ticolino Postat Martie 24, 2006 Autor Share Postat Martie 24, 2006 Pt Zidu', care am inteles ca nu-i merge schema pe magnetoul de voshod de 90W: ce anume se intampla, ai masurat tensiunea cu un voltmetru? triacul si releul sunt ok, nu au luat damage? nu cumva s-au "lipit" contactele releului? esti sigur ca ai facut schema exact ca in poza de mai sus? la schema asta nu tb sa conteze puterea, ci doar tensiunea. cand se arde becul, la ce turatie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 25, 2006 Share Postat Martie 25, 2006 nu am avut timp sa studiez in detaliu dar ideea e ca releul ala nu are un prag clar de declansare, pun pariu ca la 10 bucati gasesti o plaja de cativa volti buni. o sa incerc sa rafiinez lucruurile, eventual cu un tranzistor de comutatie nu cu un triac Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Martie 25, 2006 Autor Share Postat Martie 25, 2006 pune voltmetrul pe el! fiind puterea mai mare ca la mine, s-ar putea 1. sa se lipeasca sau sa se oxideze lamelele releului 2. sa se arda triacul si sa nu mai inchida spre masa 3. toate de mai sus de asta era f. important sa vezi ce s-a intamplat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jack2004 Postat Aprilie 10, 2007 Share Postat Aprilie 10, 2007 (editat) hi, si eu am in continuare acea problema: FAR CHIOR din pacate nu am cunostinte electronice, am citit tot topicul, dar tot nu's lamurit poate careva dintre voi sa-mi explice ce piese tre cumparate si montate la Voshod, sa am si eu o lumina cat de cat puternica mersi anticipat asfalt uscat, si multe drumuri fara evenimente Editat Aprilie 10, 2007 de jack2004 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
csman Postat Aprilie 10, 2007 Share Postat Aprilie 10, 2007 uitati si schema napolitanei ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jack2004 Postat Aprilie 10, 2007 Share Postat Aprilie 10, 2007 mersi mult, dar nu cred ca o sa rezolv eu ceva cu schema de minsc... (din pacate) eu as dori sa-mi explice careva dintre voi (cunoscatorii) ce anume tre sa cumpar de la magazin si cum sa le motez (Unde?) mersi mult in continuare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jack2004 Postat Aprilie 11, 2007 Share Postat Aprilie 11, 2007 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
csman Postat Aprilie 11, 2007 Share Postat Aprilie 11, 2007 du-te cu schema la un magazin de specialitate si o sa stie vanzatorul (daca e priceput cat de cat) ce sa iti dea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jack2004 Postat Aprilie 12, 2007 Share Postat Aprilie 12, 2007 buna, am cumparat releul si tiracul (TB3N4) DAR MAI DEPARTE???? Tiracul acela cum se monteaza ca are 3 borne si mai are un "corp" metalic cu o gaura care ar fi masa????????????????????? Help Me! mersi mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jack2004 Postat Aprilie 13, 2007 Share Postat Aprilie 13, 2007 hi, cam asa am vazut montate firele la releu, dar tiracul cum vine legat (care borna la ce fir?) ??? si une se leaga firele la sfarsit???? mersi ptr. ajutor asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Aprilie 13, 2007 Share Postat Aprilie 13, 2007 Salutare jack. Hai ca incerc eu sa-ti explic, dar prefer sa nu iti zic la modul "legi firul rosu de borna ics, pe-ala negru la surubul cutare, ca riscam sa dam foc ". Deci, mai bine intelege schema asta de mai jos, ca sa poti identifica pe releul ala fiecare borna ce face.... Sper ca ai luat releu de-ala cu 5 borne (papuci), mi se pare ca sunt doua variante pe piata pieselor de dacie. Asa... vezi ca ti-am indicat pe schema cam ce reprezinta fiecare simbol si fir din schema. La triacul ala, cu 3 borne, doua sunt "echivalente" si doar a treia este deosebita, este firul care comanda inchiderea/deschiderea circuitului prin triac. De obicei, acea borna este mai subtire decat celelalte doua, pentru ca duce curent de semnal, nu de fortza. Ca sa fii sigur totusi, cauta indicativul de piesa pe www.alldatasheet.com, cauti fisa tehnica si identifici din pozele de acolo care este borna "G " (de la gate) - aia va merge la releu la borna de comanda. Acuma - la releu trebuie sa identifici 5 borne. Doua din ele le gasesti simplu - pui curent (dintr-o baterie slaba) pe cate doua dintre ele. Cand auzi ca tzacane inauntru, inseamna ca ai nimerit bornele care alimenteaza bobina releului. Le notezi bine, ca alea vor veni legate una la masa, alta la firul cu curent care vine de la magnetou (nu conteaza care unde). Apoi, iti mai raman 3 borne - vezi care doua din ele sunt in "scurt" - cand nu e alimentat releul. si vezi apoi care borna se leaga apoi de cea de-a treia, in momentul in care alimentezi releul - si el vine si comuta circuitul de pe borna veche pe cea noua. Acuma - dupa cum vezi in schema - borna comuna (care se leaga prin releu ba de una, ba de alta din cele 3 ramase) - va veni legata la firul de putere de la magnetou. Din celelalte doua - cea care era legata prin releu la cea comuna in starea de repaus (cand nu ai curent prin bobina releului) - va veni legata la firul care merge la far (prin contact). Cealalta borna se va duce catre borna aia de la triac. Acum banuiesc ca ai si inteles principiul. Deci - cand tensiunea data de magnetou este sub 12 volti, tot curentul lui vezi ca se va duce prin lamela aia din releu direct in far. Cand tensiunea trece de 12 volti, bobina actioneaza lamela din releu - si curentul se duce in comanda triacului - asta se deschide si vine si pune la masa curentul dat de magnetou - curentul pica, bobina nu mai primeste nici ea curent, da drumu la lamela, asta inchide iar circuitul becului si asta e tot. Totul se petrece cu o frecventa destul de mare, efectul rezultat se numeste sistem cu auto-reglaj cu bucla de reactie negativa. Sa faci probele cu un bec mai mic, de frana, mai ieftin, sa nu iti arzi farul. Asa - acum vad ca ai pus poza cu piesele. Vad ca releul tau nu e de dacie, e altceva, pare mai profesional. Problema e ca e in 4 picioare, nu in 5, dar nu-i problema, merge si cu asta, pierzi doar putin din siguranta de functionare. Adica, banuiesc ca ai inteles schema de pana acum - observi in schema cu releu cu 5 picioare farul se alimenteaza prin releu, deci este protejat suplimentar la ardere in caz ca pica circuitul de pe triac - farul nu va mai primi deloc curent peste 12volti, releul va tine lamela lipita si farul stins (protejat) pana cand tensiunea scade iar sub 12volti (presupunem ca s-a ars triacul si nu mai are cine sa scada tensiunea automat). La releul cu 4 picioare, nu mai este scos in afara terminalul ala care mergea la far. Deci va trebui sa legi farul pe direct la borna de la magnetou si sa te bazezi doar pe efectul regulator al triacului. E totusi riscant, pentru ca pot sa apara varfuri de tensiune si fenomene de "plutire" si rezonanta a lamelei din releu care sa nu iti cupleze triacul si sa permita ajungerea tensiunilor mari pe far. Oricum, antreneaza-te cu astea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jack2004 Postat Aprilie 13, 2007 Share Postat Aprilie 13, 2007 (editat) Buna Moshulik! Mersi mult de tot ptr. raspunsul amanuntit. Esti un Domn adevarat! Deja mi-am cumparat un releu cu 5 borne. Totusi, nu vreau sa risc (orcum nu e scumpa aceasta ciudatenie 3,5 lei) La tiracul meu nu e o borna mai subtire sau mai scurta! Nu e TB 3N4 ca asta cica nu se mai fabrica. Pun datele cu triacul, care dupa cele spuse de catre vanzator e identica cu TB 3N4. Date: BTB04600SL CCOS U Mar 536 1.semn tirac 2.un cerc (indescifrabil?) 3. inca un cerc (parca cu inscriptia: a3) dintre astea 3 Borne care ar fi G-ul (gate)??? http://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/...TB04-600SL.html DIN PACATE EU NU POT DESCHIDE ACEST LINK Inca o data mersi foarte mult ptr. raspuns, i-ti raman dator! O zi buna si asfalt uscat in continuare! Editat Aprilie 13, 2007 de jack2004 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazyahmed Postat Aprilie 13, 2007 Share Postat Aprilie 13, 2007 si eu am avut problema cu farul chior, s-a remediat prin simpla inlocuite a becului, cu tot cu dulie. am pus bec philips (se zice ca se ard mai des), de-ala cu cap albastru care a costat 10 eur plus dulia 5, dar acum am lumina ca un avion. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Aprilie 13, 2007 Share Postat Aprilie 13, 2007 Asta e piesa. Sa speram ca amperajul de 4A pe care poate sa-l duca e suficient. Asta ar insemna o putere disipata de vreo 50 de Watti, deci daca ai grija sa tii mereu farul aprins (sa manance si el 45watti), atunci se incadreaza in debitul maxim al magnetoului si e ok. Sa nu uiti sa montezi triacul acela pe un radiator de aluminiu, sa aiba racire. Vezi ca gate-ul este al treilea picior cum il tii cu picioarele in jos si cu scrisul la tine. Apoi masa - tabla aia cu gaura este fix a2-ul, adica unul din cele doua terminale echivalente pe care oricum trebuie sa-l pui la masa. Deci vezi cum dai o gaura in tabla din cutia motocicletei ca sa faca si contact electric pentru masa, sa aiba si racire piesa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jack2004 Postat Aprilie 13, 2007 Share Postat Aprilie 13, 2007 Mersi mult de tot Moshulik! Sa vedem la urma unde ajung! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jack2004 Postat Aprilie 19, 2007 Share Postat Aprilie 19, 2007 Buna Moshulik, am incercat sa montez releul + triacul, dar nu a mers , macar nici n-a clipit farul - posibil eu am stricat ceva, si mult mai sigur ca da! incerc acum sa postez 2 scheme, poate prin acestea reusesti sa-mi explici mai bine care fir unde vine legat... daca nici asa nu merge renunt PS. - pentru a monta acest releu + triac trebe sa exclud "napolitana"? sau macar partea FAR?????????? eu asa am facut.... - sau tre sa fie prezent undeva si napolitana undeva??? mersi in continuare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jack2004 Postat Aprilie 20, 2007 Share Postat Aprilie 20, 2007 HI, din pacate toate incercarile mele au fost degeaba la urma urmei am reusit sa montez sistemul (releu + triac) si a functionat bine, aveam un far ca de milioane - HALOGEN, DAR nu mai aveam claxon si semnalizatoare daca am pus la loc generatorul la intrarea in napolitana, toate functionau dar farul slab ca inainte... am mai incercat sa montez "sistemul" la intrare in napolitana si la iesire, pe firul 02, dar nu avea nici o valoare... Toate functionau, dar FARul a ramas CHIOR in continuare.... asta e... daca mai aveti pareri... dar eu am cam epuizat aceasta tema asfalt uscat si in continuare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Aprilie 20, 2007 Share Postat Aprilie 20, 2007 (editat) Salve. Nu ar fi mai usor daca ai cumpara o napolitana noua de la Gaspar? E 40 RON... Editat Aprilie 20, 2007 de Mikulaish Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jack2004 Postat Aprilie 20, 2007 Share Postat Aprilie 20, 2007 Salve Mikulaish! Cred ca ai dreptate. Tre sa cumpar o napolitana noua... Dar care este oare garantia ca va functiona mai bine???? Eu stiam ca napolitana costa undeva la 75, 80 Ron Numai bine asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jack2004 Postat Aprilie 21, 2007 Share Postat Aprilie 21, 2007 HI, PROBLEMA REZOLVATA am schimbat "napolitana" si gata! Far normal + s-a rezolvat si o alta problema majora, semnalizatorul merge bine, nu mai tre sa astept 10-12 secunde pana se aprine sunt curios cat va tine noua napolitana???????????????? numai bine si asfalt uscat Inca o intrebare! oare ar merge sa pun un bec halogen 12 v si 40/45 vati la far??? numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.