wheelsandspeed Postat Ianuarie 6, 2009 Share Postat Ianuarie 6, 2009 Salut tuturor ! Ma intereseaza fiabilitatea motocicletelor IJ Planeta 5, modele aparute in anii 1992, 1993, 1994 Cum se prezinta la capitolul rezistenta, adica ce perioada de timp rezista una, reconditionata si apoi utilizata in limita bunului simt, pina sa fie nevoie iar de interventii serioase ( cutie, set, ambreiaj. ) Multumiri ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Ianuarie 6, 2009 Share Postat Ianuarie 6, 2009 (editat) ....pina sa fie nevoie iar de interventii serioase ( cutie, set, ambreiaj. )Multumiri ! ...probabil 15 - 20000, insa e discutabila utilizaerea.. Editat Ianuarie 6, 2009 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
simson simson Postat Ianuarie 6, 2009 Share Postat Ianuarie 6, 2009 ...probabil 15 - 20000, insa e discutabila utilizaerea.. Prietene,cand spui 15-20000 te referi la metri,nu-i asa?N u cumva ai pus prea multi?Ne vedem in curand la Apasu.Cu respect,Adrian. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maryusmaryus Postat Ianuarie 6, 2009 Share Postat Ianuarie 6, 2009 Prietene,cand spui 15-20000 te referi la metri,nu-i asa?N u cumva ai pus prea multi?Ne vedem in curand la Apasu.Cu respect,Adrian. o fi exagerat omu da nici kiar asa... 10000 merge sigur Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Ianuarie 6, 2009 Share Postat Ianuarie 6, 2009 Prietene,cand spui 15-20000 te referi la metri,nu-i asa?N u cumva ai pus prea multi?Ne vedem in curand la Apasu.Cu respect,Adrian. Nu se referea la mm,adica la 15..20 de m ii faci motorul ,,,Cit despre Apasu ,ai tot zis ca vii ,,asa caaaaa,,,, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
simson simson Postat Ianuarie 7, 2009 Share Postat Ianuarie 7, 2009 Nu se referea la mm,adica la 15..20 de m ii faci motorul ,,,Cit despre Apasu ,ai tot zis ca vii ,,asa caaaaa,,,, Nasol...cu criza asta cine stie cand ne-om vedea.Inainte aveam o singura comunista si eram fericit.Astazi,cu cinsprezece comuniste in juru-mi, sunt debusolat.Cred ca voi scapa de paisprezece.Asta ne asteapta.Intr-adevar,kilometrii(adica metrii) sunt potriviti perfect pentru o planeta. Majoritatea gorbaciovistelor ating aceste performante.Pe curand. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Ianuarie 9, 2009 Share Postat Ianuarie 9, 2009 Salut tuturor ! Ma intereseaza fiabilitatea motocicletelor IJ Planeta 5, modele aparute in anii 1992, 1993, 1994 Cum se prezinta la capitolul rezistenta, adica ce perioada de timp rezista una, reconditionata si apoi utilizata in limita bunului simt, pina sa fie nevoie iar de interventii serioase ( cutie, set, ambreiaj. ) Multumiri ! Din punctul meu de vedere, Planeta 5 e cea mai fiabila comunista 2T fabricata in anii 1990 - 2000. Doar MZ ETZ o intrece dar nu are cuplul ei. Cu cutia nu ai treaba daca are ulei cat trebuie (mai curge pe la imbinari daca nu a fost etansat calumea sau mai suge pe la simeringurile de la ambielaj daca se duc dreaq). La o utilizare normala ar trebui sa tina un set cam 15.000 de km cum s-a mai spus, cu o segmentare pe parcurs pe la 7 - 8.000. Alte probleme apar dupa 20.000 de km daca e utilizata normal (gen rulmenti, simeringuri). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Ianuarie 9, 2009 Share Postat Ianuarie 9, 2009 (editat) Il secondez si eu pe individul de mai sus. Cu rezerva ca segmentarea si implicit uzura piston-cilindru pot fi intarziate prin cantitatea de ulei peste 35mL de preferat ca in carte 40mL la 100km. Astfel ar putea tine o cota de cilindru si 40 000km cu un motor bine intretinut, reglat si nu foarte incarcat. Uzura boltului apare mai des, si este datorata in mare parte avansului mare la aprindere. Se recunoaste printr-o bataie ascutita. Ambielajul este rezistent, dar este sensibil la o cantitate scazuta de ulei. Ambreiajul nu tine foarte mult, mai ales datorita placilor de proasta calitate care se sparg, dar cred ca problema asta s-a rezolvat prin noile feluri de placi. Alt motiv al stricarii ambreiajului este nivelul si calitatea uleiului de cutie (in principal gradul de dilutie- cat de mult a fost el contaminat cu benzina pe la semeringul/semeringurile de pe capatul fusului palier. Per total Planeta 5, folosita in oras si fortata, este o motocicleta la care folosesti mult sculele ca sa strangi si sa reglezi, dar nu scule complicate, nu dureaza mult si este foarte usor. Toate sunt la indemana. Daca iti iei Planeta ataseaza-i o mica sacosa cu scule ca sa nu le cari in spate. Fata de MZ ETZ, comparand motociclete cu acelasi rulaj, Planeta se consuma mai repede. Dar se si repara mai repede si mai ieftin. Planeta are o alta tinuta de drum avand dimensiuni mai mari, este mai robusta si mult mai potrivita pentru drumuri proaste. Viteza este superioara la ETZ, consumul ceva mai redus dar cuplul mai scazut si zgomot mai urat. Problema este ca prima ipoteza a mea este improbabila. Nu gasesti MZ ETZ-uri cu rulaj redus precum Ijurile, le gasesti deja mancate de ani de zile de hoinareala, piese putine si lipsa de grija. Atunci cand s-au adus primele Ij Planeta 5, MZ-urile noi nu se mai gaseau de 1 an. Editat Ianuarie 9, 2009 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mike06 Postat Ianuarie 9, 2009 Share Postat Ianuarie 9, 2009 sunt de acord cu aleko,ti-a facut o prezentare foarte frumoasa a ij-ului! si mai spun si eu ca piese la ETZ sunt foarte scumpe! P.S:merci mult de informatie aleko,traiam cu impresia ca bag prea mult ulei in benzina(30ml ulei la 1l benzina) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Ianuarie 9, 2009 Share Postat Ianuarie 9, 2009 Avindule pe amindoua atit mz cit si ij am tras concluzia................................ijul tine ,,,mai mult in timp,,,,cara mai mult duce mai mult ,,setul tine mai mult, ,,,ADICA EEEEEEE MAI BUN DECIT MZ-ULLLLLLLL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Ianuarie 9, 2009 Share Postat Ianuarie 9, 2009 Prietene,cand spui 15-20000 te referi la metri,nu-i asa?N u cumva ai pus prea multi?Ne vedem in curand la Apasu.Cu respect,Adrian. ..sefu', n-ai inteles! Eu m-am referit la mm (milimetri), daca-ti face placere! Dar pt cel ce a initiat topicul este v-ba de km. Il secondez si eu pe individul de mai sus... Asta da prezentare! ...traiam cu impresia ca bag prea mult ulei in benzina(30ml ulei la 1l benzina) Eu cand aveam 2T puneam 4%, trageam de motor cat putea saracu', si n-am avut probleme niciodata. Foloseam aproape mereu numai ulei de amestec, dar cand nu aveam mai puneam si de motor in cantitate mai mica (2,5-3%). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mike06 Postat Ianuarie 10, 2009 Share Postat Ianuarie 10, 2009 ..sefu', n-ai inteles! Eu m-am referit la mm (milimetri), daca-ti face placere! Dar pt cel ce a initiat topicul este v-ba de km. Asta da prezentare! Eu cand aveam 2T puneam 4%, trageam de motor cat putea saracu', si n-am avut probleme niciodata. Foloseam aproape mereu numai ulei de amestec, dar cand nu aveam mai puneam si de motor in cantitate mai mica (2,5-3%). mutumesc cristi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.