Pannoniachopper Postat Februarie 10, 2006 Share Postat Februarie 10, 2006 Ok., un topic nou, care ca tema intra categoria Legislatie, dar postez aici, „la noi”, pentru ca noi suntem cei mai afectati in chestia asta (asa ca va rog pe domnii moderatori ca sa nu-l muta acolo). Cauzele sunt modificarile in legislatie, omologare, RAR, etc., si foarte multi din comunitatea chopperistilor sunt intr-o situatie nedorita, ca si mine. Deci: am Niprul ala rosu cu cruce de fier pe rezervor si roata de masina in spate (este cunoscut deja la intruniri). Actele: numar nou de Alba (eu-s din Mures), nu este pe numele meu, am carte, am talon (pe numele unui tip din Alba), am facut ITP-ul pana 2007 (prin „relatii”) si este inscrisa cu atas. Fierul: cadrul taiat de 1000 de ori, latit, lungit, roata de masina, etc., atas . Intrebarile: 1. Daca ma prinde politaiul si nu pot sa rezolv treaba cu ajutorul legitimatei de presa, ce poate sa-mi face? Asa stiu, ca daca nu are langa el un inginer RAR, nu poate sa-mi faca nimic pentru roata si modificarile facute, iar seriile sunt OK, am RAR, am ITP, numai ca nu este pe numele meu. 2: De acum, si la ITP o sa fotografieze masinile, motocicletele, deci in 2007 ce sa fac? Nu cred, ca o sa am noroc, cu relatii in astfel de conditii. Si este inscrisa cu atas 3: Daca ma apuca ceva, si vreau sa transcriu (stiu, ca e aproape imposibil) ce sa fac? (O solutie ar fi cumpararea unui Nipru in stare originala, facut RAR-ul, transcris, si dupa aia poansonarea (asa se zice?) numerelor pe cadrul motocicletei modificate – asta stiu, dar in afara de solutia asta lunga si nu tocmai legala?). 4: sunt sigur, ca multi dintre voi, fani de custom si viziuni artistice sunt intr-o situatie similara. Voi ce ati facut, ati rezolvat, nu ati rezolvat problemele astia? Hai, sa vorbim si despre „partea intunecata a chopperismului”. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat Februarie 10, 2006 Share Postat Februarie 10, 2006 Vezi tu Pannoniachopper@?Eu candva am spus ca o sa vina o vreme cand n-o sa mai mearga cu manarii la Rar si Itp si de aceea sunt si azi adeptul mentinerii motocicletei in starea originala...drept pt. care am fost si sunt luat in balon!Mi se pare ca odata chiar tu mi-ai raspuns in sictir ca faci ce vrei,ca-s banii tai(era parca vorba de montarea unui motor de nu stiu ce pe nipru ).Singura solutie pt. tine si cei aflati in situatia ta este ca in 2007,daca om intra in UE sa se produca o oarecare "relaxare" legislativa,dar sincer ma cam indoiesc.Daca era la americani da,dar in europa a cam inceput sa se stranga cureaua........ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sckhreech Postat Februarie 10, 2006 Share Postat Februarie 10, 2006 de luat talonul , daca vrea gaborul , ti-l ia cu siguranta si iti da amenda...mai greu de recuperat talonul de la politie.......cat despre rar nu stiu ca sa iti zic....oricum cel mai bine este sa nu le dai talonul cand te opresc....o amenda si gata bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Avent Postat Februarie 10, 2006 Share Postat Februarie 10, 2006 ... Si este inscrisa cu atas Norocosule. Eu mi-as pune atas daca as putea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pannoniachopper Postat Februarie 10, 2006 Autor Share Postat Februarie 10, 2006 Vezi tu Pannoniachopper@?Eu candva am spus ca o sa vina o vreme cand n-o sa mai mearga cu manarii la Rar si Itp si de aceea sunt si azi adeptul mentinerii motocicletei in starea originala...drept pt. care am fost si sunt luat in balon!Mi se pare ca odata chiar tu mi-ai raspuns in sictir ca faci ce vrei,ca-s banii tai(era parca vorba de montarea unui motor de nu stiu ce pe nipru ).Singura solutie pt. tine si cei aflati in situatia ta este ca in 2007,daca om intra in UE sa se produca o oarecare "relaxare" legislativa,dar sincer ma cam indoiesc.Daca era la americani da,dar in europa a cam inceput sa se stranga cureaua........ Nu am eu nimic cu cei, care nu vrea sa customizeze motocicletele, gusturile nu se discuta (si asa, e o mare raritate un Nipru fara modificari ) Si eu sper, ca de la intrarea aia mare o sa schimba ceva, dar nu-s sigur... Si daca schimbarile vor fi benefice pt. noi... De-aia am si deschis acest topic. Norocosule. Eu mi-as pune atas daca as putea. Hai sa schimbam taloanele... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat Februarie 10, 2006 Share Postat Februarie 10, 2006 La treaba cu atasul in acte si eu te invidiez.Eu mi-am luat un atas de jupi si vreau s-o omologhez cu atas,ca au avut altii grija s-o omologheze solo si sa vezi ce o sa ma frece mascota de la Rar,ca deh nu-i atas de nipra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Februarie 10, 2006 Share Postat Februarie 10, 2006 io mai aveam alta mot perf originala ...mutam motoru,legam firele la alternator si la aprindere si gata.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
klu Postat Februarie 10, 2006 Share Postat Februarie 10, 2006 nu pot spune sigur ca este valabil si pt motoare, dar la masini se poate. la rar poti omologa o masina cu modificarile pe care le are. se trec in carte toate modificarile, daca isi da acceptu un inginer de la ei. oricum este o procedura extrem de greoaie. intereseazate si poate reusesti acelasi lucru si cu motoru. bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat Februarie 10, 2006 Share Postat Februarie 10, 2006 io mai aveam alta mot perf originala ...mutam motoru,legam firele la alternator si la aprindere si gata.. Treaba nu-i asa simpla.Daca te opreste si te verifica ca lumea e caz penal.Pai asa pot sa pun numerele de la nepra mea pe vreo japa neinmatriculata si daca ma opreste imi salta talonul,ma duc a 2 zi la police sau rar(ca mie mi-a zis un organ odata ca ma trimite cu conserva la rar nu la orice service unde dau o bere) cu nepra si-mi recuperez actele.Treaba cu clona e ceva mai complicata dar personal n-o recomand. Pannoniachopper@: Apashu77@ avea un ij inmatriculat custom parca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
morpheus Postat Februarie 10, 2006 Share Postat Februarie 10, 2006 nu pot spune sigur ca este valabil si pt motoare, dar la masini se poate. la rar poti omologa o masina cu modificarile pe care le are. se trec in carte toate modificarile, daca isi da acceptu un inginer de la ei. oricum este o procedura extrem de greoaie. intereseazate si poate reusesti acelasi lucru si cu motoru. bafta Cat se poate de corect. E VOIE din pctul de vedere RAR sa modifici constructiv cum vrei tu un vehicul. Ai nevoie de 1 sg lucru: AUTORIZATIE. Acuma apare o problema, unele autorizatii se dau numai pentru Persoane JURIDICE, dar banuiesc ca daca te duci la reprezentanta RAR si intrebi pe aia ce si cum trebuie sa faci sa fie ok dpdv legal cu modificarile la motocicleta o sa afli. Procedura in sine nu e greoaie deloc(hartiile le primesti rpde, max 1 saptamana). Ce o fi greoi o fi chestiunea cu verificarile de rezistenta/franare/poluare/zgomot, etc. Cand te vei apuca sa faci chestiunea trebe sa fii documentat pana in dinti cum stau lucrurile in Romania cu privire la poluare pentru motociclete/nivel de zgomot acceptat, etc. BAFTA! PS. Da un telefon la rar si vezi ce si cum zic aia de ce vrei tu sa faci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
klu Postat Februarie 10, 2006 Share Postat Februarie 10, 2006 Cat se poate de corect. E VOIE din pctul de vedere RAR sa modifici constructiv cum vrei tu un vehicul. Ai nevoie de 1 sg lucru: AUTORIZATIE. Acuma apare o problema, unele autorizatii se dau numai pentru Persoane JURIDICE, dar banuiesc ca daca te duci la reprezentanta RAR si intrebi pe aia ce si cum trebuie sa faci sa fie ok dpdv legal cu modificarile la motocicleta o sa afli. Procedura in sine nu e greoaie deloc(hartiile le primesti rpde, max 1 saptamana). Ce o fi greoi o fi chestiunea cu verificarile de rezistenta/franare/poluare/zgomot, etc. Cand te vei apuca sa faci chestiunea trebe sa fii documentat pana in dinti cum stau lucrurile in Romania cu privire la poluare pentru motociclete/nivel de zgomot acceptat, etc. BAFTA! PS. Da un telefon la rar si vezi ce si cum zic aia de ce vrei tu sa faci. mda. stiam eu ceva. oricum luni am drum la raru din bucuresti si o sa arunc cateva intrebari.ce aflu postez. salut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robychopper Postat Februarie 10, 2006 Share Postat Februarie 10, 2006 Eu tot ma gindesc la o chestie.. ...presupun ca toate cadrele la choppere din ro care au modificari de genul taiat cadru lungit inaltat,va fii greu de omologat pt ca mai mult ca sigur vor incepe si cei din ro la RAR sa fie dotati cu aparate de verificare de structura si cautarea pe cadru a sudurilor si adaugirilor care vor fii obligati sa le aibe in dotare de UE....care in europa in multe tari nu se accepta prelungiri in cadru si taieri radicale la cadru... presupun ca se va putea omologa mult mai repede un cadru facut de la zero sau orce alceva ce are un plan facut de un inginer in care se specifica tot ce tine de structura de rezistenta a cadrului si ciclistica lui..... Sau chestii ce se vor accepta sigur va fii transpormarea unui cadru cu suspensia gen bascula dreapta....in SOFTAIL Spre exeemplu in spania,nu se acepta cadru rigid ,cacamas pe ei asa au legea.....dar accepta o suspensie minim de 5 cm softail sau normala.... Si ar mai fii o chestie sa vedem daca dupa ce va intra ro in UE daca vor mai accepta cei de la RAR omologarile la motoarele facute de persoane fizice....ce spre exemlu in spania nu se accepta...doar daca sunt facute de un atelier autorizat de ITV adica (RAR) Sa speram ca vor fii anumite chestii ce se vor schimba in bine pt lumea CHOPPERISTILOR si nu numai, referitor la OMOLOGARI salut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex123 Postat Februarie 10, 2006 Share Postat Februarie 10, 2006 Eu am mers 2 ani cu un nipru care nu mai avea nimic de nipru,decat motorul,dar nu umblam cu talonul la mine nici de frica.Primesti amenda si pleci mai departe in treaba ta ca doar nu te-o opri in fiecare zi. La RAR etc...intr-adevar te duci cu cel original(daca il ai.daca nu,achizitionezi unul) Daca esti atins de virusul modificarilor nu-ti pare rau ca mai dai din cand in cand cate 300 mii lei decat sa mergi cu "frumusetea" aia de nipru original. Cat despre dosar penal si mai stiu eu ce aberatii,sa nu exageram! Salut si spor la ciopartit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Harley Postat Februarie 10, 2006 Share Postat Februarie 10, 2006 de luat talonul , daca vrea gaborul , ti-l ia cu siguranta si iti da amenda...mai greu de recuperat talonul de la politie.......cat despre rar nu stiu ca sa iti zic....oricum cel mai bine este sa nu le dai talonul cand te opresc....o amenda si gata bafta La un accident nu te gandesti ? , atunci esti cam obligat sa-l dai , experientza mi-o spune ! Valabil si ptr Alex123 .......... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex123 Postat Februarie 10, 2006 Share Postat Februarie 10, 2006 La un accident nu te gandesti ? , atunci esti cam obligat sa-l dai , experientza mi-o spune ! Valabil si ptr Alex123 .......... porti o copie cu tine pt ca l-ai pierdut chiar acum 2 zile si inca n-ai putut sa ajungi sa-l declari pierdut Tot din proprie experienta Noroc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat Februarie 10, 2006 Share Postat Februarie 10, 2006 Alex123@: eu am patit-o cu conserva,cand din motive de rugina exagerata n-am vrut sa prezint actele...ca deh,stiam ce patesc,drept pt. care organul mi-a zis sa incui masina si s-o tai acasa dupa acte.In plus poate sa-ti retina nr de inmatriculare.Asa ca nu exagerez deloc.Daca mai e si filtru insotit de rar si ofiter superior sau mai rau televiziune nu vreau sa ma gandesc ce se-ntampla.Acum nu trebuie sa ma injurati,voi faceti cum vreti.Fiecare le stie p'ale lui.Eu in general sunt ghinionist.Nu are rost sa povestesc p'aici cum am fost la un pas de dosar si permis la urmatoarea reincarnare...ma rog cel putin verbal,ca asa legea poate se mai modifica ea cumva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
13 Todesengel Postat Februarie 10, 2006 Share Postat Februarie 10, 2006 (editat) ...legea e de asa natura facuta incit sa descurajeze toate modificarile...ce spune Roby e optimist dar eu nu cred ca o a se intiple in tara asta stupida.... trebuie sa inventezi "america"si sa-ti treci in acte roata aia lata si dupa e discutabil pe strada daca o sa aiba de ce se lega...trebuie sa fie mult prea priceput pt.o discutie in contradictoriu cu tine...iar verificarea la fel...daca ai frine,noxe... iar ca sa ti un Nipru asa cum l-a scos "mama"lui rusul,...e ca si cum ai umbla cu pisica tunsa pe strada...scuze pt.adepti variantei originale,asa ceva poate la un motor clasic,nu la o piriiitoare parca anume creata pt.customizare...dupa criteriul asta cred ca 90%din populatia de Nipre ar disparea ...respect opinia fiecaruia,dar cei care le prefera customizate sint mult-majoritari...sint si eu unul dintre ei,as fi avit bani de o japoneza,dar m-a atras o chestie personalizata,facuta dupa gustul,imaginatia mea...legile romanesti nu or sa inteleaga insa niciodata asta.. si un sfat:nu va mai jucati cu actele,uite e,uite nu e ..o sa se ajunga la chestii nasoale... Editat Februarie 10, 2006 de 13 Todesengel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
UnderTaker Postat Februarie 10, 2006 Share Postat Februarie 10, 2006 (editat) eu am fost cu nepra mea toamna trecuta la RAR in Pitesti si stateam cu morcovu...ca nu mi-o accepta, ca o s-o incurc cu pozele etc etc. Ajung acolo...vorbesc cu un inginer, imi spune sa ma duc sa platesc taxele si sa ma intorc la el ca ma baga imediat, ca eram singurul motor (printr-o droaie de masini). Stau o ora jumate la coada la casa, termin, (in tot acest timp fiind fleasca - pt ca imi aruncasem ochiu la omologrile individuale) si intru la identificare...Toti maaamaaa ce misto e, ce TARE suna (eu sa fac pe mine caa a naibii facea un zgomot de credeam ca ma omoara astia....) I-au facut poze, NICI NU S-AU UITAT LA CELE VECHI in care era NEMODIFICATA si le-au inlocuit...Asa ca Nepra mea e acum ca noua si nu au ce sa mai zica de modificari (cel putin cele vizuale...) Editat Februarie 11, 2006 de robychopper Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pannoniachopper Postat Februarie 10, 2006 Autor Share Postat Februarie 10, 2006 Salut si spor la ciopartit Thanx, dar nu prea mai am ce... Asa a fost anu trecut, acum are alt ghidon, alta sea, fundu e coborat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
boieru' Postat Februarie 11, 2006 Share Postat Februarie 11, 2006 Eu in general umblu cu actele la mine, dar atunci cand ma opreste politia ma fac ca le caut prin portofel si-i spun: "Aoleu sefu', le am pe cele de la masina la mine. Alea E bune?" in cazul in care sunt cu motorul, si invers daca sunt cu masina. Bineinteles ca zice ca nu, si imi spune sa astept sa-mi faca procesul verbal. Mai bine dau amenda ca nu am actele decat sa imi iau amenzi pentru alte treburi, nu? De exemplu, eram cu conserva, la care nu aveam verificare tehnica de anul trecut, nu aveam asigurare, masina e pe numele proprietarului care e mort saracu de vreo 2 ani, si stiu ca mi-a mai calculat o dat un nene militian o data cam ce amenzda luam, si iesisera vreo douazeci si ceva de milioane de-ale vechi si grele. Am zis ca nu am actele la mine si am scapat cu 250.000 in 48 de ore. Am tras luna trecut o tura pe DN1 cu Daciutza, si am depasit orice limita de viteza si bun simtz. Sa vedeti ce fete faceau aia din BMW-uri (care mergeau cu 50) cand treceam pe langa ei cu suta. Nu m-a oprit nimeni, si tare sunt curios sa vad daca trimit astia amenda pe adresa lui Sf. Petru sa o inmaneze proprietarului. Cat despre moto, am mers cu ea aproape tot anul trecut ba cu numere false, ba cu unul de carton pe care il inmuia ploaia si nu se mai vedea, fara asigurare, fara acte.... Am avut bafta ca nu am avut vreun accident ca o beleam nasol. Acum am totul in regula si tare imi place sa vad mutra politistilor cand vad ca am toate actele OK. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robychopper Postat Februarie 11, 2006 Share Postat Februarie 11, 2006 Asa ca Nepra mea e acum ca noua si nu au ce sa mai zica de modificari (cel putin cele vizuale...) hehe nepra asta e modificata de MANUEL,deci chiar a facut acest motor inpecabil...este superb lucrat tot pe el.... frumoasa lucrare a iesit din minile lui manuel undertaker felicitari pt achizitionarea acestui dneper Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
darian Postat Februarie 11, 2006 Share Postat Februarie 11, 2006 Cred ca treaba se poate rezolva prin" omologare individuala",plus sfinta spaga romaneasca ! ...Nu uitati ca au aparut si pe la noi choppere gen OCC,facute de Daytona Twins,cou tevi de esapament goale,fac un gzomot... ! Sa nu-mi spuneti mie ca n-au trecut prin RAR fara "plic"!Da-le un tel si vezi cum au rezolvat ei...Banuiesc ca n-o sa te refuze... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robychopper Postat Februarie 11, 2006 Share Postat Februarie 11, 2006 Cred ca treaba se poate rezolva prin" omologare individuala",plus sfinta spaga romaneasca ! ...Nu uitati ca au aparut si pe la noi choppere gen OCC,facute de Daytona Twins,cou tevi de esapament goale,fac un gzomot... ! Sa nu-mi spuneti mie ca n-au trecut prin RAR fara "plic"!Da-le un tel si vezi cum au rezolvat ei...Banuiesc ca n-o sa te refuze... ai cit de cit dreptate darian,dar gindeste ca la un chopper cu valori de peste 20000 euro o spaga de 500-1000 euro este cit de cit ok....dar la un dneper ce lai luat cu 300-400 euro si ai mai investit vreo 500 in modficari.......nu prea cred ca iar conveni la nimeni sa dea o spaga asa mare ca sa fie omologat si omologarea individuala am auzit ca costa peste .....30 000 000 lei.......asa ca e grava chestia la preturile astea... salut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
13 Todesengel Postat Februarie 11, 2006 Share Postat Februarie 11, 2006 (editat) legal in romania / 2 posibilitati a)cea comunista,toti la fel,fara modificari,aceiasi dacie toata lumea 2)capitalism agresiv , ca sa obti ceva legal platesti la stat de te usuci,omologari,taxe,impozite.....o cale de mijloc onesta???! NU,nu ai sa vezi asa ceva....Cine e de vina? romanii,normal,nu au stiut decit sa puna guverne si conducatori fara rusine,care considera ca nimic nu e prea putin pt.banastarea proprie care trebuie sustinuta prin birurile covirsitoare asupra celor pe care-i "reprezinta"....am cam "plecat"din topic,dar am scormonit dupa radacina lui... Editat Februarie 11, 2006 de 13 Todesengel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
UnderTaker Postat Februarie 11, 2006 Share Postat Februarie 11, 2006 mersi roby, chiar e o achizitei buna...singurul lucru care m-a dezamagit (si ma dezamageste) sunt sudurile care au fost ff rau facute. Cu omologarea individuala nu cred ca e posibil - cel putin pt buzunarele majoritatii cu comuniste Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.