Sari la conținut

V2 Vs 4 In Linie


Andi
 Share

Postări Recomandate

mi se pare foarte educativ acest subiect si de aceea l-am reinviat.

interesant ce zice moshulik .. motorul se simte cel mai bine la turatia unde atinge si cuplul maxim ! insa in functie de treapta in care te afli curba aceasta este alta, nu ? rezulta ca pentru fiecare treapta va trebui sa memorez la ce turatie motorul meu atinge cuplul maxim ... hmmm, cine are graficele pt R1 ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca scoate Ducati motoare de serie V4 (in special superbike-uri cu 4 supape pe cilindru si racire pe lichid) eu zic ca va domina japonezele. daca din 999 r scoate 150 de cai cu 2 cilindri... imi dau seamacat ar scoate cu 4. bine, ar mai fi ceva de aranjat putin...anume PRETUL!!!!!

 

PS: singurul lucru la care n-ar trebui sa umble bolognezii este sunetul... cu adevarat unic in lume; si bineinteles splendid, magnific, mirific

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

o chestie care nu o vad mentionata este ca la mai multe motoare in V se foloseste un singur maneton pt doua pistoane. asta induce un decalaj intre diagramele celor doi cilindri

de aia un motor in V2 are mai mult cuplu la ture mici decat unul 4 in linie(printre altele).

 

Pai alea sunt de fapt V-Twins, cu bielele impingand in acelasi maneton. Daca aplicam corect conceptul pana la capat, nici boxerul BMW-ului, nici motoarele 2-inline nu sunt twins. O alta situatie tipica de twin este intalnita la Honda VFR, care este un fel de double-V-Twin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai bun motor zic eu ca e cel care corespunde cel mai bine nevoilor tale si care iti da cele mai mari satisfactii. :bounce:

de acord cu tine, ma gandeam insa si la o parere din punct de vedere tehnic, mai "ingineresc" asa. gen care s-au dovedit cele mai fiabile si de ce. :rolleyes:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... cu observatia ca V-Twin-urile (inclusiv vfr-ul hondei) uzeaza mai repede kitul de lant din cauza caracteristicii mai putin liniare a cuplului (decalajul de care vorbea E.Z.rider, ceva de genul "explozie-explozie-pauza, explozie-explozie-pauza", face ca motorul sa traga de lantz mai "in shuturi"). Motoarele inline-4 sunt mult mai uniforme si se pare ca (la o utilizare rezonabila, nu stil "racing") treaba asta da un plus de fiabilitate motocicletei, per ansamblu ... cu toate ca vfr-ul hondei e o referinta in materie de fiabilitate ... ( :rolleyes: )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma sa lasam naiba teoriile.Pe mine ma intereseaza daca e cineva care a mers si pe V2 V4 si pe 4L.Nu vreau teorii.Vreau sa stiu parere personala de la cineva care a mers pe ambele tipuri.

Si acuma bag si eu o teorie:eu cred ca sunt destul de bune 4 in linie daca au 90% din masinile din Europa,Asia,Africa.Pe de alta parte e clar ca V2 e motor tipic de motocicleta.

Aaaaa si nu uitati de V5 de la RC211V. :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca exista in .ro cineva care sa fi mers destul de mult timp pe toate tipurile de motoare incat sa aiba o parere cu adevarat avizata. Si daca exista, nu cred ca respectiva persoana frecventeaza acest forum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

eu am V 4 , 400cc , 60CP

 

Trage linear de la 3000RPM pana spre8-9000RPM unde incepe sa fuga.

Intre 12-14.000RPM parca nu mai trage asa tare

Editat de tuningboy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am mers cu ambele tipuri de motoare.

Parerea mea e ca diferenta e enorma.

V2-ul fata de 4 in linie e alta filozofie.

Depinde de fiecare pilot (sau cum vreti sa-i spuneti) in saua carui motor se simte mai bine.

Eu, de exemplu, ma simt mai bine pe un V2.

E un pic mai "domestic", mai maleabil.

Un 4 in linie de 1000 cmc e o adevarata "fiara". Si pe mine nu ma caracterizeaza.

In concluzie, cal mai bun tip de motor e cel pe care te simti tu bine, indiferenta ca e V2 sau 4 in linie.

Editat de boco
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Niste raspusuri gasiti si aici:

 

4L: http://www.answers.com/topic/straight-4-1

V2: http://www.answers.com/topic/v-twin

Boxer: http://www.answers.com/topic/flat-engine

 

One benefit of using a boxer engine versus a V engine is that the design provides good balance because each piston's momentum is exactly counterbalanced by the corresponding piston movement of the opposite side. These engines can run very smoothly and free of vibrations with a four-stroke cycle, regardless of number of cylinders, and do not require a balance shaft or counterweights on the crankshaft to balance the weight of the reciprocating parts which are required in other engine configurations. But boxer engines tend to produce more noise than inline and V-engines because valve clatter is not so well dampened due to lack of covering by air-filters and other components, and produce a larger torsional vibration than a V engine, and so tend to require a larger flywheel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...