ShowNoMercy Postat Iunie 16, 2006 Share Postat Iunie 16, 2006 mi se pare foarte educativ acest subiect si de aceea l-am reinviat. interesant ce zice moshulik .. motorul se simte cel mai bine la turatia unde atinge si cuplul maxim ! insa in functie de treapta in care te afli curba aceasta este alta, nu ? rezulta ca pentru fiecare treapta va trebui sa memorez la ce turatie motorul meu atinge cuplul maxim ... hmmm, cine are graficele pt R1 ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valicaddy Postat Iunie 16, 2006 Share Postat Iunie 16, 2006 putem amesteca un pic si motorul boxer in chestia asta? cunoscatori, ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
McKagan Postat Iunie 20, 2006 Share Postat Iunie 20, 2006 daca scoate Ducati motoare de serie V4 (in special superbike-uri cu 4 supape pe cilindru si racire pe lichid) eu zic ca va domina japonezele. daca din 999 r scoate 150 de cai cu 2 cilindri... imi dau seamacat ar scoate cu 4. bine, ar mai fi ceva de aranjat putin...anume PRETUL!!!!! PS: singurul lucru la care n-ar trebui sa umble bolognezii este sunetul... cu adevarat unic in lume; si bineinteles splendid, magnific, mirific Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jawa the Hutt Postat Iulie 6, 2006 Share Postat Iulie 6, 2006 o chestie care nu o vad mentionata este ca la mai multe motoare in V se foloseste un singur maneton pt doua pistoane. asta induce un decalaj intre diagramele celor doi cilindri de aia un motor in V2 are mai mult cuplu la ture mici decat unul 4 in linie(printre altele). Pai alea sunt de fapt V-Twins, cu bielele impingand in acelasi maneton. Daca aplicam corect conceptul pana la capat, nici boxerul BMW-ului, nici motoarele 2-inline nu sunt twins. O alta situatie tipica de twin este intalnita la Honda VFR, care este un fel de double-V-Twin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valicaddy Postat Iulie 6, 2006 Share Postat Iulie 6, 2006 bine, si care e mai "bun"? boxerul? V twin? 4 linie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kcuf_di Postat Iulie 6, 2006 Share Postat Iulie 6, 2006 bine, si care e mai "bun"? boxerul? V twin? 4 linie? Cel mai bun motor zic eu ca e cel care corespunde cel mai bine nevoilor tale si care iti da cele mai mari satisfactii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valicaddy Postat Iulie 6, 2006 Share Postat Iulie 6, 2006 Cel mai bun motor zic eu ca e cel care corespunde cel mai bine nevoilor tale si care iti da cele mai mari satisfactii. de acord cu tine, ma gandeam insa si la o parere din punct de vedere tehnic, mai "ingineresc" asa. gen care s-au dovedit cele mai fiabile si de ce. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SnapShot Postat Iulie 6, 2006 Share Postat Iulie 6, 2006 De obicei (insa exista si exceptii) motoarele ce au turatiile si/sau compresia scazuta/e rezista mai bine in timp (fortele ce actioneaza asupra lor sunt mai mici). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jawa the Hutt Postat Iulie 7, 2006 Share Postat Iulie 7, 2006 ... cu observatia ca V-Twin-urile (inclusiv vfr-ul hondei) uzeaza mai repede kitul de lant din cauza caracteristicii mai putin liniare a cuplului (decalajul de care vorbea E.Z.rider, ceva de genul "explozie-explozie-pauza, explozie-explozie-pauza", face ca motorul sa traga de lantz mai "in shuturi"). Motoarele inline-4 sunt mult mai uniforme si se pare ca (la o utilizare rezonabila, nu stil "racing") treaba asta da un plus de fiabilitate motocicletei, per ansamblu ... cu toate ca vfr-ul hondei e o referinta in materie de fiabilitate ... ( ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SnapShot Postat Iulie 7, 2006 Share Postat Iulie 7, 2006 Cardan FTW. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SRJN Postat Iulie 8, 2006 Share Postat Iulie 8, 2006 Pana la urma sa lasam naiba teoriile.Pe mine ma intereseaza daca e cineva care a mers si pe V2 V4 si pe 4L.Nu vreau teorii.Vreau sa stiu parere personala de la cineva care a mers pe ambele tipuri. Si acuma bag si eu o teorie:eu cred ca sunt destul de bune 4 in linie daca au 90% din masinile din Europa,Asia,Africa.Pe de alta parte e clar ca V2 e motor tipic de motocicleta. Aaaaa si nu uitati de V5 de la RC211V. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SnapShot Postat Iulie 8, 2006 Share Postat Iulie 8, 2006 Nu cred ca exista in .ro cineva care sa fi mers destul de mult timp pe toate tipurile de motoare incat sa aiba o parere cu adevarat avizata. Si daca exista, nu cred ca respectiva persoana frecventeaza acest forum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tuningboy Postat Iulie 27, 2006 Share Postat Iulie 27, 2006 (editat) eu am V 4 , 400cc , 60CP Trage linear de la 3000RPM pana spre8-9000RPM unde incepe sa fuga. Intre 12-14.000RPM parca nu mai trage asa tare Editat Iulie 27, 2006 de tuningboy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Iulie 27, 2006 Share Postat Iulie 27, 2006 uite un test comparativ v2 http://www.motorcycle.com/mo/mccompare/twins/00twin.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
boco Postat August 1, 2006 Share Postat August 1, 2006 (editat) Eu am mers cu ambele tipuri de motoare. Parerea mea e ca diferenta e enorma. V2-ul fata de 4 in linie e alta filozofie. Depinde de fiecare pilot (sau cum vreti sa-i spuneti) in saua carui motor se simte mai bine. Eu, de exemplu, ma simt mai bine pe un V2. E un pic mai "domestic", mai maleabil. Un 4 in linie de 1000 cmc e o adevarata "fiara". Si pe mine nu ma caracterizeaza. In concluzie, cal mai bun tip de motor e cel pe care te simti tu bine, indiferenta ca e V2 sau 4 in linie. Editat August 1, 2006 de boco Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat August 2, 2006 Share Postat August 2, 2006 Niste raspusuri gasiti si aici: 4L: http://www.answers.com/topic/straight-4-1 V2: http://www.answers.com/topic/v-twin Boxer: http://www.answers.com/topic/flat-engine One benefit of using a boxer engine versus a V engine is that the design provides good balance because each piston's momentum is exactly counterbalanced by the corresponding piston movement of the opposite side. These engines can run very smoothly and free of vibrations with a four-stroke cycle, regardless of number of cylinders, and do not require a balance shaft or counterweights on the crankshaft to balance the weight of the reciprocating parts which are required in other engine configurations. But boxer engines tend to produce more noise than inline and V-engines because valve clatter is not so well dampened due to lack of covering by air-filters and other components, and produce a larger torsional vibration than a V engine, and so tend to require a larger flywheel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valicaddy Postat August 2, 2006 Share Postat August 2, 2006 bravo, ticolino! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.