Sari la conținut

Motoare de 350 cmc


AdrianS
 Share

Postări Recomandate

Plec de la ideea imbucurătoare ca RAR-ul permite înlocuirea motorului existent cu unul mai puternic, cu condiția efectuării unei (idei de) serii de teste pentru evaluarea situației.

 

Link aici: Ce trebuie să fac dacă doresc să schimb motorul vehiculului?

 

Eu am un triciclu Tula Muravey modificat considerabil (găsiți aici topic-ul pe forum sau aici o poză cu întreg triciclul). Toate modificările aduse au fost omologate.

 

Triciclul cântăreÂşte cam 250kg gol fiind. Rezervorul are capacitatea de 25 litri (a se citi cam tot atâtea kilograme), eu am vreo 85kg, dacă-l mai pun Âşi pe tata pe locul pasagerului, mai adaug înca 100kg. Cu geanta de scule în spate Âşi cu niÂşte cumpărături de pe undeva, trec lejer de 450kg. Problema este că ruÂşii, deÂşi au gândit în consecință Âşasiul de fier gros (de altfel foarte țeapăn), au folosit acelaÂşi motor pe care-l montau pe motocicletele Tula TMZ 5.952 (sper să nu greÂşesc). Este un motor rusesc, am impresia că luat după ceva mai vechi nemțesc, de numai 200cmc. Pe cartea tehnică, scoate vreo 12 CP. Suficient pentru motocicleta sensibil mai uÂşoară, însă nu aveți idee cât de grea poate fi o singură basculă, cât de greu este un arc pe spate, câta bolovanul este diferențialul Âşi ce grele pot fi roțile!

 

De altfel, nu e nimic uÂşor pe triciclul ăla, iar el era gândit pentru o viteză maximă de cam 60 km/h. Suficient pentru căratul înghețatei prin piață, însă aÂş vrea totuÂşi să pot să-l întind la drum cu vreo 70-80km/h viteză de croazieră fără să-mi sară pistonu' (sau pistoanele, voi ajunge Âşi la chestiunea asta) prin bujie. I-am făcut un pinion ceva mai mic pentru spate, aÂşadar i-am crescut nițel viteza. Dar asta mi-a scăzut puterea Âşi mi-a lungit practic Âşi rapoartele de viteză, Âşi urmează niÂşte roți mai mari Âşi mai potrivite pe spate, moment în care bănuiesc că voi trece din nou la pinionul original (mai mare), fiindcă deja cred că voi chinui motorul.

 

În orice caz. Motor monocilindric, 200cmc, 2 timpi, cu pinionul de transmisie pe lanț pe dreapta. Trei locuri de prindere pe Âşasiu (varianta clasică, o ureche în față - sub cilindru -, una dedesubt - pe "burtă" -, iar a treia în spate - după carburator). Cilindrul ăla e înalt al dracului, dar n-am ce-i face.

 

 

post-7792-1241863517_thumb.jpgpost-7792-1241863477_thumb.jpgpost-7792-1241863511_thumb.jpgpost-7792-1241863530_thumb.jpgpost-7792-1241863542_thumb.jpg

 

Am pus mai sus, în mare, poze cu ansamblul motorului Âşi al coliviei sale. Ultima poză este o schiță pe care am făcut-o adineauri (am coborât să fac pozele Âşi am luat Âşi ruleta cu carnețelul după mine), ilustrând dimensiunile generale ale coliviei. Cele trei benzi negre sunt cei trei suporți ai motorului, am uitat să măsor Âşi distanțele până la ei, însă desenul respectă destul de bine proporțiile Âşi vă puteți da seama cam pe unde vin Âşi din poze. Am gândit Âşaua în aÂşa fel încât să vină imediat deasupra coliviei motorului (observați în poze, pe țevile de deasupra, doi suporți din țeavă, în care intră cadrul Âşeii), aÂşadar motorul nu avea voie să depăÂşească deloc colivia. M-ar ajuta ca noul motor să respecte Âşi el ideea asta (sau măcar dimensiunile generale ale coliviei), dar se pot face modificări. Nu e nimic bătut în cuie.

 

post-7792-1241864326_thumb.jpg

 

Eu caut un motor de vreo 350cmc (sau mai mult, deÂşi cred că 350cmc sunt suficienți) pe care să-l pot monta pe Âşasiu. Musai 2 timpi, că altfel n-are suflet. În principiu, transmisie pe lanț, preferabil cu pinionul pe dreapta Âşi cu dinastarter (demaror electric). Cu muncă Âşi sudură dacă e cazul, dar nici să fie vreun motor de Trabant care să mă oblige să construiesc o cu totul altă maÂşinărie. Menționez că nu sunt chiar cunoscător în materie de motociclete, aÂşadar vă întreb ce motoare de 350cmc există? Cu poze dacă puteți. ÂŞtiu de IJ Jupiter (3, 5), Âştiu de Jawa ogarul, ce-i drept nu prea Âştiu cum arată.

 

Vă rog să-mi enumerați câteva tipuri de motoare pe care le-aÂş putea folosi (m-ar ajuta câte o poză, cu tot cu părerea voastră personală despre respectiva alegere). Cu cât mai multe variante, cu atât mai probabil este să fac o alegere potrivită, în funcție de dimensiuni, poziția prinderilor Âşi putere efectivă a motorului (bănuiesc că pot exista diferențe mari de putere între două motoare "socialiste" de aceeaÂşi capacitate, mă uit deci după ceva destul de puternic).

 

Partea cu pinionul pe dreapta nu e chiar aÂşa de gravă, fiindcă diferențialul e în aÂşa fel (ruseÂşte) conceput încât să poată fi întors (nu cu susul în jos, ci pus de-a-ndoaselea, cu fața-n spate) Âşi să funcționeze fără probleme. Are urechi pentru prinderea Âşurubului întinzător Âşi într-o parte, Âşi în cealaltă, iar prinderile laterale se potrivesc cu găurile existente.

 

Sper să nu fi uitat nimic important. Deocamdată vă mulțumesc anticipat!

Editat de AdrianS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut tare fain muraveiul.

eu zicca un motor de planeta 5, e chiar potrivit

1 cilindru trage destul de bine, dar poti pune si variantele in 2 cilindri jupi 3,4,5, la planeta 5 piese gasesti cacalau desi sunt de calitate mai slaba (dar tu le ai cu mecanica) te descurci cu el.

jawa ogarul sau jawa california sau twin sport ar fi si ele alegere buna dar piese mai greu si un motor de jawa 350 TS(twin sport) ar fi foarte ok(fuge cu 140 lejer) dar e foarte sensibila la reglaje si greu de procurat

 

bafta :angry:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari pt jucarie....

 

Eu unul sunt de parere ca daca acel cadru rezista, avand in vedere cei 250 de kg la sec + ce mai duce el, n-are rost sa omori un motor in 2 t de Jawa, Ij, sau mai stiu ce jucarie, si sa treci pe un motor de enduro, monocilindru in 4 t, ceva de KTM, sau chiar unul de nipru...e cu mult mai mare capacitatea si puterea decat ce ai tu acolo, dar daca e cadrul facut ok, in urma testelor alora de la RAR s-ar putea sa mearga omologat....totusi, nu e un cadru usor de motor, cantareste mult toata ingineria cu tot cu pasageri si bagaj...Trebuie un motor de cuplu, sa aiba putere in el...

 

Succes :angry:

 

PS: motorul de LC4 nu e cu mult mai voluminos decat ce ai tu acum pe el, deci s-ar putea sa intre lejer fara prea mari modificari...

Editat de Mr_ORL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Îți mulțumesc, Mr_ORL!

 

Un motor de KTM LC4 e, într-adevăr, impresionant. AÂş avea tot atâția cai cu el cât are o... Dacie. Cu toate acestea, mai întâi că nu am mijloacele financiare să-mi procur (darămite să mă țin de) un motor în 4 timpi. Cu un milion-două cel mult vreau să-l pot lua Âşi să funcționeze bine. E drept, deocamdată n-am un plan de bătaie definitivat, deci lucrurile se mai pot schimba.

 

Apoi, ceva gen LC4 e prea puternic pentru ce am eu. Cadrul rezistă, nu-mi fac probleme, dar una din chestiile pe care nu vreau să le fac este să mă omor. Mă gândesc că rezolv problema cu cei 22CP ai unei Planeta 5 (aÂşa cum mi-a sugerat Shelby.rajmi, căruia îi mulțumesc cu ocazia asta). E Âşi în 2 timpi, aÂşa cum îmi place mie să păcăne :angry:.

 

Cea mai mare neplăcere pe care o am acum este acel mers galopat regulat pe care-l am cu Muravey-ul acum. Roțile sunt centrate, înclin să cred că ori nu am reglat bine carburatorul, ori se întâmplă ceva cu ambreiajul. Respectiv patinează ciudat (prea puțin probabil) sau se învârte descentrat. De reparat mi-e mai uÂşor, însă de pus diagnosticul e greu. Ai vreo idee?

 

În orice caz, mulțumesc mult! Mă ajută sfaturile voastre, pe care le aÂştept în continuare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun, ma implic si eu cu o intrebare. Ce racire are motorul de tula pus pe Muravey? vad ca e in spatele soferului si nu e expus curentilor de aer...presupun ca are o turbina , ca nu au construit inginerii scuterul fara pic de racire.....Dar motorul de planeta daca il pui in spate si il acoperi cu ce trebuie acoperit, ce racire o sa mai aiba?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun, ma implic si eu cu o intrebare. Ce racire are motorul de tula pus...

...motoarele cu racire fortata, nu creaza probleme de pozitionare ca cele racite natural. Acest motor este prevazut cu o turbina, aerul fiind directionat pe cilindru de carcasa ce-l acopera. Debitul de aer al turbinei variaza functie de turatia motorului, avantaje multe, dar o parte destul de insemnata din puterea motorului, este "halita" de turbina. Insa racirea este foarte buna si eficienta...

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o

...motoarele cu racire fortata, nu creaza probleme de pozitionare ca cele racite natural. Acest motor este prevazut cu o turbina, aerul fiind directionat pe cilindru de carcasa ce-l acopera. Debitul de aer al turbinei variaza functie de turatia motorului, avantaje multe, dar o parte destul de insemnata din puterea motorului, este "halita" de turbina.

 

 

Bun, deci Mobra avea o racire foarte buna, chiar daca motorul era pozitionat pt o racire libera.....Dar in cazul unui motor de IJ? Nu am vazut sa fie prevazute cu turbina. Stiu ca exista cu racire pe apa cu radiator, dar la noi cam rare si am citit pe forum ca cica nu sunt recomandate pt ca racirea te lasa in pana....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun, deci Mobra avea o racire foarte buna, chiar daca motorul era pozitionat pt o racire libera.....Dar in cazul unui motor de IJ? Nu am vazut sa fie prevazute cu turbina. Stiu ca exista cu racire pe apa cu radiator, dar la noi cam rare si am citit pe forum ca cica nu sunt recomandate pt ca racirea te lasa in pana....

are si IJ-ul turbina de racire...ATV-urile rusesti HARKOV sant echipate cu motor jupiter 4 cu turbina si au racire super acum nu stiu cat de mult ai haleste din puterea lui :blink: ????

motorul de jupiter 4 e destul de puternic in cartea lui imi da un maxim de 520 kg cu atas...da-l incolo ca nu pui tu pe triciclul ala 600 kg ca sa nu-l duca IJ-ul :angry:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...exista cu racire pe apa cu radiator, dar la noi cam rare si am citit pe forum ca cica nu sunt recomandate pt ca racirea te lasa in pana....

..informatie gresita! Racirea cu apa este si mai eficienta, controlabila prin termostat, etc. Creste insa pretul de fabricatie la motoarele simple, ieftine. Sistemul de racire cu apa implica suplimentar: radiator, ventilator, termostat, conducte si furtune, canalizare in motor, cilindrii si chiulasa, etc. Acesta-i motivul real. Aproape toate motoarele noi au racirea pe apa(cele care depasesc o anumita clasa si pret).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prin urmare, ce fel de răcire au motoarele de Izh Planeta 4 Âşi 5? Cam la câți bani m-ar duce unul?

 

Motorul de Tula nu este pus în spatele Âşoferului, ci sub Âşofer. Aerul vine din față Âşi din lateral. Pe partea din dreapta are un ventilator de plastic. Nu se poate spune că "haleÂşte" considerabil puterea motorului.

 

Burg_man, aÂş avea încredere într-un motor de P_4? Este mult mai mare decât dimensiunile generale ale schiței mele? S-ar încadra?

 

P.S.: Era să uit. În legătură cu acel galopat, astă-seară am făcut cunoÂştință cu un tip care avea o vitezacă modificată rău de tot. Îmi spunea că, "mai mult ca sigur", plăcuțele de ambreiaj sunt ovalizate. Abia aÂştept să i le schimb. Puteți confirma ipoteza asta?

Editat de AdrianS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Nu vreau sa fiu circotas, rauvoitor s-au pus pe glume. Prima data mergi personal la RAR si intreaba daca e valabil ceea ce e scris in link-ul tau. S-ar putea sa te trezesti cu gluma aia < Afara-i vopsit gardul si-nnauntru leopardul>. Daca e valabil, intreaba-i tot pe cei de la RAR unde trebuie sa mergi ptr. omologari si tot tacimul. Daca reusesti sa ajungi si sa afli ceva exact, acolo unde esti trimis intreaba si CIT COSTA tot acest drum al Golgotei Rominesti. Abia dupa asta cauta motor. Si inca un " bonus", nu stiu ce motor vei gasi. Si racire pe apa s-au turbina, si puternic, si pornire la demaror, si sa functioneze bine, si la un milion-doua. Mai bine cauta un motor de Tico ori Matiz pe la fier vechi. Nu se stie niciodata de unde sare... motorul. Succes. Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prin urmare, ce fel de răcire au motoarele de Izh Planeta 4 Âşi 5? Cam la câți bani m-ar duce unul?

 

Motorul de Tula nu este pus în spatele Âşoferului, ci sub Âşofer. Aerul vine din față Âşi din lateral. Pe partea din dreapta are un ventilator de plastic. Nu se poate spune că "haleÂşte" considerabil puterea motorului.

 

Burg_man, aÂş avea încredere într-un motor de P_4? Este mult mai mare decât dimensiunile generale ale schiței mele? S-ar încadra?

 

P.S.: Era să uit. În legătură cu acel galopat, astă-seară am făcut cunoÂştință cu un tip care avea o vitezacă modificată rău de tot. Îmi spunea că, "mai mult ca sigur", plăcuțele de ambreiaj sunt ovalizate. Abia aÂştept să i le schimb. Puteți confirma ipoteza asta?

intre planeta si jupiter este o diferenta de nr de cilindri planeta are unul si tot ce vezi cu jupiter are 2....da cred ca e putin cam mare dar ai faci loc nu'i o problema asta...problema e ca tu vrei si putina viteza ceea ce nu ai de la jupiter...doar CP motorul respectiv a fost facut pt tractiune nu pt viteza ATV-ul in vb e un fel de motocultor cum erau pe timpuri la noi motoarele de mobra.........are in dotare din fabrica si un plug cu o sapa ,o prasitoare s.am.d. oricum are destule si e si ATV ...toate astea se ataseaza la el printr-un sistem special ca si la tractor ,,,,,eu zic ca motorul e bunicel,,,,tu poti sa-i faci o adaptare sa ia si ceva viteza ;) si sa-ti faci si treburile gospodaresti cu el...........bafta :angry:

 

cum naiba placute ovalizate omule eu unul nu am auzit de asa ceva pana acu poate,,,,,tocite??????placutele alea sant ca si oglinda de drepte si nu se loveste se ''freaca'' deci nu prea cred ca are cum sa se ovalizeze...........bafta :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rocknroll, nu mă lua la miÂşto că eu vorbesc destul de serios. Ce dracului să fac cu un motor de Matiz?! Uită-te la Muravey-ul meu Âşi îți voi spune pe urmă ce Âşi cum Âşi cam pe unde se poate cu RAR-ul. Serios vorbind, înțeleg ce spui dar sunt(em amândoi) la vârsta la care visele Âşi îndeplinirea lor sunt două lucruri foarte importante :angry:. ÂŞi probabile!

 

Burg_man, probabil la tocirea plăcuțelor s-a referit Âşi el, fiindcă ele stau în locaÂşul lor Âşi nu prea au în ce parte să se ovalizeze. Am să încerc, totuÂşi, să le schimb, poate sunt tocite aiurea. Azi am făcut o încercare: eram într-a treia, acceleram (în orice treaptă de viteză pățesc chestia asta cu galopatul stil vâm-vâm-vâm-vâm). Se întâmplă la fel Âşi în decelerație, parcă decelerez în etape, în trepte (de data asta un vââââm-vââââm-vâââââm). AÂşa că am luat mâna de pe accelerație Âşi am oprit contactul motorului. AcelaÂşi lucru se întâmplă, ceva mai des Âşi mai furios când deschid accelerația (cu contactul oprit, în cazul ăsta).

 

Iar cât despre un motor de IJ, nu îmi fac probleme cu viteza Âşi puterea. Am făcut deja un pinion (pentru diferențial, mai mic decât cel original, ca să pot prinde viteză ceva mai mare) la un nene care-i meseriaÂş la Timpuri Noi, nu asta e problema. Mă interesează un motor de putere mai mare. Cu rapoartele văd eu pe urmă care o fi miÂşcarea.

Editat de AdrianS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rocknroll, nu mă lua la miÂşto că eu vorbesc destul de serios.Ce dracului să fac cu un motor de Matiz?!

.............Iar cât despre un motor de IJ, nu îmi fac probleme cu viteza Âşi puterea. Am făcut deja un pinion (pentru diferențial, mai mic decât cel original, ca să pot prinde viteză ceva mai mare) la un nene care-i meseriaÂş la Timpuri Noi, nu asta e problema. Mă interesează un motor de putere mai mare. Cu rapoartele văd eu pe urmă care o fi miÂşcarea.

Motorul de matiz a fost o sugestie! 70-80kim/h, frecarea a 3 roti, masa vehicul 450kg, acestea sunt datele scrise de tine. Eu cred ca indifernt de solutia aleasa ai nevoie de un motor care sa dea minim 28-32 CP(pt fiabilitatea lui), cu care poti atinge performantele descrise cu cca 80% din puterea lui maxima, restul sunt vorbe... Au existat la jawa si cz motoare mici pt vehicule pe 3 roti de invalizi, dar masa lor era mult mai mica ca si viteza.

Performante (la viteza) nu vei obtine cu motoare mai mici. Cu un motor de mobra poti urnii si un tanc, cu viteza melcului bine'nteles. Succes in continuare

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rocknroll, nu mă lua la miÂşto că eu vorbesc destul de serios. Ce dracului să fac cu un motor de Matiz?! Uită-te la Muravey-ul meu Âşi îți voi spune pe urmă ce Âşi cum Âşi cam pe unde se poate cu RAR-ul. Serios vorbind, înțeleg ce spui dar sunt(em amândoi) la vârsta la care visele Âşi îndeplinirea lor sunt două lucruri foarte importante :blink:. ÂŞi probabile!

 

Burg_man, probabil la tocirea plăcuțelor s-a referit Âşi el, fiindcă ele stau în locaÂşul lor Âşi nu prea au în ce parte să se ovalizeze. Am să încerc, totuÂşi, să le schimb, poate sunt tocite aiurea. Azi am făcut o încercare: eram într-a treia, acceleram (în orice treaptă de viteză pățesc chestia asta cu galopatul stil vâm-vâm-vâm-vâm). Se întâmplă la fel Âşi în decelerație, parcă decelerez în etape, în trepte (de data asta un vââââm-vââââm-vâââââm). AÂşa că am luat mâna de pe accelerație Âşi am oprit contactul motorului. AcelaÂşi lucru se întâmplă, ceva mai des Âşi mai furios când deschid accelerația (cu contactul oprit, în cazul ăsta).

 

Iar cât despre un motor de IJ, nu îmi fac probleme cu viteza Âşi puterea. Am făcut deja un pinion (pentru diferențial, mai mic decât cel original, ca să pot prinde viteză ceva mai mare) la un nene care-i meseriaÂş la Timpuri Noi, nu asta e problema. Mă interesează un motor de putere mai mare. Cu rapoartele văd eu pe urmă care o fi miÂşcarea.

...pai cu mersul in hopuri e din schimbarea rapoartelor de distributie a cuplului ,,,,,intr-un cuvant e dat peste cap ai schimbat ceva sau sa schimbat ceva la tractiune si toate masinile raspund in felul asta cum descrii tu aici.....mersul in hopurii,,, de ex un motor are transmisia primara de 6 la 1 ...si secundara ,sau finala de 4 la 1 si daca tu sau altcineva a schimbat trans prim cu 4 la 1 si secundara cu 3 la 1 ....sau invers,,,,nu e de mirare ca face in felul asta,,,,,,,concluzia e ca transmisia primara ori o lasi asa cum e sau ai faci o modificare mica sau ft mica si umbli numai la finala te joci cu ea pana gasesti ceea ce iti convine.......oricum si aici se simte ceva schimbat in mersul motorului.....mai devreme sau mai tarziu....uzura.....multa bafta :angry:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Adriane, fara suparare, mie mi-a cam trecut cu visatul. Am cam inceput sa ma trezesc din vis cu... cureaua-n mina. Eu m-am nascut pe vremea rocknroll-ului, nu pe vremea orakaiala-nroll-ului. Pune tu la loc pinioanele care le-a avut inainte si lasa "hecktzer-ul" asa cum l-a facut rusul. Va duce ca un magarus, caci ptr. asta e facut. Nu cauta viteza. Triciclul ala a fost proiectat ptr. incarcatura mare cu viteza mica, sa te tirii prin oras cu marfa de la o taraba la alta. Cu o barabafta din asta sa mergi cu 80km/ora esti deja pericol public. Daca nu-ti pasa de tine, incearca sa te gindesti la ceilalti din jurul tau. Tu vrei sa scoti din Muravei-ul ala un russian-trike?, sa dai moarte-n cartier printre pustoaicele cu poale lungi si minte scurta si n-e zapacesti creerii-n cap " cu tata-n spate, si cu N-kg in bena" si alte minuni. Daca e sa-ti dau un sfat, sa-ti zapacesc eu creerii tie, atunci incearca altceva. Nu vrei motor de Matiz. OK. Desfa diferentialul. Fa calcul la raportul transmisiei. Functie de rezultat, daca este cazul schimbi rotile din spate cu roti de Tula (nu schimba litera din fata), daca este cazul modifici si suspensiile spate, cauta si inlocuieste motorul cu un motor de Tula. Este la aceeasi capacitate, are racire pe aer, are pornire la demaror, mi se pare ca are vreo 14-15 cai. Modifici putin "bena" din spate, multa fibra, o faci ca o loja, si intr-o tura ai plimbat un sfert din "admiratoarele" din cartier. Ce poate sa iasa? Ori o hora mare cu batuta pe loc, ori o nunta. Depinde de tine acum ce ai inteles din tot ce am scris. Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poți fi constructiv Âşi atât? Fără acreală si miÂştocăreală inutilă? Hai te rog.

 

Am tot căutat în stânga Âşi-n dreapta dar nu am găsit lucruri foarte relevante în privința acestei probleme de transmisie. Nu apare pe nicăieri scris "modificarea numărului de dinți dă naÂştere unui mers galopat". Pe scurt, nu prea înțeleg. Cum apare acest mers galopat dacă modific rapoartele prin schimbarea pinionului (de lanț) de la diferențial (deci de la roțile din spate)?

 

Prin urmare, schimbarea pinionului are legătură cu vibrația? Care-i legătura? M-aÂş bucura de niÂşte explicații mai detaliate.

 

Cristi, îți mulțumesc pentru calcule! În privința unui motor de minim 28-32CP, nu prea mă deranjează nici motorul ăsta de Tula (12CP, si-aia mârțogăiți). că Âşi-aÂşa nu merg eu tare. Mă gândesc că mai încolo de motorul de P4 sau P5 mi se scumpesc variantele, se măreÂşte numărul de piese implicate, iar dimensiunile fizice ale motorului cresc Âşi ele dincolo de cât sunt dispus să fac modificări la Âşasiu. Tu ce motor propui?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adrian, cred ca cel mai bine te orientezi pt un motor monocilindru, ceva japonez de enduro, cred ca poti opta pt un motor de Suzuki DR350, modelul cu pornire la buton. La fel de bine ar merge si motorul de GPZ 500 sau CB500 sau GS500, numa ca totul sta in dimensiuni.

Si eu caut sa schimb motorul de la muravey, dar deocamdata las treaba asta pentru toamna (astept pe altii sa incerce inaintea mea :angry: ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Totul mai sta si in omologarea la RAR. Si in gustibus. N-o sa pun patru timpi pe Muravey :angry: (sunt si scumpe pentru ce pot eu). Revin la problema cu transmisia. Nu s-a umblat la transmisia primara (cel putin de cand am eu motorul), piesele imi par originale. Am umblat numai la pinionul de transmisie (cel de pe lant) al diferentialului. Astept in continuare sfaturile voastre.

Editat de AdrianS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adrian, cred ca cel mai bine te orientezi pt un motor monocilindru, ceva japonez de enduro, cred ca poti opta pt un motor de Suzuki DR350, modelul cu pornire la buton. La fel de bine ar merge si motorul de GPZ 500 sau CB500 sau GS500, numa ca totul sta in dimensiuni.

Si eu caut sa schimb motorul de la muravey, dar deocamdata las treaba asta pentru toamna (astept pe altii sa incerce inaintea mea :angry: ).

 

poate un motor de Kawasaki KLR600 ca-i racit cu apa.

Ca sa cumperi un motor de enduro sh functional nu e greu, si nu este mare efortul pe langa unul bun de Ij Planeta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, ideea de 4 timpi ma atrage mai mult, ca nu pot sa-i pun motor de 2 timpi sa-l pornesc la buton. Iar racirea pe apa face toti banii, in conditiile in care eu o sa duc muraveyul la tara sa fie exploatat in conditii de munca pe camp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am tot căutat în stânga Âşi-n dreapta dar nu am găsit lucruri foarte relevante în privința acestei probleme de transmisie. Nu apare pe nicăieri scris "modificarea numărului de dinți dă naÂştere unui mers galopat". Pe scurt, nu prea înțeleg. Cum apare acest mers galopat dacă modific rapoartele prin schimbarea pinionului (de lanț) de la diferențial (deci de la roțile din spate)?

 

prin scimbarea pinionului ai modificat regimul de functionare calculat al motorului,,, ambielajul a fost facut sa se invarta de ex de 6 ori si ambreiajul 1 data si pinionul pe care vine lantul de la roata in viteza a-1-a sa se invarta de ex tot de 6 ori si roata odata ,,,, tu numai daca ai schimbi diametrul rotii si pui alta mai mare in diametru decat aia cu care a fost dotat ai schimbi mersul motorului nu mai pleaca repede sau la fel ca inainte de pe loc,,,,si toate astea cade pe ambreiaj pt ca el iti face legatura intre motor si roata prin cutia de viteze

 

Prin urmare, schimbarea pinionului are legătură cu vibrația? Care-i legătura? M-aÂş bucura de niÂşte explicații mai detaliate.

 

ce modificare ai facut la pinionul in cauza????innainte sa schimbi pinionul trepida???nu de alta da sa nu vorbesc tampenii aici si sa fie din alta parte,,,,,,,si mai te fac si pe tine sa umbli prin motor aiurea :angry:

...da are legatura cu vibratiile pt ca nu mai da voie motorului sa se invarta de atatea ori de cat are nevoie sa-ti miste de pe loc tot sasiul cu tot ce e pe el asa cum o facea innainte,,cum a zis si cristi 57 cu un motor de mobra poti sa misti si un tanc de pe loc dar cu viteza melcului,,,,singura modificare functionala fara nici un fel de probleme e sa-i mai adaugi o viteza la motor......un motor nu cu 4 ci cu 5 viteze si ai rezolvat tot....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Burg_man (că altfel nu Âştiu cum să-ți zic), într-un fel mă bucur să-mi dau seama că nu s-a înțeles întocmai ce fel de vibrație e, fiindcă m-a speriat lumea cu pinioanele Âşi rapoartele aferente. Eu i-am spus "galopat" Âşi chiar aÂşa ceva este. Dacă debreiez, la orice viteză Âşi în orice treaptă de viteză, acest "galopat" încetează. În momentul în care ambreiajul este în funcțiune, indiferent că accelerez sau decelerez, am parte de un "galopat" ritmic (regulat deci). Am să rog pe cineva să vină cu mine ca pasager Âşi să înregistreze video, ca să-ți poți da seama de simptome.

 

Motorul face cam aÂşa:

  • la accelerație, un "galopat" ritmic din ce în ce mai accentuat Âşi mai des, sună Âşi se simte de parcă aÂş avea o roată descentrată rău de tot (deÂşi nu este cazul, în plus îți repet că "galopatul" ăsta încetează imediat ce debreiez); ceva cam aÂşa: "vâm-vâm-vâm-vâm", din ce în ce mai violent; mă simt puțin penibil scriind "vâm-vâm"-urile astea, dar mi se pare important de amintit
  • la decelerație, cu motorul într-o treaptă de viteză Âşi ambreiat, indiferent dacă am contactul pornit sau oprit; se simte de parcă aÂş decelera regresând dintr-o treaptă superioară într-una inferioară, ca Âşi când aÂş avea un motor de japoneză; sunetul (iarăÂşi e puțin penibil) este de data asta: "vââm-vâââm-vââââm..."

 

Suspectez ceva descentrat la ambreiaj. Sau vreun rulment obosit? Acum am realizat, din ce mi-ai spus, că nu are cum să fie din ambielaj, fiindcă ar fi însemnat ca aceste vibrații să fie mult mai dese, fiecare vibrație întâmplându-se concomitent cu o rotație a volantului. În schimb, în treapta a 4-a, la o turație cam 80% din turația maximă, am cam 3-4-5 (nu-mi dau seama sigur) vibrații pe secundă, ceea ce ar sugera că se întâmplă mai degrabă din oscilația ambreiajului. Ambreiajul învârtindu-se o dată la cinci sau Âşase rotații ale volantului, mi se pare normal ca acest "galopat" să fie sincronizat cu ambreiajul Âşi nu cu ambielajul.

 

Am uitat să-ți precizez că pinionul de la roata (de fapt, de la diferențial) din spate este făcut la Timpuri Noi, după pinionul original. Are vreo 10 dinți mai puțin parcă, în rest respectă pasul lanțului, cotele pentru simering, canalurile prin care se fixează pe axul de atac al diferențialului, este călit etc. Pe scurt, este făcut "la meserie".

 

Rămâne aÂşadar întrebarea: dacă problema este din ambreiaj, care poate fi cauza adevărată? Vreun rulment, discurile, sau ce? Îmi fulează ambreiajul sau îmi patinează discurile? Mi-e teamă că nu aflu decât dacă desfac motorul, ceea ce o să Âşi fac cum prind nițel timp liber. Menționez că, din fabrică, discurile ambreiajului sunt prinse cu o placă de metal deasupra lor, la rândul ei prinsă cu cinci Âşaibe care sunt apăsate pe placa de metal de tot atâtea bolțuri (nu Âşuruburi, că n-au filet). Aceste bolțuri au un canal aproape de cap, în care intră acele Âşaibe crestate. Ca să pot prinde placa de metal peste discurile de ambreiaj, trebuie să folosesc un cleÂşte cu fălcile rotunde, să prind acea crestătură a fiecărui bolț, să mă sprijin cumva cu cleÂştele ca să pot trage în exterior bolțul (deci să înving forța arcului care îl ține pe acel bolț apăsat înspre motor) Âşi apoi să vin repede cu Âşaiba crestată ca un "U" Âşi să o prind cu crestătura ei în crestătura bolțului. Marginile Âşaibei se sprijină pe placa de metal, iar când dau drumul bolțului, el nu mai "fuge", ținut fiind de acea Âşaibă. O să fac o poză, că o imagine face cât o mie de cuvinte.

 

Trebuie să plec, îmi cer scuze, am cursuri la facultate. Revin diseară cu niÂşte poze. Între timp, aÂştept sfaturi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Burg_man (că altfel nu Âştiu cum să-ți zic),

 

Am uitat să-ți precizez că pinionul de la roata (de fapt, de la diferențial) din spate este făcut la Timpuri Noi, după pinionul original. Are vreo 10 dinți mai puțin parcă, în rest respectă pasul lanțului, cotele pentru simering, canalurile prin care se fixează pe axul de atac al diferențialului, este călit etc. Pe scurt, este făcut "la meserie".

 

 

Trebuie să plec, îmi cer scuze, am cursuri la facultate. Revin diseară cu niÂşte poze. Între timp, aÂştept sfaturi!

.... Costel ma cheama ;) ....

cred ca aia 10 dinti lipsa e problema trepidatiilor,,,,,,ai dat sa-u i-a dat ''meseriasul''pinionului prea multi odata jos, trebuia cel mult 3....enorm de multi....pai ce vroia sa-L faca racheta????si la cat ia dat jos trebuia sa-L usurezi (sasiul) considerabil....

si aici ai dau dreptate lui Rocknroll ca a fost singurul care a amintit de pinionul in discutie

eu tot ce am vazut pana acum s-a lucrat numai din unu in unu asta daca ai posibilitate sa faci mai multe pinioane si le probezi pe rand pana iti raspunde tie la ceea ce doresti sa scoti de la el,,,,,si factorul ft important tre sa tii cont si de ceea ce poate el (motorasul) ca sa nu-l omori.....

...eu te sfatuiesc sa nu umbli in motor momentan....punei pinionul vechi si vezi cum se comporta daca tot la fel face inseamna ca e intradevar de la ambreiaj....ceea ce nu cred :blink:

...oricum pune si filmuletul ala ne'ar ajuta putin....succes :angry:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apoi, ceva gen LC4 e prea puternic pentru ce am eu. Cadrul rezistă, nu-mi fac probleme, dar una din chestiile pe care nu vreau să le fac este să mă omor. Mă gândesc că rezolv problema cu cei 22CP ai unei Planeta 5 (aÂşa cum mi-a sugerat Shelby.rajmi, căruia îi mulțumesc cu ocazia asta). E Âşi în 2 timpi, aÂşa cum îmi place mie să păcăne

Iti zic sincer si cu mana pe inima ca LC4 e puternic, dar nu omoara, mai ales pe un cadru cu rotile pe care le ai tu :) Nu te gandi ca o sa mergi preum Hayabusa, ci o sa sari putin de 100 km/h(el se duce mai mult, pe cadrul lui), dar cu o putere fenomenala care iti va propulsa ingineria fara sa se streseze motorul, sa traga de el...

Mie primul mi-a venit in minte LC4 ca l-am cunoscut mai bine dar Mihai a spus motorul perfect pt ghidusia ta...DR-u de 350(asta pur si simplu e un super motor, si mai usor de intretinut decat costisitoarele KTM, Husky si Husaberg)

Referitor la motorul de IJ, nu zic ca nu e bun, dar la rotile de le ai pe spate(unde e si tractiunea) si cadrul pe care il ai+ greutate, s-ar putea sa il "omori" destul de repede, si sa trebuiasca sa bagi bani in el apoi...

 

 

Îmi spunea că, "mai mult ca sigur", plăcuțele de ambreiaj sunt ovalizate. Abia aÂştept să i le schimb. Puteți confirma ipoteza asta?

Omul s-a exprimat asa, ca un fel de a spune, dar avea mare dreptate....

Pt ca placutele de ambreiaj, se tocesc in timp pe prinderea de pe oala....si asta la un motor normal pus pe cadrul lui micut si usor, daramite la o inginerie ca a ta...

E greutatea mare, rotile late pe spate, opun rezistenta mare si suprasolicita ambreiajul...

 

cum naiba placute ovalizate omule eu unul nu am auzit de asa ceva pana acu poate,,,,,tocite??????placutele alea sant ca si oglinda de drepte si nu se loveste se ''freaca'' deci nu prea cred ca are cum sa se ovalizeze...........bafta

Pai da, tocite...cred ca a zis ca idee "ovalizate" sau doar auzise de posibilitatea asta si nu intelesese exact despre ce e vorba...cert e ca stia el ceva referitor la uzura lor si greutatea angrenajului cu tractiunea pe rotile alea mari din spate...

 

Ce dracului să fac cu un motor de Matiz?! Iar cât despre un motor de IJ, nu îmi fac probleme cu viteza Âşi puterea. Am făcut deja un pinion (pentru diferențial, mai mic decât cel original, ca să pot prinde viteză ceva mai mare) la un nene care-i meseriaÂş la Timpuri Noi, nu asta e problema. Mă interesează un motor de putere mai mare. Cu rapoartele văd eu pe urmă care o fi miÂşcarea.

Motorul de Matiz e sfant pt asa ceva.... :eek: Se infig buburuzele alea de nu se poate...

Dar cum ai zis ca momentan e de resurse financiare, tot la ceva in 4 timpi si ieftin, ceva de cuplu, as ramane....

Incearca un motor de nipru....e mai ieftin, si are un cuplu de agati plugu de tractoras si ari pogonu :P

 

Am tot căutat în stânga Âşi-n dreapta dar nu am găsit lucruri foarte relevante în privința acestei probleme de transmisie. Nu apare pe nicăieri scris "modificarea numărului de dinți dă naÂştere unui mers galopat". Pe scurt, nu prea înțeleg. Cum apare acest mers galopat dacă modific rapoartele prin schimbarea pinionului (de lanț) de la diferențial (deci de la roțile din spate)?

NU stiu cum e treaba cu mersul galopant, dar stiu ca modificarea numarului de dinti schimba rapoartele...sunt si ele calculate ca la o turatie de nu stiu cat pinioanele sa fie de nu stiu cat....(si aici e un intreg angrenaj de pinioane, de la ambielaj pana la roata spate)

 

 

Adrian, cred ca cel mai bine te orientezi pt un motor monocilindru, ceva japonez de enduro, cred ca poti opta pt un motor de Suzuki DR350, modelul cu pornire la buton.

Super motor...cele de CB, Gs, etc, au cuplu mai mic, sunt in doua pistoane, fug mai bine, dar nu au puterea data de DR...

 

Motorul face cam aÂşa:

  • la accelerație, un "galopat" ritmic din ce în ce mai accentuat Âşi mai des, sună Âşi se simte de parcă aÂş avea o roată descentrată rău de tot (deÂşi nu este cazul, în plus îți repet că "galopatul" ăsta încetează imediat ce debreiez); ceva cam aÂşa: "vâm-vâm-vâm-vâm", din ce în ce mai violent; mă simt puțin penibil scriind "vâm-vâm"-urile astea, dar mi se pare important de amintit
  • la decelerație, cu motorul într-o treaptă de viteză Âşi ambreiat, indiferent dacă am contactul pornit sau oprit; se simte de parcă aÂş decelera regresând dintr-o treaptă superioară într-una inferioară, ca Âşi când aÂş avea un motor de japoneză; sunetul (iarăÂşi e puțin penibil) este de data asta: "vââm-vâââm-vââââm..."

 

Rămâne aÂşadar întrebarea: dacă problema este din ambreiaj, care poate fi cauza adevărată? Vreun rulment, discurile, sau ce?

Aaaa, gata, am prins care e treaba cu motorul galopant :D

Imi aduc aminte din primul post ca ai montat pe spate o foaie mica, sa te ajute la viteza...Pfff, pai in momentu ala e clar ca viteza o sa iti creasca pe parcurs, dar ca o sa pleci mai greu de pe loc....Aceasta modificare de foaie se simte chiar si la motoreta initiala, daramite cand faci modificarea pe ingineria ta...

 

Problema de iti merge asa NU cred ca e din ambreiaj...ala saracu il papi grav la pornire, si se duce mai repede datorita fortelor si greutatii la care e supus

 

Sunt de parere ca mersul galopat este de la....Motor de TULA > pe un cadru care duce lejer la peste 300 kg, cu roti babane pe spate(de care motorul trebuie sa recunoastem, trage) + o foaie mai mica....foaia aia ajuta mult la mers, mai ales la plecare, pana isi intra in ritmul de mers, la o viteza anume...

Sfatul meu e sa incerci o foaie mai mare...o sa pleci fara vam vam vam, iar viteza de top va scadea cu putin...

 

PS: am vazut ce inseamna tocirea discurilor de ambreiaj la un Minsk forjat Bucuresti-Sibiu cu doua matahale pe el+bagaj de parca se mutau cu casa, daramite la bietul motor de Tula, pe ghidusia aia :P

Omori motorul, si asa vor pati si cele de IJ, trebuie motor de cuplu pt treaba ta....La un motor de Simson de 250 te-ai gandit?E foarte ok jucaria...un vecin de la tara si-a facut tractor din el, si cara de toate, inclusiv pietris si balastru, si trage de rupe...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...