2008 Share Postat Octombrie 21, 2008 1) Power = torque x 2 pi x rotational speed deci cuplul scade cu cresterea turatiei . il poti tine constant numai din electronica de comanda 2) ... e ca sexul fara orgasm . 1) Gresit Cuplul la o anumita turatie este o caracteristica intrinseca, de baza, a fiecarui motor. Puterea este doar un indicator care se calculeaza intr-adevar ca o functie de cuplu si turatie. Cuplul si turatia determina puterea nu invers. Un motor electric are un cuplu oarecum constant pe plaja de turatie, ceea ce inseamna ca puterea maxima este atinsa la turatia maxima. Imagineaza-ti un grafic cu cuplul si puterea, unde cuplul este o dreapta orizontala iar puterea una inclinata la 45 de grade. La un motor cu ardere interna cuplul creste la inceput, si scade la turatii mari deoarece inertia pieselor in miscare compenseaza momentul aplicat de biele pe vibrochen. De aceea dreptele din graficul motorului electric sunt in acest caz niste cocoase. 2) Poate ca acum asa pare, dar in 10 ani ne scuipa pustanii seminte in cap daca gandim asa Trebuie sa fii deschis la schimbare, mai ales cand este justificata, altfel ramai intr-o paradigma apusa si viitorul trece pe langa tine. Multa vreme m-am gandit ca nu m-as putea bucura de un vehicul care nu scoate esapament pe toba, dar cu cat ma gandesc mai mult la potentialul motocicletei electrice cu atat mai mult imi dau seama ca motorul cu ardere interna va fi in curand urmatorul motor cu aburi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mark81 Postat Octombrie 21, 2008 Share Postat Octombrie 21, 2008 Va mai trece ceva pana vor ajunge la o autonomie omeneaqsca..dar atunci voi fi primul client Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cetateanulx Postat Octombrie 21, 2008 Share Postat Octombrie 21, 2008 ce nepoluanta si puternica si economica ar fi motocicleta cu combustibil nuclear,nu ai fi nevoit sa o alimentezi nicio data.cred ca asta este motocicleta viitorului.uraniul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brick23 Postat Octombrie 21, 2008 Share Postat Octombrie 21, 2008 (editat) Dar unde va mai fii fumul cu care ne innecam la raid-uri,cupe,concursuri sau test drive-uri ? Editat Octombrie 21, 2008 de brick23 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atillas Postat Octombrie 22, 2008 Share Postat Octombrie 22, 2008 Dar unde va mai fii fumul cu care ne innecam la raid-uri,cupe,concursuri sau test drive-uri ? in memorie si in sufletele noastre bineinteles.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Octombrie 22, 2008 Share Postat Octombrie 22, 2008 Un bun oportunist s-ar gandi sa imbutelieze astfel de gaze si in ziua concursului sa vanda pungute cu acest preaminunat odorizant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MacLeod Postat Octombrie 22, 2008 Share Postat Octombrie 22, 2008 interesant dar va mai dura ceva pana sa apara ceva care sa concureze cu tehnologia actuala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Octombrie 22, 2008 Share Postat Octombrie 22, 2008 avand in vedere autonomia actuala, proabil ca primele motorete faa fum la vom vedea la motocros.probabil ca in 5 ani vom avea alternativa serioasa pentru modelele de enduro cu benzina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Octombrie 22, 2008 Share Postat Octombrie 22, 2008 Eu mi-as pune problema nu de autonomie, ci de pachetul de acumulatori. Adica ei sa fie suficienti de puternici, ar trebuie sa fie destul de mari (adica grei si voluminosi). Poate ca pentru clasa 125, s-ar putea face un competitor pe masura (aici ma refer la raportul putere/greutate) dar la clasele mari, eu cred ca ar creste mult greutatea pachetului de acumulatori. Si asta e legat si de autonomie, cu cat ei sunt mai mici, autonomia scade. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Octombrie 22, 2008 Share Postat Octombrie 22, 2008 AVANSAM, PROGRESAM SI INTR-O ZI VOM REUSI. eu cred ca tehnologia pt inlocuirea motoarelor cu ardere interna exista dar nu poate fi data pe piata. o piata care isi are fundatia bazata pe arderea combustibilului fosil... ar fi o iminent destabilizare... cum ar fi sa nu mai cumpere nimeni benzina??? adicatelea am ajuns pe luna, am construit submarine nucleare, testu' lu' peste prajit cu protoni cu tot si nu suntem in stare sa motorizam o bicicleta??????? cam greu de crezut pt mine unul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Octombrie 22, 2008 Share Postat Octombrie 22, 2008 Problema nu se pune de motoare in sine, ci de inmagazinarea de energie. Cati acumulatori trebuiesc pentru a inlocui cu succes un rezervor de 20 de litri? Si ajuns la o destinatie mai lunga, ei nu se incarca imediat, ca si cum ai face un plin. Eu zic ca aici nu s-a descoperit inca cheia. Nu mai zic ca, daca faci pana prostului pe vreun camp, ai cam pus-o. Nu poti transporta curent la PET. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
seseseko Postat Octombrie 22, 2008 Share Postat Octombrie 22, 2008 Fuel Cell ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LOTRU Postat Octombrie 22, 2008 Share Postat Octombrie 22, 2008 nu , scoatem de la piept si despachetam minipanoul solar de buzunar si incarcam bacteria . daca e noapte folosim o lanterna . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat Octombrie 22, 2008 Share Postat Octombrie 22, 2008 Adica ei sa fie suficienti de puternici, ar trebuie sa fie destul de mari (adica grei si voluminosi). In schimb se elimina esapament, rezervor, cutie + ambreiaj (va fi probabil doar un reductor), alternator, airbox, carburatie, baterie + starter / kick-start. Sursa citata mentioneaza 17 kg acumulatori + motor electric, deci cu siguranta mai putin decat componentele eliminate. Problema duratei de incarcare nu ar fi asa grava daca acumulatorul ar tine suficient pentru o zi (i.e. 5-6 ore de functionare). Iar pentru "pana prostului" vor face probabil niste acumulatori portabili, gasesc ei ceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai Postat Octombrie 22, 2008 Autor Share Postat Octombrie 22, 2008 (editat) Austriecii se pare ca au ramas in urma inainte sa transpire. Elvetienii de la Quantya au deja in showroom-uri modelul electric de competitie TRACK (prezent in poze) iar mai nou au lansat si versiunea STRADA la 95 kg, viteza maxima 70 km/h si o autonomie de 180 min. Detalii ... ati ghicit AICI. Editat Octombrie 22, 2008 de mihai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat Octombrie 22, 2008 Share Postat Octombrie 22, 2008 Furca de 40mm, roata de 19 pe fata, transmisie pe curea, viteza max 70 la ora! ... si totusi 95 kg adica aproape cat un exc. Sa speram ca cei de la ktm vor scoate un motor propriu-zis nu o bicicleta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Octombrie 22, 2008 Share Postat Octombrie 22, 2008 Asta mi-ar placea sa ma duc cu ea la munca... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bladebiker Postat Octombrie 22, 2008 Share Postat Octombrie 22, 2008 sunt curios cat or costa sa stiu sa pun bani deoparte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.