bogdan.marinescu Postat Februarie 1, 2006 Share Postat Februarie 1, 2006 Ma intereseaza daca pot monta pe un SV650s pre-2003 un G.P.S. (gear position sensor) care exista pe modelele SV650s post-2003. Ok, daca v-ati revenit din soc urmeaza explicatiile: G.P.S.-ul asta e o retea rezistiva a carei rezistenta variaza in functie de treapta cutiei de viteze. Mai pe romaneste, poti sa te prinzi in ce viteza e motocicleta facand o simpla masuratoare de tensiune. Problema e ca acest senzor nu exista la modelul SV650 decat la motocicletele fabricate dupa 2003 (pe injectie), lucru oarecum normal. Cel putin asa am inteles din informatiile destul de zgarcite de pe net. Si acu intrebarea: se pricepe cineva la asa ceva? Daca da, pot monta un G.P.S. din asta pe modelul meu (2000) ? Sau exista deja ?! M-am bunghit in schema electrica, dar n-am dat de el. Dar as fi mai mult decat fericit daca m-ar contrazice cineva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Februarie 1, 2006 Share Postat Februarie 1, 2006 Dar nu stii tot timpul in ce viteza esti ???? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan.marinescu Postat Februarie 1, 2006 Autor Share Postat Februarie 1, 2006 Uneori mai uit , dar nu pentru asta imi trebuie. Imagineaza-ti ca stii la un moment dat: - viteza curenta - dimensiunile rotii - turatia (care se poate citi direct de pe bobina de inductie) Ce iese de aici? Un computer de bord de mai mare dragul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Februarie 1, 2006 Share Postat Februarie 1, 2006 Eu am asa ceva pe Gs-u meu din 78 da habar n-am cum functioneaza ca nu l-am desfacut ( si cat timp merge nici n-am degand sa-l desfac). Partea de citire a tensiunii si de afisare e relativ simplu de facut mai complicat e cu pozitionarea unui potentiometru undeva in cutia de viteza. Esti sigur ca asa functioneaza? Si eu mi-am pus intrebarea asta da ma gandeam ca e ceva pe baza de contacte mecanice. Daca nu ai neaparat nevoie de indicarea treptei de viteza( desi e f folositoare chestia, si eu mai uit din cand in cand in ce viteza sunt) nu prea intelg cu ce ti-ar fi de folos la un computer de bord. Viteza o poti citi direct de la roata si turatia de la bobina; daca vrei sa afli viteza calculand-o in fct de treapta de viteza, turatie si rapoarte de transmisie e mult prea complicat si nu vad rostul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan.marinescu Postat Februarie 1, 2006 Autor Share Postat Februarie 1, 2006 Uite ce am gasit pe alt forum: Here are my '03 SV650 switch resistance / voltage values:Position 1 2 3 4 5 6 Resistance 0.56k 0.96k 1.52k 3.00k 6.80k 15.0k Voltage 1.36v 1.77v 2.49v 3.23v 4.10v 4.55v Clar si la obiect Sunt mai multe tipuri de GPS din asta insa. Am si eu unul, dar nu stie decat neutru, 2 si 3, in rest nu iti da nici un fel de indicatie. Despre restul ... daca o sa reusesc sa fac un computer de bord, sigur o sa vreau sa arate si treapta cutiei de viteza. Si daca fac asta pot sa calculez viteza mai exact (zic eu) decat cu un senzor pe roata. In plus, e mai inedit ... cu senzor pe roata stie toata lumea cum se face EDIT: in caz ca va intrebati, GPSu ala pentru SV arata cam asa (elementul marcat cu 4): Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ipman Postat Februarie 1, 2006 Share Postat Februarie 1, 2006 S-au gindit altii inaintea ta. Uite aici: http://www.veypor.com/ Astia se pare ca sint faimosi ... Apropos, de ce trebuie sa stii in ce treapta esti? Eu ma ghidez dupa cum trage motorul, sau in cel mai rau caz ma uit pe turometru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan.marinescu Postat Februarie 1, 2006 Autor Share Postat Februarie 1, 2006 Uf ... tocmai v-am spus ca nu ma intereseaza atat in ce treapta sunt, cat calculele care se pot face de aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ipman Postat Februarie 1, 2006 Share Postat Februarie 1, 2006 Daca te uitai la link, vedeai ca acel obiect face exact ce spui tu. Printre altele arata si treapta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan.marinescu Postat Februarie 1, 2006 Autor Share Postat Februarie 1, 2006 Daca se incarca mai devreme, m-as fi uitat. Abia acu s-a incarcat. Sunt 100% convins ca s-a mai facut si ma intereseaza mult prea putin; vreau sa fac eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sacal Postat Februarie 1, 2006 Share Postat Februarie 1, 2006 ciudat...eu chiar nu inteleg nik Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dr.silviu Postat Februarie 1, 2006 Share Postat Februarie 1, 2006 pentru ce vrei tu nu se poate adapta sistemul pe care il creeaza sau l-au creat baietii de aici pentru aprinderea electronica??principiul pare a fi acelasi.(imi dau si eu cu parerea ) cititi pe aici sa nu radeti de mine daca am facut o mare gafa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan.marinescu Postat Februarie 1, 2006 Autor Share Postat Februarie 1, 2006 Se poate folosi partial ce scrie acolo. Problema e cam asa: pentru a calcula in ce treapta de viteza se afla motocicleta, poti sa folosesti doua categorii principale de metode: - raportul viteza / rpm - informatiile pe care ti le da sistemul electric al motocicletei (daca ti le da ). Metoda a II-a, in afara de faptul ca e mai precisa si raspunde mult mai rapid decat prima metoda, te lasa sa calculezi si viteza cu o precizie foarte buna, daca mai stii turatia (usor de aflat direct de la bobina de inductie) si dimensiunea rotilor. Deci ori ai viteza si rpm si calculezi treapta de viteza, ori ai treapta de viteza si rpm si calculezi viteza. Eu prefer a II-a varianta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Februarie 1, 2006 Share Postat Februarie 1, 2006 Pe langa rpm treapta de viteza si dimensiunea rotii mai trebuie sa stii rapoartele de transmisie din cutie apoi raportul de la cutie la roata ( asta-i mai simplu de aflat) Si sigur metoda asta nu poate fi mai precisa decat cea cu masuratul direct la roata in primul rand pentru ca mai patineaza si ambreiajul mai ales cand e mai uzat. In plus o sa-ti dea erori de fiecare data cand tragi ambreiajul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan.marinescu Postat Februarie 1, 2006 Autor Share Postat Februarie 1, 2006 Pai rapoartele le stiu. Iar cu precizia ... trebuie sa testez practic figura Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.