Sari la conținut

Modalitate de a pacali decompresia automata


Postări Recomandate

Se aduce pistonul in PMS; se conecteaza un tester manual de presiune (o pompa de aer ce poate fi actionata manual, cu manometru, care acopera gama de compresie pt. cil. respectiv); se pompeaza astfel energic aer in cil. pana la pres. la care acul indicator nu mai urca, se actioneaza incet-incet pompa pt a surprinde cu acuratetze momentul si valoarea pres. la care acul zvacneste usor inapoi; aia-i valoarea compresiei (in cazul meu mica, da' asta-i alta poveste).

 

Mi-a venit ideea asta dupa ce am incercat sa masor compresia la un monocil. de 600 cc cu avans centrifugal la turatzii mici pt. sup. de evacuare, dand ca dobitocu' la automat si obtzinand tot soiu de valori f. diferite intre ele. Dupa care am baut mult vin rosu neshpritzat. Dup'aia multa cafea. Amara. Multe tzigari. Insomnie. Ideea asta.

Posibil sa existe de cand haul metoda asta, nu stiu, si atunci se cheama ca m-am trezit si io ca proasta-n targ, posibil sa nu fi existat si atunci mai ajut si eu niste sarmani crestini necajitzi de fiarele lor, satui de service-uri si meseriasi tzepari ai lui piele intoarsa.

 

PMS pe ciclul de compresie, cand supapele sunt inchise si decomp. aut. nu are nici un efect, am uitat sa mentzionez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca daca ai fi folosit scula potrivita nu ai mai fi avut atatea batai de cap. compresmetru este defapt un manometru cu o supapa unisens care poate elibera presiunea acumulata doar prin apasarea unui buton. daca ai fi conectat compresmetru in locasul bujiei si ai fi dat cateva pedale sau un pic la automat ai fi optinut valoarea ratei de compresie mult mai rapid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca daca ai fi folosit scula potrivita nu ai mai fi avut atatea batai de cap. compresmetru este defapt un manometru cu o supapa unisens care poate elibera presiunea acumulata doar prin apasarea unui buton. daca ai fi conectat compresmetru in locasul bujiei si ai fi dat cateva pedale sau un pic la automat ai fi optinut valoarea ratei de compresie mult mai rapid.

 

Am compresometru, stiu sa-l folosesc, l-am folosit si am obtzinut, dand la automat (SITUATZIE IN CARE SE ACTIVEAZA DECOMPRESORUL AUTOMAT, IMPLICIT SCADE FORTZAT COMPRESIA FATZA DE SITUATZIA IN CARE NU AR EXISTA ACEL DECOMPRESOR, SITUATZIE CE CORESPUNDE COMPRESIEI REALE!), si am obtzinut valori intre 3 si 5 kile! Aplicand metoda mai sus mentzinuta, am obtzinut intre 7,2 si 7,4 kile, dupa ce am facut 4 masuratori in acest mod. Mentzionez ca nu am kick, care m-ar fi adus mai aproape de val. reala comparativ cu demarorul, deoarece cand dai la kick viteza pistonului este mai mare, implicit avansul centrifugal mai mic,deci scaderea fortzata a compresiei mai mica, rezulta o valoare destul de apropiata de cea reala decat masuratorile facute la automat. Asta in conditziile in care am manualul numai pt. modelul cu kick, unde mi se specifica compresia masurata la kick intre 9,4-11 kile. Am desf. motorul, am masurat toate p'acolo si intradevar,cere o cota 1.

 

Prin metoda asta, simulezi defapt pres. creata de piston in cil. adica compresia, pe care o si potzi citi cu manometrul atasat pompei manuale de aer respective, sau pe scurt hand pressure tester kit, nu stiu cum ii spune exact in romana.

 

Pt a folosi compresometrul tre' sa pui in miscare pistonul, da? In cazul pe care l-am propus eu, PISTONUL ESTE FIX,odata adus in PMS pe ciclul de compresie, si se introduce aer sub presiune in cil. prin actzionarea manuala acelei pompe de aer cu manometru (ar putea fi si o pompa de bicicleta cu un manometru adecvat), cu aceasta cunectata in lacasul bujiei, fireste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit ce ai scris dar nu am inteles ce treaba are avansul centrifugal cu compresia?

Cred ca faci o confuzie, avansul centrifugal se modifica in functie de turatia motorului dar nu influenteaza deloc compresia, doar stabileste momentul in care se genereaza scanteia.

Metoda pe care ai aplicat-o nu e chiar buna, pt ca nu e concludenta in toate situatiile posibile. De ex daca ai cilindru uzat neuniform, sau are zgarieturi s-ar putea sa nu-ti dai seama de ele iar atunci cand incepe sa scape de unde stii ca scapa in cilindru sau nu scapa pe langa garnitura de la pompa?

In locul tau pentru masurarea compresiei as bloca actionarea decompresorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit ce ai scris dar nu am inteles ce treaba are avansul centrifugal cu compresia?

Cred ca faci o confuzie, avansul centrifugal se modifica in functie de turatia motorului dar nu influenteaza deloc compresia, doar stabileste momentul in care se genereaza scanteia.

Metoda pe care ai aplicat-o nu e chiar buna, pt ca nu e concludenta in toate situatiile posibile. De ex daca ai cilindru uzat neuniform, sau are zgarieturi s-ar putea sa nu-ti dai seama de ele iar atunci cand incepe sa scape de unde stii ca scapa in cilindru sau nu scapa pe langa garnitura de la pompa?

In locul tau pentru masurarea compresiei as bloca actionarea decompresorului.

 

Ai dreptate, a fost o scapare din partea mea. Decompresorul automat la motorul meu este de tip centrifugal, montat pe axul cu camele pt. comanda evacuarii (am DOHC) pt. turatii mici (dat la automat) da un avans la deschidere supapelor de evacuare, de aia mi-a scapat porumbelul. Iar decompresorul este blocat, deoarece nu mai exista miscare a pistonului odata adus in PMS, rotind MANUAL arborele cotit.

Iar cu scapatul pe la garnitura de la pompa: pui niste teflon pe filetul reductiei ce o insurubezi in lacasul bujiei, aceeiasi chestie cand montezi si un compresometru. Sau poate nu am inteles intrebarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma refeream la etansarea dintre furtun si filetul bujiei, ma refeream la garnitura din interiorul pompei, cea care joaca rol de "segment". In general pompele manuale nu-s facute pentru presiuni mari, chiar si la una auto nu prea sunt cazuri in care trebuie sa umfli mai mult de 3 bari.

Nu stiu cum e actionarea decompresorului dar daca e centrifugala cred ca se actioneaza numai atunci cand dai la buton ca altfel nu vad cum......, iar daca e asa cel mai simplu de masurat e prin impingerea motorului in viteza( cum s-a mai zis mai sus)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Metoda ta masoara compresia in pozita pm superior...cilindrul nu se uzeaza uniform de sus pana jos..ai obtinut gradul de uzura intr-un singur punct a cilindrului..nu ai obtinut o valoare corecta a motorului...

Editat de Nagy_Arpad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma refeream la etansarea dintre furtun si filetul bujiei, ma refeream la garnitura din interiorul pompei, cea care joaca rol de "segment". In general pompele manuale nu-s facute pentru presiuni mari, chiar si la una auto nu prea sunt cazuri in care trebuie sa umfli mai mult de 3 bari.

Nu stiu cum e actionarea decompresorului dar daca e centrifugala cred ca se actioneaza numai atunci cand dai la buton ca altfel nu vad cum......, iar daca e asa cel mai simplu de masurat e prin impingerea motorului in viteza( cum s-a mai zis mai sus)

1. Te-am inteles, dar am o scula care verifica actionarea on-off a diferite presostate si transmitzatoare de presiune pe vapor, unde pot sa ajunga la 30 bari (nu ma intreba cum am ajuns in posesia ei, Rromania citizen, deh, da' am lasat dublura la locul ei :laugh: )

2. Decomp. centrifugal este actzionat de rotirea axei cu care este solidar (cea cu camele pt. exh. valves) cu o anumita plaja de turatzii, data de demaror sau kick (kick-ul itzi da o masurare mai precisa a compresiei).

3. Ultima 'impingere in viteza a motorului' am facut-o cu Nissan Terrano 2 din dotare, si abia a pornit pe la 40 km/h, asta e...dc. as fi reusit la viteza asta sa mentin si echil. si sa masor si compresia, ma inscriam la Dakar! :wink:

 

:laugh:

 

Metoda ta masoara compresia in pozita pm superior...cilindrul nu se uzeaza uniform de sus pana jos..ai obtinut gradul de uzura intr-un singur punct a cilindrului..nu ai obtinut o valoare corecta a motorului...

 

Da bre, ce sa zic, ai si tu dreptate, oarecum...Ce ai precizat se masoara cu micrometre interioare, pe planuri perpendiculare intre ele de-a lungul cilindrului. Nu face subiectul trasnaii pe care am propus-o, si care functzioneaza (sau inca joc pocher cu Bahus himself, ca perioada asta nu prea stiu cand sunt treaz si cand nu, de fapt nici nu maintereseaza)

Daca e sa o luam cum zici tu, nu o sa ne mai ajunga alea 3 zecimale dupa virgule propuse de maniacii de japonezi! Io zic ca suntem aici o adunatura de amaresteni satuli de leprele atotstiutoare din service-uri, nu cercetatori la NASA.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai nu , merge mult mai usor, instalezi compresmetru cand stai pe loc , 1l legi cu ceva de cadru si 1ncepi sa 1mpingi sau sa-l tragi , el orcum 1ti arata presiunea maxima si se opreste acolo. Cand obosesti te opresti si citesti valoarea ... :laugh: Metoda ta e mai inginereasca dar e mai complicata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce ai masurat nu este compresia, ai masurat cat aer poate sa bage compresorul/pompa in tot motorul si ai avut noroc de garnituri bune :laugh:

oarecum in felul asta se masoara leackage" care este la fel de important .

 

compresia reala oricum variaza in functie de rpm, pur si simplu nu ai cum sa umpli cilindrul la fel de repede cum se umple la 500 rpm (sa zicem) , viteza cu care invarte electromotorul

 

bautura si fizica nu prea merg impreuna :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...