gn77b Postat Martie 11, 2009 Share Postat Martie 11, 2009 In continuarea micii mele revizii la motor, am citeva intrebari: 1. De multa vreme am observat ca atunci cind pornesc motorul rece cursa utila a socului e foarte mica, nimeresc foarte greu un punct in care turatie sa fie ok. Ori se tureaza pe la 2500-3000 cind pornesc, ori nu porneste. Daca il pornesc cu socul tras la maxim si las citeva secunde sa mearga asa, devine mai usor de gasit un punct la care turatia sa stea pe la 1500. E normal? Poate sa indice probleme de carburatie? 2. Am facut de curiozitate testul bujiilor: am mers citiva km (6-7) cu motorul pe la 5000 de ture si am scos imediat o bujie sa vad cum arata. Avea electrozii si izolatorul putin afumati, doar putin spre virf aveau o culoare caramizie. Mentionez ca inainte de acei citiva km parcursi la 5000, am mers multisor prin oras la turatii destul de mici. Daca as fi mers o distanta mai mare la 5k s-ar fi curatat poate bujia de depuneri, sau e suficient sa indice o problema? 3. Ralantiul are mici variatii chiar si dupa ce motoru e incalzit complet (e reglat pe la 1200-1300). Prin mici inteleg sub 100 de ture, dar sint vizibile print vagi "ezitari" ale acului indicator, sincrone cu modificarea sunetului motorului. Aceeasi intrebare... La acestea adaug ca nu sesizez probleme deranjante la motor: porneste usor la rece, ajunge la 180 km/h (simteam ca poate si 200, adica viteza maxima constructiva, dar nu am avut niciodata locul sa ajung acolo). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Martie 11, 2009 Share Postat Martie 11, 2009 1: nu am inteles bine intrebarea, tu vrei sa gasesti o pozitie a socului cu motorul oprit iar cand pornesti sa stea direct la 1500 rpm? Nu cred ca se poate asta, e normal sa pornesti cu socul la maxim (atunci cand e frig) si apoi sa-l reduci treptat. 2: 5-6km nu-s suficienti pt a "citi" bujiile, ar trebui sa mergi mai mult cu motorul incalzit bine si nu neaparat la 5000rpm ci la turatia cu care mergi tu deobicei la drum intins. Daca il tii in 5000 la viteze mici risti sa-l incalzesti cam tare mai ales daca are racire pe aer(parca asa are banditul) Bujia nu trebuie sa o scoti imediat , chiar e recomandat sa astepti sa se raceasca motorul pt ca sunt sanse mai mici sa strici filetul din chiulasa. Daca tot faci asta desfa toate bujiile ca sa vezi cum lucreaza toti cilindri pt ca e f posibil ca un cilindru sa mearga ok iar altul sa aiba probleme. 3: asta e relativ normal dar nu ar strica sa faci o sincronizare a carburatoarelor daca tot te-ai apucat de aranjat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Martie 11, 2009 Share Postat Martie 11, 2009 1. Uite am sa incerc si eu asta cu socul, dar tin minte sigur ca ma chinuiam la inceput sa ii gasesc o pozitie cat de cat ... am crezut ca e o chestie de obisnuinta, deh...fiind la inceput cu banditul. 2. Daca sunt un pic afumate, trebuie sa verifici macar sincronizarea. 3. Da, variaza .. asa e. Nu stiu de ce mi-am facut impresia ca banditul nu are un senzor de relanti ceva..sau un echivalent care sa poata sa tina turatia perfect la o anumita turatie... am auzit diverse motoare si in afara de generatiile 2002-3 incoa .. cam la toate avea mici fluctuatii de turatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 11, 2009 Autor Share Postat Martie 11, 2009 (editat) 1: nu am inteles bine intrebarea, tu vrei sa gasesti o pozitie a socului cu motorul oprit iar cand pornesti sa stea direct la 1500 rpm? Nu cred ca se poate asta, e normal sa pornesti cu socul la maxim (atunci cand e frig) si apoi sa-l reduci treptat. Nu incerc sa gasesc o pozitie care sa-mi dea fix 1500. Ideea e asa: ca sa fiu sigur ca porneste tre' sa-l trag pina la capat. Pornesc, se duce in vreo 3000 rpm, apoi incep sa imping socul inapoi. Pret de citiva mm buni (cam 5, poate mai mult chiar) nu se vede nici un efect in turatie, dar cum am ajuns intr-un anumit punct, turatia scade brusc (sa fie vorba de 2 mm), si de multe ori chiar se opreste motorul. Daca il las sa mearga citeva secunde la 3000, acel interval de 2 mm devine mai larg si reusesc mai usor sa nimeresc o turatie de incalzire acceptabila. Na, nu-s stresat de treaba asta, da' vad ca unii tot bat moneda pe primele secunde dupa pornire, si ma gindeam ca poate alea 3000 si ceva de ture is cam mult, mai ales pe frig. 2: 5-6km nu-s suficienti pt a "citi" bujiile, ar trebui sa mergi mai mult cu motorul incalzit bine si nu neaparat la 5000rpm ci la turatia cu care mergi tu deobicei la drum intins. Daca il tii in 5000 la viteze mici risti sa-l incalzesti cam tare mai ales daca are racire pe aer(parca asa are banditul) Bujia nu trebuie sa o scoti imediat , chiar e recomandat sa astepti sa se raceasca motorul pt ca sunt sanse mai mici sa strici filetul din chiulasa. Daca tot faci asta desfa toate bujiile ca sa vezi cum lucreaza toti cilindri pt ca e f posibil ca un cilindru sa mearga ok iar altul sa aiba probleme.3: asta e relativ normal dar nu ar strica sa faci o sincronizare a carburatoarelor daca tot te-ai apucat de aranjat. Am mers pe la 5000 intr-a sasea, asta inseamna in jur de 100 la Bandit, deci nu-i problema de racire, mai ales pe "caldura" asta. O sa verific cu prima ocazie culoarea si dupa un drum mai lung (20 km?). 3. Da, variaza .. asa e. Nu stiu de ce mi-am facut impresia ca banditul nu are un senzor de relanti ceva..sau un echivalent care sa poata sa tina turatia perfect la o anumita turatie... am auzit diverse motoare si in afara de generatiile 2002-3 incoa .. cam la toate avea mici fluctuatii de turatie. Senzor de ralanti m-as mira sa aiba Kult-ul, e un motor prea "basic" pt. asa ceva. Oricum, am vazut si masini de generatie noua la care ralantiul variaza putin, chiar si cu motorul incalzit. Legat de bujii... totusi asta nu e treaba de amestec, mai curind? Multumesc de raspunsuri. Editat Martie 11, 2009 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 11, 2009 Share Postat Martie 11, 2009 (editat) 1. De multa vreme am observat ca atunci cind pornesc motorul rece cursa utila a socului e foarte mica, nimeresc foarte greu un punct in care turatie sa fie ok. Ori se tureaza pe la 2500-3000 cind pornesc, ori nu porneste. Daca il pornesc cu socul tras la maxim si las citeva secunde sa mearga asa, devine mai usor de gasit un punct la care turatia sa stea pe la 1500. E normal? Poate sa indice probleme de carburatie?2. Am facut de curiozitate testul bujiilor: am mers citiva km (6-7) cu motorul pe la 5000 de ture si am scos imediat o bujie sa vad cum arata. Avea electrozii si izolatorul putin afumati, doar putin spre virf aveau o culoare caramizie. Mentionez ca inainte de acei citiva km parcursi la 5000, am mers multisor prin oras la turatii destul de mici. Daca as fi mers o distanta mai mare la 5k s-ar fi curatat poate bujia de depuneri, sau e suficient sa indice o problema? 3. Ralantiul are mici variatii chiar si dupa ce motoru e incalzit complet (e reglat pe la 1200-1300). Prin mici inteleg sub 100 de ture, dar sint vizibile print vagi "ezitari" ale acului indicator, sincrone cu modificarea sunetului motorului. Aceeasi intrebare... La acestea adaug ca nu sesizez probleme deranjante la motor: porneste usor la rece, ajunge la 180 km/h (simteam ca poate si 200, adica viteza maxima constructiva, dar nu am avut niciodata locul sa ajung acolo). 1 la mine socul e un pistonas a carui "segment" e un oring, acesta avand rol de etansare are si aderenta si e normal sa "scapere" +/- controlabil la pozitii care sa nu poata realiza exact turatia optima. 2 daca un carburator are dereglat jetul "de fuga" care e folosit la turatii mari , sa zicem ca innegreste bujia, ca sa poti scoate bujia inevitabil motorul trece la turatii mici unde isi fac treaba jetul/jeturile de relanti. Astfel bujia poate avea o culoare normala la mijloc (electrod) si sa ramana afumata pe exterior 3 unul dintre cilindrii/carburatoare poate sa ... ... ... Normal e sa tragi socul la maxim si sa mearga pe la 2200, iar dupa 5-10 secunde sa il impingi la 1/2 unde sa fie pe la 1500, mai putin zice-se ca nu mai prea trage pompa de ulei, ceea ce nici eu nu stiam si tare imi placea cum toarce pe la 1000. Editat Martie 11, 2009 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 11, 2009 Share Postat Martie 11, 2009 Binox, a.k.a. "tatalor" ti-a raspuns mai mult decat suficient. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Martie 11, 2009 Share Postat Martie 11, 2009 Nu incerc sa gasesc o pozitie care sa-mi dea fix 1500. Ideea e asa: ca sa fiu sigur ca porneste tre' sa-l trag pina la capat. Pornesc, se duce in vreo 3000 rpm, apoi incep sa imping socul inapoi. Pret de citiva mm buni (cam 5, poate mai mult chiar) nu se vede nici un efect in turatie, dar cum am ajuns intr-un anumit punct, turatia scade brusc (sa fie vorba de 2 mm), si de multe ori chiar se opreste motorul. Daca il las sa mearga citeva secunde la 3000, acel interval de 2 mm devine mai larg si reusesc mai usor sa nimeresc o turatie de incalzire acceptabila. Na, nu-s stresat de treaba asta, da' vad ca unii tot bat moneda pe primele secunde dupa pornire, si ma gindeam ca poate alea 3000 si ceva de ture is cam mult, mai ales pe frig. Vezi ca la astea cu carburator socul are 2 portiuni in care face 2 lucruri diferite: 1) trage de gaz si inchide aerul; 2) inchide si mai tare aerul. Si eu am observat cam aceeasi problema (desi am un model absolut de la alt producator), dar conform cartii mele tehnice daca motorul nu e deja incalzit si nu sunt de pe la 36 de grade in sus trebuie sa trag socul la maximum, sa pornesc motocicleta, si dupa aia sa o ajustez "dupa ureche" sa nu depaseasca 3000 rpm (eu nici macar nu am turometru, dar daca face ca un avion la decolare e clar ca nu e bine). Asa ca cred ca e OK sa tragi socul la maximum, sa pornesti agregatul si dupa aia - inainte sa-ti pui manusile de iarna - sa bibilesti din soc in asa fel incat nici sa nu-ti moara motorul dar nici vecinii sa nu arunce cu borcane dupa tine. Dupa ce ai reusit sa scoti complet socul, tragi de 2-3 ori de gaz sa vezi daca nu da sa se inneaca, si daca totul e OK iti pui manusile groase si ii dai bice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 11, 2009 Autor Share Postat Martie 11, 2009 Am priceput: n-are nici pe dracu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat Martie 11, 2009 Share Postat Martie 11, 2009 1. Socul ar trebui sa fie lin...eu si la rece doar la jumate il pun ca altfel o pornesc direct in 4000 de ture. Eu zic ca e problema de cablu si de cum este prins pe ghidon. Curata-l. Curata si pe carburator tija respectiva care deschide aerul, s-ar putea si ala sa fie putin blocat si sa nu culiseze bine. Eu la a mea o incalzesc la 2000 de ture...se duce in 3000 ii inchid socul. Apropos, multi zic ca vara ar trebuie sa porneasca de dimineata fara soc...wrong...si atunci metalul este contractat si nu va merge fix la relanti. Vei intalni asta si la masina, chiar daca e automat, va intra cu soc si-l va inchide in functie de cum simte calculatorul. 2. Sa inteleg ca ai Bandit. La cat intra pe rosu? Eu zic ca mergi subturat...sa ajungi in oras intr-a sasea...e cam subturata...parerea mea...eu la mine am observat ca daca e subturata si mie mi se intampla treaba cu bujiile. Merg in turele ei, se curata, iar bujiile sunt caramizii. Testul asta nu-l faci in Bucuresti...mai ales acu, du-te la un drum mai lung si mergi si tu mai turat. Apoi o sa vezi ca se curata si va suna si altfel si va trage si altfel. 3. Depinde de carburatoare, in ce stare sunt...daca sunt curatate si sincronizate, te uiti la uzura sau exact relantiul, poate sa fie slab prins si sa vibreze. Daca nu sunt curatate si sincronizate, atunci fa-le... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 11, 2009 Autor Share Postat Martie 11, 2009 (editat) 1. Socul ar trebui sa fie lin...eu si la rece doar la jumate il pun ca altfel o pornesc direct in 4000 de ture. Eu zic ca e problema de cablu si de cum este prins pe ghidon. Curata-l. Curata si pe carburator tija respectiva care deschide aerul, s-ar putea si ala sa fie putin blocat si sa nu culiseze bine. Eu la a mea o incalzesc la 2000 de ture...se duce in 3000 ii inchid socul. Apropos, multi zic ca vara ar trebuie sa porneasca de dimineata fara soc...wrong...si atunci metalul este contractat si nu va merge fix la relanti. Vei intalni asta si la masina, chiar daca e automat, va intra cu soc si-l va inchide in functie de cum simte calculatorul. M-am gindit si eu ca poate sa fie de la cablu. O sa-l curat. Cind am curatat cablul de ambreiaj s-a simtit o diferenta. Eu pornesc si vara cu soc. 2. Sa inteleg ca ai Bandit. La cat intra pe rosu? Eu zic ca mergi subturat...sa ajungi in oras intr-a sasea...e cam subturata...parerea mea...eu la mine am observat ca daca e subturata si mie mi se intampla treaba cu bujiile. Merg in turele ei, se curata, iar bujiile sunt caramizii. Testul asta nu-l faci in Bucuresti...mai ales acu, du-te la un drum mai lung si mergi si tu mai turat. Apoi o sa vezi ca se curata si va suna si altfel si va trage si altfel. Da, Bandit am. Red line-ul e la 12000. Pai n-am zis c-am mers in oras. Testul cu bujiile l-am facut in afara orasului (btw, sint din Iasi, nu Bucuresti), dar n-am rezistat distanta mai lunga, ca la 10 grade nu te simti prea bine la 100+, mai ales cu un vint sanatos din fata. In oras cred ca n-am ajuns intr-a sasea ever. E drept ca merg oleaca subturat cu ea prin oras (de obicei nu trec de 3500). 3. Depinde de carburatoare, in ce stare sunt...daca sunt curatate si sincronizate, te uiti la uzura sau exact relantiul, poate sa fie slab prins si sa vibreze. Daca nu sunt curatate si sincronizate, atunci fa-le... La carburi nu s-a umblat de cind am luat-o din Germania. Parca nu m-as baga la curatat si reglat daca n-as fi sigur ca e musai, nici eu si nici la service. Adica imi suna oleaca a legat la cap fara sa ma doara... Editat Martie 11, 2009 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat Martie 11, 2009 Share Postat Martie 11, 2009 Turele ei sunt undeva 6000-7000 mersi mai normal. Eu tot de 600 am si intr-a 2-a prind 100km/h ceva mai turat spre 8000-9000...eu intru la 14500 la rosu. Asa se curata, cat mai constant si la o turatie care se simte bine motoru. In oras mergi cam subturat, eu nu am dat a-3a in Bucuresti decat cand am trecut peste suta. Cat despre carburatore, nu te legi la cap ci vezi si ce e cu motoru si in ce stadiu de uzura este. i-ai si o compresie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Martie 11, 2009 Share Postat Martie 11, 2009 (editat) La carburi nu s-a umblat de cind am luat-o din Germania. Parca nu m-as baga la curatat si reglat daca n-as fi sigur ca e musai, nici eu si nici la service. Adica imi suna oleaca a legat la cap fara sa ma doara... Dupa ce pornesti motorul, la circa 1-2 minute pui mana pe tevile de evacuare si evaluezi temperatura lor (probabil ca e bine sa pui si niste scuitpat pe degete). Daca temperatura nu e egala e clar ca trebuie sa-ti aliniezi carburatoarele la cele cu de la 2 cilindri in sus in linie (chit ca si la cele cu cilindrii in V se aplica, dar regula nu e asa de stricta). Editat Martie 11, 2009 de pmoldovan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 11, 2009 Autor Share Postat Martie 11, 2009 (editat) Turele ei sunt undeva 6000-7000 mersi mai normal. Eu tot de 600 am si intr-a 2-a prind 100km/h ceva mai turat spre 8000-9000...eu intru la 14500 la rosu. Asa se curata, cat mai constant si la o turatie care se simte bine motoru. In oras mergi cam subturat, eu nu am dat a-3a in Bucuresti decat cand am trecut peste suta. Cat despre carburatore, nu te legi la cap ci vezi si ce e cu motoru si in ce stadiu de uzura este. i-ai si o compresie... Mers normal la 7000? Sincer nu ma vad mergind in oras la asa o turatie. Nu neg ca s-o fi simtind bine motorul, da' nu vreau sa devin celebru la modul "iar trece ...ul ala cu motocicleta neagra, de scoala tot cartierul" Hai un 5000 ii mai dau rar. Banditul de prima generatie ('96) e un motor destul de zgomotos. Nu mai spun ca 7000 mi se pare o turatie periculoasa pentru oras ca intri in zona de cuplu si creste si riscul s-o faci lata. In afara se schimba povestea, e drept. Dupa ce pornesti motorul, la circa 1-2 minute pui mana pe tevile de evacuare si evaluezi temperatura lor (probabil ca e bine sa pui si niste scuitpat pe degete). Daca temperatura nu e egala e clar ca trebuie sa-ti aliniezi carburatoarele la cele cu de la 2 cilindri in sus in linie (chit ca si la cele cu cilindrii in V se aplica, dar regula nu e asa de stricta). Inteleg ideea, dar sincer am indoieli in legatura cu precizia testului asta. Dupa ce ai pus mina pe prima teava cred ca sensibilitatea e deja scazuta si nu mai e relevanta senzatia. O sza incerc, totusi. Editat Martie 11, 2009 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat Martie 11, 2009 Share Postat Martie 11, 2009 (editat) Mers normal la 7000? Sincer nu ma vad mergind in oras la asa o turatie. Nu neg ca s-o fi simtind bine motorul, da' nu vreau sa devin celebru la modul "iar trece ...ul ala cu motocicleta neagra, de scoala tot cartierul" Hai un 5000 ii mai dau rar. Banditul de prima generatie ('96) e un motor destul de zgomotos. Nu mai spun ca 7000 mi se pare o turatie periculoasa pentru oras ca intri in zona de cuplu si creste si riscul s-o faci lata. In afara se schimba povestea, e drept. Inteleg ideea, dar sincer am indoieli in legatura cu precizia testului asta. Dupa ce ai pus mina pe prima teava cred ca sensibilitatea e deja scazuta si nu mai e relevanta senzatia. O sza incerc, totusi. Testul asta cel mai bine se face cu scuipilina...nici nu atingi bine fiecare evacuare in parte la saxofon...ca o sa-ti sfaraie lichidul bucal imediat...asa trebuie sa-ti faca la toate...daca nu...carbelitoare, bujii, etc. LE : sa stii ca motorul este aproape exact ca omul...daca nu functioneaza cat de cat la parametrii pentru care a fost construit, pune si el niste "grasime". Asta se vede acum...necuratata, etc. Subturat inseamna si probleme la cuzineti etc. Tot ce este in motor este facut sa mearga la anumiti parametrii optimi. La masina spre exemplu schimbi poate la 3000 cand ai rosu la 6000 sau chiar 5000... Tocmai ce mi-am scos motorul de la iernat...si trebuie sa se curete ca sa-si revina la parametrii la care functioneaza el bine. Mi-a pornit din prima, dar in 3 cilindrii, si-a dat drumul si al patrulea...dar venind spre casa, si-a schimbat sunetul, merge rotund, nu vibreaza. Oricum o sa ma uit la bujii si la carburatie ca mi-o fac singur, dar asta sunt eu. Editat Martie 11, 2009 de Survolaj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 12, 2009 Autor Share Postat Martie 12, 2009 Am facut testul cu temperatura evacuarilor. La cilindrul 4 era mai rece ca la restul. Hm... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Martie 12, 2009 Share Postat Martie 12, 2009 Am facut testul cu temperatura evacuarilor. La cilindrul 4 era mai rece ca la restul. Hm... Ar fi bine sa mergi la un service unde au aparat din ala de aliniat carburatoarele. Pretul tipic pentru asa ceva e 150 RON (3 ore). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 12, 2009 Autor Share Postat Martie 12, 2009 Nu are legatura cu carburatia si nici cu aprinderea dar nu vreau sa mai deschid inca un thread... Initial am crezut ca mi se pare, dar azi am fost atent in mod special la treaba asta si nu e doar o impresie: jocul manetei de ambreiaj creste semnificativ dupa ce merg vreo 20-30 de min cu motorul. E de la cablu oare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Martie 13, 2009 Share Postat Martie 13, 2009 Eu nu cred ca e de la cablu...ca nu se incalzeste cablul si se lasa sau se strange E vreo diferenta la schimbat treptele? inainte si dupa ce se incalzeste motorul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 13, 2009 Autor Share Postat Martie 13, 2009 E vreo diferenta la schimbat treptele? inainte si dupa ce se incalzeste motorul? NU mi se pare sa fie vreo diferenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 16, 2009 Autor Share Postat Mai 16, 2009 Pentru a nu deschide inca un thread: ieri am observat ceva - i-am dat "blana" intr-a-ntiia, iar cind am ajuns la zona rosie a bagat rateuri pe evacuare. Chestia asta se intimpla numai dupa redline, pe la 13000 ture. E normal oare? Nu i-am mai dat 13000 de ceva vreme, asa ca nu stiu daca e ceva de data frecenta sau nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.