Ra964 Postat Noiembrie 27, 2008 Share Postat Noiembrie 27, 2008 Neavand nici o persoana cu experienta circuitului in jurul meu am gasit pe marele internet cateva articole interesante despre tehnicile de pista, pozitie, franare, schimbarea vitezelor, avantaje si dezavantaje ale schimbatorului inversat etc. am sa incerc mai tarziu sa si traduc cateva articole http://www.sportrider.com/motorcycle_riding/index.html am observat ca unele sunt fundamentale, dar unele dintre ele, necesita mult antrenament, si cunoastere, in special franarea si intrarea in viraj unde de ex comprimarea optima a furci este undeva pe la 70-75% p.s(off topic) : la noi s-a dus zapada azi imi vizitez garaju Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roberte Postat Noiembrie 27, 2008 Share Postat Noiembrie 27, 2008 Neavand nici o persoana cu experienta circuitului in jurul meu am gasit pe marele internet cateva articole interesante despre tehnicile de pista, pozitie, franare, schimbarea vitezelor, avantaje si dezavantaje ale schimbatorului inversat etc. am sa incerc mai tarziu sa si traduc cateva articolehttp://www.sportrider.com/motorcycle_riding/index.html am observat ca unele sunt fundamentale, dar unele dintre ele, necesita mult antrenament, si cunoastere, in special franarea si intrarea in viraj unde de ex comprimarea optima a furci este undeva pe la 70-75% p.s(off topic) : la noi s-a dus zapada azi imi vizitez garaju zapada s-a dus,dar ia in considerare aderenta scazuta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johnson Postat Noiembrie 27, 2008 Share Postat Noiembrie 27, 2008 Sa inveti pilotajul de pe net, e ca si cu sexul vazut la televizor. Pare interesant, dar tot e mai bine cand il faci tu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ra964 Postat Noiembrie 27, 2008 Autor Share Postat Noiembrie 27, 2008 sunt de acord, dar de la televizor inveti chestii noi pe care le poti incerca si tu nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johnson Postat Noiembrie 27, 2008 Share Postat Noiembrie 27, 2008 Aici ai dreptate si doar ma uit zilnic, trebuia sa-mi dau seama Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dopeman1979 Postat Decembrie 8, 2008 Share Postat Decembrie 8, 2008 bun sarcasmul johnson.... recomand sa cititi articolul despre incalzirea cauciucului, ala mi-a placut cel mai mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johnson Postat Decembrie 9, 2008 Share Postat Decembrie 9, 2008 Asta cu incalzirea am simtit-o f ciudat cand era mai frig afara si trebuia sa fac o tura sau 2 in plus. In afara ca poate nu avea aderenta maxima, am zis poate pt ca oricum nu fortam de la inceput, se simtea ciudat pe viraje, parca nu se apleaca liniar sau ceva de genul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ra964 Postat Decembrie 9, 2008 Autor Share Postat Decembrie 9, 2008 pe mine altceva m-a surprins, am observat ca astia de la pireli recomanda presiune mai mare pe fata si mai mica pe spate, eu folosesc de obicei invers.....si la fel am trecut si in cartea tehnica de la motor 2.0 pe fata si 2.4 pe spate.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dopeman1979 Postat Decembrie 9, 2008 Share Postat Decembrie 9, 2008 Asta cu incalzirea am simtit-o f ciudat cand era mai frig afara si trebuia sa fac o tura sau 2 in plus. In afara ca poate nu avea aderenta maxima, am zis poate pt ca oricum nu fortam de la inceput, se simtea ciudat pe viraje, parca nu se apleaca liniar sau ceva de genul la mine e in felul urmator, la inceput e ciudat si oricum am nevoie si eu de vreo 2ture de "incalzire" ca sa pot merge cat de cat ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pasbogdan Postat Decembrie 10, 2008 Share Postat Decembrie 10, 2008 Mult text in articole,putina informatie.... Aflu totul despre motocislist(nume,competitie,titluri,mama,sora) si aflu doar ca: 1.anvelopele se incalzesc mai bine la accelerari si franari(aici nu e grav) 2.pozitia pe motor poate fi una fie cu partea de jos a corpului in interiorul curbei,iesita de pe scaun,fie pe scaun dar cu partea de sus a corpului inspre interior.....aham...si la franare unii stau departe de rezervor iar altii nu.... Pai poze???CUM TE PREGATESTI DE CURBA????CUM TE ROTESTI PE LANGA REZERVOR????? Asta e un articol de jurnalist... Pereche cu aia care il intreaba de 2 ori pe un nene:"cate trupe canta in seara asta?.....pai zzz,yzz,si fzz....da...si sa ne spuneti va rog cate trupe canta....." Ma rog,poate sunt eu prea exigent... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ra964 Postat Decembrie 10, 2008 Autor Share Postat Decembrie 10, 2008 sunt perfect de acord cu exigenta ta, dar sincer am cautat de mult articole care sa explice astfel, pentru ca eu de ex nu am pe nimeni care sa imi explice ce fac bine si ce nu, si macar asa am niste linii dupa care ma pot ghida, eu de ex cand ma lasam, scoteam genunchiul pivotam cu corpul dar nu imi lasam si centrul de greutate jos, dupa ce am incercat sa imi las si centrul de greutate mai jos am observat ca motorul se comporta mai bine pe viraj si ca il simt ceva mai bine:D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pasbogdan Postat Decembrie 10, 2008 Share Postat Decembrie 10, 2008 acesta este un subiect delicat... Fiindca pozitia pe motor este deosebit de importanta.Si nu discut de competitii unde fiecare are un stil propriu. Discut de primii ani in motociclism,primele viraje,formarea.Acest aspect,din punctul meu de vedere este esential pentru SIGURANTA motociclistului care a ales acest gen de motocicleta care rapeste foarte multa lume dintre cei vii... O sa si exemplific: Primul meu an pe motocicleta a fost unul rigid,totul era rigid,nu scoteam fundul inafara,nu trageam piciorul sus pe scarita.. Ei,acest lucru ma facea sa ezit in viraje,sa nu pot pastra o trasa,inclusiv sa ating cu gheata asfaltul si sa ma sperii de moarte. Dintr-o chestie intamplatoare zic eu,dupa ce am vazut sportivii cum pivoteaza pe langa rezervor,am incercat si eu sa fac acest lucru,si recunosc,pentru imagine,nu pentru ca as fi stiut ca ma va ajuta cumva. In al II-lea an,de la rigiditatea din primul an,am ajuns sa ating jos cu sliderul in prima luna din sezon.Este cu totul altceva...se simte inclinatia,aderenta,cat de"incarcate" cu greutate sunt cele 2 anvelope care ne tin pe asfalt.. Orice obstacol se poate evita(prin franare sau ocolire) mult mai usor!! Si cel mai important:am constatat ca atunci cand motociclistul simte ce se intampla cu motocicleta,luand ca punct de reper aceleasi viraje,unele sunt abordate cu viteze DUBLE fata de mersul rigid,iar unele viraje sunt luate cu viteze mai reduse fata de mersul rigid,explicatia fiind ca instinctul de conservare intervine atunci cand "se simte drumul" Nu e greu,dar e si o chestie de instinct,e ca si la masina atunci cand simti ca iti pleaca spatele si stii exact cand se va intampla acest lucru,jongland "la limita" Daca am fost prea "incalcit" imi cer scuze. Aveti grija de voi,ganditi-va ca motociclismul e frumos,dar nu e mai frumos decat VIATA Cu respect Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Stau-De-6 Postat Decembrie 10, 2008 Share Postat Decembrie 10, 2008 2.pozitia pe motor poate fi una fie cu partea de jos a corpului in interiorul curbei,iesita de pe scaun,fie pe scaun dar cu partea de sus a corpului inspre interior.....aham...si la franare unii stau departe de rezervor iar altii nu....Pai poze???CUM TE PREGATESTI DE CURBA????CUM TE ROTESTI PE LANGA REZERVOR????? Body Positioning 1 , Body Positioning 2 Le-am mai scris si la articolul "Treapta de viteza pe curba", da` mie mie-mi plac. Sunt incepator, am doar de un an A-u`. Sezonul viitor o sa fiu ceva mai atent cu pozitia pe motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pretzeL Postat Decembrie 10, 2008 Share Postat Decembrie 10, 2008 pe mine altceva m-a surprins, am observat ca astia de la pireli recomanda presiune mai mare pe fata si mai mica pe spate, eu folosesc de obicei invers.....si la fel am trecut si in cartea tehnica de la motor 2.0 pe fata si 2.4 pe spate.... da, asa e, pt ca, cauciul fata sa nu se deformeze pe franari puternice. dar pana ajungi sa ai nevoie de asa ceva...mai ai multe ture de facut Pe strada este asa cum scrie in manual pt a nu se consuma spatele prea repede. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Decembrie 10, 2008 Share Postat Decembrie 10, 2008 (editat) Am si eu o intrebare si n-am vrut sa mai deschid topic numai pt atata: Cum se masoara unghiul maxim de inclinare a unei motociclete(cu gume de strada sau slick) dupa dunga lasata intr-o parte(cred ca maximul de inclinatie)....urma se vede cel mai bine la roata din poza avatarului meu Punand pe loc inclinat pe urma iese undeva la 45 de grade, oare e corecta masuratoarea?? Editat Decembrie 10, 2008 de RaceTuning Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ra964 Postat Decembrie 15, 2008 Autor Share Postat Decembrie 15, 2008 (editat) motorul nu il inclini dupa grade, inclinarea maxima de obicei este atinsa cand atingi cu scaritle normale ( sa nu fie scarite de pista pt ca nu vei atinge cu ele niciodata) si de obicei daca stai coborat din sa o sa simti cauciucul de spate cum incepe sa "muste din asfalt" iar fata va fi foarte usoara in mana si va avea o foarte foarte usoara vibratie, oricum ideea nu este neaparat de inclinare maxima ci de modul in care abordezi virajul, conteaza mult comprimarea telescoapelor la intrarea in viraj si momentul in care incepi sa accelerezi, imi e greu sa iti explic asa...daca vrei da-mi un pm cu id-u tau si mai povestim pe mess, nici eu nu pot sa zic ca sunt extrem de experimentat, dar am o mare pasiune pt viraje si am incercat sa le inteleg cat mai bine (si m-am jucat si mult sbk 08 ) ) si nu stiu sigur dar cred ca si cauciucul se deformeaza putin pe viraj......aveam o poza cu un r1 unde un tip punea cotul jos....dar din cate stiu unghiul optim de inclinare este undeva pe la 45-50 de grade Editat Decembrie 15, 2008 de Ra964 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Trotinel Postat Decembrie 15, 2008 Share Postat Decembrie 15, 2008 @Ra964 - pt un RS cred ca unghiul de inclinare maxim este mai mare decat cel "oferit" de scarite. Pe circuit am rupt si scarita si schimbatoru' la un nivel de mers slab spre mediu zic eu. Oricat de performant ar fi un RS pt o motocicleta de 125cc, nu cred ca a fost conceputa si pt circuit, sau poate foarte putin s-au gandit inginerii si la aspectul asta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ra964 Postat Decembrie 16, 2008 Autor Share Postat Decembrie 16, 2008 atunci probabil am eu ceva probleme la telescop, pt ca in momentul in care ating usor cu scarita, incepe sa imi vibreze ciudat ghidonul in mana, si simt ca daca il mai las pierd fata, oricum mie scaritle imi stau mai sus (stau unpic cu varfurile in sus, pt ca le-am luat noi de pe united si credca trebuiau putin polizate sa stea perpendicular pe suporti si nu le-am mai polizat le-am lasat asa.....stau ridicate cam 15-20 de grade aprox.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Decembrie 16, 2008 Share Postat Decembrie 16, 2008 motorul nu il inclini dupa grade, inclinarea maxima de obicei este atinsa cand atingi cu scaritle normale ( sa nu fie scarite de pista pt ca nu vei atinge cu ele niciodata) si de obicei daca stai coborat din sa o sa simti cauciucul de spate cum incepe sa "muste din asfalt" iar fata va fi foarte usoara in mana si va avea o foarte foarte usoara vibratie, oricum ideea nu este neaparat de inclinare maxima ci de modul in care abordezi virajul, conteaza mult comprimarea telescoapelor la intrarea in viraj si momentul in care incepi sa accelerezi, imi e greu sa iti explic asa...daca vrei da-mi un pm cu id-u tau si mai povestim pe mess, nici eu nu pot sa zic ca sunt extrem de experimentat, dar am o mare pasiune pt viraje si am incercat sa le inteleg cat mai bine (si m-am jucat si mult sbk 08 ) ) si nu stiu sigur dar cred ca si cauciucul se deformeaza putin pe viraj......aveam o poza cu un r1 unde un tip punea cotul jos....dar din cate stiu unghiul optim de inclinare este undeva pe la 45-50 de grade Pai ma refeream la unghiul dintre axa (mediana) a motocicletei si verticala. Unghiul ala ce il arata la moto GP cum se inclina Rossi de ajunge la ei si peste 60 de grade. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ra964 Postat Decembrie 17, 2008 Autor Share Postat Decembrie 17, 2008 (editat) sincer sa fiu nu stiu, nu m-a interesat cam niciodata, imi place sa incerc sa simt motorul......pana unde poate acolo il duc, si oricum cand achizitionezi un cauciuc se vede cam cat permite in inclinare, dupa parerea mea cam toate, ca si fabricatie pot la fel, conteaza dimensiunile si janta...cum sunt facute, se poate totusi sa gresesc.....oricum, cum am zis si mai sus cred ca si cauciucul se deformeaza in momentul inclinarii, deoarece am observat ca si dupa ce am dat capat la cauciuc (dupa cum se vedea pe el), cand am incercat sa inclin ceva mai tare a mers....la alte viraje bineinteles edit: daca vrei sa vezi cat de tare te inclini pune un boloboc pe rezervor:)) Editat Decembrie 17, 2008 de Ra964 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
R3Kin Postat Decembrie 18, 2008 Share Postat Decembrie 18, 2008 Gradul de inclinare difera in functie de mai multi factori.O sa incerc sa ma refer si la strada si la pista.Importanta este aderenta,presiunea in gume,tipul de guma folosit(road/slick) temperatura lor.Acum,inclinarea maxima nu inseamna si viteza maxima pe virajul respectiv.Se poate atinge si cu scaritele "race" dar esti pe jos in secunda 2,majoritatea mobrelor ating cu scaritele de serie pe jos(singura cu care am mers si nu am patit asa a fost zx10 2006 care oricum a fost votata la "cea mai race pozitie").In momentul inclinarii guma spate se deformeaza deci nu este concludent faptul ca pe cric o inclini si masori unghiul pt ca atunci cand esti si tu pe ea este cu totul alta masuratoare.Dar de retinut este faptul ca nu inclinatia maxima iti da si viteza maxima pe un viraj ci trasa pe care o alegi.Aici iar sunt 2 tipuri,intri mai incet si iesi cu gaz sau intri mai tare,franezi tarziu dar iesirea este mai domoala.Si combinand astea 2 treburi iese un bun laptime!Din experienta proprie spun ca unii au tendinta sa coboare mult din sa "pt a poza" dar motorul este f putin inclinat si acceleratia neglijata ceea ce-i face lenti...si cam atat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Decembrie 18, 2008 Share Postat Decembrie 18, 2008 sincer sa fiu nu stiu, nu m-a interesat cam niciodata, imi place sa incerc sa simt motorul......pana unde poate acolo il duc, si oricum cand achizitionezi un cauciuc se vede cam cat permite in inclinare, dupa parerea mea cam toate, ca si fabricatie pot la fel, conteaza dimensiunile si janta...cum sunt facute, se poate totusi sa gresesc.....oricum, cum am zis si mai sus cred ca si cauciucul se deformeaza in momentul inclinarii, deoarece am observat ca si dupa ce am dat capat la cauciuc (dupa cum se vedea pe el), cand am incercat sa inclin ceva mai tare a mers....la alte viraje bineinteles edit: daca vrei sa vezi cat de tare te inclini pune un boloboc pe rezervor:)) Eu mai mult ma refer la cat "ma tzine" pe mine sa ma inclin, ca motoru sigur poate mai mult, si si cauciucu permite pe un asfalt curat.....cauciucul cred ca se deformeaza, dar asta depinde si de presiunea din cauciuc, deci f relativ, eu pun 2.7 pe spate si 2.5 pe fatza, cu 0.2 mai mult decat tre pe fiecare pt ca sa traga mai bine motorul si sa consume cat mai putzin... Faza cu bolobocul nu cred ca tine, pt ca F centrifuga anuleaza forta de inclinare, plus ca nu am cum sa citesc gradele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ra964 Postat Decembrie 18, 2008 Autor Share Postat Decembrie 18, 2008 faza cu bolobocu era la misto, r3kin a explicat foarte bine cam cum sta treaba, bineinteles si inclinatia conteaza in viraj dar aceasta trebuie sa se si bazeze pe o trasa abordata cat mai corect, ca sa iti faci curaj sa inclini mai tare incearca sa abordezi un viraj sau o serie de viraje de cat mai multe ori off topic: de-ar trece iarna asta mai repede, sa-mi cumpere si mie cineva minimobra sa imi iau si eu un sesar ceva si sa mai ies la o tura mai agresiva, ca m-am saturat sa dau curse cu laptopu prin casa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
R3Kin Postat Decembrie 18, 2008 Share Postat Decembrie 18, 2008 lasa man ca vine vremea!! faza cu bolobocu era la misto, r3kin a explicat foarte bine cam cum sta treaba, bineinteles si inclinatia conteaza in viraj dar aceasta trebuie sa se si bazeze pe o trasa abordata cat mai corect, ca sa iti faci curaj sa inclini mai tare incearca sa abordezi un viraj sau o serie de viraje de cat mai multe ori off topic: de-ar trece iarna asta mai repede, sa-mi cumpere si mie cineva minimobra sa imi iau si eu un sesar ceva si sa mai ies la o tura mai agresiva, ca m-am saturat sa dau curse cu laptopu prin casa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
OveR Postat Decembrie 20, 2008 Share Postat Decembrie 20, 2008 cu cat e viteza mai mare si abordarea corecta a virajului cu atat unghiu poate fi mai mare .Dar de obicei totul depinde de stilul fiecaruia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.