vladut50 Postat Aprilie 29, 2009 Share Postat Aprilie 29, 2009 (editat) Hornet 600, an 2000, km 39.000 De ceva vreme, mi se auzea un clinchet la lantul de distributie, la relanti si cu motoru rece mai ales. Si in rest se auzea, dar mai putin. Nu deranjant, dar se auzea. Oricum, motoru are aproape 40.000 de km (reali sau nu) si mi s-a recomandat sa schimb lantul de distributie (sau intinzatorul). Problema lantului de distributie e cunoscuta ca fiind hiba Hornetelor. Dintr-o data, la semafor, din acelasi loc (distributia), mi se aude un sunet foarte puternic de zornait de lant (cred). Suna ca o moara stricata, dar motoru inca mergea (crrrrrRrrrRrrrRrrr) Poate ca as fi putut merge pe motor la mecanic, dar am preferat sa il imping. Suna ca si cum ar freca lantu pe carcasa motorului. (Auzind acestea, Irod imparat mare, s-a tulburat foarte tare ) In fine.... Bineinteles ca am oprit imediat motoru si l-am dus la reparat. Pana una alta, ati mai patit careva asa ceva? Ce s-a intamplat? La ce sa ma astept? Cati km de viata are un lant de distributie? De obicei trebuie schimbat si intinzatorul? Pinioanele? Merci anticipat! Editat Aprilie 29, 2009 de vladut50 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Aprilie 29, 2009 Share Postat Aprilie 29, 2009 Se poate sa se fi rupt patina intinzatoare, dar astea sunt supozitii ... cine desface si vede, ala poate fi sigur! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sailordana8 Postat Aprilie 29, 2009 Share Postat Aprilie 29, 2009 (editat) Hornet 600, an 2000, km 39.000De ceva vreme, mi se auzea un clinchet la lantul de distributie, la relanti si cu motoru rece mai ales. Si in rest se auzea, dar mai putin. Nu deranjant, dar se auzea. Oricum, motoru are aproape 40.000 de km (reali sau nu) si mi s-a recomandat sa schimb lantul de distributie (sau intinzatorul). Problema lantului de distributie e cunoscuta ca fiind hiba Hornetelor. Dintr-o data, la semafor, din acelasi loc (distributia), mi se aude un sunet foarte puternic de zornait de lant (cred). Suna ca o moara stricata, dar motoru inca mergea (crrrrrRrrrRrrrRrrr) Poate ca as fi putut merge pe motor la mecanic, dar am preferat sa il imping. Suna ca si cum ar freca lantu pe carcasa motorului. (Auzind acestea, Irod imparat mare, s-a tulburat foarte tare :D ) In fine.... Bineinteles ca am oprit imediat motoru si l-am dus la reparat. Pana una alta, ati mai patit careva asa ceva? Ce s-a intamplat? La ce sa ma astept? Cati km de viata are un lant de distributie? De obicei trebuie schimbat si intinzatorul? Pinioanele? Merci anticipat! La ce spui tu pare a fi lantul care nu mai este bine intins de catre intinzator...sau rulmentul de la oala de ambreiaj care si ala cand se uzeaza scoate genul ala de sunet ( bataie sau zumzaiala sau ambele ?!?). Sigur nu poti stii decat daca faci proba si tragi ambreiajul cu motorul la relanti, daca nu se mai aude zdranganeala.. Poti intinzatorul din hidraulic sa il faci sport adica manual, dar pentru asta trebuie sa ai un simt mai dezvoltat si urechea buna ca sa te prinzi cand cere intindere. Altfel se recomanda in primul rand dus la unul care se pricepe si sa se uite la lant sa vada gradul de uzura, sa vada patina...etc etc. Dupa ce se uita iti poate spune si ce anume e si ce trebuie schimbat. Bafta! PS: cauta si tu in manualul de service si vezi ca acolo de obicei scrie ce revizie se face si la cati km ( ai intrebat cand se schimba lantul). Editat Aprilie 29, 2009 de sailordana8 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kumuya Postat Aprilie 29, 2009 Share Postat Aprilie 29, 2009 (editat) Cati km de viata are un lant de distributie? De obicei trebuie schimbat si intinzatorul? Pinioanele? Merci anticipat! Lantul de distributie are "viata" si in functie de stilul de mers, cat de mult s-a fortat motorul. Daca ai cu intinzator automat ceea ce la modelele noi e omniprezent, nu mai ai cum sa pacalesti intinzatorul. Patinele se schimba doar daca sunt uzate. La fel si cu intinzatorul. Daca arata bine si lucreaza bine nu are rost sa dai bani pe unul nou. decat daca vrei sa fii tu mai catolic decat papa si sa schimbi lant, patine si intinzator. Editat Aprilie 29, 2009 de Kumuya Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi cbr Postat Aprilie 29, 2009 Share Postat Aprilie 29, 2009 si al meu zornaia tot timpul intr-un hal fara de hal asta vara( mers cu motul 7100 si 300v ). in primavara am schimbat uleiul cu motorex si nu s-a mai auzit nici macar 1 data in 1500 km cat am facut pana acum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaduSPR Postat Aprilie 29, 2009 Share Postat Aprilie 29, 2009 Ar trebui sa schimbi lantul si intinzatorul. Teoretic ar trebui sa te tina un 30-40mii de km acum depinde si ce ulei folosesti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Aprilie 29, 2009 Autor Share Postat Aprilie 29, 2009 Ar trebui sa schimbi lantul si intinzatorul. Teoretic ar trebui sa te tina un 30-40mii de km acum depinde si ce ulei folosesti. Pai daca ar trebui sa tina 40.000 inseamna ca a sosit vremea schmbarii oricum.... Ce relevanta are uleiul pentru starea lantului de distributie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Mai 2, 2009 Autor Share Postat Mai 2, 2009 Stiti unde as putea gasi un APE manual cam chain tensioner....intinzator de asta manual? De unde e cel mai rentabil sa iau? http://cbrzone.com/sprockets.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Mai 2, 2009 Share Postat Mai 2, 2009 hmmm....nu e obligatoriu.....sa pice la 30-40 de mii...... la mn are 50 de mii mobra si nu caraie nici un fel dar am motorex full si vad ca la `onde le place mai tare asta decat motul, adik toarce altfel fara vibratii pronuntate in oglinzi si in ghidoane, in rest era ok si motulul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi cbr Postat Mai 2, 2009 Share Postat Mai 2, 2009 hmmm....nu e obligatoriu.....sa pice la 30-40 de mii...... la mn are 50 de mii mobra si nu caraie nici un feldar am motorex full si vad ca la `onde le place mai tare asta decat motul, adik toarce altfel fara vibratii pronuntate in oglinzi si in ghidoane, in rest era ok si motulul perfect d'acord. f3 ul meu la 50 mii km cu motul 7100 chiar si 300v, vibra si zornaia lantul de distributie intr-un stil barbar. de cand am bagat motorex aceste 2 probleme au disparut complet. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Mai 2, 2009 Autor Share Postat Mai 2, 2009 Se poate ca la F4 saa tina mai mult distributie pentru ca are alt intinzator mai bun. Cel de la Hornet se stie ca e naspa. Chiar si pe un sait in Italia tot la 40.000-45.000 km se spunea ca se schimba distributia. Oare chiar asa sa fie cu Motorexu asta. La anu, de om fi si om trai si eu sigur pun, sa vad diferenta. Uleiul proaspat de acuma nu il dau jos doar asa...ca e criza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
punkz Postat Mai 29, 2009 Share Postat Mai 29, 2009 Salutare, pana la urma ai rezolvat problema? Ieri am patit exact exact ce ai povestit tu, dintr-o data la semafor zornait puternic, nu am apucat sa o duc la mecanic ca sunt la munca dar vroiam sa stiu pana la urma ce ai schimbat, intinzatorul sau lantul sau ambele ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Mai 29, 2009 Share Postat Mai 29, 2009 (editat) Se poate ca la F4 saa tina mai mult distributie pentru ca are alt intinzator mai bun. Cel de la Hornet se stie ca e naspa. Chiar si pe un sait in Italia tot la 40.000-45.000 km se spunea ca se schimba distributia.Oare chiar asa sa fie cu Motorexu asta. La anu, de om fi si om trai si eu sigur pun, sa vad diferenta. Uleiul proaspat de acuma nu il dau jos doar asa...ca e criza pe cutie scrie (tradus) - "ulei din Elvetia" si chiar asa si este , au si Longlife pentru auto. Unii spun ca e mai bun decat Castrol iar pretul e mai bun decat Castrol (pentru aceleasi sortimente de ulei - concurente pe piata) Teapa este spary-ul de lant Motorex care se termina ff repede . Editat Mai 29, 2009 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lordofchoppers Postat Mai 29, 2009 Share Postat Mai 29, 2009 lantul de distributie se schimba in functie de recomandarile constructorului intre 30000 si 50000 km. in orice caz nu trebuie depasiti cei 50000,pentru siguranta.dac se depasesc cei 50000 creste riscul de a ramane in drum. majoritatea lanturilor de distributie sunt "fara sfarsit" adica nituite inchis. uzura lor cea mai mare,si motivul pentru care nu isi mai fac treaba e ca se intind.si lalaie pe pinioane. de aici un intreg dezastru in functionarea intregului motor,timpi de inchidere si deschidere ai supapelor intarziati sau avansati,intarzieri l apridere,smucituri..etc. din acest motiv lanturile de distributie sunt foarte importante in functionarea corecta si linistita a oricarui motor care are asa ceva. intinzatorul si uleiul,la fel ca si modul de utilizare a motorului impreuna cu ceilalti factori contribuie intr-o mica masura la uzura acestuia,dar conteaza! salut! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Mai 31, 2009 Autor Share Postat Mai 31, 2009 (editat) Revin cu rezolvarea problemei, poate foloseste cuiva, mai ales celor care au Honda cu motor asemanator...CBR...ca astea cam au probleme cu distributie. Deci, aveam de mult timp zdranganitul acela de lant de distributie, cand motorul era la relanti, rece si uneori chiar si cand era cald. Nefiind un sunet foarte puternic, nu i-am dat importanta prea mare. Desi ma asteptam sa fie lantul de distributie buba, nu a fost asa. De fapt intinzatorul a cedat (la aproape 40.000 km), s-a rupt ceva in el si nu a mai intins lantul. De asemenea s-a mai stricat ceva slider pe acolo (cred ca ala de sus, ce preseaza lantul catre pinioanele de pe axele cu came). Mi-a zis mecanicul ca daca nu opream motorul si sarea lantul de pe pinioane, se ducea motorul si trebuia sa cheltuiesc foarte mult. Noroc ca a sunat foarte tare si l-am oprit. Lantul are uzura 70% (dupa masuratorile dintre dinti), deci mai merge si fiind mai naspa cu banii acuma, am zis ca il las. Am luat intinzator de la dezmambrari (cica ala ar avea 20.000 km) si slider tot asa. Stiu ca trebuia sa pun piese noi, dar nu s-a putut. Piesele au fost 270 de lei si manopera 200 de lei. Acum totul merge foarte bine si sunetul (zdranganitul acela usor) de la distributie nu se mai aude. Asa ca, cei care aveti acel zdranganit usor din zona distributiei, la relanti, nu ezitati si schimbati fie intinzatorul, fie lantul, fie toata distributia, ca riscati sa ramaneti in drum, sau mai rau, sa busiti motorul. Editat Mai 31, 2009 de vladut50 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.