Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

Am pus pinionul de 15 dinti. Alta treaba... Raspunde mai nervos cand trag de acceleratie, dar tot nu e suficient pentru ce vreau eu. Asa ca trebuie sa comand la wemoto si o foaie cu +2 dinti, adica 48. Oricum, mai stau cateva zile in teste, pentru ca pe pamant lasa brazda adanca in spate, iar pe asfalt rupea aderenta. E posibil sa fie ok doar cu pinionul de 15, dar inca nu sunt lamurit. Astept sa se mai intareasca putin pamantul prin padure, si ma duc la catarat. Pe lista de cumparaturi mai am un ghidon de 28, sa se pupe cu inaltatoarele de la Alecu, si un kit Dynojet. Apoi trec pe turbo :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mai bine ia direct un kit complet pentru motor de 880cc şi ai rezolvat problema :P

Ori pinionul ori foaia vreau să le modific şi eu anul acesta, mai vedem care-o fi să pice.

Totuşi tu n-ai foaie ca şi restul de 45 dinţi pe spate ? Sau RD04 are de 46 dinţi, de acolo şi ideea de 'ii mai nervos motorul de RD04' ?

La modificare o să pun ori pinion de 15 ori foaie de 48, iese acelaşi raport final.

 

Apropo boierule, roadbook-uri pensionate mai ai p`acas?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru noi contează şi ăia 3mm în plus ai galeriei de admisie.

Femeile se mulţumesc doar cu centimetri în plus :D

 

Dedicaţie pentru iubirea mea cenuşie :

 

Poa' sa vina primavara
Cu alaiul ei de flori
Poa' sa vina si-alta vara
Fara tine nu le vad
Poa' sa vina cine o vrea sa vina
Daca nu esti tu e in zadar.

 

( Holograf - Ti-am dat un inel )

 

 

abus-city-chain-xplus-1060.jpg

Editat de Andry
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu vad nici o poza. eu am o aparatoare de toba, unde se imbina. daca te referi la aia ti-o dau cu cea mai mare placere.

Probabil am eu o problema....dar nu vad butonul de atasat poze :scratch: (data trecuta am uitat sa o atasez).

In alta ordine de idei:

@raoulserban, da este grilajul pe care l-ai incercuit in poza ta si da, ma intereseaza ceva original nu vreau sa improvizez altceva. Vreau tot suportul cu tot cu scarita daca se poate. Daca ai ceva chiar sunt interesat. Te rog sa ma contactezi pe PM sa imi spui cat ma costa sau eventual sa imi lasi un numar de telefon ca sa te sun.

@Andry, daca fac rost de ceea ce am nevoie iti dau scarita veche cu ce-a mai mare placere, chiar daca nu stiu ce o sa faci cu ea ca este cam varza si de aceea vreau si eu sa o schimb.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scăriţă dreapta spate se găseşte foarte greu. Pe siteurile cu dezmembrări AT din străinătate se găsesc o grămadă de scăriţe stânga, dar dreapta niciuna. A mea este ruptă, de acea vroiam sa o schimb.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Au inceput sa soseasca piesele... Am primit inalatorul de la Alecu ieri (multumesc maestre), azi astept inca un colet de la Romimoto, maine astept si ghidonul Magura de 28,5 si kitul de ambreiaj (arcuri si placi) Poate cu ocazia asta o sa montez si ambreiajul hidraulic. Intre timp m-am apucat sa pregatesc rezervorul de Transalp. Acum o sa ma duc in garaj sa testez curatarea prin electroliza a interiorului, apoi il trimit la vopsit.

 

La ce te referi cand spui Roadbook? La trasee sau la derulator de harta? Cu derulatorul sunt in stadiul de executie. Am facut intai un model din plastic, dupa care am facut matrita de ipsos, si apoi am turnat fibra de sticla. In paralel lucrez la inca un model de derulator, si dupa ce le testez pe amandoua, o sa trec la productia de serie. Am vorbit si cu un amic electronist, sa imi faca un montaj pentru un numarator de impulsuri cu resetare si posibilitatea de corectare cu +/-, in functie de necesitate, pe care sa il conectez la un senzor cu magnet pe roata, si care sa transforme impulsul de la senzor in metri parcursi in functie de diametrul rotii. Asta ca sa nu dau o gramada de bani pe unul de la ICO.



cateva poze

post-3626-0-12556800-1358949798_thumb.jpg

post-3626-0-90649000-1358949802_thumb.jpg

post-3626-0-64234800-1358949807_thumb.jpg

post-3626-0-88540600-1358949811_thumb.jpg

post-3626-0-80551100-1358949815_thumb.jpg

post-3626-0-64430200-1358949818_thumb.jpg

post-3626-0-70106800-1358949867_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite cine munceşte şi-are bani de cadouri pentru mândra :D

 

La derulatorul de hărţi făceam referire. Partea de derulare o sa mi-o fac cu bloc de comenzi montat pe ghidon, mi se pare cea mai eficientă soluţie. Oricum un bloc de comenzi pentru ghidon vreau să fac şi pentru a lucra cu tripmasterul original fără a mă mai întinde la el, pentru a schimba modurile şi pentru a reseta kilometrajele intermediare. Totuşi ca să nu fi înţeles greşit : tu vrei să faci acea treaba electronică pentru a derula harta ? ( ori te refereai la un tripmaster ).

 

Spor la treabă!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[..] pe care sa il conectez la un senzor cu magnet pe roata, si care sa transforme impulsul de la senzor in metri parcursi in functie de diametrul rotii.[...]

 

Sincer, chiar nu înţeleg legătura dintre sernzorul de rotaţie conectat la roată şi modulul pe care l-ai exprimat în cuvinte ( te rog nu mă înţelege greşit, doresc să aflu care îţi este idea, poate-mi este peste cunoştinţele-mi şi-mi va fi de folos ! ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa o luam pe rand. Pe roata se monteaza undeva un magnet. De obicei pe o spita. Un intrerupator magnetic, montat pe jamba citeste de cate ori trece magnetul prin dreptul lui, si genereaza un impuls. Acesta in functie de diametrul rotii, are o valoare atribuita. De ex. un impuls corespunde la 1,56 m parcursi. Impulsul este calculat de acest aparat, si iti arata pe display distanta parcursa. Practic, este un fel de kilometraj, dar cu posibilitatea resetarii distantei parcurse rapid. Pe un roadbook de raliu, ai trecute niste distante. Distanta totala, si distanta intermediara. Ultima, reprezinta distanta dintre doua notificari de pe foaie, de ex, dupa 2,45 kilometri virezi la dreapta. In momentul in care efectuezi virajul, resetezi contuarul, pentru a avea iar control asupra distantei parcurse. Cu cifre mari e trecuta distanta totala, si cu cifre mici distanta intermediara. E mult de explicat, mai ales daca ratezi un punct, pentru ca nu se mai pupa distantele, pentru ca o sa parcurgi in plus cativa zeci, poate chiar sute de metri, si atunci e nevoie sa corectezi acest plus, scazand din kilometrii inregistrati. O sa iti explic mai multe la prima intanire. E foarte frumoasa navigatia, dupa parerea mea e cea mai frumoasa parte dintr-un raliu, pentru ca de ea depinde tot. Degeaba mergi tare, daca ratezi un check-point, sau mai rau, daca te ratacesti. Uite, in poza e vorba de display-ul din stanga sus. Arata 227,5 fata de 226,9 cat e pe roadbook. in stanga jos, desi nu se vede, mai e un display, care arata distanta intermediara. Cel din dreapta sus, e un fel de busola,

http://www.befurious.com/wp-content/uploads/Dakar-2010-Road-Book-Befurious.com.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, din ce mi-ai explicat acum am înteles la ce te referi. ( dar tot aştept să povestim mai multe la prima întâlnire ~ am scăpat de orteze :D ).

Deci până la urmă impulsul recepţionat de la rotaţia anvelopei faţă este folosit pentru a afişa distanţa parcură ( cu ajutorul unui aşa numit "TRIPMASTER" ). Distanţă pe care o poţi modifica cu ajutorul unor comenzi auxiliare ( plus / minus ), în funcţie de progresul tău în raport cu informaţiile de pe roadbook ( la ora asta nu-mi dau seama dacă "informaţiile" se scrie cu doi de iiiiiii sau cu un singur 'i" :P ).

Deci şi prin urmare, concluzie : două puncte :

- ştiu să interpretez un roadbook ( atletism şi orientare turistică 5 ani trecuţi în 'palmares' ).

- am înţeles la ce ţi-e folositor impulsul comandat de către roata faţă

- aştept cu nerăbdare să ne întâlnim pentru a discuta asupra subiectului ( pentru proiectul de licenţă o să construiesc un tripmaster complex, acoperind mare parte din nevoile unui român ~ adică 'sărac' ~ pasionat de aventură.

 

Doamne "agiută" !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo dom'le! Ma bucur ca nu mai arati ca Robocop. Ai grija sa ramai asa, sa nu mai strici nimic la picioare, coate si alte elemete componente.

Referitor la proiectul tau, incearca sa faci actionarea rolelor cu roti dintate. Curelele acelea de cauciuc se lasa repede din cauza caldurii si patineaza pe role. O sa incerc sa iti arat un model cu roti dintate, facut de un baiat de la Craiova. Acum lucrez si eu la 2 modele de derulator :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am văzut pozele cu modelul fabricat de Cristi, voi alege aceaşi soluţie de angrenare, cu roţi dinţate.

O să caut după sesiune o sursă de aprovizionare pentru roţi dinţate şi motoare de dimensiuni mici ( încă nu am hotărât dacă va fi de curent continuu sau pas cu pas, dar tind spre cel de CC dat fiind că o să-l acţionez manual ).

 

Hai vară !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragi colegi, tovarasi si pretini

Am si eu nevoie, pentru Africana mea (RD07) de o scarita dreapta spate cu tot cu suportul de luminiu care se prinde pe cadru. Cine ma poate ajuta?

De fapt cel mai mult ma intereseaza acel suport chiar daca si scarita este vai de mama ei. Ma intereseaza foarte mult suportul acela deoarece al meu este incomplet (dupa cum se vede in poza de mai jos); ii lipseste acea aparatoare mica ce protejaza calcaiul de toba de esapament.

Cand mi-am cumparat motocicleta am observat ca la primul drum sotia mea si-a distrus talpa de la bocanc :grinbandit: ...si ma gandeam: "bah cat de prosti sunt japonezii astea...nu puteau sa faca si ei o aparatoare ceva acolo?"

Intre timp nevasta a mai distrus o pereche de cisme si una de pantofi...pana sa observ eu in niste poze alte Afrikane ce au aparatoare acolo. Atunci evident ca mi-am retras injuraturile de la japonezii...de la Honda; au ramas in continuare valabile cele pentru aia de la Suzuki si Yahama :D (plus alea pentru rusi, nemti si italieni).

Avand in vedere ca sezonul se apropie trebuie sa o pregatesc de plimbare si ma gandeam ca este mai ieftin sa imi cumpar alt suport decat sa ii cumpar sotiei cate o pereche de pantofi dupa fiecare plimbare cu motocicleta :laugh:.

 

Astept cu interes propunerile voastre!

Multumesc!

Chiar nu are nimeni suport de scarita dreapta? :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scăriţă dreapta spate se găseşte foarte greu. Pe siteurile cu dezmembrări AT din străinătate se găsesc o grămadă de scăriţe stânga, dar dreapta niciuna. A mea este ruptă, de acea vroiam sa o schimb.

O să-ţi scriu asta de fiecare dată când întrebi :D

Serios, chiar se găsesc foarte greu scăriţele acestea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine nu-i aşa mare grabă încât să mă arunc la 66€ :rusinica: Am rupt doar urechile ce ţin scăriţa rabatabilă, deci suportul de scăriţă este încă întreg. Am tot timpul la mine o bară filetată de 10 pe care am tras un furtun ca s-o îngroş, dacă am nevoie o prind în 2 minute cu piuliţe de suportul scăriţei şi e la fel de bună, doar că nu rabatează.

PS : cât timp stai pe ebay zilnic ? :crack: ( sau ai activată vreo opţiune princ are primeşti mail la fiecare articol postat ce conţine cuvintele "xrv" sau "africa twin" ? )

Editat de Andry
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

doar incercam sa il ajut pe om, asa ca am aruncat un ochi pe ebay. Ce vroiam de fapt sa spun, e ca, din cauza ca sunt rare scaritele de dreapta, pretul lor e pe masura.

 

Pe ebay ma uit zilnic, am vreo 5 motociclete la care caut piese...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inceput sa pregatesc rezervorul. Asa ca am luat niste soda de rufe, cam 15-20 de linguri de bucatarie, apa calda, am amestecat bine pana cand s-a diluat complet, si am turnat-o in rezervor. Am legat minusul de la un redresor de 12V la rezervor, iar plusul l-am legat de doua bucati de metal, ce stateau scufundate in solutie, fara sa faca contact cu metalul rezervorului. Imediat cum am bagat redresorul in priza, a inceput reactia, si dupa numai jumatate de ora am ramas uimit de cata rugina s-a depus pe bucatile de metal. Le-am curatat din ora in ora, pentru ca se incarcau destul de mult, si parca reactia nu mai avea aceeasi intensitate. Oricum, rezultatul e incredibil. Desi nu parea sa fie ruginit, am scos foarte multa mizerie din rezervor. O sa pun si niste filmulete in curand.



post-3626-0-11526500-1359568995_thumb.jpg

post-3626-0-81023800-1359569027_thumb.jpg

Editat de boieru'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...