Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

Sondele imi merg. Conceptul nu mi se pare sigur. De ex se arde becul rosu, ajungi pe galben si zici sa mai mergi pana la rosu... Sau se ard ambele becuri. Daca avea ac indicator de benzina, ca la masini, era mai sigur. Dar si mai sigur e robinetul cu 3 pozitii....

Pompa de benzina am schimbat-o din prima. Merge perfect dar acum sta in sertar.

Iar tripul, am citit de tipi care si-au pus kilometraje de bicicleta in carcasa originala a tripmasterului....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da, conceptul lasa de dorit,dar totusi e un concept de 20 si de ani si din fericire merge imbunatatit ieftin si fara mari batai de cap.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Nu am sesizat nici o schema de aparitie a perioadelor de nefunctionare, temperatura, umiditate, viteza, vibratii, etc... Mai rau ma incurca acum tripul. Bine ca imi arata ora, totusi....

Era bun un kilometraj trip sa imi urmaresc autonomia. Asa trebuie sa scad din kilometrajul general.... Tripmasterul, sonda litrometrica cu beculete si pompa electrica de benzina - gadget-uri degeaba. Mai bune erau tripul mecanic, robinetul cu 3 pozitii si pompa vacumatica......

 

da, dom'le... o porcarie de motocicleta...

 

 

I like this.

Cristi, stii bine ca omul are dreptate :crack: .

No offence, doar m-a amuzat schimbul de replici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sondele imi merg. Conceptul nu mi se pare sigur. De ex se arde becul rosu, ajungi pe galben si zici sa mai mergi pana la rosu... Sau se ard ambele becuri. Daca avea ac indicator de benzina, ca la masini, era mai sigur. Dar si mai sigur e robinetul cu 3 pozitii....

Pompa de benzina am schimbat-o din prima. Merge perfect dar acum sta in sertar.

Iar tripul, am citit de tipi care si-au pus kilometraje de bicicleta in carcasa originala a tripmasterului....

inchide unul din robineti, asa ,cand ti se va termina benzina ai inca ~2-2.5 litrii pe care ii accesezi deschizand robinetul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Treaba cu arsu becului nu e corecta! De aceea exista acel FIC ce îți aprinde becurile de la martori 2sec cand pui contactul - doar ca sa vezi ca becurile nu sunt arse. Si restul ingineriei functioneaza fara sa mai foloseascac senzorii incontinuu doar ca sa dea comanda de aprins becurile martorilor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

I like this.

Cristi, stii bine ca omul are dreptate :crack: .

No offence, doar m-a amuzat schimbul de replici

 

 

Orice piesa, mai ales electronica are o durata medie de viata, nu te poti astepta sa dureze vesnic. Si televizorul cu lampi al bunicului s-a stricat desi era facut chiar bine si la vremea lui era o caruta de bani.

Iar daca pe Andrei il incalzeste cu ceva, pot sa ii indic cel putin 3 Transalpuri de 650 cu ceas indicator de benzina, care arata orice altceva decat realitatea.

Robinetul cu 3 pozitii este intradevar sfant, problema e ca la RD03/04 ca sa comuti din mers de pe ON pe rezerva e un pic mai dificil din cauza amplasarii robinetilor. Si oricum in tot acest timp pompa o sa "tzacane" in gol distrugand contactele platinate. Ca exemplu, la RD07 unde s-a montat robinet cu rezerva si s-a renuntat la indicatorul cu becuri pentru nivelul benzinei (dupa parerea mea din considerente de cost reduction), apar cele mai multe defectiuni la pompa de benzina.

Eu am distrus contactele la pompa mea de benzina pentru ca avand rezervorul mare credeam ca am benzina la infinit si atat am dat la automat pana a luat-o dracu. Am montat apoi una de RD03 ce o aveam prin garaj. de 6 ani merg cu ea si nu are probleme, dar nici nu am mai ramas fara benzina in rezervor ca sa mearga in gol.

Cat priveste pompa vacuumatica, are si aia belele ei si se defecteaza la fel, atat ca psihologic ne simtim noi mai confortabil ca am renuntat la porcaria cu platini.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa incerc un robinet de Piaggio Ciao. Pare similar la prindere. Cand ramai fara benzina, nu se opreste brusc motorul. Incepe sa dea rateuri si mai poti deschide acceleratia la maxim pana tragi pe dreapta sa comuti pe rezerva. Mai incomod decat direct din mers dar asta e...

Nu am reusit sa aflu cat inseamna becul rosu sau becul galben in litri sau kilometri din cauza tripmasterului defectuos. O sa masor in litri cu mobra pe loc si scurgand benzina din rezervor. Completat cu robinetul cu 3 pozitii o sa am o multime de avertizari gen: "Bouleana, baga benzina!!!" :)

 

Cu pompa de benzina sunt linistit: E de Tenere....

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..

Nu am reusit sa aflu cat inseamna becul rosu sau becul galben in litri

8 ltr primul bec galben si 4 ltr cel rosu.Masurati de mine de multe ori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu pompa de benzina sunt linistit: E de Tenere....

 

Sa-mi spui cum face cand se labarteaza membrana :)

Editat de cstelia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 ltr primul bec galben si 4 ltr cel rosu.Masurati de mine de multe ori.

E bine. Pot sa contez pe 100km cu galbenul si 50km cu rosul.....

» Post actualizat in 05 Aug 2014 19:36

Am patit, insa, o chestie neasteptata: de cand mi-am ansamblat mobra, in primavara, am strans arcul suspensiei spate cam mult. Chiar si cu bagaje si pasager era prea tare. Amortizarea am reglat-o pe minim. Mi-a fost lene sa re-ajustez arcul. Solo fiind si fara bagaje, nici bine n-am cotit pe un drum de piatra si am inceput sa ii dau in goarna, sarind peste diversele hopuri de pe drum. La scurt timp a inceput sa troncane ceva: tija amortizorului spate a iesit din infiletarea urechii in forma de "U" ce prinde, la randul ei, amortizorul de articulatia basculei spate. Adevarul e ca filetul gaurii piesei respective are cam putine ture si, de la revenirile bruste si puternice ale suspensiei (rebound), in cele din urma a iesit tija. M-am tot gandit la o solutie eleganta dar am sfarsit prin a suda tija amortizorului de brida in cauza.

Arcul spate e surprinzator de tare dupa atatia ani. In schimb, arcurile furcii sunt cam slabe. La Nadrag am atins de vreo 2 ori capatul telescoapelor fata. As putea sa-i mai bag aer dar cred ca o sa le tensionez nitel cu niste distantiere in jambe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact. De aceea prefer varianta cu tensionarea o leaca a arcurilor.

Sau ai putea sa-i schimbi furca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...sarind peste diversele hopuri de pe drum. La scurt timp a inceput sa troncane ceva: tija amortizorului spate a iesit din infiletarea urechii in forma de "U" ce prinde, la randul ei, amortizorul de articulatia basculei spate.

Arcul spate e surprinzator de tare dupa atatia ani. In schimb, arcurile furcii sunt cam slabe. La Nadrag am atins de vreo 2 ori capatul telescoapelor fata. As putea sa-i mai bag aer dar cred ca o sa le tensionez nitel cu niste distantiere in jambe.

Este primul caz care il intalnesc pe www legat de tija amortizorului. Ceva nu e OK acolo, adica pot sa bag mana in foc ca a fost desfacut si restrans incorect. Tija nu are voie sa se desfileteze, sub nici un stres suplimentar, filetul e cu pas fin nu conteaza ca are la prima impresie putine spire. Solutia ta e OK, cu punct de sudura.

Legat de furca fata am auzit multe cuvinte de lauda legat de arcurile progresive. la moto nu m-am incumetat sa investesc dar la masina( dupa multe szgomote ciudate si te miri ce diagnoze) am schimbat suspensia complet si am luat progresive, cu totul alta viata.

niste distantiere ajuta sa fie furca mai tare..insa amortizarea are de suferit

niste furci de rd03, cu pahare de 04 te fac sa castigi un 2-3 cm

un ulei mai gros iti da un alt feeling , de tare dar cum ziceam...amortizarea are de suferit. si desi nu m-am dat intrata pe off ca sa emit o judecata de valoare, parerea mea este ca furcile de off sunt un gen aparte, robuste prin constructie/masive dar foarte "moi" pentru amortizare cu curse/reglaje diferite pt terenuri diferite

Vrei nu vrei, trebuie sa intelegi ca e vaca grea, materialele au o varsta, si a fost gandita pt adventure, nu masochisme gen Nadrag si alte cele unde se vede clar trendul (afrikane usurate si modificate).

Nu te raporat la traseul de Nadrag, ca nu il faci zilnic. daca vrei asa ceva de la afrikana apoi dezbrac-o , arunca marzochi/ktm-uri si piese de transalp si ai alta mobra. Singurul pe care l-am avzut la noi plimbandu-se/servindu-se de moto modificata este Zoli

si acuma, pur subiectiv, dupa experientele mele, motocicleta ta era o "Supravietuitoare" totul original. ai facut bine ca ai desfacut uns/refurbishat unele chestii...la unele te-ai bagat prea adanc(dar e placerea si hotararea ta) insa chiar este pacat sa o nenorocesti offroad sau sa te apuci sa o modifici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma gandeam la distantiere de 2-3cm. Mai degraba 0.5-1cm. Umblu la arcuri tocmai ca sa nu alterez amortizarea cu ulei mai gros. Si nici aerul comprimat nu-mi convine pt ca trebuie sa verific mereu presiunea si n-am pompa cu manometru asa fina, de pana 1 atm. Faptul ca am atins capatul cursei telescoapelor fata, chiar daca in conditii exceptionale, ma face sa cred ca e OK o pretensionare mica a lor. De ex si la hard-enduro si motocross se recomanda tensionarea sau schimbarea arcurilor fata in cazul atingerii capatului furcii. Pe spate sunt reguli precise de setare a sag-ului dar pe fata e mult mai complex si nu se poate da o regula generala. Depinde de la caz la caz.

 

La Shock Absorber, ciudat e ca nici filetul urechii si cu atat mai putin filetul tijei nu pareau stricate. Urechea e vopsita cu chit de pistol si se infileteaza greu pe tija. Tija se invarte greu in amortizor. Deci conditii grele sa se dezfileteze tija in timp. Chiar nu stiu de ce s-a desfacut tarasenia.

 

Pt super-coclauri am EXC-ul iar pt coclauri mai usoare era foarte bun Tenere-ul. Cu AT vreau sa ma orientez mai mult pt sosea dar totusi sa nu uit de coclau. In nici un caz nu o sa folosesc AT-ul ca unii baieti de la Nadrag, la limita capacitatii offroad a mobrei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parerea mea nu mai umblati aiurea pe la diverse piese! consultati un specialist adevarat!

 

Te rog sa ne spui la cine sa apelam. Da-ne numele unui specialist adevarat. Nu mai putem si nu mai vrem sa orbecaim, vrem sa vedem lumina :hug:

 

Acum, lasand gluma la o parte, nimic din ce s-a spus mai sus nu e o aberatie, doar ca e aproape imposibil sa gasesti compromisul perfect, suspensie suficient de tare pentru asfalt si in acelasi timp suficient de moale pentru offroad. Lucrul dracului e ca nu e suficient sa fie moale pentru offroad, dar trebuie sa fie si lunga :rusinica:

Editat de cstelia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...