ftraian Postat Noiembrie 12, 2005 Share Postat Noiembrie 12, 2005 (editat) E vorba de o Honda CB 400N din 83 cu motor de 27 CP. Cand am cuparat-o am primit si un ax cu came care i-ar creste puterea la 43 cai. Din pozele atasate se poate vedea ca axul de 43CP (apropiat in prima poza, stanga in a doua) are camele mai late si mai excentrice. Pe langa aceasta camele nu mai sunt simetrice, pe o parte sunt concave iar pe cealalta convexe. Cum tocmai am desfacut motorul pentru a repara o garnitura (si tot e frig afara) m-am gandit si sa-i fac modificarea asta. As vrea pareri daca axul asta chiar poate creste puterea. Mie mi se pare cam ciudat sa creasca puterea numai asa, adica din cauza excentricitatii mai mari se vor deschide mai mult supapele dar de ce nu au facut asta la toate motoarele? Va trebui sa schimb si arcurile de la supape ca sa se poata deschide mai mult? Si daca tot cresc puterea as vrea sa maresc si viteza pentru ca altfel nu am ce face cu puterea suplimentara. In configuratia de 27CP merge cu 145km/h MAXIM. Eu nu am fost niciodata cu ea asa tare si probabil nu o sa ma duc cu 27CP pentru ca nu-mi place sa turez motorul prea tare. Imi place sa ma duc la 5000rpm=100km/h, pana pe la 6000=110. Ma tenteaza sa schimb pinionul pe spate cu unul mai mic si sa am 120-130 la 5000rpm. Banuiesc ca la 40 CP poate trage. Turatia maxima e de 11000rpm. Cam cu cati dinti sa pun pinionul mai mic? Astept sfaturi pentru ca am nevoie. Edit: axul din planul apropiat pare mai mare pt ca e mai aproape de aparat dar e de aceleasi dimensiuni ca si celalalt. Edit 2: Camele la axul de 27CP au 34.5mm iar cel la 43CP au 37.5mm Editat Noiembrie 12, 2005 de ftraian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Noiembrie 12, 2005 Share Postat Noiembrie 12, 2005 Pt raportul final varianta open trebuie sa schimbi pinionul atac de la 15T la 16 T In legtura cu arcurile supape- varianta open le are mai tari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ftraian Postat Noiembrie 12, 2005 Autor Share Postat Noiembrie 12, 2005 (editat) Hmm, arcuri mai tari ca sa revina ma repede supapele sus... nu stii cum pot gasi sau cum identific arcurile mai tari? Editat Noiembrie 12, 2005 de ftraian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Noiembrie 12, 2005 Share Postat Noiembrie 12, 2005 bagi o saiba-2 care sa intareasca arcurile daca nu gasesti arcuri tari special pt. motoru' tau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ftraian Postat Noiembrie 12, 2005 Autor Share Postat Noiembrie 12, 2005 Solutia cu saibele e intradevar foarte comoda, o sa o incerc. Insa este riscul ca de la atatea saibe sa bie numai saibe si arc si sa nu mai am ce comprima . Oricum mai vorbim dupa ce incerc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Noiembrie 13, 2005 Share Postat Noiembrie 13, 2005 io cred ca acel ax de 40 cp ii cel original, iar celalalt cine stie vreo improvizatie sa traga la ture mai mici sau sa consume mai putin, motovi pt care cred asta e ca si io am vrut sa iau cd 400 (nu N ci F) da avea 45 CP parca.. BTW: ai avut un ETZ galben? cu topcase? stai in marasti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ftraian Postat Noiembrie 13, 2005 Autor Share Postat Noiembrie 13, 2005 Da, am avut ETZul galben. Daca te uiti pe mobile.de sau alte siteuri cu vanzari o sa vezi ca sune modele si cu 27CP si cu 43CP. E drept ca mai multe au 43CP. Acum am alta problema, se pare ca cele doua axe sunt uzate diferit la cuzineti. Luni o sa masor cu un micrometru sa vad cat de mare e diferenta si o sa ma hotarasc daca le mai schimb sau nu. Daca uzura e prea mare risc sa pierd presiunea de ulei asa ca mai bine nu incerc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Noiembrie 13, 2005 Share Postat Noiembrie 13, 2005 OFFTOPIC: am fost sa-ti vad etz-ul inca cand l-ai avut... u tot acol stai? langa caminele marasti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ftraian Postat Noiembrie 14, 2005 Autor Share Postat Noiembrie 14, 2005 tot offtopic: Da, tot acolo. Vad ca ti-ai luat etz pana la urma. Sper ca ai reusit sa-l pui la punct si sa nu mai ai probleme, si eu am avut destule probleme cu ETZ ul meu pentru ca nu am stiut cum sa verific ce cumpar. sa ai noroc de el! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ftraian Postat Noiembrie 16, 2005 Autor Share Postat Noiembrie 16, 2005 Am masurat dimensiunile celor doua axe. Diferenta maxima e de 5 sutimi (0.05mm). O sa fie probleme cu presiunea de ulei? Sper ca are cineva experienta si ma ajuta cu un sfat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GSK Postat Noiembrie 17, 2005 Share Postat Noiembrie 17, 2005 (editat) cuzinetii se uzeaza inegal. nu stiu, din pacate, sa-ti dau si cifre. cred ca deja ai trecut de prima cota a cuzinetilor. am impresia ca 0.05 inseamna o cota. poti sa pui intrebarea la service honda.. cei de acolo au documentatia necesara pt a-ti spune daca 0.05 inseamna o cota sau inca nu ai ajuns la ea. in alta ordine de idei, daca vrei sa te joci cu pinioanele , o poti face cu ambele. pt cel din fata: mai multi dinti = viteza de top mai mare pinionul din spate: mai multi dinti = acceleratie mai rapida Editat Noiembrie 17, 2005 de GSK Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ftraian Postat Noiembrie 18, 2005 Autor Share Postat Noiembrie 18, 2005 Service Honda....? Cel putin in Cluj nu este. Chiar daca ar fi nu stiu cat de binevoitori sunt la a da detalii fara bani. Sper ca exista pe forum oameni care au mai schimbat un ax cu came si ma pot ajuta. Daca nu ramane sa testez. Tot ce poate merge rau e sa pierd presiunea de ulei si sa dau jos motorul ca sa pun axul vvechi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Noiembrie 18, 2005 Share Postat Noiembrie 18, 2005 Ideea este ca acelasi motor poate fi facut sa traga la turatie mica, cu putere redusa, sau sa dea totul din el, in functie de axa cu came si de carburatie/esapament. in cazul tau, daca schimbi axa, puterea va creste prin cresterea turatiei maxime, pe care acum motorul nu o poate atinge in regim normal de lucru. dar nu o sa mai ai acelasi cuplu la turatie mica. In ce priveste viteza maxima, ea va fi proportionala cu turatia maxima (mai mare), chiar daca nu schimbi pinioanele. Poti sa incerci sa cauti la Louis.de / MotoBase modelul tau, sa vezi ca sint date doua puteri, si eventual sa vezi si la kiturile de lant daca sint diferente. Cit despre uzura axei cu came...cauta un manual de reparatie, acolo gasesti in mod normal cotele si limitele de uzura. Daca motorul are multi km poti sa folosesti un ulei mai gros (15W50) si un aditiv metalizant gen Liqui Moly cu MoS2 pentru a-l recupera putin.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dangero Postat Noiembrie 19, 2005 Share Postat Noiembrie 19, 2005 treaba cu 27 si 40+ de cai e ca asa au fost unele modele(de incepatori) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edi Postat Noiembrie 20, 2005 Share Postat Noiembrie 20, 2005 O cota de reparatie este de 0.25 mm , iar 0.05 mm nu inseamna mai nimic. Motorul tau va avea 40 de cai la o turatie mai mare decat cea la care are 27 acum. Nu cred ca vei modifica puterea motocicletei cu 48% doar din inlocuirea axei cu came.Sunt convins ca modelul de 27 cp mai are limitari pe admisie (alte jiglere sau chiar carburatoare). Nu i-ti recomand sa schimbi pinioanele pt a folosi motorul la o turatie mai mica pt aceeasi viteza, vei pierde din demaraj chiar daca ii maresti puterea la 40 cp. Turatia mare este caracteristica motoarelor de motocicleta .Hornetul meu la 100 km/h in ultima treapta tot cam 5000 de ture are , dar "zvac" cam dupa 7000 de ture si ma abtin cu greu sa schimb la 13000 cand caut adrenalina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ftraian Postat Noiembrie 21, 2005 Autor Share Postat Noiembrie 21, 2005 Interesant ce ziceti voi aici. Pe turometru motorul meu are maxim 11 000 (linie rosie de la 10 000) dar in a 6-a eu n-am urcat mai sus de 7 000 si nu stiu ce viteza avea pentru ca nu mergea vitezometrul . O las pinionul veci dar schimb axul cu came. Toata treaba(vopsit rezervorul, cauciucuri noi, bord digital si poate stopuri cu LEDuri) o voi termina la primavara pentru ca degaa ma grabesc daca nu am cauciucuri calumea. Mai stau si eu in casa la caldurica. Oricum tin legatura cand se mai modifica cate ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lonerider Postat Noiembrie 21, 2005 Share Postat Noiembrie 21, 2005 Inainte de a face modificarea cu axul cu came, incearca, totusi, sa gasesti un manual de reparatii. Puterea nu depinde neaparat de inaltimea camei, ci si de unghiurile de deschidere si inchidere a admisiei/evacuarii in stransa legatura cu avansul de aprindere, diametrele difuzoarelor de aer de la carburatoare si gurile de evacuare. Mai depinde si de diametrul tevilor coatelor de evacuare si a tobelor (filtrele din interior). Inaltimea camelor ajuta la o mai rapida admisie si evacuare a gazelor, nu si a volumului acestora. Poate gresesc, dar eu cam asa stiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ftraian Postat Noiembrie 22, 2005 Autor Share Postat Noiembrie 22, 2005 Manual am si unul destul de bun. Partea proasta e ca-i in germana si nu ma descurc deloc. Noroc ca are si poze. Manualul este si pe hubul motociclistilo motohub.no-ip.info . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edi Postat Noiembrie 22, 2005 Share Postat Noiembrie 22, 2005 Interesant ce ziceti voi aici. Pe turometru motorul meu are maxim 11 000 (linie rosie de la 10 000) dar in a 6-a eu n-am urcat mai sus de 7 000 si nu stiu ce viteza avea pentru ca nu mergea vitezometrul . O las pinionul veci dar schimb axul cu came. Toata treaba(vopsit rezervorul, cauciucuri noi, bord digital si poate stopuri cu LEDuri) o voi termina la primavara pentru ca degaa ma grabesc daca nu am cauciucuri calumea. Mai stau si eu in casa la caldurica. Oricum tin legatura cand se mai modifica cate ceva. Sa stii ca in primele trei trepte de viteza pot sa schimb la 14000 de ture chiar daca zona rosie incepe la 12000. In treapta a sasea la 230 km/h din cauza de inaintare are 10500 de ture si mai mult nu urca desi puterea maxima a motorului este la 12000 de ture. Deci o demultiplicare mai mica cum vrei tu sa faci nu o sa te ajute la cresterea vitezei. Asta este teoria dar pana nu incerci nu stii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ftraian Postat Martie 29, 2006 Autor Share Postat Martie 29, 2006 Am facut, pornit, inca n-am reglat carburatoarele dar a pornit din prima(sfert de cheie, cum se zice). Din pacate dupa 500m am facut pana . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.