Dan-Andrei Postat Februarie 9, 2009 Share Postat Februarie 9, 2009 (editat) Salut! Am cateva intrebari legate de aerisirea cu pompa cu vacuum. Voi incerca sa fiu cat mai concis, ca sa puteti si voi sa imi raspundeti clar. Mi-am luat o pompa cu vacuum si mi-am si aerisit franele. Iata cum am facut: 1. am desfacut rezervorul cu lichid de frana 2. am conectat pompa cu vacuum la ventilul de pe etrierul dreapta 3. am creat presiune cu pompa 4. desfacut ventilul 5. am dat la pompa in continuare, pastrand rezervorul de lichid plin (sa nu traga aer), si am tinut-o tot asa pana cand am umplut vreo 4 rezervoare 6. inchis ventil 7. am trecut la etrierul stanga Toate bune pana aici. PROBLEMA MEA: eu am mers pe ideea ca trebuie sa dai la pompa pana cand nu mai ies bule de aer pe furtun. Asa este? Bule de aer au iesit pana la final, de unde si greseala mea de a arunca pe apa sambetei o gramada de lichid. Am facut si probe cu ea, franeaza foarte bine, discurile se incalzesc egal. Pana la urma cum iti dai seama ca s-a eliminat tot aerul din circuit? Cam atat. P.S.: chestii gen "las-o incolo de pompa si aeriseste-o la balta" am mai auzit. Un sfat competent mi-ar fi de folos in schimb. Bafta, asfalt uscat! Editat Februarie 9, 2009 de Dan-Andrei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Februarie 9, 2009 Share Postat Februarie 9, 2009 Atat timp cat franarea e puternica, se simte tare la mana (sau picior, whatever) si nu ai probleme de fading, trebuie sa fi facut bine. Iar pasii facuti sunt corecti. Cat despre lichidul de frana irosit, nu mi-as face deloc probleme. Oricum n-o sa-l mai folosesti deoarece l-ai expus la aer si deja s-a imbibat cu apa. Ce ti-a mai ramas acum e bun doar ca inlocuitor de WD40. BTW, am observat ca bulele de aer tind sa urce singure in rezervor cu timpul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat Februarie 10, 2009 Share Postat Februarie 10, 2009 si eu am observat acelasi lucru la pompa de vacuum. poate ca bulele acelea ff mici de aer nu le trage din instalatie ci pe langa cuplajul furtun-ventil. oricum ai procedat corect! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Februarie 10, 2009 Share Postat Februarie 10, 2009 zicea cineva mai demult pe aici ca pentru fata ajunge sa lasi rezervorul descoperit peste noapte cu maneta trasa, aerul urcand singur; eu unul mi le-am aerisit cu furtunul de la perfuzie, clasic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan-Andrei Postat Februarie 10, 2009 Autor Share Postat Februarie 10, 2009 si eu am observat acelasi lucru la pompa de vacuum.poate ca bulele acelea ff mici de aer nu le trage din instalatie ci pe langa cuplajul furtun-ventil. oricum ai procedat corect! Asa am zis si eu, ca poate nu a izolat bine acel adaptor pentru ventil. Oricum, nu ma mai complic. Motoreta franeaza foarte bine. Si nu vad cum naiba sa mai aiba aer dupa ce am golit circuitul de cateva ori. zicea cineva mai demult pe aici ca pentru fata ajunge sa lasi rezervorul descoperit peste noapte cu maneta trasa, aerul urcand singur; eu unul mi le-am aerisit cu furtunul de la perfuzie, clasic. Cunosc metoda, insa nu mi se pare tocmai potrivita. Nu cred ca la reprezentanta Honda procedeaza asa. Cu furtunul de perfuzie este intr-adevar o metoda alternativa, apare si in manualul de service. Ca metoda cea mai recomandata aparea insa folosirea unei pompe cu vacuum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Februarie 10, 2009 Share Postat Februarie 10, 2009 Rezervorul descoperit implica si contaminarea lichidului de frana. Multumesc, mai bine pompez. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan-Andrei Postat Februarie 10, 2009 Autor Share Postat Februarie 10, 2009 Care-i treaba cu contaminarea lichidului? Pana la urma si atunci cand o aerisesti cu pompa lasi rezervorul desfacut. Cu ce sa se "contamineze" nu inteleg... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Februarie 10, 2009 Share Postat Februarie 10, 2009 O lasi cu rezervorul desfacut doar atata timp cat lucrezi, nu peste noapte. Lichidul de frana este foarte "hidrofil". Daca are pe unde, absoarbe umezeala din aer si nu va mai da randamentul asteptat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Februarie 11, 2009 Share Postat Februarie 11, 2009 O lasi cu rezervorul desfacut doar atata timp cat lucrezi, nu peste noapte. Lichidul de frana este foarte "hidrofil". Daca are pe unde, absoarbe umezeala din aer si nu va mai da randamentul asteptat. http://hobbymoto.ro/?p=209 Judeca singur! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Februarie 12, 2009 Share Postat Februarie 12, 2009 Cam ce anume vrei sa-mi sugerezi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Februarie 15, 2009 Share Postat Februarie 15, 2009 Cam ce anume vrei sa-mi sugerezi? Sa citesti articolul!... - DOT 5.1 nu este hidrofil - lichidul de frana nu este chiar atat de "insetat" incat sa fie nevoie sa fim atenti cu "capacul" - Sistemul de "franare" oricum nu este perfect etans asa ca lichidul (exceptie DOT5.1) se "umezeste" in timp si trebuie inlocuit - ... etc Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvan87 Postat Martie 7, 2018 Share Postat Martie 7, 2018 Aerul pe care il vedeti pe furtun poate fi tras chiar de la inbinarea furtunului cu aerisitorul etrierului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Martie 10, 2018 Share Postat Martie 10, 2018 9 ani ai asteptat sa ne esplici cum e cu furtunu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.