Sari la conținut

Intrebari Tehnice Nipru


ticolino
 Share

Postări Recomandate

Vizitator stress_L&P

despre moto gp nu stiu nimic, dar pasionatii si maniacii asa fac!

 

iar despre 3 scantei de ce nu? :yikes: frontul de ardere este uniform deci nu cred sa iegziste vro' problema! de fapt nici la planeta n-am avut belele cu 2 bujii! si acolo numa. echilibrat nu era frontu' de ardere!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 130
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cum ai alimentat cele doua bujii ? Daca ai tras fise in paralel, de la una si aceeasi bobina de inductie, atunci practic nu ai avut doua bujii, ci doar una da scanteie, cea cu rezistenta minima. Ca sa ai scanteie pe amandoua trebuie fie sa ai doua bobine de inductie, fie o bobina cu ambele capete libere si legate cate un cap la o bujie - si circuitul se inchide prin electrod central 1 - masa - electrod central 2.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Ta-daaaa! Intrebari tehnice nipru - revine dupa o scurta pauza publicitara de 3 saptamani.

 

De cand a dat caldura am inceput sa am probleme.

 

Cam dupa juma de ora de mers prin trafic nasol de bucuresti, se supraincalzeste. Incepe sa scoata mult fum, mai intai pe toba stanga, apoi pe cea dreapta, trage prost, si nu-i mai merge bine incarcarea. Adica becul se stinge abia pe la 3-4000 de ture (in mod normal, cu motorul rece se stinge 1500-2000).

 

Si problemele astea (fum, putere,incarcare) dispar cand se raceste motorul.

 

Acuma, ce pot sa fac?

 

Ulei este 20w50, ELF, dar se consuma cam repede.

nu mi se pare ca miroase a benzina, deci se pare ca se subtiaza din cauza caldurii.

 

exista ulei mai gros? exista "aditivi" care ingroasa uleiul? daca da, de care?

 

daca acum se incalzeste prea tare, ce naiba fac la vara?

de-abia astept sa vina ploile promise....

 

PS. se pare ca ma paste si o segmentare, compresia pare cam slaba la pedala :cheers: Dar totusi, problemele de mai sus apar numai cand se incalzeste f. tare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

le-am verificat, am 0,15 peste tot.

 

mai stii atunci in targ, v-am zis ca am gasit span in stanga, deci dinainte de reglaje.

azi am gasit din nou.

 

 

PS. azi am verificat si bujiile, dreapta ok dar stanga plina de mazga uleioasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, ieri i-am modificat schimbarea, adica jocul culbutorilor:

0,20 admisia 0,25 evacuarea.

 

Poate ca ramanea supapa de admisie deschisa si tragea ulei la admisie.

 

Nu a mai scos fum, si incarcarea a mers ok si aseara si azi dimineata, dar din pacate s-a si racit vremea, asa ca nu pot trage o concluzie finala.

 

Il tin sub supraveghere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e bine, daca scrie 0,10 asa sa faci. Nu conteaza cate grade sunt afara, ca motorul tot cald e si nu se dilata simtitor ansamblul.

Dup-aia tzacane ca dracu si merge dereglat, da rateuri ca nu se inchid cand trebuie.

Un pic de span gasesti in capac jos, e doar putin dar prezent intotdeauna. (inca se rodeaza :cheers: )

 

Asa face Niprul cand da de inghesuiala, va trebui sa te obisnuiesti. Vara in oras se circula cu Niprul noaptea.

Se incinge, da rateu pe carburator, aproape ca caleaza si nu foarte, plange si suspina...

Chiar daca e cald afara tot trebuie sa mergi cu o turatie suficienta sa faca ungerea, asta e sistemul pe cuzineti. Daca merge ungerea prin turatie, se caleaza greu.

Bun e cald, treci la bujii de vara 14 NP24,uleiul Elf e super. Cand o fi prea cald trecem pe SAE40. Consuma ulei, asa face si Uralul meu. Tre sa le facem scaunele supapelor si ghidurile.

 

Motorul de Nipru se prea poate sa fie inspirat de cel de Zundapp, pe cuzineti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trist, dar adevarat. Desi aveam rezerve (din cauza calitatii pieselor rusesti), Aleko a avut dreptate. :moto:

 

O data cu marirea avansului la culbutori nu s-a rezolvat cu fumul la incalzirea puternica a motorului. Am obtinut doar tzacanituri si rateuri cu motorul rece. Desi.... parca si compresia e mai buna acum.

 

Trebuie sa verific pe unde mananca ulei, pe la supape sau segmenti.

I-am pus si un "ingrosator" de ulei, sa vedem cum se comporta.

 

Nu am inteles totusi ce ai zis de SAE40. Acum am 20w50, asta nu e SAE50, adica mai gros?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trist, dar adevarat. Desi aveam rezerve (din cauza calitatii pieselor rusesti), Aleko a avut dreptate. :moto:

 

O data cu marirea avansului la culbutori nu s-a rezolvat cu fumul la incalzirea puternica a motorului. Am obtinut doar tzacanituri si rateuri cu motorul rece. Desi.... parca si compresia e mai buna acum.

 

Trebuie sa verific pe unde mananca ulei, pe la supape sau segmenti.

I-am pus si un "ingrosator" de ulei, sa vedem cum se comporta.

 

Nu am inteles totusi ce ai zis de SAE40. Acum am 20w50, asta nu e SAE50, adica mai gros?

Pana acum nu aveai 20W50?Coeficientul dupa W este coeficientul de vara,adica cu cat mai mare cu atat mai gros,iar cel dinainte este coef. de iarana W=winter.Ce aditiv i-ai pus?Daca e frig afara e posibil sa ramai fara ungere.Eu asa am patit pe la bv pe serpentine: mergeam la vale,pe liber,afara racoare => racire buna,ulei gros....boca boca axa cu scame,pe la campina cand a dat de caldura,mergea ceas!In concluzie daca afara-i cald e bun aditivul,daca e frig nu ti-as recomanda.(eu vorbesc de 2+2; eu d'ala am bagat si am pus si mai mult-ei zic o cutie la 3l iar eu am bagat 1 la 1,5l).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SAE 40 (mai ales Castrol XXL) e recomandat motoarelor cu ambielaj pe role datorita stabilitatii filmului in timp. Dar fiind mai gros trebuie sa mearga bine si la Dnepr vara la stop.

20W50 insemna ca iarna la -20' are vascozitatea 20 (nju stiu ce ,grade Engler, sau altceva) si la +100' are vascozitatea 50.

In schimb SAE 40 are teoretic aceeasi vascozitate la orice temperatura, deci la un uz cotidian este mai vascos decat multigradul.

Am pus si io 2+2 la Ural si nu am simtit nimic. In loc sa bag o intreaga cutie de licoare de-aia in loc de ulei mai bine bag uleiul de care trebuie in cantitatea prescrisa.

Nu baga mai mult ulei decat scrie.

Tine-l strans in supape ca sa mearga bine. Oricum ca regula daca vrei un joc marit , pune la admisie 0.01 si la evacuare 0.015.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am terminat treaba la Niprul meu dar mai am o singura problema: trebuie sa-mi confectionez un cardan cu 6 centimetri mai lung. Primul l-am strunjit dintr-o bucata de fier-beton iar al doilea dintr-o planetara. Ambele s-au rupt la o 'forja' ceva mai mare. Momentan l-am taiat pe cel vechi in doua bucati si am bagat capetele pe o teava apoi sudat totul cat mai bine dar nu cred ca asta e cea mai buna solutie.

Care ati mai lungit cardane va rog sa imi dati o solutie cat mai buna la problema asta . Multumesc anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Varianta cu cele doua jumatati bagate intr-o teava si sudate pare a fi cea mai buna.Am vazut la cateva nepre varianta asta,dar acum nu stiu dak mai era aplicat si vreun tratament la toata treaba asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am terminat treaba la Niprul meu dar mai am o singura problema: trebuie sa-mi confectionez un cardan cu 6 centimetri mai lung. Primul l-am strunjit dintr-o bucata de fier-beton iar al doilea dintr-o planetara. Ambele s-au rupt la o 'forja' ceva mai mare. Momentan l-am taiat pe cel vechi in doua bucati si am bagat capetele pe o teava apoi sudat totul cat mai bine dar nu cred ca asta e cea mai buna solutie.

Care ati mai lungit cardane va rog sa imi dati o solutie cat mai buna la problema asta . Multumesc anticipat.

 

E chestie de tratamente...degeaba ai facut din planetara,ea e dura la exterior,"miezul" e moale.Ia legatura cu sebi(basty@ pe forum) de la bv.El imi zicea ca are unde sa faca cardane,nu stiu daca mai lungi,dar intreaba-l.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai trebuie sa reziste la solicitare de torsiune bine, cred ca cel mai bine e sa mai iei un cardan de Dnepr, cu cat mai vechi e cu atat mai bun, si sa sudezi cu ala si sa mai pui si o teava subtire si cat mai scurta peste sudura.

 

 

Da ma drakule, le incurc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si io zic ca din doo cardane se poate face cel mai bine unul mai lung. iar modalitatea de imbinare cea mai buna cred ca ar fi cu filet exterior pe cele 2 bucati de cardan si bucsa/teava filetata interior care sa vina peste...

filetul ar trebui sa fie pe stanga (daca nu ma insel prea tare) ca sa se stranga in sensul de rotatie al cardanului pt mersul inainte. dupa ce se stang bine cele 2 "suruburi", s-ar face un cordon se sudura la marginea bucsei filetate, sudand-o pe cardan

semne de intrebare:

- ce material ar trebui pt bucsa

- unde se gaseste strungar care sa faca filete pe stanga (eventual cu profil dreptunghiular, ca ala de la surubul de menghina)

- cum ar afecta sudura structura cardanului

 

 

Da ma drakule, le incurc.

 

mai draga, asa este :moto:

 

:moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

le-am verificat, am 0,15 peste tot.

 

mai stii atunci in targ, v-am zis ca am gasit span in stanga, deci dinainte de reglaje.

azi am gasit din nou.

PS. azi am verificat si bujiile, dreapta ok dar stanga plina de mazga uleioasa.

dreapta să gată totdeauna prima....cu exceptia cazurilor cind este invers...

pe stinga ajunge mai mult ulei, ca acolo debuseaza prima data presiunea de pe cuzineti, deci cilindrul ăla se unge mai bine, si, dac tu ai bujia de pe stinga uleioasa , cre' ca a venit vremea sa faci o segmentare, si sau o verificare (schimbare) la ghiduri si supape.

Ghidurile originale sunt dintr-o mamaligă galbenă care se topeste repede si si se gripeaza si mai repede, chiar daca supapa are un joc de 0.5 mm in ghid(am muscat-o...)

Nu trebuie sa iei nimic din legendele si sfaturile care ti se dau ca atare, fiecare utilaj este foarte personalizat(fostii proprietari isi pun definiv amprenta...) si ca sa sti cu adevarat cum stai tre' sai faci tu o autopsie .

Pentru sezonul ăsta-i cam tîrziu....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nipra mea isi continua toanele.

 

Am strans-o bine de supape dimineata, cum a zis nea' aleko: 0,10 cu 0,15.

Nu a mai scos fum nici aseara nici azi dimineata, desi a fost cald.

In schimb dimineata nu mai mergea incarcarea (becul se stingea numai in vit a 4-a si numai la peste 60 la ora, am urcat cu a 2-a pana la 50 si tot nu se stingea). Dar am pornit-o la pranz, i-am masurat si incarcarea si isi revenise.

 

O banuiesc de pms.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, un aditiv din carrefour, o sticluta mica, alba, mai mica decat motor honey, si nu e nici 2+2. Imi scapa denumirea, iar sticla am aruncat-o dupa folosire. A costat cam 5lei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai firele alea de la alternator, scimba-i-le.

 

Acum, nu stiu daca mi s-a parut, dar am pus acu 2 luni un ulei BIG BiIKE de la OMW si nu a consumat ulei o vreme, dup-aia obisnuitul 1/4 L la suta de km. Tin sa spun ca la un M72, consumul asta de ulei se considera in carte unul normal. :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai firele alea de la alternator, scimba-i-le.

 

Acum, nu stiu daca mi s-a parut, dar am pus acu 2 luni un ulei BIG BiIKE de la OMW si nu a consumat ulei o vreme, dup-aia obisnuitul 1/4 L la suta de km. Tin sa spun ca la un M72, consumul asta de ulei se considera in carte unul normal. :moto:

 

20W50 BIG BIKE de la OMW bag si eu in Ural fara nici un aditiv si n-am avut probleme de supraincalzire prin oras nici la 40 de grade afara... :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ieri i-am montat manometru in loc de sonda de ulei, cum are draku.

Mi se pare mult mai util, deoarece iti indica mai multe chestii.

 

De exemplu, cu motorul "rece", presiunea e de 4.

cand se tureaza, se duce la 6.

 

pe masura ce se incalzeste, presiunea scade pe la 3.

 

cu ajutorul manometrului poti vedea cu motorul incalzit daca cilindrii nu sunt sincronizati, nu trag egal, pt ca la un relanti scazut vibreaza acul manometrului.

 

Mai vreau sa ii pun un ceas in bord care sa imi arate temperatura.

Am gasit un ceas in targ, de tractor sau de dacie antica si i-am luat un termistor de 1k, cu care se pare ca se simte bine.

 

Intrebarea este: unde ar trebui sa montez "sonda de temperatura" aka termistorul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Imi raspuns singur: in baia de ulei.

Si asa am si facut, am prins termistorul de joja si am trecut firul printr-o gaura in "capacul" jojei.

 

Cu ocazia asta am observat ca se incalzeste destul de tare, si ca nu prea se raceste la mers constant cu viteza a 4-a (60-70/h).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...