Sari la conținut

Incepatorii si motocicletele puternice


Silenti
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Nu prea ma pasioneaza scrisul pe forumuri, mai mult imi place sa le citesc ...

 

Totusi, din ce am vazut, mai toate post-urile din ultimile 25 de pagini au fost pareri pro/contra deciziei de a incepe pe R1.


Sunt convins ca initiatorul topic-ului si l-ar fi luat oricum daca s-ar fi putut, numai ca in cazul de fata nu a avut cum sa-si atinga telul ... si a inceput pe un motor mai slab.
Dar vor fi cu siguranta altii care isi vor indeplini visul, trecand peste toate prejudecatile si sfaturile celor cu mai multa minte si experienta.


Ce facem cu ei ... ii lasam sa se descurce fiecare cu norocul si indemanarea primite atunci cand au venit in lume?


Eu fac parte dintre cei care au inceput pe R1. L-am luat nou cu 0km cand nici nu aveam categoria A in permis si am peste 6000km cu el, fara nici cel mai mic incident.

th_343164122_RIS_7000_122_205lo.JPG

 

 

th_316388574_RIS_6919_122_160lo.JPG

 

th_316333469_RIS_6914_122_449lo.JPG


Vreau sa va spun ca se poate incepe pe R1 .. dar trebuie sa ai persoane cu capul pe umeri in jur, pentru ca al tau va fi in nori cel putin un sezon..


Ce inseamna persoane cu capul pe umeri?


> in primul rand instructorul de scoala moto; Stim majoritatea celor care am luat carnet in Bucuresti cum se dau elevii in cerc la poligonul Ilioara, dupa care ies in trafic si se cred zmei;
> eu am avut noroc sa dau peste un om de nota 10+: Dl. Cristi Bratovici; Mi-am luat motorul in toamna lui 2010; Imediat m-am inscris la scoala si i-am zis ce 'monstru' ma asteapta in garaj; Desi era timp pana in decembrie sa fac orele si sa dau examenul, era clar ca ori ma va manca in cwr sa ies cu ea imediat, ori la primavara dupa multe luni in care sigur o sa uit si ce am facut la scoala;


> asa ca domnul instructor a facut ore de conducere cu mine odata la 2-3 zile pana in decembrie 2010 si din nou in primavara lui 2011 pana la sfarsitul lui mai 2011; Chiar daca am depasit numarul standard de ore, strategia a fost de foarte mare ajutor: in primul rand cunostiintele acumulate s-au sedimentat mult mai bine si mi-am potolit setea de adrenalina; Nu mai spun ca la ore faceam tot felul de manevre de franare, evitare, incadrare in viraj, ocolire obstacole la viteza mica .. de fiecare data traseul era altul, iar la sfarsitul sedintei de 45 de minute eram de 2 ori mai obosit decat atunci cand am dat de permisul categoriei B;


> in acelasi timp un coleg de servici a inceput scoala la Ilioara ..vorbam din cand in cand despre ce face fiecare .. mi-a spus ca le are cu mersul pe motor dupa vreo 4 sedinte .. ce mai conta ca mergea in cerc toata ziua; Peste vreo cateva zile a cazut cu moto de 125cc de la scoala si si-a intins niste ligamente pe la mana, apoi a renuntat la marea pasiune;

 

> dupa ce am luat carnetul, am iesit cu motorul in regim de plimbare la pas impreuna cu un alt coleg; In timp ce colegul imi asigura spatele in trafic, asigurandu-se ca nu se baga masini prea aproape de mine, eu m-am obisnuit cu acceleratia si cu franarea modelului R1 2008; Incet incet am ajuns si la munte pe serpentine ... acum nici nu mai merg prin oras; Cand am chef sa ies, plec direct la munte;

 

Cea mai mare greseala pe care o fac incepatorii e sa se bage in gasca cu 'raceri';

 

Imi povestea un prieten ca in primele iesiri in afara orasului, a plecat cu un grup la munte; In prima curba de viteza, cu experienta 'vasta' acumulata in scoala moto, a intrat direct pe contrasens, a franat puternic si motorul l-a aruncat peste cap;

 

> dupa vreun an, cand am intrat in legatura cu alt detinator de R1, am avut noroc sa dau peste o alta persoana cu capul pe umeri; El oricum nu mai iesea decat pe circuit, dar mi-a spus tot ce a patit cand mergea pe la munte (Cheia) si pe pista: cazaturi, evitari la limita, clavicula, maini rupte ... Am tinut cont de tot ce mi s-a zis.

Fara toate aceste 'intamplari' fericite, povestea ar fi stat altfel.


Tinand cont de faptul ca in seria mea la scoala moto era un coleg care isi luase Kawasaki ZX1400, tind sa cred ca sunt destul de intalnite situatii de felul asta.

 


Si atunci revin la intrebarea de mai sus .. cum putem sa ii ajutam daca tot nu renunta la visul lor?

 

Parerea mea e ca veteranii (in limita timpului si resurselor materiale) ar trebui sa ii ia macar odata la plimbare / un suc si sa le arate pe ce se urca de fapt. Poate ca ar ajuta mai mult decat discutiile interminabile pe forumuri.

Din punctul meu de vedere, odata ce ti s-a pus pata pe motorul visurilor, e ca si un drog .. stii ca iti face rau, dar nu te poti opri.

Dependentii sunt consiliati cand cer ajutor, nu li se face morala si dupa aia li se tranteste usa in nas.

 

Inainte sa inchei, as vrea sa descriu cateva impresii de incepator:


> acceleratia e incredibila (si acum de abia daca folosesc 35-40% din cursa manetei de gaz), dar nu este de nestapanit; Partea proasta e ca motorul iti ascunde

senzatia de viteza ... pana in 250kmh, nu iti da nici un feedback (vibratii, zgomot);


> intra foarte usor in curbe si iese ca fulgerul, motorul este extraordinary de manevrabil si raspunde la cel mai mic impuls .. numai ca si aici e o capcana mare de tot; Iti da incredere, si la un moment dat s-ar putea sa nu o poti stapani (de vazut 'Bike cornering bible' pe Youtube);


> daca ai de gand sa o iei pentru a de bine la prieteni si la terase, mai bine iti bagi banii intr-o masina; O sa te coci in costum vara in oras (asta in cazul in care il porti) .. eu port echipament full tot timpul, si te va durea spatele si gatul dupa maxim 100km, la drum lung; Nu stiu cum e la altii, dar eu am degete si gat amortit 5 zile, dupa un drum de 450km si febra la picioare si maini; Nu e un lucru rau, dar e de tinut in vedere daca tot visati la moto SuperSport;


> daca ai sub 25 de ani si iti zburda hormonii in cap, si ai bani de asa ceva, atunci chiar e de rau;

Editat de Killer_533
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MoederNuker

you give hope to all the noobs out there!!!

 

but not all noobs are created equal ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cea mai mare greseala pe care o fac incepatorii e sa se bage in gasca cu 'raceri'

 

imi place cum ai abordat definirea teribilistilor de pe strazi ... in speta motociclisti care nu isi stiu limitele ... sunt si soferi cu aceeasi problema ... am niste prietenasi care se aduna la biblioteca nationala ... si care pleaca de nebuni la munte.... mare .... unde apuca :) si nu merg ca nebuniii :) in asa grup sa te tot bagi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea ma pasioneaza scrisul pe forumuri, mai mult imi place sa le citesc ...

 

 

Eu fac parte dintre cei care au inceput pe R1. L-am luat nou cu 0km cand nici nu aveam categoria A in permis si am peste 6000km cu el, fara nici cel mai mic incident.

 

6000?? Wow, esti deja veteran. In cati ani ai "adunat" 6000KM?

 

Acum ca sa tinem subiectul in viata, de dragul discutiei, numarati intr-o zi racerii care merg cu picioarele pe jos(fac exceptie tronsoanele de "blana")

 

Am fost acasa cu masina si am avut ocazia sa "observ" o multime de "vitezisti" care pleaca sau ajung la stop (se inscriu in viraj) din talpa in talpa. Normal ca daca incepi pe un motor cu care nu te intelegi , o sa-ti fie frica de el. Singurii care te vor considera un "guru" sunt poate doar cei ce n-au idee ce inseamna...

 

Acum, ma repet, chiar crezi ca dupa 6000km fara incidente si probabil muulte picioare pe jos te simti indreptatit sa dai sfaturi "incepatorilor"? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt veteran, si nici nu cred ca voi fi in ritmul in care adun kilometrii, decat dupa 10 ani. Fac cam 2500-3000 km pe sezon, numai in afara orasului.

 

Nu ma consider indreptatit sa dau sfaturi,stiu ca nu am facut nimic decat sa profit de o conjunctura de evenimente. Partile care au depins de mine au fost bunul simt si rabdarea.

 

Nu ma identific cu 'vitezistii' care o ard prin oras, zburatacesc babele pe linia de pietoni, sau se dau tare noaptea in linie dreapta, iar cand te uiti la cauciucul spate vezi ca e uzat numai pe mijloc..

 

Ma plimb numai la munte (incerc in limita sigurantei sa pun genunchiul nu talpa pe jos) si aproape in toate cazurile merg singur, tocmai pt. ca nu am gasit colegi (ce-i drept nici nu am prea cautat) de drum care sa vrea sa bata 190 km distanta doar ca sa se dea pe 30km de serpentine.

 

Stiu sigur ca nu am nimic in plus fata de orice alt incepator, iar a crede ca eu sunt mai special este una dintre greselile pe care R1 nu o va ierta. Motocicleta asta e plina de draci care iti soptesc tot timpul in ureche: 'mamaaa..te depaseste ala cu masina, da-i gaz, fa-l pe fraier!!' , 'ia uite cum e libera strada, baga un wheelie scurt', 'ce inseamna 3,4 masini incoloana pt. asa un motor, aceeleraza, treci de pe toate, arata-le ce stii..'. In realitate, dracusorii sunt numai in mintea rider-ului, si fiecare e alege daca ii va asculta sau nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6000?? Wow, esti deja veteran. In cati ani ai "adunat" 6000KM?

 

Acum ca sa tinem subiectul in viata, de dragul discutiei, numarati intr-o zi racerii care merg cu picioarele pe jos(fac exceptie tronsoanele de "blana")

 

Am fost acasa cu masina si am avut ocazia sa "observ" o multime de "vitezisti" care pleaca sau ajung la stop (se inscriu in viraj) din talpa in talpa. Normal ca daca incepi pe un motor cu care nu te intelegi , o sa-ti fie frica de el. Singurii care te vor considera un "guru" sunt poate doar cei ce n-au idee ce inseamna...

 

Acum, ma repet, chiar crezi ca dupa 6000km fara incidente si probabil muulte picioare pe jos te simti indreptatit sa dai sfaturi "incepatorilor"? :)

 

Stai ca o baba pe marginea santului si comentezi in loc sa iti exprimi o parere pertinenta si on topic.

 

:yousuck:

 

Nu sunt veteran, si nici nu cred ca voi fi in ritmul in care adun kilometrii, decat dupa 10 ani. Fac cam 2500-3000 km pe sezon, numai in afara orasului.

 

Nu ma consider indreptatit sa dau sfaturi,stiu ca nu am facut nimic decat sa profit de o conjunctura de evenimente. Partile care au depins de mine au fost bunul simt si rabdarea.

 

Nu ma identific cu 'vitezistii' care o ard prin oras, zburatacesc babele pe linia de pietoni, sau se dau tare noaptea in linie dreapta, iar cand te uiti la cauciucul spate vezi ca e uzat numai pe mijloc..

 

Ma plimb numai la munte (incerc in limita sigurantei sa pun genunchiul nu talpa pe jos) si aproape in toate cazurile merg singur, tocmai pt. ca nu am gasit colegi (ce-i drept nici nu am prea cautat) de drum care sa vrea sa bata 190 km distanta doar ca sa se dea pe 30km de serpentine.

 

Stiu sigur ca nu am nimic in plus fata de orice alt incepator, iar a crede ca eu sunt mai special este una dintre greselile pe care R1 nu o va ierta. Motocicleta asta e plina de draci care iti soptesc tot timpul in ureche: 'mamaaa..te depaseste ala cu masina, da-i gaz, fa-l pe fraier!!' , 'ia uite cum e libera strada, baga un wheelie scurt', 'ce inseamna 3,4 masini incoloana pt. asa un motor, aceeleraza, treci de pe toate, arata-le ce stii..'. In realitate, dracusorii sunt numai in mintea rider-ului, si fiecare e alege daca ii va asculta sau nu.

 

ii explici degeaba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un post "cu cap" - prezinta realitatea +1!!!

 

si cand imi aduc aminte ca acum vreo 2 zile era un individ incepator ce spunea ca-si ia gixxer de 1000 (parca?) dar "nu-i da capat in oras INCA" ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

Te simti incoltit cocosel? Parerea mea este ca s-a umplut Romania de raceri.

 

Unde e problema? Pai, din moment ce nu mai stau in tara de vreo 2 ani, pentru mine momentan e 0.

 

Dar, candva, am de gand sa ma intorc si n-as vrea sa ajung sa platesc asigurarea ca in occident sau sa trebuiasca sa trec prin 1000 de filtre doar pentru ca motorul de viteza a ajuns o statistica urata, o statistica ce trebuie pe de-o parte starpita iar pe de alta parte mulsa la greu.

 

Ma oftic deoarece pasul facut de asiguratori anul asta este doar inceputul. Vor urma si alte "masuri" menite sa puna "racerii" cu botul pe labe .

 

Sa nu uitam era Jeep-urilor...

 

 

Amenzile sunt ridicole, iar controalele sunt menite sa mulga fraierii care indraznesc sa "puna" securitatea traficului in pericol.

 

Toti iubesc 2 roti si in special vitezanele de 1000+, mai ales la inceput. Cum dreaqu de nu iubeste nimeni maxi-scuterele in conditiile in care majoritatea isi tarsaie picioarele prin oras?

 

Fitza ! Numarul accidentelor nu va fi mai mic atata timp cat noul Q7 este vitezana de bulevard.

 

Capacitatea cilindrica si numarul cailor nu tin locul experientei.

 

Sa nu-mi spui ca si tu faci parte din categoria forjatorilor de bulivard, n-as putea sa cred asa ceva.

 

Datorita sistemului facut sa starpeasca in loc sa previna, vom ajunge sa platim rate lunare ca sa ne putem bucura de acest "viciu" (asta va deveni)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6000?? Wow, esti deja veteran. In cati ani ai "adunat" 6000KM?

 

Acum ca sa tinem subiectul in viata, de dragul discutiei, numarati intr-o zi racerii care merg cu picioarele pe jos(fac exceptie tronsoanele de "blana")

 

Am fost acasa cu masina si am avut ocazia sa "observ" o multime de "vitezisti" care pleaca sau ajung la stop (se inscriu in viraj) din talpa in talpa. Normal ca daca incepi pe un motor cu care nu te intelegi , o sa-ti fie frica de el. Singurii care te vor considera un "guru" sunt poate doar cei ce n-au idee ce inseamna...

 

Acum, ma repet, chiar crezi ca dupa 6000km fara incidente si probabil muulte picioare pe jos te simti indreptatit sa dai sfaturi "incepatorilor"? :)

C'mon, de ce esti rau cu omul, macar acum de Paste sa fim mai buni. (serios vorbesc :D)

 

Individul si-a spus "povestea", fara nici un pic de superioritate si alte rahaturi tipic romanesti.

 

Te legi de kilometrii pe care i-a facut, conform teoriei incepatorului pe moto puternic trebuia sa fie de mult pe lumea ailalta, nu?

Uite ca nu e, a si explicat de ce. aceste explicatii le gasesc utile. (ce naiba, doar n-oi fi deranjat ca in 6k km nu a comis-o)

 

Ai un aer de superioritate in exprimare (sa-i spunem bulangeala), zic eu, nu tocmai potrivit avand in vedere ca indivudul pare om cu capul pe umeri.

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6000?? Wow, esti deja veteran. In cati ani ai "adunat" 6000KM?

 

Acum ca sa tinem subiectul in viata, de dragul discutiei, numarati intr-o zi racerii care merg cu picioarele pe jos(fac exceptie tronsoanele de "blana")

 

Am fost acasa cu masina si am avut ocazia sa "observ" o multime de "vitezisti" care pleaca sau ajung la stop (se inscriu in viraj) din talpa in talpa. Normal ca daca incepi pe un motor cu care nu te intelegi , o sa-ti fie frica de el. Singurii care te vor considera un "guru" sunt poate doar cei ce n-au idee ce inseamna...

 

Acum, ma repet, chiar crezi ca dupa 6000km fara incidente si probabil muulte picioare pe jos te simti indreptatit sa dai sfaturi "incepatorilor"? :)

curand o sa imi iau si eu A si un moto evident.... pot sa spun ca intr-o luna de concediu daca imi pun in cap ... fac 2000 lejer si crede-ma ca sunt in stare ma duc la mare... la munte ... in doua saptamani am facut 1000 km ce parere ai ? si cat mai este dintr-un sezon ? muuuult si bine ... deci in 3 ani pot sa fac 6000 km... ti se pare mult ? eu zic ca nu sunt multi km ...

 

C'mon, de ce esti rau cu omul, macar acum de Paste sa fim mai buni. (serios vorbesc :D)

 

Individul si-a spus "povestea", fara nici un pic de superioritate si alte rahaturi tipic romanesti.

 

Te legi de kilometrii pe care i-a facut, conform teoriei incepatorului pe moto puternic trebuia sa fie de mult pe lumea ailalta, nu?

Uite ca nu e, a si explicat de ce. aceste explicatii le gasesc utile. (ce naiba, doar n-oi fi deranjat ca in 6k km nu a comis-o)

 

Ai un aer de superioritate in exprimare (sa-i spunem bulangeala), zic eu, nu tocmai potrivit avand in vedere ca indivudul pare om cu capul pe umeri.

buna asta cu bulangeala :)) daca esti baiat destept ramai cu motorul intreg si cu restul corpului in aceeasi stare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

C'mon, de ce esti rau cu omul, macar acum de Paste sa fim mai buni. (serios vorbesc :D)

 

Individul si-a spus "povestea", fara nici un pic de superioritate si alte rahaturi tipic romanesti.

 

Te legi de kilometrii pe care i-a facut, conform teoriei incepatorului pe moto puternic trebuia sa fie de mult pe lumea ailalta, nu?

Uite ca nu e, a si explicat de ce. aceste explicatii le gasesc utile. (ce naiba, doar n-oi fi deranjat ca in 6k km nu a comis-o)

 

Ai un aer de superioritate in exprimare (sa-i spunem bulangeala), zic eu, nu tocmai potrivit avand in vedere ca indivudul pare om cu capul pe umeri.

 

Mai vorbim cand o sa platesti 2000-3000 lei impozit si inca 2000-3000 lei asigurare pe an. Cam la asta se va ajunge daca vom continua in ritmul asta. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6000km sunt prea putini. "Uite, am facut 6000km fara niciun incident!" e o afirmatie periculoasa.

Din proprie experienta pot spune:

 

5000km, eram mai relaxat. Am invatat sa merg.

10000km, cred ca am ceva talent. Inca n-am trantit-o. Hai sa vedem cum e pe o roata. Hai sa incerc un stopie. Hmmm, poate n-am asa mult talent. Ma cam sperie ridicatul pe o roata si cand aluneca roata fata in loc sa faca stopie. Hai sa le las pe mai tarziu.

15000km, hai sa tocesc cauciucurile pana la capat ca mai am putin. Hai sa franez pana in curba. Prima cazatura pe transfagarasan de la exces de zel si mers prea tare pe un traseu necunoscut. Din fericire s-a lasat doar cu zgarieturi pe carene si pe mine. Nimic rupt, totul ok, am continuat plimbarea. Cand imi mai vine sa ma dau racing imi aduc aminte de ziua aia si ma mai temperez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai vorbim cand o sa platesti 2000-3000 lei impozit si inca 2000-3000 lei asigurare pe an. Cam la asta se va ajunge daca vom continua in ritmul asta. :)

daca s-o ajunge acolo o fac de circuit sau imi iau din aia de camp :)

 

sper doar sa fie pitipoance pe camp sau pe langa circuite...

 

6000km sunt prea putini. "Uite, am facut 6000km fara niciun incident!" e o afirmatie periculoasa.

Din proprie experienta pot spune:

 

5000km, eram mai relaxat. Am invatat sa merg.

10000km, cred ca am ceva talent. Inca n-am trantit-o. Hai sa vedem cum e pe o roata. Hai sa incerc un stopie. Hmmm, poate n-am asa mult talent. Ma cam sperie ridicatul pe o roata si cand aluneca roata fata in loc sa faca stopie. Hai sa le las pe mai tarziu.

15000km, hai sa tocesc cauciucurile pana la capat ca mai am putin. Hai sa franez pana in curba. Prima cazatura pe transfagarasan de la exces de zel si mers prea tare pe un traseu necunoscut. Din fericire s-a lasat doar cu zgarieturi pe carene si pe mine. Nimic rupt, totul ok, am continuat plimbarea. Cand imi mai vine sa ma dau racing imi aduc aminte de ziua aia si ma mai temperez.

La tine e asa, la altii e altfel; sunt care sunt praf si dupa multi km.

Sunt totusi 6000, nu 100. Nu spun ca e enorm dar e o "suma" apreciabila. (avand in vedere si "monstrul" ..lumea uita ca moto se conduce de om, cu mana)

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea ma pasioneaza scrisul pe forumuri, mai mult imi place sa le citesc ...

 

Totusi, din ce am vazut, mai toate post-urile din ultimile 25 de pagini au fost pareri pro/contra deciziei de a incepe pe R1.

 

Sunt convins ca initiatorul topic-ului si l-ar fi luat oricum daca s-ar fi putut, numai ca in cazul de fata nu a avut cum sa-si atinga telul ... si a inceput pe un motor mai slab.

Dar vor fi cu siguranta altii care isi vor indeplini visul, trecand peste toate prejudecatile si sfaturile celor cu mai multa minte si experienta.

 

Ce facem cu ei ... ii lasam sa se descurce fiecare cu norocul si indemanarea primite atunci cand au venit in lume?

 

Eu fac parte dintre cei care au inceput pe R1. L-am luat nou cu 0km cand nici nu aveam categoria A in permis si am peste 6000km cu el, fara nici cel mai mic incident.

th_343164122_RIS_7000_122_205lo.JPG

 

 

th_316388574_RIS_6919_122_160lo.JPG

 

th_316333469_RIS_6914_122_449lo.JPG

 

Vreau sa va spun ca se poate incepe pe R1 .. dar trebuie sa ai persoane cu capul pe umeri in jur, pentru ca al tau va fi in nori cel putin un sezon..

 

Ce inseamna persoane cu capul pe umeri?

 

> in primul rand instructorul de scoala moto; Stim majoritatea celor care am luat carnet in Bucuresti cum se dau elevii in cerc la poligonul Ilioara, dupa care ies in trafic si se cred zmei;

> eu am avut noroc sa dau peste un om de nota 10+: Dl. Cristi Bratovici; Mi-am luat motorul in toamna lui 2010; Imediat m-am inscris la scoala si i-am zis ce 'monstru' ma asteapta in garaj; Desi era timp pana in decembrie sa fac orele si sa dau examenul, era clar ca ori ma va manca in cwr sa ies cu ea imediat, ori la primavara dupa multe luni in care sigur o sa uit si ce am facut la scoala;

 

> asa ca domnul instructor a facut ore de conducere cu mine odata la 2-3 zile pana in decembrie 2010 si din nou in primavara lui 2011 pana la sfarsitul lui mai 2011; Chiar daca am depasit numarul standard de ore, strategia a fost de foarte mare ajutor: in primul rand cunostiintele acumulate s-au sedimentat mult mai bine si mi-am potolit setea de adrenalina; Nu mai spun ca la ore faceam tot felul de manevre de franare, evitare, incadrare in viraj, ocolire obstacole la viteza mica .. de fiecare data traseul era altul, iar la sfarsitul sedintei de 45 de minute eram de 2 ori mai obosit decat atunci cand am dat de permisul categoriei B;

 

> in acelasi timp un coleg de servici a inceput scoala la Ilioara ..vorbam din cand in cand despre ce face fiecare .. mi-a spus ca le are cu mersul pe motor dupa vreo 4 sedinte .. ce mai conta ca mergea in cerc toata ziua; Peste vreo cateva zile a cazut cu moto de 125cc de la scoala si si-a intins niste ligamente pe la mana, apoi a renuntat la marea pasiune;

 

> dupa ce am luat carnetul, am iesit cu motorul in regim de plimbare la pas impreuna cu un alt coleg; In timp ce colegul imi asigura spatele in trafic, asigurandu-se ca nu se baga masini prea aproape de mine, eu m-am obisnuit cu acceleratia si cu franarea modelului R1 2008; Incet incet am ajuns si la munte pe serpentine ... acum nici nu mai merg prin oras; Cand am chef sa ies, plec direct la munte;

 

Cea mai mare greseala pe care o fac incepatorii e sa se bage in gasca cu 'raceri';

 

Imi povestea un prieten ca in primele iesiri in afara orasului, a plecat cu un grup la munte; In prima curba de viteza, cu experienta 'vasta' acumulata in scoala moto, a intrat direct pe contrasens, a franat puternic si motorul l-a aruncat peste cap;

 

> dupa vreun an, cand am intrat in legatura cu alt detinator de R1, am avut noroc sa dau peste o alta persoana cu capul pe umeri; El oricum nu mai iesea decat pe circuit, dar mi-a spus tot ce a patit cand mergea pe la munte (Cheia) si pe pista: cazaturi, evitari la limita, clavicula, maini rupte ... Am tinut cont de tot ce mi s-a zis.

 

Fara toate aceste 'intamplari' fericite, povestea ar fi stat altfel.

 

Tinand cont de faptul ca in seria mea la scoala moto era un coleg care isi luase Kawasaki ZX1400, tind sa cred ca sunt destul de intalnite situatii de felul asta.

 

 

Si atunci revin la intrebarea de mai sus .. cum putem sa ii ajutam daca tot nu renunta la visul lor?

 

Parerea mea e ca veteranii (in limita timpului si resurselor materiale) ar trebui sa ii ia macar odata la plimbare / un suc si sa le arate pe ce se urca de fapt. Poate ca ar ajuta mai mult decat discutiile interminabile pe forumuri.

Din punctul meu de vedere, odata ce ti s-a pus pata pe motorul visurilor, e ca si un drog .. stii ca iti face rau, dar nu te poti opri.

Dependentii sunt consiliati cand cer ajutor, nu li se face morala si dupa aia li se tranteste usa in nas.

 

Inainte sa inchei, as vrea sa descriu cateva impresii de incepator:

 

> acceleratia e incredibila (si acum de abia daca folosesc 35-40% din cursa manetei de gaz), dar nu este de nestapanit; Partea proasta e ca motorul iti ascunde

senzatia de viteza ... pana in 250kmh, nu iti da nici un feedback (vibratii, zgomot);

 

> intra foarte usor in curbe si iese ca fulgerul, motorul este extraordinary de manevrabil si raspunde la cel mai mic impuls .. numai ca si aici e o capcana mare de tot; Iti da incredere, si la un moment dat s-ar putea sa nu o poti stapani (de vazut 'Bike cornering bible' pe Youtube);

 

> daca ai de gand sa o iei pentru a de bine la prieteni si la terase, mai bine iti bagi banii intr-o masina; O sa te coci in costum vara in oras (asta in cazul in care il porti) .. eu port echipament full tot timpul, si te va durea spatele si gatul dupa maxim 100km, la drum lung; Nu stiu cum e la altii, dar eu am degete si gat amortit 5 zile, dupa un drum de 450km si febra la picioare si maini; Nu e un lucru rau, dar e de tinut in vedere daca tot visati la moto SuperSport;

 

> daca ai sub 25 de ani si iti zburda hormonii in cap, si ai bani de asa ceva, atunci chiar e de rau;

 

Foarte dragut exemplarul ce sa zic probabil bugetul tau este mai mare insa eu nu am renuntat la el numai din cauza bugetului, gurile spuneau ca e mai bine asa, ete ca nu prea a fost, ce sa zic success, ma gandesc serios sa fac acelas lucru ori circuit ori de nebun prin lume cum faci si tu.....

 

 

Te simti incoltit cocosel? Parerea mea este ca s-a umplut Romania de raceri.

 

Unde e problema? Pai, din moment ce nu mai stau in tara de vreo 2 ani, pentru mine momentan e 0.

 

Dar, candva, am de gand sa ma intorc si n-as vrea sa ajung sa platesc asigurarea ca in occident sau sa trebuiasca sa trec prin 1000 de filtre doar pentru ca motorul de viteza a ajuns o statistica urata, o statistica ce trebuie pe de-o parte starpita iar pe de alta parte mulsa la greu.

 

Ma oftic deoarece pasul facut de asiguratori anul asta este doar inceputul. Vor urma si alte "masuri" menite sa puna "racerii" cu botul pe labe .

 

Sa nu uitam era Jeep-urilor...

 

 

Amenzile sunt ridicole, iar controalele sunt menite sa mulga fraierii care indraznesc sa "puna" securitatea traficului in pericol.

 

Toti iubesc 2 roti si in special vitezanele de 1000+, mai ales la inceput. Cum dreaqu de nu iubeste nimeni maxi-scuterele in conditiile in care majoritatea isi tarsaie picioarele prin oras?

 

Fitza ! Numarul accidentelor nu va fi mai mic atata timp cat noul Q7 este vitezana de bulevard.

 

Capacitatea cilindrica si numarul cailor nu tin locul experientei.

 

Sa nu-mi spui ca si tu faci parte din categoria forjatorilor de bulivard, n-as putea sa cred asa ceva.

 

Datorita sistemului facut sa starpeasca in loc sa previna, vom ajunge sa platim rate lunare ca sa ne putem bucura de acest "viciu" (asta va deveni)

 

Nu stiu de ce vorbesti de sistemul nostru atata timp cat tu esti plecat de aici de mai bine de 2 ani daca nu am inteles gresit, fiecare merge cat poate cum poate cu ce poate :)

 

 

Nebule, cum ai reusit sa faci praf hondalaul? Povesteste si tu aici, doar sunt oameni care au stat cu tine vreme de 25 de pagini.

 

Pai ce sa zic Rookiee, viteza foarte foarte mare, asfalt prost, cauciucul se racise oprisem sa alimentez, am zis sa mai fac o tura si m-am infipt in gaz tare primele trepte, cred ca de la o denivelare in virajul respectiv m-a aruncat in bordura pe partea cu bordura am incercat sa franez sa fac ceva insa nu am reusit asa ca am sarit de pe trotineta care s-a infipt fix intr-un stalp putin mai infata dupa care a sarit fix pe contrasens ca in filme :crack: ( am facut pe raceru in bucuresti si uite ca mi-a iesit pe nas si pe gura, vorba lui cristi de acum o sa-mi aduc aminte si o sa ma calmez cand o sa vreau sa mai fac ceva, asta daca o sa mai fac pe strada, anyway ma gandesc serios pt. oras la un Supermoto, iar pentru plecat la plimbarele si circuit la un ss strict pt. asta )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta nu s-ar fi intamplat niciodata pe R1, aia are frane bune :crack:

Bine ca nu ai fost si tu in stalp, bine ca esti bine :peace:

 

Putin din cadru asa :)

post-69545-0-89071000-1368172173_thumb.jpg

post-69545-0-38589600-1368172181_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Honda e honda...

 

Da am ajuns si eu la concluzia asta, honda e honda

:)

Nu esti sanatos :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ma, esti barbat sau ce? Aia numesti tu crapatura? :grinbandit:

Daca o vezi intreaga zici ca e chopper sportiv, arata ca o barca saraca, acum sincer sa fiu nu stiu daca alt model rezista mai bine :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu vreau sa imi iau R1. Am 2 ani de A inca 2 de A1, fortez la limite 600`le din dotare si vreau mai mult. Am mers pe R1 si e ceva sinistru in toate cu care am mers, fuge spatele, se ridica pe o roata si in a 3-a daca fortezi gazul, pozitia aia iti da sentimentul de siguranta si te indeamna la viteza... imi place dar imi e frica sa nu`mi placa prea tare. Desi merg agresiv pana acum nu am accidente`n trafic si evit orasul. Cum sta prima generatie de R1 la cutie, tot proasta e? Mi-a cam ajuns cate cutii am schimbat la Thundercat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

RyalexROSSI se tine bine R1 , mai plang furcile , mai isi dau duhul... Oricum poti sa stai linistit ca la stilul de pilotaj care il descrii , crapa pilotul mai repede decat cutia...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...