Jump to content

Honda Vfr 750/800/1200


Recommended Posts

Multumesc pentru raspuns @Z3US!
Fac verificarea diseara cand ajung acasa si iti dau de veste.
Multumesc!

Salut @Z3US! Am facut verificarea :).

Aparent, daca am masurat corect (ceea ce tind sa cred ca am facut - scos mufa vesela cu 3 fire si masurat intre ele la 4000 ture, multimetrul setat pe AC range 200V) valorile sunt urmatoarele:

23 - 23.7
13 - 22.8
12 - 5.7

Sa inteleg ca de fapt am toate sansele ca intr-adevar sa fie statorul prajit, doar ca nefiind inca prajit complet mai face ceva treaba, nu?

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • Replies 8.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Statorul e stricat, eu l-am rebobinat pe al meu anul trecut si e ok, dar a trebuit sa cumpar si un releu de incarcare si am luat nou de la Tourmax, cand desfaci capacul de la stator,  schimba si garnitura e vreo 30 ron, iar

cand scoti cablul de la stator printre cilindri,leaga si o sarma de mufa, iti va fi mult mai usor la montaj

Link to post
Share on other sites

Salutare!

 

In primul rand, multumesc pentru opinii.

 

Statorul era prajit. Am cumparat de la

Electrex, din UK, totul ok cu incarcarea.

 

Opritul este de la ceva scurt pe faza scurta / releu faza scurta. Fara releu montat,  totul impecabil.

 

Urmeaza sa ma lamuresc de unde este si il remediez :).

Salutare!

 

In primul rand, multumesc pentru opinii.

 

Statorul era prajit. Am cumparat de la

Electrex, din UK, totul ok cu incarcarea.

 

Opritul este de la ceva scurt pe faza scurta / releu faza scurta. Fara releu montat,  totul impecabil.

 

Urmeaza sa ma lamuresc de unde este si il remediez :).

Link to post
Share on other sites

Eu cred ca se opreste din cauza ca nu ai masa la mufa pricipala sub carena din stanga, se rezolva foarte usor

Cauta pe youtube si găsești tutoriale

Link to post
Share on other sites
La 06.05.2019 la 11:48, Z3US a spus:

Verifica in functionare (la 4000rpm) ce tensiune ai intre firele galbene de la stator verifici 1-2, 2-3, 1-3 ar trebui sa ai valori intre 60 si 80 v, cu diferente mici intre cele 3 verificari (daca la una din masurari ai diferenta de ordinul voltilor fata de celelalte, ai o infasurare a satorului arsa).

In 80% din cazuri la vfr, problema este de la stator.

Daca totusi statorul este ok si iti trebuie un releu, am unul nou, ti-l dau cu 150 lei. 

 

Am gresit putin valorile tensiunii masurate la firele statorului, ma corectez ca sa nu induc pe careva in eroare; astfel, la mobra asta, valorile masurate intre infasurari trebuie sa fie intre 20-40 V la 4000 rpm.

Link to post
Share on other sites

Salut,

Stiu ca s-a mai discutat, dar...

La cat trebuie sa stea temperatura si la cat intra ventilatorul de racire.

Multumesc.

Edited by edward_zone
Link to post
Share on other sites

banuiesc ca era cu semn de intrebare...

 

 

 

la cat trebuie sa stea,adica- pe loc, in mers oras, sau cand si cum?  la drum intins intre 80 si 90

 

iar fan-ul pleaca la 103

 

 

Edited by Spaceghost
Link to post
Share on other sites
Acum 11 ore, Spaceghost a spus:

banuiesc ca era cu semn de intrebare...

 

 

 

la cat trebuie sa stea,adica- pe loc, in mers oras, sau cand si cum?  la drum intins intre 80 si 90

 

iar fan-ul pleaca la 103

 

 

Salut,

Intradevar era un semn de intrebare.

Oricum ai raspusns la aceasta si multumesc.

Dar mai am una.

In oras, caldura mare, cam cat ar trebui sa urce maxim?

La mine, anul trecut, pe caldura mare (august) si in traficul din Bucuresti, s-a dus pana la 120 grade si am oprit pe margine cu motorul pornit.

Motorul nu a fiert, dar cred ca era mai bine in mers.

Multumesc.

Link to post
Share on other sites

La mine nu mai exista supraincalzire in trafic lent de cand am schimbat sensul ventilatorului.

Link to post
Share on other sites

Salut

 

120 grade e prea mult,adica ai toate sansele sa arzi garnitura de chiulasa si sa te trezesti cu ulei in antigel

 

Cred ca 105-107 e deja la limita de sus

 

Schimba antigelul cu ceva de calitate pt moto; stiam ca marind proportia de apa din antigel ajuta la disiparea caldurii mai repede, adica 60 apa are coeficient mai bun decat 50 50,poti incerca si asta

 

Vezi sa nu ai si aer in sistem, poti verifica si ventilatorul,precum si switch ul la ventilator\

 

 

cam atat imi trece prin cap

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Nu se schimba firele pt inversare sens. Se schimba elica cu una de VTR.

Problema vfr-ului cu radiatoare laterale este ca, in mers, directia fluxului ventilat este contra celui natural - ventilatorul trage aer din lateral. La mine acum scoate aerul in lateral. Ideea nu-mi apartine ci doar am aplicat-o dupa ce am citit pe vfrdiscussion.com si vfrworld.com. Acolo sunt topicuri ce detaliaza intreaga idee si punerea in practica.

Link to post
Share on other sites
Acum 16 ore, Spaceghost a spus:

Salut

 

120 grade e prea mult,adica ai toate sansele sa arzi garnitura de chiulasa si sa te trezesti cu ulei in antigel

 

Cred ca 105-107 e deja la limita de sus

 

Schimba antigelul cu ceva de calitate pt moto; stiam ca marind proportia de apa din antigel ajuta la disiparea caldurii mai repede, adica 60 apa are coeficient mai bun decat 50 50,poti incerca si asta

 

Vezi sa nu ai si aer in sistem, poti verifica si ventilatorul,precum si switch ul la ventilator\

 

 

cam atat imi trece prin cap

 

 

 

 

Am schimbat antigelul si parca nu mai urca asa mult, dar inca nu a venit caldura aia mare.

In carte scrie clat 50/50 amestec.

Ventilatorul functioneaza perfect.

Multumesc.

Link to post
Share on other sites

La mine la vtec porneste ventilatorul la 105 si se oprește la 95, a ajuns vara in oras si 116 grade,  am schimbat antigelul, cu antigel de la motul cu temp de fierbere de +137 grade si mai mult de 107 nu a mai urcat in oras

Ca fost posesor de vtr sp2 pot sa va scriu ca ventilatoarele(vtr-ul are doua) porneau la 103 grade si se opreau la 98, sensul de rotație al elicelor era la fel ca la vtec, adica trageau aer din exterior dar fiind doua raceau foarte repede comparativ cu vfr-ul 

Link to post
Share on other sites

Salut! Sper sa nu mi-o luati in nume de rau dar VFR-ul este in cel mai bun caz SUPRAEVALUAT ca motocicleta ca sa nu zic un cazan! Am avut si eu unul si dupa doi ani in care m-am chinuit sa imi placa am scapat de el!

Si eu am avut problema cu supraincalzirea si cu releul si cu mufa de la stator, printre alte cateva (honda e honda...em i right??!)

Dar sa nu cumva sa zici ceva de fierul asta ca iti sare comunitatea in cap mai rau ca fanii Apple! Ei bine, imi pare rau dar acest "sport-touring" pe mine m-a dezamagit complet!

Sport?   nu prea.....FZS-ul meu (prima mobra a mea) a fost mai sportiv....iar asta nu spune multe despre FZS cat spune despre VFR!

Touring? daca iti place sa stai inainte si ai boala pe incheieturile tale...ok!

Honda? sa tot mesteresti la ea face parte din experienta nu?

Si cireasa de pe tort..VTEC...WTF.....adica cu un nivel de complexitate in plus reuseste cifre similare de cuplu, putere si consum cu competitori fara "Vitec"..... dar cu o curba de cuplu de tot kko pana in 7k rpm!

:)))

Link to post
Share on other sites

@Bogus: Multumesc pt opinie. Pareri pro si mai ales contra sunt pe toate drumurile. Cu ceva pagini mai devreme parca (sau pe un topic de vanzare?... nu mai retin), au mai fost opinii asemanatoare. Totusi unora, incluzand subsemnatul, place cazanul, vaca sau alte descrieri sugestive. Asfalt uscat si plimbari faine pe orice fier ti-ar place. Altfel zis vara faina!

 

@V-Four: N-am vazut cum este instalat ventilatorul pe VTR sau sensul in care invarte dar, luata elica si montata pe motorul de ventilatie a VFR-ului, directia aerului suflat este catre exterior. ✌️

Link to post
Share on other sites

Eu am avut VTR Firestorm si baga ala o caldura la picioare de ma rupea. Vara nu puteam merge in pantaloni scurti pe ea ca efectiv ma ardea caldura degajata. Plus cadrul care se incingea intr-un mare fel - pe franare, cand strangeai genunchii, iti ramnea pielea acolo :) 

 

@Bogus

i feel you bro - odata ce ai avut FZS e greu sa gasesti un upgrade care sa te satisfaca. Stiu cum e ca am avut si eu multi ani. Fie schimbi radical clasa si nu mai ai termen de comparatie, fie iti iei Fazer mai mare. Si mie mi se pare VFR-ul o motocicleta supraevaluata, dar pentru mine este un compromis ok. Merge si commuting, merge si taricel cand e cazul, e ok si la iesiri mai lungi. Pe mine nu ma deranjeaza deloc pozitia, mi se pare fireasca. Nici eu nu as da FI-ul meu pe un V-TEC, si eu sunt de parere ca odata cu V-TEC au cam dat cu mucii in fasole, dar si-au revenit dupa 2006. :)

Link to post
Share on other sites

Hmmm, nu merg si n-am mers niciodata cu pantalon scurt pe motor. Deci nu simt. 😁

Link to post
Share on other sites

Nu prea inteleg cum poate fi mai eficient schimbarea sensului elicei (adica sa absoarba caldura).

Adica, in mers, vantul bate spre radiator, iar elicea contra vantului. Se cam anuleaza.

Daca era o solutie valida o implementau si pe moto si pe masini si pe altele.

Incepator, deh.

Edited by edward_zone
Link to post
Share on other sites

Din fabrica, VFR-ul trage aer din laterale spre interior, adica exact in contravant. In mers, aerul este vehiculat din interior catre laterale. Cam la 20-40km/h, cand functioneaza ventilatorul, curentii de aer se anuleaza/reduc reciproc ingreunanand procesul de racire. Schimband elica, nu mai apare acest fenomen de anulare a curentilor de racire 😁

Link to post
Share on other sites

Dar orientarea radiatoarelor este in forma de sageata cu varful inspre fata, iar carenele accentueaza acest aer spre radiatoare deci dinspre afara catre interior (radiatoare-motor).

 

Link to post
Share on other sites

Nici vorba!

Orientarea este neglijabila - nici 10 grade. In plus, in mers, la nivelul carenei, datorita si formei (vorbesc de VTEC pt ca nu stiu la altele), se creaza depresiune in zona fantelor de aerisire ceea ce, impreuna cu aerul dislocat frontal in blocul motor (acolo unde ies galeriile de evacuare), faciliteaza/imbunatateste trecerea aerului prin radiatoare.

Link to post
Share on other sites

Ciprinakos cand am cumparat vtr-ul desi arata ca scos din cutie, ventilatoarele erau pornite de un buton legat la baterie si circuitul original anulat, se racea foarte greu motorul desi ventilatoarele suflau aer spre exterior, nu mi-a placut " țigania" si am mers la un specialist care a anulat butonul si a legat ventilatoarele la circuitul de fabrică, surpriza a fost ca sonda functiona si ventilatoarele porneau la 103 grade cum am mai scris si se invarteau invers, adica trageau aer din exterior, iar motocicleta se racea mult mai repede

Eu nu contest ca exista ventilatoare de vtr care se invart invers si racesc mult mai repede, chiar mi-as dori sa montez unul pe vtec, sa nu mai fiu tot timpul cu ochii pe temperatura, poate ne dai ceva coduri de pe ventilator cand desfaci carena

 

Bogus gusturile nu se discuta, dar daca esti trecut de 30-35 de ani si ai un vfr te va mulțumi pe deplin,  eu il am de 5 ani, nu merg mult cu el, dar merg pe tot felul de drumuri, unele foarte rele, si face fata cu brio, adica merg cot la cot cu prieteni care au v-strom, caponord, transalp si ktm si altii din grup cu fz1, sv 650, cbr 600 nu tin pasul din cauza suspensiei, ma gandesc pe viitor la vfr800x dar deocamdata e ok

 

Am vazut pe youtube un clasament, din 2002 cred, un top 10 al motocicletelor din clasa sport-touring si pe primul loc se alfa vtec-ul, peste motociclete mult mai puternice, dar VFR-ul nu exceleaza la nimic,  dar e bun la toate

 

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Salutari,

M-ar interesa si pe mine un esapament aftermarket SH. Nu am in minte un model exact dar ceva cu mai mult growl decat cea stock ar trebuii sa fie ok. Totodata cred car trebuii sa vina cu teava de legatura ce iese din catalizator corect? Daca are cineva de vanzare la un pret decent as fi interesat. O zi faina!

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...