sailordana8 Postat Aprilie 3, 2009 Share Postat Aprilie 3, 2009 (editat) Pe tine cine te-o facut, mandro, asa de buna la mecanica? hmm? de ce mai, te-am deranjat cu ceva..sau te deranjeaza ca stiu diverse si ca sunt o EA? chiar conteaza CINE ? daca chiar vrei neaparat iti spun pe PM, desi poti afla si singur mie imi plac cele 2 categorii mari de mecanici: 1: stiu tot, nu imi trebuie manual si 2: tot ce scrie in manual e sfant. imi vine sa ma dau cu capul de pereti cand ii vad pe astia... fii mai clar ca nu am inteles...la care categorie te dai cu capul de pereti? PS: v-a trecut prin cap si posibilitatea ca...joja sa nu fie originala? sau ce se intampla cand ai 3 locuri in care ti se spune nivelul corect de ulei..si toate 3 sunt diferite?? ( ma refer pe diferse site-uri de profil sau in manuale diferite) PS2: kato am vazut ca moto a ta e geamana cu a mea chiar si la anul de fabricatie zi-mi si mie de curiozitate cat ulei iti intra in motor? cu si fara filtru schimbat Editat Aprilie 3, 2009 de sailordana8 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Aprilie 3, 2009 Share Postat Aprilie 3, 2009 hmm? de ce mai, te-am deranjat cu ceva..sau te deranjeaza ca stiu diverse si ca sunt o EA?chiar conteaza CINE ? daca chiar vrei neaparat iti spun pe PM, desi poti afla si singur fii mai clar ca nu am inteles...la care categorie te dai cu capul de pereti? PS: v-a trecut prin cap si posibilitatea ca...joja sa nu fie originala? sau ce se intampla cand ai 3 locuri in care ti se spune nivelul corect de ulei..si toate 3 sunt diferite?? ( ma refer pe diferse site-uri de profil sau in manuale diferite) PS2: kato am vazut ca moto a ta e geamana cu a mea chiar si la anul de fabricatie zi-mi si mie de curiozitate cat ulei iti intra in motor? cu si fara filtru schimbat si la 1 si la 2. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Aprilie 3, 2009 Share Postat Aprilie 3, 2009 hmm? de ce mai, te-am deranjat cu ceva..sau te deranjeaza ca stiu diverse si ca sunt o EA?chiar conteaza CINE ? daca chiar vrei neaparat iti spun pe PM, desi poti afla si singur Zi-mi pe P.M., te rog, ca sunt taaaare curios! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sailordana8 Postat Aprilie 3, 2009 Share Postat Aprilie 3, 2009 Zi-mi pe P.M., te rog, ca sunt taaaare curios! si eu la randul meu sunt curioasa sa stiu de ce vrei tu neaparat sa aflii chestia asta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Aprilie 3, 2009 Share Postat Aprilie 3, 2009 ai foarte mare dreptate, dar la motoarele mai noi gasesti asta, depinde de constructor, eu vorbeam la general, ca principiu fara multe detalii tehnice, dupa cum am scris poti gasi f multe daca te documentezi, daca luam motoare clasice romanesti, dacia, aro si ce vrei tu.....cred ca alea nu au duze, asta ca sa fiu pe langa subiect, nu se compara daciile cu yamaha, sau alte firme .si am refeream pentru cazul celor care nu consulta un manual tehnic al agregatului, ca sa nu mai vina direct si sa scrie aiureli pe forum.. ca idee Ce conceptii tampite poti avea! Sincer! Auzi, Aro sau Dacia! Dar ce au, ma? Nu sunt tot motoare? Nu functioneaza pe acelasi principiu? Tu nu crezi ca e cam acelasi lucru? La motorul de Dacie, care este de Renault 12, pentru cultura ta generala, piciorul de jos al bielei, are un canal prin el, care se deschide la un capat, prin cuzinetul de sus, spre manetonul arborelui cotit, iar la celalalt capat are 2 orificii, diametral opuse, in fusta pistonului, astfel incat sa unga atat lagarele boltului din piston cat si peretii camasii, cu ajutorul uleiului pompat prin arbore, spre cuzineti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Aprilie 3, 2009 Share Postat Aprilie 3, 2009 Daca nivelul uleiului este mult prea mare, cred ca s-ar putea putea lovi arborele cotit in el, si la turatie mare se poate rupe/descentra. Imi dau cu parerea, nu stiu pana unde poate ajunge uleiul. Probabil ca 50ml in plus nu conteaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Aprilie 3, 2009 Share Postat Aprilie 3, 2009 Daca nivelul uleiului este mult prea mare, cred ca s-ar putea putea lovi arborele cotit in el, si la turatie mare se poate rupe/descentra. Imi dau cu parerea, nu stiu pana unde poate ajunge uleiul. Probabil ca 50ml in plus nu conteaza. Da, asa e! In plus, face si cucui arborele cotit, vanatai, buba, etc.! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Aprilie 3, 2009 Share Postat Aprilie 3, 2009 Daca nivelul uleiului este mult prea mare, cred ca s-ar putea putea lovi arborele cotit in el, si la turatie mare se poate rupe/descentra. Imi dau cu parerea, nu stiu pana unde poate ajunge uleiul. Probabil ca 50ml in plus nu conteaza. De unde si expresia "cind ti-oi da un ulei peste cap..." cu variantele "cind ti-oi da un 10W40 peste cap" etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andu_wasup Postat Aprilie 3, 2009 Share Postat Aprilie 3, 2009 (editat) Cineva voia sa vada dovada. Mai jos aveti o poza din manualul suzuki gs 500 99' si traducerea directa a cuvintelor.Pare rau ca nu stiu spaniola dar cred ca traducerea asta e suficienta. Aproximativ: ,,filetele capacului de umplere de combustibil nu sunt introduse, dar în contact cu marginea superioară a gaurii de umplere''. Editat Aprilie 3, 2009 de andu_wasup Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Aprilie 3, 2009 Share Postat Aprilie 3, 2009 (editat) Ce conceptii tampite poti avea!Sincer! Auzi, Aro sau Dacia! Dar ce au, ma? Nu sunt tot motoare? Nu functioneaza pe acelasi principiu? Tu nu crezi ca e cam acelasi lucru? La motorul de Dacie, care este de Renault 12, pentru cultura ta generala, piciorul de jos al bielei, are un canal prin el, care se deschide la un capat, prin cuzinetul de sus, spre manetonul arborelui cotit, iar la celalalt capat are 2 orificii, diametral opuse, in fusta pistonului, astfel incat sa unga atat lagarele boltului din piston cat si peretii camasii, cu ajutorul uleiului pompat prin arbore, spre cuzineti. citeste cu atentie..si nu divaga aiurea asa la prima vedere, sensul cuvintelor era altul.....danuta spunea ca au duze..si am zis ca nu toate motoarele au duze care injecteaza uleiul direct sub fusta......cam atat, pentru cultura mea generala nu ma intereseaza, ca nu le proiectez eu, doar ma folosesc de ele(motoare) si le intretin corespunzator(asta inseamna ca am conceptii tampite); nu am nimic cu dacia am dat un exemplu ca nu are duze, injectoare, cum vrei sa le spui, ca asta mi-a venit in cap pe moment.... cam atat.....si uite ca ai explicat tu mai klar cum sta treaba la motoarele de conceptie mai veche.....in rest numai bine si citeste si din urma ..... ca sa legi ce intelegi..in fine.ideea era nu mecanismul in sine, detalii tehnice etc, ci faptul ca unu a zis ca pune mai mult ulei(desi habar nu are cat trebe, ca sa invete el motorul cu ulei mai mult si sa consume ).bafta Editat Aprilie 3, 2009 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Aprilie 3, 2009 Share Postat Aprilie 3, 2009 citeste cu atentie..si nu divaga aiurea asa la prima vedere, sensul cuvintelor era altul.....danuta spunea ca au duze..si am zis ca nu toate motoarele au duze care injecteaza uleiul direct sub fusta......cam atat, pentru cultura mea generala nu ma intereseaza, ca nu le proiectez eu, doar ma folosesc de ele(motoare) si le intretin corespunzator(asta inseamna ca am conceptii tampite);nu am nimic cu dacia am dat un exemplu ca nu are duze, injectoare, cum vrei sa le spui, ca asta mi-a venit in cap pe moment.... cam atat.....si uite ca ai explicat tu mai klar cum sta treaba la motoarele de conceptie mai veche.....in rest numai bine si citeste si din urma ..... ca sa legi ce intelegi..in fine.ideea era nu mecanismul in sine, detalii tehnice etc, ci faptul ca unu a zis ca pune mai mult ulei(desi habar nu are cat trebe, ca sa invete el motorul cu ulei mai mult si sa consume ).bafta Ideea era ca ti-ai dat cu parerea aiurea si te-am taxat pe aceasta cale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Aprilie 3, 2009 Share Postat Aprilie 3, 2009 Daca nivelul uleiului este mult prea mare, cred ca s-ar putea putea lovi arborele cotit in el, si la turatie mare se poate rupe/descentra. Imi dau cu parerea, nu stiu pana unde poate ajunge uleiul. Probabil ca 50ml in plus nu conteaza. este posibil sa il descentrezi daca ai mult prea mult ulei, daca mergi mult prea mult turat. ca sa il rupi trebuie ca dupa ce l-ai descentrat sa mergi in continuare la fel de tare. cat de mult? cam 5-6 ore aproximativ pt. prima parte, pt. a doua cam inca 3-4 ore. a fost si un test pe o honda facut in sensul asta (cbr 600 f3) tinuta pe loc in ture mari cu mult ulei. nu mai tin minte exact unde l-am vazut, pe un forum strain, oricum. daca imi aduc aminte pun link-ul. ideea era oricum cam ca la mythbusters: plausible but improbable. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Aprilie 3, 2009 Share Postat Aprilie 3, 2009 Ideea era ca ti-ai dat cu parerea aiurea si te-am taxat pe aceasta cale. da, mi-am dat cu parerea .... in sensul ca inainte de a scrie aiurea pe aici sa citeasca un manual tehnic(ma repet), restul detaliilor nu-si au rostul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Aprilie 3, 2009 Share Postat Aprilie 3, 2009 Da, asa e!In plus, face si cucui arborele cotit, vanatai, buba, etc.! In threadul asta fiecare a venit cu ce stie despre ce se intampla cand uleiul e peste nivel cu mai putin sau mai mult. Cine a cerut un scan a primit un scan si asa mai departe. Ia reciteste-ti stimabile posturile din acest thread si numara cate sunt pe tema si cate sunt din astea cu cucuie. Nu vreau sa ma cert cu nimeni, asa ca ma opresc aici. Ca sa mai aduc ceva ontopic, la faza cu arborele cotit in ulei mi-am bazat supozitia ca s-ar intampla ceva pe vascozitatea unui lichid care e perceputa crescuta cu cesterea vitezei. O elice are turatie maxima mai mare in aer, mai mica in apa si mai mica in ulei. Un glont se deformeaza la impactul cu apa sau uleiul, la asta m-am gandit in primul rand la seria de impacturi ale arborelui cotit cu uleiul daca nivelul e extraordinar de mare.(plonjonul pe burta pe apa nu e moale). Se mai poate intampla un lucru, cred: daca arborele se atinge de ulei, introduce bule de aer, il poate aera, si procesul de ungere are de suferit. Uleiul are agenti antispumare, dar cine stie... (se sufoca rulmentii - nu m-am putut abtine) Fiind la service, va urezi Sanatate voua si motoarelor voastre, sa nu mai bantuim pe aici ci pe afara! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Aprilie 3, 2009 Share Postat Aprilie 3, 2009 Bai nene da' scoate uleiul ala de acolo odata ca uite ce ai stirnit aicea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Aprilie 3, 2009 Share Postat Aprilie 3, 2009 Cum îi "taxezi" tu pe toti. SSSS, cam furi curent! In threadul asta fiecare a venit cu ce stie despre ce se intampla cand uleiul e peste nivel cu mai putin sau mai mult. Cine a cerut un scan a primit un scan si asa mai departe.Ia reciteste-ti stimabile posturile din acest thread si numara cate sunt pe tema si cate sunt din astea cu cucuie. Nu vreau sa ma cert cu nimeni, asa ca ma opresc aici. Ca sa mai aduc ceva ontopic, la faza cu arborele cotit in ulei mi-am bazat supozitia ca s-ar intampla ceva pe vascozitatea unui lichid care e perceputa crescuta cu cesterea vitezei. O elice are turatie maxima mai mare in aer, mai mica in apa si mai mica in ulei. Un glont se deformeaza la impactul cu apa sau uleiul, la asta m-am gandit in primul rand la seria de impacturi ale arborelui cotit cu uleiul daca nivelul e extraordinar de mare.(plonjonul pe burta pe apa nu e moale). Se mai poate intampla un lucru, cred: daca arborele se atinge de ulei, introduce bule de aer, il poate aera, si procesul de ungere are de suferit. Uleiul are agenti antispumare, dar cine stie... (se sufoca rulmentii - nu m-am putut abtine) Fiind la service, va urezi Sanatate voua si motoarelor voastre, sa nu mai bantuim pe aici ci pe afara! Mestere, arborele nu ajunge in baia de ulei, sa plonjeze pe burta. Acum tu faci cum crezi cu arborele tau, nu am de unde sa stiu pe unde il bagi! Cand a fost nevoie de un sfat serios, i l-am dat....mai departe, au aparut fel de fel de tampenii, la care ai contribuit si tu.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Aprilie 3, 2009 Share Postat Aprilie 3, 2009 (editat) Pe vremea cand si eu mergeam la service sa-mi schimb uleiul am patit si eu aceeasi chestie. Mecanicul a bagat ulei peste nivelul maxim si la fel a zis ca n-are nicio treaba. Am plecat cam ingrijorat de la service si la cateva zile dupa m-am decis sa scot surplusul de ulei folosind o seringa mare (cea mai mare de la farmacie) si un furtunel in loc de ac. Am tras vreo 150 de ml (pe la busonul de umplere) si nivelul a coborat intre semne si am resuflat usurat. Parerea mea: 150 de ml de ulei in PLUS n-au cum sa afecteze functionarea motorului mai ales daca e un motor mai vechi care papa ulei. Singurul afectat a fost psihicul meu slab care credea ca motorul se poate strica in orice moment. Japonezii astia nu au fost ei asa prosti si s-au gandit la toate asa ca au scris ei in cartea tehnica si pe capac o capacitate optima (MAXIMA) dar la capacitatea maxima mai exista un plus de 5-10 % care este de siguranta, ca asa e in tehnica se merge cu marje de eroare. DECI daca vrei il scoti daca nu nu. Si eu mi-am schimbat uleiul si am bagat sub capacitatea maxima (3,4 l) adica 3,2 si indicatia e peste nivelul maxim. Probabil nu s-a scurs tot uleiul si a mai ramas in motor. Eu o sa-l scot iar cu seringa aia, sa ma simt io bine. Hai noroc si don-t pannic! Editat Aprilie 3, 2009 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Aprilie 3, 2009 Share Postat Aprilie 3, 2009 (editat) Pe vremea cand si eu mergeam la service sa-mi schimb uleiul am patit si eu aceeasi chestie.Mecanicul a bagat ulei peste nivelul maxim si la fel a zis ca n-are nicio treaba. Am plecat cam ingrijorat de la service si la cateva zile dupa m-am decis sa scot surplusul de ulei folosind o seringa mare (cea mai mare de la farmacie) si un furtunel in loc de ac. Am tras vreo 150 de ml (pe la busonul de umplere) si nivelul a coborat intre semne si am resuflat usurat. Parerea mea: 150 de ml de ulei in PLUS n-au cum sa afecteze functionarea motorului mai ales daca e un motor mai vechi care papa ulei. Singurul afectat a fost psihicul meu slab care credea ca motorul se poate strica in orice moment. Japonezii astia nu au fost ei asa prosti si s-au gandit la toate asa ca au scris ei in cartea tehnica si pe capac o capacitate optima (MAXIMA) dar la capacitatea maxima mai exista un plus de 5-10 % care este de siguranta, ca asa e in tehnica se merge cu marje de eroare. DECI daca vrei il scoti daca nu nu. Si eu mi-am schimbat uleiul si am bagat sub capacitatea maxima (3,4 l) adica 3,2 si indicatia e peste nivelul maxim. Probabil nu s-a scurs tot uleiul si a mai ramas in motor. Eu o sa-l scot iar cu seringa aia, sa ma simt io bine. Hai noroc si don-t pannic! Editat Aprilie 3, 2009 de mariion Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristislr650 Postat Aprilie 4, 2009 Share Postat Aprilie 4, 2009 (editat) umple o sticla pina in gura ,astupo bine si incalzeste-o vezi ce se intimpla. Daca uteiul dilatat din cauza caldurii face presiune trebuie sa iasa pe undeva si nu are pe unde sa iasa decit fortind in semeringuri asa ca faceti cum vreti dar faceti bine Editat Aprilie 4, 2009 de cristislr650 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Aprilie 4, 2009 Share Postat Aprilie 4, 2009 Deci concluzia era ca ti-a pus mai mult ulei decat zice in carte. Il masurai cu joja infiletata (incorect) si-ti arata nivelul peste, l-ai masurat cu joja neinfiletata (corect) si iti arata nivelul bun. Asta fara sa umbli la el sa mai scoti sau altceva. Intrebare: Ce s-a intamplat cu uleiul pus in plus? 1. S-a invatat motorul sa pape ulei. 2. Nu a fost ulei pus in plus, ti s-a parut. 3. Cand se schimba si filtrul cantitatea e mai mare de 1000. 4. alte idei ca eu nu mai am. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Aprilie 4, 2009 Share Postat Aprilie 4, 2009 umple o sticla pina in gura ,astupo bine si incalzeste-o vezi ce se intimpla. Daca uteiul dilatat din cauza caldurii face presiune trebuie sa iasa pe undeva si nu are pe unde sa iasa decit fortind in semeringuri asa ca faceti cum vreti dar faceti bine Da oricum motorul nu este perfect etans asa ca uleiul vrei nu vrei tot se consuma. Adica forteaza segmentii si iese in camera de ardere unde este ars. N-ai cum sa umpli motorul cu ulei"pana-n gat". Aici este vorba de 100-200 de ml NU MAI MULT. Deci exagerezi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutza Postat Aprilie 4, 2009 Share Postat Aprilie 4, 2009 forteaza pe dracu'. are epurator motorul. auzi tu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Aprilie 4, 2009 Share Postat Aprilie 4, 2009 O fi avand, nu ma pricep. Cu atat mai bine. Inseamna ca nu are nici un sens sa ne ingrijoram de 100-200 ml in plus la ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Aprilie 4, 2009 Share Postat Aprilie 4, 2009 O fi avand, nu ma pricep. Cu atat mai bine. Inseamna ca nu are nici un sens sa ne ingrijoram de 100-200 ml in plus la ulei. Cam asa ceva! In plus, pe la segmenti scapa sigur gaze, in timpul arderii si detentei, chiar si in timpul cursei de compresie, oricat de buna ar fi etansarea, asa ca, ar fi imposibil ca tot interiorul motorului, carterul, sa fie etans! Dar, la cate basme si "priceputi" complet ilogici sunt pe aici, nu ma mai mira nimic. Tragic este ca vin, intreaba, le explici ce si cum si, apoi, tot ei sar cu gura mare ca nu ai dreptate, ca faci misto. Pai, daca sunteti asa de destepti, de ce nu faceti ce va taie capul si intrebati aici toate maruntisurile? Puneti mana si experimentati, vedeti ce se intampla si poate asa veti invata! forteaza pe dracu'. are epurator motorul. auzi tu... Hopa, inca o domnisoara priceputa in ale mecanicii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Aprilie 4, 2009 Share Postat Aprilie 4, 2009 Si mie un mecanic mi-a zis ca se masoara nivelul cu joja infiletata, insa manualul meu si alte manuale de la alte motoare, toate zic ca nivelul uleiului se masoara cu joja neinfiletata. Cred ca stie mai bine proiectantul decat mecanicul care nu citeste niciodata carti de service. ca sa infiletezi joja in scopul de a o desfileta in secunda urmatoare este ca si cum te-ai scarpina cu mana dreapta la urechea stanga. Proiectantul sigur s-a gandit la asta si logica (si cartea) spune ca joja trebuie sa fie desfiletata. Mecanicul spune asta ca sa nu trebuiasca sa iti mai puna 100ml ca nu are rabdare sa scurga flacoanele La mobra mea masurarea se face corect cu joja desfiletata si uleiul la 70 grade . Defapt este o verificare a celor 2.6-2.7-3.0 litrii ulei dupa caz: schimb ulei - schimb ulei+ filtru - alimentare cu ulei, motor uscat. Daca pui ulei rece incape 1-1.2 l ulei un plus pana la joja si sunt cazuri (XT) cand a fost aruncara afara garnitura dintre cilindru si carter, probabil fiind mai slaba decat semeringurile Cineva voia sa vada dovada. Mai jos aveti o poza din manualul suzuki gs 500 99' si traducerea directa a cuvintelor.Pare rau ca nu stiu spaniola dar cred ca traducerea asta e suficienta.Aproximativ: ,,filetele capacului de umplere de combustibil nu sunt introduse, dar în contact cu marginea superioară a gaurii de umplere''. si Toma Necredinciosu' s-a lamurit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.