Sari la conținut

ATENTIE LA BENZINA !


Liviu M
 Share

Postări Recomandate

Benzinele noi nu mai au antidetonantul (tetraetilul de plumb) , si cum motoarele din vechea generatie au fost concepute pentru alte benzine , acest lucru duce la o uzura prematura datorita aparitiei exploziei (nu arderii cu degajare de volum) pentru ca pistonul este "batut in cap" (cum mai spun mecanicii) , putere scazuta datorita aprinderii a o parte din amestec prematur cauze fiind : presiunea , temperatura si zgura ramasa incandescenta intre doua cicluri din camera de ardere (mai ales la motoarele in doi timpi) .

Am cumparat de la PETROM-OMW un mic bidon de plastic (am dat cca 10 RON) cu un compartiment special care este gradat sa retina in el atat cat iti trebuie pentru cantitatea de benzina pusa si care este un inlocuitor de tetraetil de plumb . Motorul merge mai bine si nu mai "clantane" . Il folosesc de un an si inca mai am destul (bine , chestia e releativa) .

La cei cu motoare in doi timpi ii sfatuiesc sa mearga cu uleiuri de amestec bune care se ard fara a lasa in urma lor zgura in camera de ardere ; de asemenea ii sfatuiesc sa puna raportul indicat in cartea moto sau pe bidon , nu mai mult deoarece excesul duce la formarea de zgura in exces si calamina in tobe .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

LE: acum vad ca am postat unde nu trebuie; intr-adevar, f bun acel aditiv pt comuniste, mai ales ca nu prea exista alternative.

 

LE: acum vad ca am postat unde nu trebuie; intr-adevar, f bun acel aditiv pt comuniste, mai ales ca nu prea exista alternative. Poate doar benzina din Rep. Moldova.
Editat de DragosV
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

....benzinele noi nu mai contin antidetonantul vechi, contin antidetonantul nou...

Motoarele vechi functionau cu rapoarte de compresie uzuale de 5-6-7maxim, si , si asa aveau probleme cu detonatia la bezinele de acum 40 de ani..

Acum se practica rapoarte de compresie de 10-13 si nu sunt nici un fel de probleme cu detonatia...deci e cu totul 'alte' benzine...

Solutie minune am luat si eu de la OMV cu 7 lei, pentru ca am 'experimentat' ceva lot foarte prost de benzina si nu mai stiam ce sa cred, dar in afara de faptul ca vindeca si intinereste nu am observat absolut nici o diferentza....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Benzina cu cifra octanica mica (70-80) necesita tetraetilul de plumb pt evitarea detonatiilor. Cu cat cifra octanica este mai mare, cu atat probabilitatea detonatiilor scade. La o benzina de 95 sau mai buna chiar nu e necesar aditivul antidetonant. Eu am mers mult si bine cu Simsonul cu benzina "fara plumb".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...probabilitatea detonatiilor scade(dispare). La o benzina de 95 sau mai buna chiar nu e necesar aditivul antidetonant(pt ca-l contine). Eu am mers mult si bine cu Simsonul cu benzina "fara plumb".

..nu scade probabilitatea, dispare detonatia! ..daca benzina este de 95, cifra octanica este aceeasi(si cu si fara tetraelilul de plumb) si poate fii asociata cu viteza de ardere a bezinei. Benzina verde nu contine pb, ci un inlocuitor cu acelesi propietati(sau aproape identice) dar care este mai putin nociv in atmosfera... asta-i tot!

Cifra octanica este strict corelata cu compresia motorului, pe vremuri mecanismul avansului avea un reglaj manual numit corector de octan si putea fii actionat de conducator in timpul mersului din interiorul masinii. Benzinele erau diferite si acest reglaj era necesar in cele vremuri, cand compresia motoarelor era mica(camera de ardere mare), cursa pistonelor mare..

De atunci motoarele au evoluat, au aparut masini de prelucrat mai precise, aliaje si materiale utilizate mai superioare, dilatari mai mici(controlate), raporturi piston cursa tot mai mic, turatii tot mai mari, temperaturi mai mari, etc ..apoi motoarele au trecut in alta "clasa"!

O comparatie intre inre motoarele anilor '30-'70(mai ales sovietice) si cele de astazi este "no comment", ca si cad ai compara caruta cu trasura.

Asa ca este normal ca simsonul sau ori ce alt motor din generatie veche sa mearga bine cu benzina actuala, incearca insa invers si vezi ce iese, apoi spunene si noua!

Cand ne vedem (chiar doresc sa te cunosc)dau o bere, sper ca nu te-ai suparat ca am facut o mica corectare!

 

PS: cand o-i avea timp am sa va explic ce inseamna ardere normala si anormala, unde se termina una si unde incepe cealalta, efecte distructive, detonatia, arderea integrala, temperaturi, compresie, etc

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..nu scade probabilitatea, dispare detonatia! ..daca benzina este de 95, cifra octanica este aceeasi(si cu si fara tetraelilul de plumb) si poate fii asociata cu viteza de ardere a bezinei. Benzina verde nu contine pb, ci un inlocuitor cu acelesi propietati(sau aproape identice) dar care este mai putin nociv in atmosfera... asta-i tot!

Cifra octanica este strict corelata cu compresia motorului, pe vremuri mecanismul avansului avea un reglaj manual numit corector de octan si putea fii actionat de conducator in timpul mersului din interiorul masinii. Benzinele erau diferite si acest reglaj era necesar in cele vremuri, cand compresia motoarelor era mica(camera de ardere mare), cursa pistonelor mare..

De atunci motoarele au evoluat, au aparut masini de prelucrat mai precise, aliaje si materiale utilizate mai superioare, dilatari mai mici(controlate), raporturi piston cursa tot mai mic, turatii tot mai mari, temperaturi mai mari, etc ..apoi motoarele au trecut in alta "clasa"!

O comparatie intre inre motoarele anilor '30-'70(mai ales sovietice) si cele de astazi este "no comment", ca si cad ai compara caruta cu trasura.

Asa ca este normal ca simsonul sau ori ce alt motor din generatie veche sa mearga bine cu benzina actuala, incearca insa invers si vezi ce iese, apoi spunene si noua!

Cand ne vedem (chiar doresc sa te cunosc)dau o bere, sper ca nu te-ai suparat ca am facut o mica corectare!

 

PS: cand o-i avea timp am sa va explic ce inseamna ardere normala si anormala, unde se termina una si unde incepe cealalta, efecte distructive, detonatia, arderea integrala, temperaturi, compresie, etc

Cifra octanica nu este stict corelata cu compresia. Ea exprima procentul de izo-octan dintr-un amestec de izo-octan cu n-heptan, care echivaleaza ca si performante cu un anumit combustibil testat pe un motor cu ardere interna. Detonatia este cauzata de catre radicali liberi generati de anumiti compusi din benzina. Ele nu pot fi eliminate total in nici intr-un caz. Cifra octanica se masoara inainte de adaugarea compusului care consuma radicalii liberi. (ex. tetraetil plumb) In nici intr-un caz o beznina cu cifra octanica 70 nu va echivala cu o benzina de 70 aditivat cu tetraetil plumb. Eu nu am zis nici un moment ca merge Loganul cu benzina de 70. Ideea e ca este complet inutila folosirea unor aditivi pt benzina pt a obtine un efect antidetonant.

Corectare placuta in continuare!

Editat de Mikulaish
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cifra octanica nu este stict corelata cu compresia...

..a corela este una si a exprima este alta! Calitatea benzinelor folosite drept combustibil in motoarele cu explozie depinde de comportarea lor in motor si este data de cifra octanica (C.O.) a benzinei.Asemenea explozii au urmari foarte grave pentru functionarea motorului.Detonatia nu este o ardere normala, progresiva, este distructiva in motor, fiind instatanee.Detonatia se reduce sau dispare complet cand se utilizeaza benzine superioare, cu cifra octanica mare.

De exemplu, o benzina cu o cifra octanica 98 se comporta in motor ca un amestec de 98% izooctan si 2% n – heptan. Calitatea benzinei creste o data cu cresterea cifrei octanice.Benzina cu cifra octanica mai mare permite functionarea motorului cu randament mai bun.Pentru indeplinirea acestei cerinte, benzinele trebuie sa contina izoalcani sau arene.

Un procedeu folosit pentru marirea cifrei octanice consta in adaugarea in benzine a unui antidetonant, (ca de exemplu tetraetilul de plumb), care se descompune in radicali etil si ramifica n-alcanii, transformandu-i in izoalcani. Deseori benzina de la distilarea primara, cu cifra octanica mica, este transformat pe cale termica sau catalitica in benzina cu cifra octanica superioara.Procesul se numeste reformare.

Cifra octanica C.O. a unei benzine reprezinta deci, procentul, in volume de izooctan (2, 2, 4-trimetil pentan) dintr-un amestec de izooctan cu heptan normal.Cu cat C.O. a unui combustibil este mai mare cu atat rezistenta sa la detonatie este mai mare. Cifra octanica (C.O.) sau indice octanic arata rezistenta la detonatie a unui combustibil.

Pe vremuri, fabricatul dadea si indicele octanic al motorului, pt buna lui fuctionare...

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este steril sa vorbesti de detonatie la motoare cu raport de compresie mic, adica aici la coltul comunistelor.

Rolul flacoanelor de la OMW si alte benzinarii nu este de agent antidetonant, ci de reda protectia pe care o oferea tetraetilul de plumb la scaunele supapelor. Care scaune la motoarele proiectate mai demult teoretic se macina de la "fara plumb 95".

La motoarele in 2T cu toate ca benzina cu plumb ajuta poate un pic in functionare, uleiul este mult prea suficient.

La Ural si Nipru stranse, fara consumuri de ulei mari, se poate folosi cu succes o mica cantitate de ulei in benzina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...