Lupu Postat Mai 14, 2009 Share Postat Mai 14, 2009 Eu vad ca toate orificiile duc in aceeasi camara, de ce trebuie sa pun prin fiecare si nu intr-una singura si sa se reverse catre restul lamelelor? Ori nu comunica intre ele? am eu impresia? Multumesc. Daca era aceeasi camera nu crezi ca puneau doar o singura gaura? Electrolitul e separat in bacul bateriei in mai multe celule, celulele fiind unite doar prin conductori. Ca sa vezi de ce, am atasat un pdf interesant. automotive_batt.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JCDenton Postat Mai 14, 2009 Autor Share Postat Mai 14, 2009 Am priceput. Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Mai 14, 2009 Share Postat Mai 14, 2009 Chiar, poate cineva sa puna niste adrese de service-uri de baterii ? Multa lume imi cere ajutorul in problema asta cu cumparatul unei baterii noi, insa prefer sa nu ma bag unde nu stiu. Iar la baterii, stiu sigur ca viata ei depinde foarte mult de procedeul asta de la inceput, de formatare. @jcdenton - daca nu gasesti acid la magazinele auto, iti aduc eu, am o sticla cu acid pe acasa (electrolit deja preparat scrie pe ea) si nu am ce face cu ea, DAR eu in locul tau as cauta un service de baterii, chiar e delicata operatia asta de formatare, am mai auzit un caz cu o baterie luata de pe louis, cu tot cu fiole, a pus acidul, a lasat-o 3 ore, a pornit motorul, dar dupa 3 luni a murit de tot bateria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Mai 15, 2009 Share Postat Mai 15, 2009 Ala e la fel ca "Electrolitul concentratie 1,28" pe care il gasesti cu 50 - 60 de mii (5-6 RON) in orice magazin de PIESE AUTO care se respecta. Te apuci si torni cu o palniutza sau cu o seringa (pe care ulterior o arunci) putin cate putin in fiecare element pana ajunge la full. O lasi sa "mestece" reactia o ora - doua si apoi sus cu ea pe redresor. Deci, de la PIESE AUTO iti ei electrolit care nu e ca in acel GIF dar nici nu e nevoie sa fie ca ala fiindca e acelasi drac la interior. P.S.: unii producatori de baterii dau si fiole de electrolit (Varta, Yuasa, Exide) dar nu intotdeauna, depinde de "dealer". Dar nu sunt musai, se rezolva repede cu ce am zis mai sus. Dar de ce trebuie să arunci seringa după ce tragi acid in ea? Ce se intamplă daca o speli cu apă Âşi apoi tragi lichid de frână cu ea? Bubuie? Chiar, poate cineva sa puna niste adrese de service-uri de baterii ? Multa lume imi cere ajutorul in problema asta cu cumparatul unei baterii noi, insa prefer sa nu ma bag unde nu stiu. Iar la baterii, stiu sigur ca viata ei depinde foarte mult de procedeul asta de la inceput, de formatare. @jcdenton - daca nu gasesti acid la magazinele auto, iti aduc eu, am o sticla cu acid pe acasa (electrolit deja preparat scrie pe ea) si nu am ce face cu ea, DAR eu in locul tau as cauta un service de baterii, chiar e delicata operatia asta de formatare, am mai auzit un caz cu o baterie luata de pe louis, cu tot cu fiole, a pus acidul, a lasat-o 3 ore, a pornit motorul, dar dupa 3 luni a murit de tot bateria. ÂŞi i-a făcut colivă? Pomană de trei luni, măcar? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 15, 2009 Share Postat Mai 15, 2009 Dar de ce trebuie să arunci seringa după ce tragi acid in ea? Ce se intamplă daca o speli cu apă Âşi apoi tragi lichid de frână cu ea? Bubuie? ÂŞi i-a făcut colivă? Pomană de trei luni, măcar? =)))))))))))))))))))))))))))))))) Baaa, nu fi fraer, o pui in sertar si incepe acidu si se plimba prin casa, ajunge la sectiunea oale si le spurca... tu nu-ti dai seama? Asta e din seria "nu spal azi ca e sarbatoare"... "nu fac "nu-s ce dracu" ca e post" s.a.m.d. edit (ca mi-am adus aminte)... prietena mea avea la Galati la camin (in H) in camera o colega care era mai cu capul asa (adica era normala in opinia multora)care avea un lighean.. in care spala ea rufe, sosete ... whatever... Intr-o zi, astea nu au gasit galeata si au pus apa cu dero in ligheanul respectiv si au spalat cu o carpa pe jos in camera folosing respectivul.. lighean. A venit asta, a facut un scandal monstru ca "de ce i-au spurcat ligheanu' " si l-a luat si l-a aruncat pe geam de la 5. A incercat lumea sa-i explice "mai fata, e apa, l-am spalat, am pus apa cu dero, tu tot cu dero speli, etc, un tratat de chimie numai nu i-au facut ca nimic.... pana nu i-au cumparat alt lighean nu au avut ce discuta cu ea... " deci.... ??? expresia "ai spurcat... x obiect" a ramas de coma in vocabularul nostru.... hahahaaaaa. in concluzie: ai spurcat seringa cu acid - > o arunci! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 16, 2009 Share Postat Mai 16, 2009 Deci. Am cumparat acum aproximativ 1 an una bucata baterie Yuasa YTX9BS. Bateria asta Yuasa e MF (maintenance free). Vine goala de acid, dar pachetul contine fiole cu acid. In instructiuni scrie asa: "turnati acidul din fiole in baterie, lasati sa se scurga bine, puneti capacelele celulelor, lasati bateria sa stea 20 de minute, dupa care este buna de folosit." Fix asa am facut. Am pus-o direct pe motor, pornit "la sfert", merge si-n ziua de azi, bine-merci. Am pus voltmetrul pe ea recent si indica cam 12.7 V dupa ce fac o tura cu motorul, deci bateria se incarca bine. Ce pana mea e aia "formatare"? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
krystynell Postat Mai 16, 2009 Share Postat Mai 16, 2009 mda...voi cand cumparati o baterie auto, cum anume o "formatati"? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 16, 2009 Share Postat Mai 16, 2009 format battery: Acuma serios, eu cred ca e un mit care porneste de la bateriile Ni-Cd si Ni-Mh. Alea chiar trebuie formatate, in primele cicluri de incarcare/descarcare functioneaza mult sub capacitatea normala. Dar intre bateriile Ni-Cd/Ni-Mh si cele plumb-acid nu e nici o legatura, constructii total diferite, regimuri de functionare total diferite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 16, 2009 Share Postat Mai 16, 2009 Da corect, formatarea presupune incarcarea unei baterii de la 0 in mai multe cicluri. Dar o baterie cu acid e imposibil de adus la 0, deci e chiar aiurea... probabil se refera la prima incarcare care trebuie facuta cu valorare care trebuie a curentului si facuta complet. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.