Sari la conținut

O Problema La Nipru


raulus
 Share

Postări Recomandate

problema: cilindrul din dreapta nu prea vrea sa mearga...

 

scanteie:

- pe stanga da bine. pe dreapta cand e bujia noua da la fel de bine. dupa 10/15 km se murdareste bujia (negru mai mult uscat decat umed) in asa hal ca nu mai functioneaza cum trebuie, chiar ajunge de nefolosit! (asta e cumlea ca daca o pun dup-aia pe stanga nici acolo nu mai da scanteie)

- fisele sunt noi, platina superok si reglata perfect (cand sunt noi bujiile da scanteie super pe amandoua), bujii noi sinterom NP24 (am incercat si cu bosch), bobine am incercat cu trei pana acum si la fel...

 

carburatoare: K-68 in stare excelenta, reglate de specialist... (chiar de mai multi) si degeaba

 

rezolvare: care pare a fi baiul, scanteia sau chiulasa (cu tot ce include ea)?

 

avand in vedere bugetul extrem de limitat, am doua variante: sa investesc in doua bobine de dacie cu doua aprinderi tranzistorizate (adica sa refac aprinderea) sau sa dau chiulasele la rectificat, relgat supape?

 

care e sfatul vostru

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bujia este afumata sau ancrasata?

Daca-i afumata,stii,amestec,benzina multa.

Daca-i ancrasata=consum ulei si ar trebui sa ai fum albastru pe evacuarea de pe partea respectiva.Acum consumul de ulei poate fi cauzat de chiulasa,unde sunt mai multe cauze sau poate fi ceva legat de segmenti unde si aici pot fi mai multe cauze.Deci daca ai fum albastru pe esapament si bujia ancrasata da-i jos chiulasa eventual si cilindrul,ca altfel pe presupuneri....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce sa zic... fum nu prea scoate... putin si arata fin, alb nu negru sau albastru

bujia e neagra, cateodata cu depuneri... un fel de praf negru si umed

 

cum am zis carburatoarele au fost reglate de mai multe persoane care stiau ce fac (sau asa pareau) si problema a ramas aceeasi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca-i umeda inseamna ca nu are scanteie.Cauze: ea(bujia),fise zici ca-s noi dar eu nu as fi sigur avand in vedere calitatea pieselor(incearca montarea inversa a fiselor,de la stangu' la dreptu'),bobina(care de fapt am inteles ca a fost deja diagnosticata bolnava :cheers: dar si aici zici ca ai mai incercat inca 3;sunt piesele proaste dar nici chiar asa.).Deci cu bubina:schimba si aici fisele intre ele.Nu te arunca direct cu banii,ca uite asa fac si eu si nu-i bine.Ia-le usurel pe rand si pe urma vezi ce si cum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe rand am luat-o:

fisele sunt noi, de oltcit, de alea Tesla cu fir de carbon asa ca...

bobina cu am zis e a treia cu care face aceleasi probleme...

bujiile sunt luate sambata Sinterom NP24. acum le-am scos din motor. !trebuie tinut cont ca a mers intr-un cilindru de acasa pana la serviciu! aia care mergea arata fleasca de benzina si un pic neagra. ailalta e afumata de zici ca a stat la afumat. un fel de funingine neagra, destul de groasa, dar relativ uscata. periate cu sarma amandoua dau acum scanteie.

am mai observat ca din carburatorul cilindrului care nu mergea (dreptul) iesea un fel de fum sau abur... nu mult, dar m-a cam speriat. am tras pe dreapta am desfacut capacul de sus (ala cu cuiul) si pareau ceva depuneri albe...

Editat de raulus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci ai inversat fisele intre ele si la bobina si nici o schimbare?Ce ulei ai in ea?Vezi si nivelul la carbelitoare de la lamela aia de la plutitor,dar ai mare grija ca aia-i foarte perversa daca o indoi nitzel mai mult ramane cuiul blocat si curge benzina pe jos.Daca bujia-i uda ori intra benzina in prostie dar de cele mai multe ori nu da scanteie.Oricum din descrierea ta inclin sa cred ca problema e pe carburatie si nu pe aprindere.Ti-am zis:daca ar fi aprinderea si un cilindru merge,logic ar fi daca inversezi fisele sa mearga acum celalalt care nu mergea iar cel care mergea sa nu mai mearga.Fa smecheria asta si daca treaba-i la fel verdictul e clar:carburatie care iti spun ce a insemnat la mine,plansete si bocete pe langa ea si stressat vecinii timp de 2 saptamani si tot nu-i facuta perfect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

carburatia e.

inceark sa stringi aeru putin ,dak tot face asa mai dai putin nivel la gas da fii atent k tre sa reglezi aeru din nou si dak iar face da o crestatura la cuiu de dozaj mai sus adik sa-l ridici cu una,dupa care tre iar sa regulezi aeru'.

spor la surubarit!! :cheers:

la 4t afuma si cind are prea putin gaz...si da si ceva rateuri...cind are prea mult de obicei scoate fum negru.

inceark niste bujii mai reci ,mi se par cam calde alea de 240....pt carburile tale rusesti si platina.

alea de 240 sunt f bune pt aprindere el si carburi japan.

Editat de Manuel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e mai mult decat carburatia. s-au uitat la carburatoare: pedro, geo, aleko, geo si le-au tot reglat si degeaba. cu nivele si cu tot ce trebuie.

 

manuel, esti singurul care afirma ca la nipru nu-s bune NP24 intr-o mare de oameni care zic invers...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca cica tre desfacut motorul si umblat la chiulase, supape, culbutori...

 

Atunci,la treaba.Nu-i mare scofala.Daca zici ca ai incercat varianta cu interschimbarea fiselor si carburile au fost gadilate este foarte posibil sa fie din supape.Eu insa raman la ideea cu carburatia,cum a spus si Manuel.

 

 

pentru ca nu exista un service calumea care sa se ocupe de nipre...

 

Nu numai ca nu exista si ca peste tot sunt numai pe hotie dar ideea e sa-l inveti tu(motorul) ca daca ramai in camp ce faci.Asta mi-a zis si mie cine mi-a vandut-o si mare drepatate a avut.Plus ca sti ca ce-i facut cu mana ta... :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ies deseara cu animalu la arc si o sa se mai uite si alveola la el

 

treaba suna simplu, duc chiulasele la rectificat, dar am inteles ca e cam 80 de lei de bucata rectificarea asta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:banana: sunt curios ce ati rezolvat....voi aveti pacientu pe mina si-l observati mai bine. :cheers:

...dar totusi nu trebuia sa faca asa kiar dak scapa supapele.... :D

Editat de Manuel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

platina ok, condensator ok.

aseara: schimbat fisele intre ele (le-am pus decurand de oltcit si sunt foarte lungi asa ca s-a putut face operatiunea simplu, fara deschis de capace) si cand am ajuns acasa nu mai dadea scanteie bujia de pe partea ailalta (stanga)!!

asa ca urmatoarea faza va fi punerea (bobina dacie + aprindere tranzistorizata)x2 reglat iar carburatoarele si vazut mai departe

 

manuel, asa mi-au zis mai multi ca indiferent de supape, ulei etc, bujia aia trebuia sa se curete

o fi si filtrul muncit, dar pe dreapta am gaura unde venea tubul de recuperare gaze nearse din carter, care nu-i astupat (inca) iar pe partea ailalta e suficient de crapat cotul de cauciuc de la filtru la carburator incat sa-si ia cat aer are nevoie indiferent de filtru.

Editat de raulus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca la inversarea fiselor s-a intamplat ce ai spus ti-e clar ca-i din bobina si din nimic altceva.Oricum nu te zgarci si fa schimbul de ulei.Cum bagi aproape un bulion jumate in bubine si aprinderi mai bagi si 200.000 in 2 litrii de ulei.Deci se pare ca Zidu' a avut dreptate cand a zis ca-i bobina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incearca sa schimbi fsele intre ele, nu doar bujiile, ca tu practic asta ai facut

Trebuie scoase fisele din bobina si inversate. Abia atunci iti dai seama daca e de la fise sau de la bobina.

Un pic de atentie :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta a si facut.El are puse niste fise de Oltcit(lungi) care ajung dintr-o parte intr-alta.Efectul a fost cel banuit de Zidu'@: de unde nu mergea cil. drept acum nu merge stangul.Deci e bobina.

 

PS.Cand a inversat fisele a plecat linistit cu amandoi cilindrii in functiune.Stangu' i-a murit mai tarziu.De obicei bobina face figuri cand se incalzeste, si in plus fisele cica sunt noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai nou, asa cu fisele inversate merge in amandoi cilindrii...

eu nu mai inteleg nimic... dar atata timp cat merge...

e drept, bujiile numa maronii nu sunt, dar merg... si la finalul zilei le scot si le dau cu peria de sarma... si a doua zi merg linistit.

Editat de raulus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bobina de inductie la Nipru e pozitionata intr-un loc unde se incinge destul de rau! De aici provin multe probleme, o zi sau mai multe poate merge bine, ca apoi sa faca figuri aparent inexpicabil! Insa probleme mari pot face si chiulasele - respectiv culbutorii si supapele dar chiar daca acestea din urma merg prost nu ar trebui sa faca asa cum zic ca iti face tie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e drept, bujiile numa maronii nu sunt, dar merg... si la finalul zilei le scot si le dau cu peria de sarma... si a doua zi merg linistit.

 

Ai zis ca ai buji Sinterom!!!

Si eu am incercat cu Siterom, ca am citit aici pe forum cat de bune sunt, si dupa 1000 de km sa spart izolatia si dadea scateie intr-o parte..in fine..sunt proaste parerea mea..

 

Incerca cu buji Champion care se vad si la coltul strazi, in toate magazinele de Piese Dacia!!! (nu stiu sigur daca se potrivestie filetul si pt. nipru..)

 

p.s. bujiile nu se curata cu peria de sarma!!! fiindca se depune calamina mult mai repede pe bujie!!! simplu se sterg cu o carpa...

 

 

 

 

 

:cheers:

Editat de Nagy_Arpad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...