Jump to content
AsubayaH

PLACUTE FRANA - Totul despre Tipuri/Clase/Comparatii

Recommended Posts

Acum 14 minute, Lucian_M a spus:

Cred că sunt glazurate. Caută pe net despre acest fenomen. Și verifică etrierul (piston, glisiere etc).

Mecanismul de funcționare este ok, e curățat si verificat cu simt de raspundere. 

Prajeala asta a lor a rezultat in urma unei exploatări mai intense pe drumurile de munte ale patriei. Bag de seamă că nu au rezistat solicitărilor mele. 

Pe net am gasit ceva vag.. mai mult despre discuri decalite, albastrite.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă sunt albăstrite, atunci e posibil să fie decalite, ceea ce presupune schimbarea lor. Totuși verifică dacă roata se învârte ușor, fără să frece tare discul pe plăcuțe. Mulți ignoră jegul de pe pistonase, acestea putând călca aiurea sau nu se retrag cât trebuie.

Mă rog, cineva priceput ar putea elucida misterul. Zic eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta ma încurca, daca se decalesc,  implicit afectează proprietățile de eficienta la frânare, însă frânarea e acceptabilă inca. Ma îngrijorează faptul că am schimbat discurile si plăcuțele si pe fata (acelasi model de placute) 

Chiar asa teapa sa mi fi luat, sa nu reziste la temperaturi înalte perioada îndelungată. 🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar etrierul l-ai desfăcut/servisat?

 

Ce marcă sunt discurile și plăcuțele?

Edited by Lucian_M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Etrierul, pistonasul e curățat, discul e cel original pe spate, plăcuțele trw lucas sinter (Le am cumparat in ideea ca ar fi mai moi, având brembo ceramice albastre care mi provocau uzura mai multa discului)

Pe fata unde am inlocuit discurile si plăcuțele n am apucat sa fac nici 2km cu ele, sper sa nu se duca dracu si plăcuțele alea, aceeași marcă/model.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cazul asta, e posibil sa fie fake placutele. Altceva nu-mi vine in minte. Eu, care merg mai mult cu pasager (si bagaje cat pentru un pluton) si ma tin placutele minim un sezon, inca n-am dat peste placute fake. Le iau in special de la motodiscount, tot Brembo albastre, au cam ucis un pic discurile fata, dar deh- greutate mare, km multi. Imi dau comanda de discuri si placute Brembo, vreo 16,3 mil in total, de pe autofarm.ro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mai patit cineva asa ceva?Am schimbat placutele in urma cu 2 saptamani inainte sa plec in concediu, timp in care am facut sub 2000km pana cand am inceput sa aud un huruit urat, cand am verificat placuta din dreapta era praf si mi-a uzat rau de tot discul (se vede pilitura metalica) iar cea din stanga pare si ea uzata dar mai are carne.Sa fie placutele Ferodo niste mizerii sau sa fi dat buleala mecanicul?

IMG_20190914_084606.jpg

IMG_20190914_084327.jpg

Edited by Minu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-s eu specialist dar parca-s trase cu raspila. Cu micrometrul verifica ce grosime mai ai,poate reusesti sa salvezi macar discul(rile). De unde le-ai achizitionat sau ce marca is mai exact? Sa stiu si sa ma feresc🤨  Sezonul e pe gata asa ca ai timp la iarna sa le dai de cap.Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Placutele sunt Ferodo, daca te uiti cu atentie pare ca prin cele 2 gauri de la placute a iesit foarte mult material si pare si crapat, tare mi-e ca ori sunt fake ori de calitate foarte proasta.Placutele le-am schimbat pentru ca cele vechi cam erau uzate (mai aveau destul de putina carne) si mi-e greu sa cred ca se blocheaza etrierul pentru ca simteam motocicleta.A trebuit sa ma intorc fara frana spate din Croatia in Romania (mi-a fost greu ca imi venea mereu sa o apas din reflex) timp in care verificam discul sa vad daca se incinge insa era rece semn ca pistonasele de la etrier nu raman blocate.

Edited by Minu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am găsit ceva asemănător din cauza unui ghidaj al etrierului gripat. O plăcută la fier, cealaltă cam pe la jumate. Riderul nu simțise nimic anormal înaintea zgomotului de fier pe fier. Se pare că frânăm prea mult cu spatele... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E drept ca folosesc mai mereu frana combinata fata+spate, franez mult mai eficient, dar totusi fata e ok iar spatele praf si le-am montat in acelasi timp, tot Ferodo. 🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot așa și eu, fața are cred +50%, spatele îmi ajunsese la fier. Egal însă, că e totul curat și gresat. La fel, același tip de plăcuțe față și spate, montate deodată când am achiziționat mobra. Acum am început să folosesc mai puțin spatele, normal însă că la o frânare de urgență le folosesc pe ambele. 

Edited by john17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma poate ajuta cineva cu cateva informatii?

De unde gasesc sa cumpar placute de frana pentru mobra mea(un susuki gs500f din 2006) semi sinterizate TRW?

PS. sunt din bucuresti

Edited by Alex Andrei

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 19.09.2019 la 6:42, Minu a spus:

A mai patit cineva asa ceva?Am schimbat placutele in urma cu 2 saptamani inainte sa plec in concediu, timp in care am facut sub 2000km pana cand am inceput sa aud un huruit urat, cand am verificat placuta din dreapta era praf si mi-a uzat rau de tot discul (se vede pilitura metalica) iar cea din stanga pare si ea uzata dar mai are carne.Sa fie placutele Ferodo niste mizerii sau sa fi dat buleala mecanicul?

IMG_20190914_084606.jpg

IMG_20190914_084327.jpg

Am patit ceva asemanator. Dar in cazul meu a fost pompa de frana. Dupa ce am schimbat garniturile si pistonul nu am mai avut problema asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De atunci cred ca am mai facut 2-3000 Km de cand le-am schimbat iar cele noi arata tipla, adica fix cat am facut cu alea de s-au facut praf, deci alea ori erau proaste ori facaturi pentru ca am facut fix acelasi nr. de Km ca cele actuale care sunt in stare perfecta (in plus la alea vechi le-am folosit Romania-Bulgaria-Muntenegru-Bonia)-iar in Croatia au cedat, deci va dati seama cam cat de agresiv am putut merge avand in vedere ca eram in concediu cu o tona de bagaje pe motocicleta.

 

L.E:Am gasit o poza, priviti in ce hal aratau dupa 2000 si ceva de km.

IMG_20191012_183501.jpg

Edited by Minu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si aici sunt diferente de uzura. Placuta foarte uzata era la pistonas ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer nu mai stiu, dar parca la modelul 600RR nu are etrier cu 2 pistonase?Nu prea se observa in poze, insa nici cealalta placuta nu arata mai bine, mai avea fff putin material pe ea pana sa ajunga la fier si se farama destul de usor chiar si cu unghia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...