sergiu.mihu Postat Octombrie 27, 2008 Share Postat Octombrie 27, 2008 Ieri am fost la o plimbare de vreo 80 de km. Astazi am zis ca ar fi bine sa mai ies odata ca cine stie cand mai prind soare. Norocul meu ca m-am oprit la o intersectie si am observat urmatoarele "mici" detalii. Intoarcere acasa cu a 3-a si mers de melc. Furca fata arata ca in imagine, iar din amortizorul spate curge ulei, dupa cum se poate vedea. Ce pot face? cum remediez problema? Hai bai! Chiar nimeni nu stie nimic? Se pot desface amortizoarele spate? E vreo garnitura? Din cate am vazut din diferite surse, ori cele pe spate, ori cele pe fata, ori nici unul... sunt pe gaz si nu se desfac. Este cumva si cazul meu? Cine poate sa imi spuna? Ok.. desfac furca fata, o pun la loc... desi inca nu stiu exact cum, dar o sa ma straduiesc. Trebuie sa pun ulei in amortizoare? De care? Cat? Trebuie sa schimb vreo garnitura sau ceva? Eram in pericol ieri de a zbura cu totul furca fata? De ce a iesit in halul asta? Imi zboara amortizorul fata daca il deschid? E cumva sub presiune? Ziceti oameni buni ceva! . Sau mut topicul la SERVICE? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Octombrie 27, 2008 Share Postat Octombrie 27, 2008 furca fata sigur se desface. la cum arata la tine sunt smulse tijele de pretensionare - ori din stiftul de jos - ori de sus de la dopuri. pt curgerea de ulei trebuie schimbate semeringurile si - posibil - bucsile de sus si de jos - daca nu au fost schimbate de multa vreme si ai joc in furca. si amortizoarele spate se pot reconditiona din ce stiu eu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sergiu.mihu Postat Noiembrie 4, 2008 Autor Share Postat Noiembrie 4, 2008 (editat) Furca nu are nici un pic de joc. E doar iesita asa... in halul in care se vede. Problema e alta: motor cumparat in 1992, folosit de prin 1998 pana prin 2004, apoi inca o pauza de 4 ani pana acu vreo luna. Probabil ca garniturile sunt mai mult decat uscate. Sper sa am timp azi sa ma ocup cat de cat de ea, cel putin sa o desfac sa vad despre ce e vorba. Sigur nu zboara vreo tija de la amortizor? Nu e cu aer comprimat? Desfacut amortizoare fata si reparat. La cel din stanga era "dopul" de pe tija de pretensionare efectiv iesit afara de pe tija. Am pus fortat dopul inapoi pe tija si apoi am refacut "floarea" care il tine pe tija. La celalalt amortizor era sarit inelul metalic din interior care tine tija sa nu iese din cilindru. Am pus inelul la loc. Partea mai grava a fost faptul ca, dupa 16 ani de existenta si dupa condus aleatoriu intr-un timp de 4 ani (intre 2000-2004) timp in care am facut doar 1500 km cu ea, am observat ca nu are nici un pic de ulei in amortizoare . Avand in vedere ca suspensia fata se comporta la fel in 2000 ca acum 2 saptamani, presupun ca nici atunci nu avea ulei in amortizoare. In fine... reparatie efectuata, pus ulei 10W-40 in amortizoare (cate 200 ml in fiecare) si acum in sfarsit ma pot bucura de o suspensie fata care sa nu oscileze continuu . Editat Octombrie 27, 2008 de sergiu.mihu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_83 Postat Noiembrie 4, 2008 Share Postat Noiembrie 4, 2008 Cu mentiunea ca in amortizoare nu se baga ulei de motor, nu se baga T90. Se baga ulei hidraulic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sergiu.mihu Postat Noiembrie 4, 2008 Autor Share Postat Noiembrie 4, 2008 Ulei hidraulic... de care? Ce tip? Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_83 Postat Noiembrie 4, 2008 Share Postat Noiembrie 4, 2008 Asta este tipul uleiului: ulei hidraulic. Il gasesti in aproape orice magazin de piese auto. Poti lua romanesc sau strain. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Noiembrie 9, 2008 Share Postat Noiembrie 9, 2008 Asta este tipul uleiului: ulei hidraulic. Il gasesti in aproape orice magazin de piese auto. Poti lua romanesc sau strain. in furca telescopica poti sa bagi si ulei de motor si ulei pentru transmisii automate[ATF prescurtat].in motocicletele mai vechi se baga chiar si ulei de transformator.toata treaba e sa nu fie prea vascos[ca o sa ai suspensii dure]sau prea subtire[suspensii moi si posibil sa curga pe la elementele de etansare].cat despre uleiul hidraulic:sa nu cumperi romanesc!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_83 Postat Noiembrie 10, 2008 Share Postat Noiembrie 10, 2008 Uleiul de transformator se foloseste tocmai pentru ca e foarte subtire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Noiembrie 10, 2008 Share Postat Noiembrie 10, 2008 in furca telescopica poti sa bagi si ulei de motor si ulei pentru transmisii automate[ATF prescurtat].in motocicletele mai vechi se baga chiar si ulei de transformator.toata treaba e sa nu fie prea vascos[ca o sa ai suspensii dure]sau prea subtire[suspensii moi si posibil sa curga pe la elementele de etansare].cat despre uleiul hidraulic:sa nu cumperi romanesc!!! m.....da stau sa ma gindesc, ma minunez,ma mir,chiar ramin stupefiat,..... si ma intreb dece nu ar merge si ulei de masline ,florisol,bunica,si solaris, sau multe alte uleiuride gatit, ,,,,,, H 60 ,Ii zicea pe atunci , si era fb. este vorba de rezistenta uleiului la fortele de COMPRIMARE Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Noiembrie 10, 2008 Share Postat Noiembrie 10, 2008 (editat) Uleiul de transformator se foloseste tocmai pentru ca e foarte subtire. ..uleiul de transformator se foloseste din cauza ca e ieftin!Este ciupit de undeva , cateodata chiar din trasformatoare in functie, ca romanul e frate cu codrul... (si il baga in diesele, si in alte cotetze care le au pe langa casa , ca asa graieste traditia populara romana , ca e bine ) De fapt este destul de scump, si in afara de faptul ca are o vascozitate comparabila cu diferite sorturi folosite la transmisii, nu are nimic in comun!Nu are propritetati lubrifiante, devine foarte fluid cu temperatura, si spumeza...calitatile lui se preteaza la alte aplicatii( rigiditate dielectrica mare, capacitatea de a stinge arcurile electrice in comutare, etc... Orice lichid se comporta fabulos la compresie, nu se comprima mai de loc!.... problema e la detenta cand apar fenomene de cavitatie si bule de gaz in masa lui...Un lichid care contine gaze dizolvate devine elastic si devine compresibil(vezi franele de masina care 'fierb')...De aceea la motoarele de fittze cu tot felul de furci up-side-down , sunt foarte stricte specificatiile legate de vascozitate si spumare... In concluzie la Minsk merge orice, depinde cum vrei sa simti furca...Daca nu e uzata(ceea ce ma indoiesc...) poti incerca un hidraulic de oricare(H46) daca e uzata , poate merge si un 10W sau 15W, sau combinatii...eu am folosit T85 ceva mai gros decat T90 la furca de nipru si nu se simtea amortizare decat in zilele reci... asa ca! Oricum la ce viraje vei lua pe circuit cu minskul si la ce viteze, cireasa asta cu uleiul din furca Editat Noiembrie 10, 2008 de drobu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Noiembrie 10, 2008 Share Postat Noiembrie 10, 2008 (editat) E clar mai bine ai suda paharele de furca de pantalonii de tin farul si inca 2 tevi pe exterior de sus pana jos. Pentru un comportament rigid pe circuit! Eu la Nipru am furca aia de decor, si ca indicator al jocului in jug! Editat Noiembrie 10, 2008 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.