Sari la conținut

Cei Cu Vitezane....


yamahaia
 Share

Postări Recomandate

Cei care au dat la o parte filtru de aer,probabil ca au vazut ca filtru are niste gaturi care sunt prinse de gaturile carburatoarelor.La mine nu erau prinse dar am reusit sa le prind din nou.Intrebarea mea este:intre gaturile filtrului si cele ale carburatoarelor mai exista si vreo membrana?Eu nu am.Cineva mi-a zis ca ar trebui sa fie...nu stiu ceva legat de limitari...in fine.Motorul meu e un FZR(Yamaha).

A!Tot a venit frigul,se recomanda cumva si schimbarea antigelului? :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Cei care au dat la o parte filtru de aer,probabil ca au vazut ca filtru are niste gaturi care sunt prinse de gaturile carburatoarelor.La mine nu erau prinse dar am reusit sa le prind din nou.Intrebarea mea este:intre gaturile filtrului si cele ale carburatoarelor mai exista si vreo membrana?Eu nu am.Cineva mi-a zis ca ar trebui sa fie...nu stiu ceva legat de limitari...in fine.Motorul meu e un FZR(Yamaha).

A!Tot a venit frigul,se recomanda cumva si schimbarea antigelului? :lol:

1. Filtrul de aer se prind pe carburatoare cu coliere, nu exista membrane (decat daca vrei sa limitezi puterea :ok: ). Fa rost de un manual de service si vezi acolo, sau pune o poza sa vedem.

 

2. Antigelul se foloseste in permanenta (si vara si iarna). Il schimbi daca a expirat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In momentul achizitionarii unei motociclete, daca iti pasa macar putin de ea, schimbarea uleiului si a lichidului de racire este obligatorie...

 

Referitor la lichidul de racire: nu ai de unde sa stii care este concentratia de antigel folosita de fostul proprietar. Sunt multe motociclete care merg doar cu apa.. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine...am sa schimb antigelul.Nu prea stiu exact cum.Cat pun...treburi din astea.Conteaza si ce fel de antigel pun?Cu chestiile sunt varza..Ms.

 

Sa fie neaparat antigel pentru blocuri motor DIN ALUMINIU. Ideal ar fi sa fie special pentru moto..(ca si la uleiuri, producatorii care se respecta iau in calcul folosirea sezoniera a vehiculului)

 

Concentratia sa fie de minim 50% antigel(vara). Pentru ierni mai reci eu as pune 70 % antigel.

 

Capacitatea totala a instalatiei de racire o gasesti in manualul de reparatie. Vezi ceva linkuri la rubrica Service. Din cate imi aduc aminte la FZR 3HE intrau 2.3 l.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe principiul "de ce am citi manualul, ca aia se chinuie degeaba sa-l scrie", antigelul se amesteca 50-50 cu apa, si nu dupa ureche. Modificarea proportiei antigel-apa duce la cresterea punctului de inghet al amestecului (ceea ce nu e bine, evident).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In manuale sunt date 3 concentratii, cu puncte diferite de inghet..

Cea standard este de 50/50

 

In conditiile climaterice din Romania (iarna trecuta au fost - 20 C), o concentratie mai mare de antigel duce la cresterea acestui punct de inghet, ceea ce este evident bine...

 

In plus exista antigel prediluat pentru conditii extreme, cu o concentratie de 70%. In pozele anexate cel verde are o concentratie de 50/50 iar cel alb o concentratie de 70/30.

 

In primavara i-am schimbat cuiva 2 chiulase fisurate. Omul se mira de ce s-a stricat mobra pentru ca respectase intocmai concentratia de 50/50.....

 

Bafta :lol:

post-5717-1132075518_thumb.jpg

post-5717-1132075532_thumb.jpg

Editat de lipton
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa fie neaparat antigel pentru blocuri motor DIN ALUMINIU. Ideal ar fi sa fie special pentru moto..(ca si la uleiuri, producatorii care se respecta iau in calcul folosirea sezoniera a vehiculului)

 

Concentratia sa fie de minim 50% antigel(vara). Pentru ierni mai reci eu as pune 70 % antigel.

 

Capacitatea totala a instalatiei de racire o gasesti in manualul de reparatie. Vezi ceva linkuri la rubrica Service. Din cate imi aduc aminte la FZR 3HE intrau 2.3 l.

E un Fzr 3HE intr-adevar...dar cum scot lichidul de racire(antigelul)din motor.Presupun ca este o metodologie de scoatere si de umplere...Ms.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

E un Fzr 3HE intr-adevar...dar cum scot lichidul de racire(antigelul)din motor.Presupun ca este o metodologie de scoatere si de umplere...Ms.

 

Salut..

Vezi ca unele radiatoare au in partea de jos un dop cu filet special pentru asa ceva.Daca nu are desfa si tu colierul de la un furtun amplasat cit mai jos pe motor,lasa sa curga,apasa pe furtune bine sa iasa toata zeama,apleaca motorul cit poti stinga/dreapta,apoi pune lichidul cel nou(dupa ce in prelabil ai strins colierul.. :lol: ).Poti folosi si antigel auto,nu are nici pe dracu'!Daca ai bani sa iei strain ok,daca nu nu-i bai..

Luigi Vicol

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cea standard este de 50/50. In conditiile climaterice din Romania (iarna trecuta au fost - 20 C), o concentratie mai mare de antigel duce la cresterea acestui punct de inghet, ceea ce este evident bine...

 

Le incurci.

 

Punctul de inghet este bine sa fie cat mai SCAZUT, deoarece numerele pe axa algebrica merg de la stanga la dreapta, alea negative fiind situate in stanga lui zero. Asadar, numarul "-40" este mai mic decat "-20", deci un amestec care ingheata la -40 de grade are punctul de inghet MAI SCAZUT decat unul care ingheata la -20 de grade.

 

Un amestec 50/50 ofera cel mai bun punct de inghet, adica cel mai SCAZUT, iar amestecul rezista pana la -37 grade Celsius (arhisuficient pentru iernile romanesti). Daca pui mai multa apa in amestec, CRESTI punctul de inghet (il cresti, adica de la -37 grade CRESTI spre 0 grade Celsius), dar poti transfera o cantitate mai mare de caldura decat in combinatia 50/50. O crestere spre 60 sau chiar 70% concentratie de antigel duce intr-adevar la un punct de inghet mai scazut (dar nu cu mult; de la 50% la 60% se obtine o imbunatatire de ~8 grade Celsius), dar scade performanta din punct de vedere al cantitatii de caldura pe care poate s-o evacueze lichidul de racire. Sustin in continuare suficienta utilizarii in permanenta (pe intregul an) a unui amestec de 50/50 antigel/apa.

 

Chiulasa fisurata se poate datora multor cauze, nu e relevant exemplul tau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pune antigel in proportie de jumate-jumate cu apa deoarece antigelul are proprietati anticoorozive si de detergent. Plus dedurizeaza apa si creste punctul de fierbere al apei.

Ca sa inghete antigelul in motor trebuie temperaturi extreme, nu gluma. Plus ca daca era asa, se spargea si radiatorul, nu aveau de suferit doar chiulasele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zic eu ca antigelul nediluat are ca punct de fierbere o temperatura mai mare decit a apei.

Voi ce parere aveti?

Si daca e asa, combinatia antigel-apa are punct de fierbere mai mare deci al apei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...