Magic4Ce Postat Martie 28, 2014 Autor Share Postat Martie 28, 2014 (editat) Din 2010 până acum Bombița a mai primit un transplant de furcă (tot sovietică, de Ij), o aripă față marca Oyama si niște briz-brizurigen coburi, etc... Dat fiind faptul că furca de Ij are o jambă ruginită, simeringurile noi rezistând aproximativ 2 săptămâni pănâ la prima lăcrimare iar chiulasa drapta a fost înlocuită în urma accidentului de astă-vară, am decis că a sosit momentul schimbării la față. Datele problemei sunt cam aceleași: resurse limitate (doar că de data asta m-am pregătit cu câteva luni inainte și am luat piese), timp limitat, legătură sentimentală vis-s-vis de fierul din dotare. Se vor face următoarele operațiuni: -schimbat furcă cu una deja achizitionată - trebuiesc făcute căteva mici adaptări... voi detalia la momentul potrivit -Schimbat ghidurile și rectificat supape/scaune - am luat deja ghiduri de ladă, urmează să duc chiulasele la domn' doctor, aka Nea Victor -refăcut instalație electrică după schema lui Cristi 57 - cu relee și toate acareturile, mai puțin mufa de brichetă -vopsit - profii, cu băgare în cuptor să fie mândră Bombița de look-ul cel nou. Deocamdată nu am făcut nimic altceva decât să o dezbrac, asta ieri că am avut parte de timp liber și vreme bună. Voi pune poze cu fiecare operațiune în parte (așa cum am mai făcut). 21/03/2014 Astăzi, întrucât am avut puțin timp liber și o zi cu soare am pornit spre Bombița. mă aștepta cuminte, pe roatele ei. Acum aștept setul de garnituri comandat de la MotoComuniste și să mă bag in ea de treabă. Furca cea nouă mă bucură în mod special. E mai scurtă decât cea de Ij care mă ținea cocoțat rău de față. Din cauza înalțimii prea mari am observat o racire defectuasă și un mare inconvenient la parcare. Cricul lateral avea nevoie de un cataroi sub el altfel motocicleta era instabilă. Furca nouă se comprima lafel ca cea de ij, să sperăm că nu va trebuii să fac adaos de arcuri. Inconvenientele, de fapt ajustajele necesare reies din faptul că jambele sunt mai subțiri cu 4mm. În jugul superior se prind bine mulțumita dopurilor de la jambe care au un diametru mai mare dar pentru fixarea în jugul inferior este necesară fabricarea a două bucși cu diametrul interior 3,3cm, exterior 3,7 și înalțimea de 4cm. Pistonașul acționat de levierul amreajului (cel cu oring de cauciuc) are nevoie de un schimb de garnitură. În rest cutia de viteze fiind doftoricită astă vară de Nea Victor (căruia încă nu îmi găsesc cuvinte pentru ai mulțumii pentru timpul și cunoștințele împărtășite) funcționează ireproșabil. Să vină garniturile și-om vedea atunci ce și cum. (probabil grupul spate va suferii câteva intervenții... prea e turnător) Restul în poze. 28/03/2014 N-am mai postat dar am lucrat. Marți am rezolvat grupul, adică schimbat garnitura capacului și fixat prezoane cu Loctite. Joi m-am vrednicit și am dat o fugă la Nea Victor unde am dat startul operațiunii de recondiționare chiulase. Se înlocuiesc ghidurile cu altele de Lada cărora le-au trebuit făcut canal pentru siguranță. Ieri i-am cumpărat și semeringuri pentru ghiduri, unele super cu cămașă metalică, nu le-am făcut poze încă dar vor apărea poponeataând. Am găsit balauri în chiulasa pe care am cumpărat-o astă vară. Un "mecanic" a vrut să comprime arcurile așa că a adăugat niște saibe sub ele. Efectul a fost devastator modificând unghiul de culisare a supapei de unde a rezultat o supapă frecată rău, subțiată și inutilizabilă. Scaunul supapei de asemenea era ciobit dar asta de la altceva, ceva ce a jucat mult timp în capul pistonului și a săpat prin chiulasă. Nu am făcut încă poze chiulasei respective dar voi face cum ajung lângă ea. Reparabil oricum... Editat Martie 28, 2014 de magic4ce Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Martie 28, 2014 Share Postat Martie 28, 2014 Dă-i bătaie! Place la mine mult! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Martie 28, 2014 Autor Share Postat Martie 28, 2014 :-) Mă bucur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CipriAT Postat Martie 28, 2014 Share Postat Martie 28, 2014 spor la treaba!!! sunt sigur ca o sa iasa o bijuterie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Martie 28, 2014 Autor Share Postat Martie 28, 2014 Sper. Am noroc de ajutorul unor oameni de nota 20 fără de care mi-ar fi fost mult mai greu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoComuniste Postat Aprilie 3, 2014 Share Postat Aprilie 3, 2014 Ce maşinărie Einhell are nenea Victor să nu-mi zică că e de-aia deşteaptă de poate fi folosită şi ca presă? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Aprilie 3, 2014 Share Postat Aprilie 3, 2014 hmm daca tot esti cu bombitza insirata si nea Victor are Einhell,mai da jos capacul ala o data,pe interior la prezoane fa-i sanfrene cu ceva shpiral de 18-19 sa se potriveasca cat mai bine la unghi cu suruburi cap inecat de grupa superioara- pe care sa le procuri Acele suruburi le vei insuruba pana se-ngroapa in sanfrene.daca gasesti vreun shpiral bun da-i gauri pentru shplint in suruburile cu cap inecat.O sa fie un pic chin la gaurele dar cu saibe elastice si cu piulite crenelate chiar nu vei mai avea probleme la capacul de grup. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Aprilie 3, 2014 Autor Share Postat Aprilie 3, 2014 Deja am fixat prezoanele în capac. Ca "liant" am folosit acid sulfuric în care am înmuiat prezoanele și apoi le-am infiletat => fixare mai bună decât cu Loctite. între timp am mai avansat cu lucrările. Au fost rectificate scaunele și supapele, montate ghidurile cu semering... supapele îs gata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Aprilie 3, 2014 Share Postat Aprilie 3, 2014 si eu am folosit acid pentru suruburile zenc dar pentru ca nu am sigurantat si piulitele- desi le-am strans sanatos pe suruburi cu growere- de la socurile plecarii de pe loc cele 4 piulite cu suruburi tot nu stau nemiscate. O data la mai mutle drumuri mai ma asigur cu cheia de 17... Cu proxima ocazie dau gaurelele de splint. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Aprilie 3, 2014 Autor Share Postat Aprilie 3, 2014 O să țin cont de soluția oferită de tine în cazul în care voi mai avea probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ppnipra Postat Iulie 4, 2014 Share Postat Iulie 4, 2014 e de bine? » Post actualizat in 05 Jul 2014 10:26e de bine? » Post actualizat in 05 Jul 2014 10:27e de bine?» Post actualizat in 05 Jul 2014 10:26 » Post actualizat in 05 Jul 2014 10:29e de bine?» Post actualizat in 05 Jul 2014 10:26 » Post actualizat in 05 Jul 2014 10:33trim.A7BB3F20-D434-4D7B-B381-04EF07C13C38.MOV Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Iulie 6, 2014 Autor Share Postat Iulie 6, 2014 E de gusturi. Zilele astea postez ce-am mai lucrat. E aproape gata. » Post actualizat in 06 Jul 2014 19:19 cam asa arata tablaria Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Septembrie 6, 2014 Autor Share Postat Septembrie 6, 2014 Maine pun si poze cu ce-am mai facut. Azi am injurat de mama lu' focu'. Nu debraiaza si pace. Cu biluta-n varful... piesei dintre tija impingatoare in discurile de ambreiaj si discul cu bile al pistonului actionat de levierul din capacul cutiei ( nici eu nu inteleg exact ce-am zis), cu mortii si ranitii mamii ei de epava, cu: "stii ca te iubesc..." Canci, pa si pussy. Nu debraiaza... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Septembrie 7, 2014 Share Postat Septembrie 7, 2014 (editat) Cel mai probabil nu vrea sa culiseze ansamblul, opune rezistenta.iAi avut cumva setul de rulment presiune-tija impingatoare mamaliga de i-ai pus bila?Fa rost de tija si ciuperca de calitate sau strunjeste unele cu duritate ceva mai putin de bila de rulment.Apoi verifica ambreiajul, discul care preia tija impingatoare sa aiba golul in forma e patrat OK, volanta sa aiba bolturile de culisare cat de cat lise daca e nasol schimb-o daca nu smirgheluieste-le cat mai lucioase, discurile de frictiune sa aiba cuplele canelate OK-ish, gaurile din discurile de otel sa nu agate pe bolturile de culisare si altceva important sa ai discurile de otel plane - eu am patit sa am un disc un pic curbat si debreierea si ambreierea era cu soc- abia se vedea neplaneitatea.Ah chiar si arborele din cutie se mai amprenteaza la utilizare indelungata. Tablaria dungata arata superb Editat Septembrie 7, 2014 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat Septembrie 7, 2014 Share Postat Septembrie 7, 2014 Recomand reconditionarea rulmentului de presiune de pe tija impingatoare cu rulment SKF BA9. De cand am executat lucrarea merge ambreiajul ca uns ( inainte trebuie tot timpul sa reglez, sa reglez, sa reglez) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.