Rolly Postat Martie 17, 2009 Share Postat Martie 17, 2009 koyotina are dreptate. Pentru ca setul este malossi, ei recomanda nippon denso cu care au contract. Insa exista echivalentul ei si la bosch, ngk, etc. Si eu iti recomand tot ngk. Toate bujiile arata aproximativ la fel, insa au parametrii diferiti de functionare, temperaturi optime, temperaturi maxime, etc. Eu iti recomand echivalentul bujiei denso la ngk, doar sa fie iridium. Setul tau v-a avea mai multa putere deci va degaja si mai multa temperatura. O bujie normala s-ar putea sa se topeasca in cateva ore de mers. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
koyotina Postat Martie 17, 2009 Share Postat Martie 17, 2009 O bujie normala s-ar putea sa se topeasca in cateva ore de mers. nu se topeste nimic ! fii serios! e doar o problema de trasnsmitere a caldurii catre "cylinder head". bujiile racing se racesc mai repede, si deci trebuie forjat k sa mentii temperatura optima!!! asta e tot. at mai documenteaza-te aici nu ai dreptate TU. ar trebui tu sa te documentezi. toate kiturile de 77cc si 86cc si cele MHR TEAM de la malossi sunt cu filet LUNG! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rolly Postat Martie 17, 2009 Share Postat Martie 17, 2009 Nu stiam ca exista kituri de 86 cmc. Sincer Man, crede-ma, nu prea ai intrat pe forum...dar de cand sunt aici am vazut cel putin 3 cazuri de bujii topite de la kituri. Si-au pus iridium si au fost fresh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
koyotina Postat Martie 17, 2009 Share Postat Martie 17, 2009 (editat) Nu stiam ca exista kituri de 86 cmc. Sincer Man, crede-ma, nu prea ai intrat pe forum...dar de cand sunt aici am vazut cel putin 3 cazuri de bujii topite de la kituri. Si-au pus iridium si au fost fresh bujiile se topesc nu din cauza bujiei propriu zis ci din cauza amestecului sarac. desigur daca pui o bujie de la un motor in 4 timpi (gen vorbeati voi mai devreme: "de la dacie") la unul in 2 timpi poate sa se intample asa ceva. insa atita timp kit foloseshti bujia corecta (nu numaidekit iridium, silver sau platinum ) nu se intampla nimic, cu conditia (scuze pentru cacofonie) ca carburatorul (idem ) e setat corect. oricare din bujiile recomandate mai sus se potriveshte 100% , plus la toate, motorul sus mentionat este doar un "sport". p.s. pls, daca mai tii minte unde ai vazut topicul ku problema da un link. am uitat sa mentionez: din iridium, argint, platina etc. e doar electrodul central. iar ceea ce se topeste nu este el Editat Martie 17, 2009 de koyotina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
life_is_random33 Postat Martie 17, 2009 Autor Share Postat Martie 17, 2009 am vorbit cu un baiat si ma vad maine cu el sa imi dea un ngk br8es parca ... filet lung toate alea .... am incheiat problema bujii .. acum cu carburatorul .. cum il reglez sa ii dea mai mult ulei(banuiesc ca trebuie mai mult fiind pistonul mai mare) .. si cum reglez surubul ala de aer(la cate ture) .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
koyotina Postat Martie 17, 2009 Share Postat Martie 17, 2009 am vorbit cu un baiat si ma vad maine cu el sa imi dea un ngk br8es parca ... filet lung toate alea .... am incheiat problema bujii .. acum cu carburatorul .. cum il reglez sa ii dea mai mult ulei(banuiesc ca trebuie mai mult fiind pistonul mai mare) .. si cum reglez surubul ala de aer(la cate ture) .... vad ca degeaba am scris atita. BR8ES e cu filet lung. tu ai nevoie de filet scurt adica BR8HS. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rolly Postat Martie 17, 2009 Share Postat Martie 17, 2009 koyotina te-ai incurcat rau de tot...pana acu m-ai certat pe mine ca toate sunt pe filet lung si acu zici ca sunt pe filet scurt. In primul rand setul este MHR, adica Malossi Hyper Racing, adica racing toata ziua. Este cel mai mare set, adica uzura e maxima, puterea maxima, temperatura maxima. Defapt bujiile iridium sunt proiectate pentru foarte multe grade - parca 6000. Sunt foarte sanatoase in ideea ca "rotunjesc" functionarea motorului. Debitul de ulei nu se regleaza din carburator si din pompa de ulei, situata langa aprindere, la capatul ambielajului. Are un surub de reglare al debitului. Topicul l-am vazut in toamna cred, tipul avea o aprilia amico albastra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hemi Postat Martie 17, 2009 Share Postat Martie 17, 2009 In primul rand setul este MHR, adica Malossi Hyper Racing, adica racing toata ziua. Este cel mai mare set, adica uzura e maxima, puterea maxima, temperatura maxima. Defapt bujiile iridium sunt proiectate pentru foarte multe grade - parca 6000. Sunt foarte sanatoase in ideea ca "rotunjesc" functionarea motorului. Debitul de ulei nu se regleaza din carburator si din pompa de ulei, situata langa aprindere, la capatul ambielajului. Are un surub de reglare al debitului. Topicul l-am vazut in toamna cred, tipul avea o aprilia amico albastra. Nu este cel mai mare set..este si de 86cc malossi big bore. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rolly Postat Martie 17, 2009 Share Postat Martie 17, 2009 O fi...cum ziceam mai sus nu stiu. Din cate seturi mi-au trecut prin mana si din cate am auzit, 80 stiu ca e cel mai mare. Bine asa sunt si alea cristofolini de 90 si ceva...dar totusi, alea nu sunt seturi, costa 500-600 de euro, asa ca ma refeream la seturi normale, care poti sa mergi cu ele pe strada. Si la asta de 80 e uzura mare dar peste...deja trebuie sa ai ulei special si alte modificari sa te tina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
life_is_random33 Postat Martie 17, 2009 Autor Share Postat Martie 17, 2009 pentru setul vechi(am spus mai sus ca l-am schimbat din cauza boltului) imi trebuia bujie cu filet scurt ... pentru asta nou ... m-am uitat atent si la chiuloasa e sigur cu filet lung (am un bosch cu filet scurt si nu se potriveste de niciun fel)... in fine ... cu carburatorul ma ajuta cineva ? ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
koyotina Postat Martie 17, 2009 Share Postat Martie 17, 2009 koyotina te-ai incurcat rau de tot...pana acu m-ai certat pe mine ca toate sunt pe filet lung si acu zici ca sunt pe filet scurt. In primul rand setul este MHR, adica Malossi Hyper Racing, adica racing toata ziua. Este cel mai mare set, adica uzura e maxima, puterea maxima, temperatura maxima. Defapt bujiile iridium sunt proiectate pentru foarte multe grade - parca 6000. Sunt foarte sanatoase in ideea ca "rotunjesc" functionarea motorului. Debitul de ulei nu se regleaza din carburator si din pompa de ulei, situata langa aprindere, la capatul ambielajului. Are un surub de reglare al debitului. Topicul l-am vazut in toamna cred, tipul avea o aprilia amico albastra. IN PRIMUL SI IN PRIMUL RAND: NU ESTE un set MHR. in al doilea. DOAR MHR TEAM are filet lung. in al treilea rand: stii kare e diferenta dintre o bujie fierbite si una rece? in al patrulea rand: temperatura de topire a iridumului e 2466'C. cum iti imaginezi tu k sunt proiectate pentru 6000 de grade? O fi...cum ziceam mai sus nu stiu. Din cate seturi mi-au trecut prin mana si din cate am auzit, 80 stiu ca e cel mai mare. Bine asa sunt si alea cristofolini de 90 si ceva...dar totusi, alea nu sunt seturi, costa 500-600 de euro, asa ca ma refeream la seturi normale, care poti sa mergi cu ele pe strada. Si la asta de 80 e uzura mare dar peste...deja trebuie sa ai ulei special si alte modificari sa te tina. in al cincilea rand: nu exista set malossi de 80cc sub nici o forma. sunt doar ~50cc, ~68cc ~70cc ~77cc ~86cc. setul despre care vorbim acum (31 6926) are diametrul 47mm si cursa 39,3 si deci un volum de 68cc. in al shaselea rand: raportul de compresie e 12.3:1 adica nu e ceva extrem. deci nu sunt temperaturi foarte mari, scooterul fiind cu racire pe aer. pentru setul vechi(am spus mai sus ca l-am schimbat din cauza boltului) imi trebuia bujie cu filet scurt ... pentru asta nou ... m-am uitat atent si la chiuloasa e sigur cu filet lung (am un bosch cu filet scurt si nu se potriveste de niciun fel)... in fine ... cu carburatorul ma ajuta cineva ? ... vezi daca e chiuloasa ce corespunde setului. oficial ar trebui sa fie cu filet scurt. sa nu fi incurcat ceva cel ce ti la dat. ce carburator ai? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex.cj Postat Martie 18, 2009 Share Postat Martie 18, 2009 v-a INCHIS ! f tare postu. sa vedem ce replica da Rolly ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rolly Postat Martie 18, 2009 Share Postat Martie 18, 2009 (editat) Al tau nu e asa tare...asta poate pentru ca esti PROST Si vezi ca aici nu sunt de-alea :@) |) ) :X =)) ca pe mess asa ca nu mai folosi. In primul rand ipoteza problemei e gresita. Eu nu stau sa verific coduri pe malossi.com, cum faci tu, ca doar nu ti minte toate codurile. Daca te uiti mai bine la inceputul postului ai sa vezi ca omul a specificat clar 80CC - adica 77 cum spui tu. Singurele seturi de la malossi de 80 sunt MHR. Tu nu ai citit dar m-am referit in totalitate la cel de 80 cc, raportul de compresie este mai mare, este si intr-un segment . Uite m-am uitat si eu pe malossi.com si au un raport de compresie intre 15 si 16:1. La cel de 70, da, nu e problema de supraincalzire DAR si la un motor 50 e bine sa ai iridium. Acum cea mai mare prostie pe care ai spus-o a fost cea cu racirea pe aer. Motorul pe apa functioneaza la temperatura normala de ~90 grade, motorul pe aer pe undeva la 200-240 daca nu ma insel. La 250 se supra incalzeste. Deci clar motorul pe aer functioneaza la temperaturi mai mari tocmai pentru ca NU EXISTA O RACIRE EFICIENTA. Cred ca ti-am contraargumentat toate argumentele, mai putin cel cu bujia...da, ai dreptate, este vorba de peste 2000 grade. Sti ce e amuzant? Ca te crezi atot-stiutor... daca spuneai valorile astea din capul tau, bravo, dar oricine poate intra pe malossi.com sa ia datasheetul de la kitul respectiv sau pe www.sparkplugs.com sa vada date despre bujii. Toate posturile tale sunt bazate pe-asta...si e ok, dar nu te mai crede asa superior, esti doar un copiator. Editat Martie 18, 2009 de Rolly Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
koyotina Postat Martie 18, 2009 Share Postat Martie 18, 2009 (editat) Al tau nu e asa tare...asta poate pentru ca esti PROST Si vezi ca aici nu sunt de-alea :@) |) ) :X =)) ca pe mess asa ca nu mai folosi. In primul rand ipoteza problemei e gresita. Eu nu stau sa verific coduri pe malossi.com, cum faci tu, ca doar nu ti minte toate codurile. Daca te uiti mai bine la inceputul postului ai sa vezi ca omul a specificat clar 80CC - adica 77 cum spui tu. Singurele seturi de la malossi de 80 sunt MHR. Tu nu ai citit dar m-am referit in totalitate la cel de 80 cc, raportul de compresie este mai mare, este si intr-un segment . Uite m-am uitat si eu pe malossi.com si au un raport de compresie intre 15 si 16:1. La cel de 70, da, nu e problema de supraincalzire DAR si la un motor 50 e bine sa ai iridium. Acum cea mai mare prostie pe care ai spus-o a fost cea cu racirea pe aer. Motorul pe apa functioneaza la temperatura normala de ~90 grade, motorul pe aer pe undeva la 200-240 daca nu ma insel. La 250 se supra incalzeste. Deci clar motorul pe aer functioneaza la temperaturi mai mari tocmai pentru ca NU EXISTA O RACIRE EFICIENTA. Cred ca ti-am contraargumentat toate argumentele, mai putin cel cu bujia...da, ai dreptate, este vorba de peste 2000 grade. Sti ce e amuzant? Ca te crezi atot-stiutor... daca spuneai valorile astea din capul tau, bravo, dar oricine poate intra pe malossi.com sa ia datasheetul de la kitul respectiv sau pe www.sparkplugs.com sa vada date despre bujii. Toate posturile tale sunt bazate pe-asta...si e ok, dar nu te mai crede asa superior, esti doar un copiator. Daca erai baiat destept intrai pe malossi. com si vedeai k NU EXISTA SET de 77cc pentru typhoon. presupunem k l-ai crezut pe cuvant. daca erai baiat atent, observai ca am postat mult mai devreme faptul ca nu exista set de 80. dupa asta s-a spus ca setul initial a fost skimbat cu altul, a carui cod a fost specificat. chiar stiind de existenta site-ului oficial nu te-ai obosit sa vezi ce set este, ci ai continuat sa vorbesti aiureli. partea a 2-a. "Motorul pe apa functioneaza la temperatura normala de ~90 grade, motorul pe aer pe undeva la 200-240 daca nu ma insel" partial corect: La motoarele cu racire pe apa vorbim de temperatura lichidului , iar la racire cu aer, e temperatura cilindrului. daca luam in ambele cazuri temperatura cilindrului la interior e aproximativ aceeasi. "Deci clar motorul pe aer functioneaza la temperaturi mai mari tocmai pentru ca NU EXISTA O RACIRE EFICIENTA." foarte corect. tocmai de asta motoarele pe aer nu sunt atit de "tunate". (presupun ca nu ai inteles exprimarea mea). " dar oricine poate intra pe malossi.com sa ia datasheetul de la kitul respectiv sau pe www.sparkplugs.com sa vada date despre bujii." cu toate astea NIMENI NU A FACUT-O!!! "Toate posturile tale sunt bazate pe-asta." cel putin posturile mele SUNT BAZATE, spre deosebire de .... (continuati singuri) " esti doar un copiator." ti-ash zice vreo doua.... dar ma abtin. P.S. nu am negat faptul ca bujiile cu iridium sunt bune. am spus ca nu e obligatoriu sa fie iridium. mai exista: yttriu, paladiu, platina, argint, aur, tungsten. Editat Martie 18, 2009 de koyotina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rolly Postat Martie 18, 2009 Share Postat Martie 18, 2009 De la ce sa te abti? Te stiam om cu obraz si te respectam dar vad ca nu am pe cine...tot tu mi-ai zice vreo doua cand vi asa suparat si comentezi la posturile mele cu atata aroganta...nici macar nu m-ai corectat cu frumosu...m-ai luat de sus. P.S: temperatura de functionare a unui motor reprezinta temperatura cilindrului...temperaturile le-am spus...ce spui tu in interior se schimba treaba. Pot exista doi atomi care se ciocnesc acolo si degaja o temperatura cat cea de pe suprafata soarelui in timpul exploziei din interiorul cilindrului. Acolo sunt temperaturi mult mai mari in momentul exploziei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
koyotina Postat Martie 18, 2009 Share Postat Martie 18, 2009 (editat) P.S: temperatura de functionare a unui motor reprezinta temperatura cilindrului...temperaturile le-am spus... reciteste ce am zis referitor la temperaturi, poate vei intelege ca 90 de grade e temperatura lichidului, nu a cilindrului. prin "temperatura cilindrului la interior" am avut in vedere camasa cilindrului. Scuze daca ti-am parut arogant, dar ma irita cand cineva vorbeste de dragul vorbei. Editat Martie 18, 2009 de koyotina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rolly Postat Martie 18, 2009 Share Postat Martie 18, 2009 Cred ca nu vorbesc de dragul vorbei. Da, asa e, 90 grade e temperatura lichidului. Dar aplicand legi ale fizicii din termodinamica poti sa-ti dai seama ca doua corpuri aflate in contact fac schimb de temperatura, ajungand la un moment dat la un echilibru termic, in cazul nostru, temperatura de functionare a motorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CzCustoms Postat Martie 18, 2009 Share Postat Martie 18, 2009 (editat) totusi, apa aia din cilindru nu sta destul de mult pe loc ,zic eu, sa ajunga la temperatura motorului. E impinsa in continuu de pompa prin circuitul de racire. Deci motorul are o temperatura mai mare decat apa. Editat Martie 18, 2009 de TheIceman Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rolly Postat Martie 18, 2009 Share Postat Martie 18, 2009 Dar apa aia nu e rau...e circuit inchis. Circula destul de repede, chiar daca se raceste la radiator, ajunge imediat la motor si invers. Adica la viteza cu care se roteste poti considera un punct virtual din apa ca aproape stand pe loc. Asta e si ideea racirii...sa tinda motorul la temperatura apei, nu invers. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
koyotina Postat Martie 18, 2009 Share Postat Martie 18, 2009 din cate observ in continuare: Vorbesti de dragul vorbei! nu iti mai zic nimik ca vad k nimeni nu te poate convinge. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
koyotina Postat Martie 18, 2009 Share Postat Martie 18, 2009 Dar apa aia nu e rau...e circuit inchis. Circula destul de repede, chiar daca se raceste la radiator, ajunge imediat la motor si invers. Adica la viteza cu care se roteste poti considera un punct virtual din apa ca aproape stand pe loc. Asta e si ideea racirii...sa tinda motorul la temperatura apei, nu invers. P.S. ce nota ai la fizica? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
koyotina Postat Martie 18, 2009 Share Postat Martie 18, 2009 Cred ca nu vorbesc de dragul vorbei. aplicand legi ale fizicii din termodinamica poti sa-ti dai seama ca doua corpuri aflate in contact fac schimb de temperatura aplicand orice lege a fizicii si a termodinamicii nu vei obtine niciodata " schimb de temperatura". incearca sa gasesti greseala singur Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rolly Postat Martie 19, 2009 Share Postat Martie 19, 2009 (editat) Am 10 pe linie din a 5-a in a 11-a si fac cu cel mai tare prof din oras, deci nu sunt luate chiar asa notele. Nu inteleg ce nu ai inteles? Ai doua corpuri, unu la temperatura de 200 de grade si unul la 20...ele isi vor stabili un echilibru termodinamic cu o temperatura din intervalul 20 200 de grade. Ce e asa greu de inteles? Si la motorul in cauza temperatura este de 90 de grade. Si cu circuitul apei ce nu e clar? Daca motorul merge pe la 7000 rotatii, elicea din pompa de apa se va roti tot cu 7000 de rotatii pe minut...apa va avea o viteza destul de mare. Daca treci la limita o sa-ti dai seama de ce vorbesc. Un punct din apa o sa faca circuitul atat de repede incat APROAPE va parea ca sta pe loc. Daca sta pe loc va ajunge mai repede la echilibru. Daca din ce obti scazi valoarea compensata de radiator o sa vezi ca e aceeasi temperatura pe chiuloasa. Si nu vorbesc de camasa! Aia nu are nici o treaba. Acolo sunt temperaturi mult mai mari cum ziceam. Doar e o explozie. Editat Martie 19, 2009 de Rolly Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
koyotina Postat Martie 19, 2009 Share Postat Martie 19, 2009 Am 10 pe linie din a 5-a in a 11-a si fac cu cel mai tare prof din oras, deci nu sunt luate chiar asa notele. Nu inteleg ce nu ai inteles? Ai doua corpuri, unu la temperatura de 200 de grade si unul la 20...ele isi vor stabili un echilibru termodinamic cu o temperatura din intervalul 20 200 de grade. Ce e asa greu de inteles? Si la motorul in cauza temperatura este de 90 de grade. Si cu circuitul apei ce nu e clar? Daca motorul merge pe la 7000 rotatii, elicea din pompa de apa se va roti tot cu 7000 de rotatii pe minut...apa va avea o viteza destul de mare. Daca treci la limita o sa-ti dai seama de ce vorbesc. Un punct din apa o sa faca circuitul atat de repede incat APROAPE va parea ca sta pe loc. Daca sta pe loc va ajunge mai repede la echilibru. Daca din ce obti scazi valoarea compensata de radiator o sa vezi ca e aceeasi temperatura pe chiuloasa. Si nu vorbesc de camasa! Aia nu are nici o treaba. Acolo sunt temperaturi mult mai mari cum ziceam. Doar e o explozie. Rusine pentru cineva cu 10 la fizika sa zica : "schimb de temperatura". e schimb de caldura sau schimb de energie nu vreau sa comentez tot postul asa ca o luam kite un pik: ce corp are initial 200 grade si la echilibraul tau termic are 90? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
koyotina Postat Martie 19, 2009 Share Postat Martie 19, 2009 Am 10 pe linie din a 5-a in a 11-a si fac cu cel mai tare prof din oras, deci nu sunt luate chiar asa notele. Nu inteleg ce nu ai inteles? Ai doua corpuri, unu la temperatura de 200 de grade si unul la 20...ele isi vor stabili un echilibru termodinamic cu o temperatura din intervalul 20 200 de grade. Ce e asa greu de inteles? Si la motorul in cauza temperatura este de 90 de grade. Si cu circuitul apei ce nu e clar? Daca motorul merge pe la 7000 rotatii, elicea din pompa de apa se va roti tot cu 7000 de rotatii pe minut...apa va avea o viteza destul de mare. Daca treci la limita o sa-ti dai seama de ce vorbesc. Un punct din apa o sa faca circuitul atat de repede incat APROAPE va parea ca sta pe loc. Daca sta pe loc va ajunge mai repede la echilibru. Daca din ce obti scazi valoarea compensata de radiator o sa vezi ca e aceeasi temperatura pe chiuloasa. Si nu vorbesc de camasa! Aia nu are nici o treaba. Acolo sunt temperaturi mult mai mari cum ziceam. Doar e o explozie. Rusine pentru cineva cu 10 la fizika sa zica : "schimb de temperatura". e schimb de caldura sau schimb de energie nu vreau sa comentez tot postul asa ca o luam kite un pik: ce corp are initial 200 grade si la echilibraul tau termic are 90? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.