Sari la conținut

Voshod


iuli-voshod
 Share

Postări Recomandate

salut,

 

am si eu o problema cu motorul meu...mi se tureaza in relantiv de zici ca isi ia zborul...am incercat sa il reglez din carburator dar nici o diferenta...cand merg cu el este ok...trage si nu se tureaza dar cum sta in relantiv se tureaza foarte foarte tare...

 

 

Bine te-am găsit, Mihai!

 

Cum ți-a explicat Iuli, pare să fie ori bubă de "aer fals", ori - din cine Âştie ce motiv - sertăraÂşul (altfel zis "Âşubărul" sau "droselul") care culisează vertical în carburator rămâne pe undeva blocat Âşi nu închide complet când reduci la minim accelerația. Când tragi de accelerație, ridici sertăraÂşul. Ridicându-l, el admite o cantitate mai mare de aer în cilindru. Aerul care trece prin carburator antrenează cu sine vapori de benzină, iar acest amestec carburant ajunge în cele din urmă în camera de ardere a motorului, unde pistonul îl comprimă etc.

 

Ralantiul este viteza minimă de lucru a motorului în parametrii admiÂşi/recomandați/stabiliți de producător. Poziția de repaus a sertăraÂşului în carburator este foarte jos: la ralanti, sertăraÂşul trebuie să închidă aproape complet admisia de aer în motor. Dar lasă totuÂşi o crăpătură micuță, o fantă prin care să intre suficient de mult aer (Âşi, implicit, benzină) cât să țină motorul pornit. Treaba asta a menținerii poziției de repaus o face Âşurubul de ralanti. La Voshod ar trebui să ai un carburator tip K-65 (sau pe-acolo; scrie pe corpul carburatorului), aÂşadar găseÂşti Âşurubul ăsta ieÂşind vertical prin partea de sus a carburatorului, pe lângă cablul de accelerație. ÂŞurubul ar trebui să aibă cap hexagonal, ca pentru cheie de 13 cred, iar între el Âşi carburator ar trebui să fie un arc. Arcul îl împiedică să se răsucească de nebun. Dar îl poți roti uÂşor cu mâna, nu ai nevoie de cheie. Dacă îl înÂşurubezi, cobori Âşi sertăraÂşul, implicit scazi turația motorului la ralanti. Vice-versa, îl ridici prin deÂşurubare Âşi măreÂşti turația motorului la ralanti.

 

AÂşadar, luând-o întâi cu verificările mai simple, ai în vedere următoarele ca să te asiguri că sertăraÂşul nu se opreÂşte nefiresc de-a lungul cursei lui în carburator:

 

  • verifică starea cablului de accelerație: să nu fie deÂşirat la vreun capăt sau de-a lungul lui; să fie uns în interiorul cămăÂşii, altfel alunecă greu
  • verifică starea cămăÂşii acestui cablu: să nu fie bătucită, deÂşirată, gâtuită; cablul trebuie să alunece uÂşor în ea; traseul ei de la ghidon până la carburator trebuie să fie omenesc, adică să nu aibă curbe mult prea strânse, altminteri este posibilă blocarea cablului în cămaÂşă; să nu se fi blocat mai sus pe orificiul de intrare în carburator (eu am pățit-o deseori!!)
  • vezi să ai cablul de accelerație suficient de lung (nu vorbesc de cămaÂşa lui, ci de cablul în sine) încât să-i permită sertăraÂşului să coboare complet în carburator. Altfel spus, trebuie să nu ai cablul tensionat când sertăraÂşul stă în repaus, în poziție de ralanti.
  • verifică sertăraÂşul: să nu fie îndoit, să nu prezinte bavuri care l-ar împiedica să culiseze frumos în interiorul carburatorului. Verifică, de asemenea, Âşi corpul carburatorului: să n-aibă "gâlme", bavuri Âşi mai Âştiu eu ce piedici de-a lungul acestui canal prin care culisează droselul
    • ca să ajungi la sertăraÂş, trebuie să demontezi capacul superior al carburatorului (pe unde intră cablul de accelerație). Capacul are două Âşuruburi cu cap pentru Âşurubelniță dreaptă. Scoate-le Âşi apoi ridică tot capacul (va trage după el Âşi câteva piese, printre care Âşi sertăraÂşul). Studiază un pic poziția pieselor Âşi ai grijă, în caz că le demontezi, să le pui înapoi aÂşa cum le-ai scos. Ai să remarci imediat eventualele bube în cazul în care unele piese sunt aÂşezate incorect, sau dacă arcul nu stă bine etc. Când pui la loc capacul, ai grijă să-l pui pe cătarea lui (nu-i simetric). De asemenea, vezi să intre bine sertăraÂşul Âşi ai grijă totodată ca acel cui lunguieț (cuiul de dozaj, nu îl băgăm în discuție acuma) care stă agățat de sertăraÂş să intre prin canalul lui de sub camera sertăraÂşului. Ai grijă să nu-l îndoi!
    • dacă tot eÂşti la capitolul sertăraÂş demontat, uită-te de curiozitate la cuiul de dozaj Âşi vezi la a câta crestătură este agățat de sertăraÂş prin Âşaiba dedicată; în general (condiții tehnice Âşi de exploatare bune, altitudini Âşi temperaturi ca de câmpie vara), stă agățat la crestătura din mijloc

    [*]verifică starea (sau existența! :) ) arcului între sertăraÂş Âşi capacul de sus al carburatorului[*]verifică Âşurubul de ralanti: să funcționeze corect, să nu se răsucească singur din cauza vibrațiilor motorului

Carburatorul, dincolo de toate jicloarele, canalele Âşi orificiile lui, este o piesă care îți amestecă în proporții optime benzină cu aer, în funcție de regimul de lucru pe care îl impui din accelerație (Âşi alte comenzi pe alocuri) motorului. Acest amestec carburant ajunge apoi imediat în motor Âşi, în funcție de câtă benzină Âşi cât aer intră în camera de ardere, va produce explozii mai puternice (motorul se turează) sau mai slabe (motorul decelerează). Carburatorul ar trebui să fie montat Âşi etanÂşat în aÂşa fel pe cilindrul motorului încât să nu poată "trage" aer decât prin gura lui de admisie dinspre filtrul de aer. Gura aceea, se înțelege, trebuie să fie Âşi ea etanÂşată: aerul care ajunge în carburator trebuie să fie curat Âşi lipsit de impurități precum firele de praf, muÂştele curajoase etc.

 

În cazul în care există zone neetanÂşe dincolo de această admisie pentru aer a carburatorului (respectiv garnituri proaste la carburator, garnitură proastă la prinderea în Âşuruburi a carburatorului pe cilindru, fisuri în corpul carburatorului, fisuri în galeria de admisie etc.), este posibil să îți intre pe acolo aer suplimentar (prea mult!) în camera de ardere. Acest fenomen este numit, mai mult sau mai puțin argotic, "aer fals". Oxigenul întreține arderea ("oxys" - ardere, "genēs" - producător de, deci efectiv "făcătorul de ardere" în greaca veche), fapt pentru care motorul se va tura în draci din cauza acestui aer suplimentar. Practic, ai ocolit proporția benzină-aer pe care ți-a făcut-o grijuliu carburatorul Âşi ai băgat în plus foarte mult aer în cilindru.

 

Verifică deci etanÂşarea la:

  • garniturile carburatorului - are două, mari Âşi late: între corp Âşi "ceaÂşca" de jos (camera de nivel constant, unde stă tot timpul benzină) Âşi între corp Âşi capacul superior (cel de care am vorbit mai devreme)
    • n-am pus la socoteală ocazionala garniturică (un o-ring, până la urmă) care stă pe cuiul pointeau Âşi-l ajută să închidă mai bine admisia de benzină în camera de nivel constant, în momentul în care acest nivel este atins

    [*]garnitura dintre carburator Âşi cilindrul motorului - ar trebui să fie din klingerit, un soi de carton care avea într-o vreme Âşi azbest în compoziție, ca să nu ardă la temperaturile de lucru ale cilindrului, chiulasei etc.; îl găseÂşti pe la târg sub forma unor coli verzulii, asemănătoare cartonului (mai rigide, totuÂşi), de diferite grosimi. Sunt convins că garnitura asta poate fi realizată dintr-o multitudine de materiale, însă klingeritul pare să fie cel mai accesibil, eficient Âşi uÂşor de prelucrat în situația asta. Dacă vrei să faci o garnitură din aÂşa ceva, faci un Âşablon din hârtie/carton, îl decupezi, îl trasezi cu pixul pe coala de klingerit, iar apoi decupezi klingeritul cu dalta, preducelele, cutterul, foarfeca de tablă etc.

M-ar îngrijora mai tare să ai aer fals pe la unul din simeringurile care etanÂşează ambielajul de restul lumii. Ambielajul stă în motor pe rulmenți. Cele două axuri ale ambielajului tău trebuie să iasă în afara carcasei lui ca să poți monta pe ele pinionul primar (cel care antrenează ambreiajul Âşi toate celelalte) Âşi, respectiv, rotorul magnetoului. Simeringurile permit axurilor să iasă din carcasă, menținând totuÂşi etanÂşeitatea între ea Âşi exterior (să nu tragă aer fals pe-acolo sau ulei din cutia de viteze). Dacă simeringurile sunt obosite, este posibil să nu-Âşi mai facă treaba. Uneori poți recondiționa simeringurile uzate (centrul lor se uzează din cauza axului care se răsuceÂşte permanent acolo) scoțând arculețul care le îmbracă centrul Âşi scurtându-l. Arcul devine astfel mai tare Âşi va strânge mai cu nădejde gura simeringului. Simeringurile noi nu sunt scumpe, le găseÂşti pe la orice magazin de rulmenți etc.

 

Începi totuÂşi de la carburator Âşi mai vedem. Este posibil, de asemenea, să ai etanÂşări proaste chiar între carcasele motorului (garnitură obosită sau silicon aplicat prost, depinde ce a folosit ultimul meÂşter care a lucrat în motorul tău). Verifică piulițele care strâng chiulasa Âşi cilindrul pe motor. Să fie strânse. Verifică Âşuruburile care țin unite cele două jumătăți ale blocului motor - să fie Âşi alea strânse. Despre garniturile dintre chiulasă-cilindru Âşi cilindru-bloc motor o să-ți povestească Iulian mai multe dacă o fi cazul, că nu Âştiu dacă-s din tablă sau klingerit la Voshod.

 

Nu te speria prea tare Âşi scuză-mă pentru eventualele incoerențe sau dacă am ratat ceva. Ia-o sistematic Âşi dă-i bătaie!

 

Baftă!

Editat de AdrianS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

 

Cele două axuri ale ambielajului tău trebuie să ...

Simeringurile permit axurilor să iasă din carcasă,...

 

Adrian, mi-a plăcut mult răbdarea cu care ai explicat noului venit cum stă treaba prin motorul lui.

Și totuși, axul este:

- ori feminin (o axă, două axe) când e vorba de o axă de simetrie sau axa București, Paris, Londra, New York a domnului Băsescu;

- ori neutru (un ax, două axe - sau un ax, două axuri)

Pluralul axuri este corect, este prima dată când îl văd folosit și mi se pare că sună ca dracu, mai ales după perla "un succes, mai multe succesuri" a domnișoarei Băsescu despre care a făcut bășcălie toată lumea la momentul respectiv, dar care se pare că și asta e corectă conform DEX.

Baftă noului venit!

Zeta e nickname-ul Jawei tale? De unde vine? Zilele trecute am traversat un râu în Muntenegru cu acest nume (Rijeka Zeta)și m-am gândit la tine. N-ai sughițat? Dacă da, acum știi și de ce.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vă mulțumesc frumos :)!

 

Cât despre plurale Âşi pluraluri, sunt conÂştient de axe Âşi axuri. M-am gândit însă că trebuie să evit cu orice preț confuzia Âşi am hotărât că "axele" s-ar fi referit la un element ceva mai teoretic: cum ați precizat deja, poate ar fi trimis cu gândul la o axă politică, o axă geometrică, un număr (foarte boem, de altfel) de osii înscris într-un talon Âşi aÂşa mai departe. Ori aici era vorba tocmai de brațele de fier ale ambielajului Âşi nu de axa în jurul căreia se învârt(esc). Nebun e ăla de se-apucă să scrie gramatica limbii române. E-o limbă dată naibii Âşi zău că japoneza învățată în liceu mi se părea (măcar gramatical) mult mai simplă. Mă consolez cu faptul că, date fiind perenele schimbări, limba este cât se poate de vie.

 

I fool, you fool, he/she fools. We fool, you fool, they fool.

Eu păcălesc, tu păcăleÂşti, el/ea păcăleÂşte. Noi păcălim, voi păcăliți, ei/ele păcă...lesc.

 

Iar Zeta a nimerit-o la mine-n ogradă cam cu inima-i strânsă. Habar n-aveam ce-i aia Jawă sau CZ. Scria "CEZET" pe rezervor Âşi am zis că-i "CeZeu, dom'le". Apoi mi-a sărit (duios) în cap un subforum întreg care mi-a pus pe tavă toate explicațiile Âşi precizările de care aveam nevoie ca să-mi iau curaj la Âşurubelniță. Acuma sunt aproximativ doctor, Âştiu care-i tobă de Sport, capac de Perak, cablu de kilometraj tip 353. ÂŞtiu Âşi că merge cu oala ambreiajului ruptă de arbore, Âştiu contactul principal pe de rost, iar laptele de 1,5% grăsime nu face treabă grozavă în camerele semnate F.A. LuduÂş.

 

Zic "bun. Motocicletă, feminin. Jawa-CZ. Jawa. CZ. Nărav. CeZe. Cezet... Zeta!"

 

ÂŞi cam aÂşa cu numele :). Ce-aÂş mai traversa Âşi eu râuri, of...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult pentru implicare maestrului Adrian; si domnului Dan pentru interventie! :friends:

 

p.s. lasa-mi te rog o adresa de e-mail pentru a-ti face cadou manualul pentru deservirea si repararea motocicletei tradus, in format electronic! aici vei gasi multe informatii foarte utile!

 

numai bine! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

baieti,

 

multumesc mult de sfaturi (am prins putin curaj, ca te simiti bine cand esti primit cu caldura...)...am sa ma apuc sa o desfac si o sa ii dau eu cumva de cap...de nu mi-o dau de cap :)...

 

daca nu am sa mai revin pt inca un set de sfaturi.

 

sa auzim numai de bine!

 

p.s: - am manualul de voshod in romana, ca tot un om mare cu suflet, de pe forum ,mi l-a trimis :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

baieti,

 

multumesc mult de sfaturi (am prins putin curaj, ca te simiti bine cand esti primit cu caldura...)...am sa ma apuc sa o desfac si o sa ii dau eu cumva de cap...de nu mi-o dau de cap :)...

 

daca nu am sa mai revin pt inca un set de sfaturi.

 

sa auzim numai de bine!

 

p.s: - am manualul de voshod in romana, ca tot un om mare cu suflet, de pe forum ,mi l-a trimis :)

ia zi Mihai; ce ai rezolvat la Voshod? Spune-ne si noua! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...o fantă prin care să intre suficient de mult aer (Âşi, implicit, benzină) cât să țină motorul pornit...

In primul rand te felicit ptr tot articolul prezentat, ptr acuratetea explicatiei. Doresc sa corectez o "scapare" la citatul de mai sus, sper sa nu te superi!

 

Circuitul de relanti este separat si nu are legatura cu cel de sarcina la toate carburatoarele clasice. La acest model de carburator(ma refer doar la circuitul de relanti), amestecul este asigurat prin vacuumul creat dupa clapeta de acceleratie (unde se afla capatul acestui circuit), de un jigleor de benzina ce comunica cu vasul de nivel constant si un canal de aer calibrat a carui capat se afla inaintea clapetei, formand o emulsie de aer/benzina la un raport imbogatit fata de normal. Fanta creata de subar asigura doar cantitatea de aer pentru mersul la relanti al motorului, cantitatea de benzina este asigurata de aceasta emulsie, iar surubul conic nu face decat sa dea mai mult sau mai putina "emulsie" sarcind sau imbogatind amestecul.

Portiunea dintre peretele de intrare si cel de iesire formeaza o camera numita difuzor. Subarul la intrare constructiv are fanta mai mare decat la iesire pentru a nu crea o depresiune in difuzor(facuta special pentru fuctionarea circuitului de alimentare la relanti). Astfel la mersul in relanti prin difuzor nu trece decat aer, si nu exista vacuum care sa aspire benzina din camera de nivel constant prin jiglerul principal.

Evident exista un neajuns al acestui carburator, nu are mecanism de progresiune(trecerea de la relanti la sarcina) si nici "pompa de sprit"(ce asigura plusul de benzina necesar). Aceasta face ca la o accelerare brusca tendinta motorului este de a se opri. La 2T se simte mai putin, dar cei care au 4T resimt acest efect(la toate tipurile de K63-68 pe boxere)

 

Daca accelerezi brusc pentru o fractiune de secunda(sa-i zicem o preaccelerare)motorul nu se opreste dar pe peretii difuzorului se depune o cantitate de benzina absorbita din jiglerul principal ce ajuta ulterior la accelerarea propiuzisa usurand astfel trecerea de la relanti la sarcina. Toti motociclistii stiu acest artificiu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am nevoie de un cablu de ambreiaj de Voshod, sau macar camasa lui! Am un reductor de kilometraj bun,dar cu orificiu unde intra cablul de 13mm, iar mufa cablului meu are 16mm!

 

Asadar cine ma poate ajuta? Dau o rachie la intrunire! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,

 

citeam pe forum despre carburatoare (pt ca urmeaza sa ma apuc de al meu) si am vazut ca pe comuniste unii pun carburatoare de japoneze; pe voshod 3m ce fel de carburator s-ar putea pune ? se vorbea de marca mikuni...

 

P.S: - pana acum am dus tevile de esapament la un sudor si le-a facut

o sudura in argon; cotul si partea din spate erau prinse cu banda adeziva si cu un colier

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

p.s. lasa-mi te rog o adresa de e-mail pentru a-ti face cadou manualul pentru deservirea si repararea motocicletei tradus, in format electronic! aici vei gasi multe informatii foarte utile!

 

Am constatat că în afară de poze, putem atașa și documente "word" așa încât, manualul, articole etc. pot fi postate aici, în văzul tuturor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

azi am inceput sa le iau pe rand dupa cum m-ati sfatuit...si am constatat ca era rupt cablul de acceleratie chiar la maneta de acceleratie...avea cateva fire rupte si se tinea doar in cateva...probabil ca din aceasta cauza ramanea acceleratia trasa si motocicleta turata.

 

intrebare: - are cineva un cablu de acceleratie sau se poate improviza ceva de la o alta motocicleta ?

- si revin cu intrebarea cu carburatorul: se poate pune carburator mikuni pe voshod ? (pe al meu este un k65)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

intrebare: - are cineva un cablu de acceleratie sau se poate improviza ceva de la o alta motocicleta ?

 

 

Orice motociclist care se respectă, își face cablurile singur. Îți ofer în cele ce urmează tehnicile folosite de mine la confecționarea cablurilor de MZ, urmând ca tu să particularizezi dimensiunile a, b și c pentru motocicleta ta.

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice motociclist care se respectă, își face cablurile singur. Îți ofer în cele ce urmează tehnicile folosite de mine la confecționarea cablurilor de MZ, urmând ca tu să particularizezi dimensiunile a, b și c pentru motocicleta ta.

In ziua de azi nici nu mai trebuie sa te chinui cu gaurirea p___ilei;se gasesc gata f___te.

A naibii tastatura, iar' s-a bulit :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu, poate posesorii de Voshod.

eu unul nu am auzit sa fie pus carburator de japoneza pe Voshod si in principal carburator de 4T la 2T!

de ce vrei sa faci tu miscarea asta?...daca cel pe care il ai este uzat si crezi tu ca iti consuma mult, poti cumpara de la danytunky un kit de reparatie de carburator si va merge ca nou! mie imi ia singur cu bagaje pe el consum mixt sub 3%.

 

motociclete Voshod au partea de motor-cutie-carburatie-aprindere foarte fiabile! la fel si la minsk! multi le iau aprinderile si le adapteaza la alte motociclete!

 

asadar sfatul meu e sa pastrezi original carburatorul!

 

cam asa arata kitul...asta e pentru nipru;eu pentru Voshod am gasit mai ieftin si fara capacul metalic de sus! /index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=738812

 

bafta! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...