tamagotchy5 Postat Decembrie 10, 2008 Share Postat Decembrie 10, 2008 salut! stie cineva pe aici cum se calculeaza avansul la aprindere [la 2T] in functie de turatie...momentul de deschidere/inchidere a ferestrelor? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Decembrie 10, 2008 Share Postat Decembrie 10, 2008 salut!stie cineva pe aici cum se calculeaza avansul la aprindere [la 2T] in functie de turatie...momentul de deschidere/inchidere a ferestrelor? La ce motor ??(vad ca ai IJ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Decembrie 10, 2008 Share Postat Decembrie 10, 2008 Ce legatura are avansul la aprindere cu momentul inchiderii/deschiderii ferestrelor? In principiu avansul trebuie sa creasca o data cu cresterea turatiei, adica scanteia va veni mai repede la turatii mari decat la turatii mici .Asta se intampla pt ca benzina are nevoie de un interval de timp ca sa arda si pentru ca motorul sa mearga eficient , amestecul trebuie sa arda complet pana ajunge pistonul in PMS, cum la turatii mari pistonul se misca mai repede, amestecul trebuie aprins mai devreme pt a arde pana ajunge pistonul la PMS. Cum sa calculezi curba optima de avans habar n-am cum se face si oricum curba asta e optima pt un anumit stil de mers. Din ce am vazut prin manuale auto mai vechi cresterea avansului in functie de turatie era liniara. Daca vrei sa faci o aprindere cu avans variabil sau sa programezi una cel mai simplu e sa faci teste plecand de la niste valori cunoscute. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Decembrie 10, 2008 Share Postat Decembrie 10, 2008 cauta o carte de procesele si caracteristicile motoarelor de ardere interna, acolo gasesti cam tot ce influenteaza arderea. daca in oradea e vreo facultate de mecanica, in biblioteca lor 100% gasesti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tamagotchy5 Postat Decembrie 10, 2008 Autor Share Postat Decembrie 10, 2008 Ce legatura are avansul la aprindere cu momentul inchiderii/deschiderii ferestrelor?In principiu avansul trebuie sa creasca o data cu cresterea turatiei, adica scanteia va veni mai repede la turatii mari decat la turatii mici .Asta se intampla pt ca benzina are nevoie de un interval de timp ca sa arda si pentru ca motorul sa mearga eficient , amestecul trebuie sa arda complet pana ajunge pistonul in PMS, cum la turatii mari pistonul se misca mai repede, amestecul trebuie aprins mai devreme pt a arde pana ajunge pistonul la PMS. Cum sa calculezi curba optima de avans habar n-am cum se face si oricum curba asta e optima pt un anumit stil de mers. Din ce am vazut prin manuale auto mai vechi cresterea avansului in functie de turatie era liniara. Daca vrei sa faci o aprindere cu avans variabil sau sa programezi una cel mai simplu e sa faci teste plecand de la niste valori cunoscute. Din cate stiu eu influenteaza. Pt ca acest interval de timp este determinat de momentul cand ambele ferestre sunt inchise. Avantajul avansului e tocmai faptul ca se adapteaza la orice stil de mers...nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Decembrie 10, 2008 Share Postat Decembrie 10, 2008 NU. Avansul variabil are rolul de a se adapta turatiei dar nu si modului in care folosesti motorul, la o anumita turatie poti sa ajungi in mai multe feluri..... Ferestrele nu au nici o treaba, oricum sunt ambele inchise cu mult timp inainte de aparitia scanteii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tamagotchy5 Postat Decembrie 10, 2008 Autor Share Postat Decembrie 10, 2008 La ce motor ??(vad ca ai IJ) Da. La iJ 56 . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
R_i_d_e_r Postat Februarie 8, 2009 Share Postat Februarie 8, 2009 NU. Avansul variabil are rolul de a se adapta turatiei dar nu si modului in care folosesti motorul, la o anumita turatie poti sa ajungi in mai multe feluri.....Ferestrele nu au nici o treaba, oricum sunt ambele inchise cu mult timp inainte de aparitia scanteii. deci 'centralina'='cdi' la moto (aici nu vb de ij ci de celel mai noi) e cea care comanda momentu de aprindere (avansul) si nu depinde doar de turatie, ci si de pozitia clapetei de acceleratie, treapta de viteza etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Februarie 8, 2009 Share Postat Februarie 8, 2009 deci 'centralina'='cdi' la moto (aici nu vb de ij ci de celel mai noi) e cea care comanda momentu de aprindere (avansul) si nu depinde doar de turatie, ci si de pozitia clapetei de acceleratie, treapta de viteza etc De pozitia clapetei de acceleratie depinde dar cu treapta de viteza nu are nici o treaba, si nu toate motoarele au senzor pt pozitia clapetei de acceleratie. Cand spui etc. la care alti parametri te referi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.