Sari la conținut

Intrebari Tehnice Nipru


ticolino
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 131
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

dupa ce imi dau seama ca am grup de fuga sau de atas?am auzit ca cica merge perfect

grupul de simson.adevarat?am nipru de sambata(lui joe black).de unde si cat costa toate

garniturile de motor+cutie.pisa ulei,dar in schimb porneste ca o nesimtita la prima pedala. :lol:

la voi se aprinde uleiul in mers?la div turatii.in special mai ridicate(pe la 80-... kph).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Bun... a sosit momentul pentru o noua intrebare. Tehnica.

 

Daca am grup solo, ce metode sunt ca vitezometrul sa imi indice noua viteza reala (+20%?). As prefera o metoda ne-intrusiva, care sa nu ma puna sa desfac cutia de viteze.

 

 

mda... schimbi melcul cu unul de solo :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mda... schimbi melcul cu unul de solo :lol:

 

1.se gasesc melci in "comert" (aka rusi, gaspar etc) sau trebuie "manufacturati"?

2.se schimba fara a da jos cutia?

 

merci :cheers:

 

@madcox: se simte cel mai bine in viteza I, bine, daca n-ai cu ce sa faci comparatie nu-ti dai seama. cu grupul de atas viteza I e doar de arat, dupa ce pleci de pe loc tb sa schimbi imediat a 2-a.

si subscriu la ce zicea valicaddy, nu te apuca sa desfaci cat timp merge. eventual mai da-i cu niste silicon pe unde curge, daca se poate.

 

PS. verifica nivelul uleiului, n-are voie sa se aprinda becul, mai ales la turatii ridicate. cu cat creste turatia, cu atat creste presiunea.

PS2. daca ai ulei, pune-ti un manometru in locul senzorului, au acelasi filet si un manometru costa 6 lei in carrefour. in principiu nu ai voie sa ai presiunea sub 3 la relanti (eu cu motorul rece am 5). daca nu ai presiune => tb curatata supapa de suprapresiune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mi-a zis cineva ca pompa da ulei doar la stg,iar la dreptul se unge prin barbotare.

e normal sa ai presiune in capacul de culbutori?caci eu am garnitura aia dusa si fasaie.

mai ales ca acum 2 ore am intrat intr-o dacie cu cil drept(a taiat linia in fata mea).nu are

decat o aripioara stramba,si capacul zgariat.in schimb dacia are aripa dr spate infundata la

maxim,si bara de fier i-am dat-o peste cap la 90'.era masina chituita ca o pregatise de vopsit :lol:

bine ca rusoaica mea n-are nimic si nici eu.sper.e a doua lovitura intr-o sapt.asfalt uscat si atentie

maxima

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi sa nu fie infundata teava de retur de ulei de la culbutori in baia de ulei. e undeva in partea de jos a fiecarui cilindru

si mai verifica furtunul de gaze nearse, sa nu fie obturat. iese de undeva de langa alternator, in dreapta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am schimbat uleiul si am scos din ea...nici macar un litru.acum becul sta cuminte.

am pus la cutie ulei mobil 1 75w-90.este bine?la grup 80w-90(tot mobil).in motor am

rompetrol 15w-40.as vreau sa ii pun un shell semi-sintetic.fac bine sau prost?da faza cu

pompa ptr stg,si barbotare ptr dr este adevarata?inca un lucru....ati intalnit nipru care nu lasa

ulei? :cheers: mi-am futut pantalonii si 2 perechi de pantofi(noi) :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai pune 20W50 neaparat, ca e vara si tre sa fie gros. Baga un Elf din carfur nu te stresa, sau o varianta buna e uleiul 15W50 de la Agip semi-sintetic pt motociclete, e doar 160 000.

Nu frate, pompa unge cuzinetii si cinidrii si distributia se ung prin barbotare si ceata de ulei.

 

2,2 L in motor, si fii cu ochiul pe nivel, controlezi nivelul cand e rece, schimbi uleiul dupa ce ai incalzit bine motorul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

corect, 20w50, mai ales ca-i cald.

 

nipru care nu lasa ulei exista, dar nu se merita efortul. doar sa nu lase foarte mult. mie imi scapa de exemplu putin pe la tija ambreiajului, dar nu-mi vine sa dau jos cutia (ca sa-i schimb semeringul) pentru atata lucru.

 

dar nu ai cum sa te murdaresti decat daca scapa pe la capacele chiulaselor, iar acolo se poate etansa foarte simplu cu silicon (daca nu ai chef sa te complici cu lustruit de margini si garnituri noi).

 

verifici la cel mult 100km nivelul uleiului, si completezi pana la maxim daca este nevoie.

 

revin cu intrebarile despre kilometraj:

- exista melci pentru solo?

- daca da, se pot schimba fara a desface cutia?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

corect, 20w50, mai ales ca-i cald.

 

revin cu intrebarile despre kilometraj:

- exista melci pentru solo?

- daca da, se pot schimba fara a desface cutia?

 

da, exista!

nu, nu se poate face manevra fara a face bucati cutia... :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

...stie cineva,exista piese de motor(segmenti,cuzineti,)..de la alte motoare,de calitate mai buna care sa poate inlocui problemele generate de proasta calitate a seturilor motor de Nipru care se gasesc in ziua de azi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cilindrii de Nipru sunt buni daca sunt in tolerante bune, ceea ce e rar.

Pistoane se pot turna f bune si pentru segmenti de Ural american (3 segmenti subtiri si flexibili) sau de Lada. Cuzineti n-am idee.

Supapele se pun cromate de altceva, ghidurile de Lada sau Aro, Merita gasit un tip cuzinet modern cu cotele cat ale celui de Nipru si rectificat cat trebuie. Culbutorii se pun pe role, se practica 2 O-ringuri la pompa...

 

In final probabil ca tot aia e, mai oputin la faza cu cilindrii adusi in tolerante.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

eu nu cred ca tot aia e daca le faci pe toate! :cheers: cred ca ar fi mai fiabil! asta desigur, pe langa o utilizare ca la carte si fara forje cand motorul nu e incalzit!

 

 

p.s. uleiu' uleiu' uleiu'! sa fie de ajuns si foarte, foarte bun! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

apropo de tolerante la cilindri.........la nipran aveam varza un cilindru si a trebuit sa cumpar unu nou......Bun.....merg eu la Gaspar ca doar e vecin cu mine si cumpar una bucata cilindru cota 0.Asta s-a intamplat acum vreo luna...de atunci nu am mai umblat la motor.....cand am montat cilindrul am vazut ca intra un pic mai greu.....Am zis ca poate ca e nou,in fine nu am dat importanta atunci.Am zis ca isi da drumul cand pornesc.Astazi cand sa pun motorul pe cadru am zis totusi sa-i dau o pedala si surpriza.....motor blocat...da blocat,tzapan.Sigur e de la cilindru ca inainte sa-l montez se invartea.de ruginit nu a ruginit ca are vaselina pe ambii cilindri la greu.Simt ca innebunesc....Dupa ce ca am pierdut aproape toata vara cu modificari serioase la cadru,roata spate facuta de la 0,spitzata de mine si n alte chestii acum ma lovesc de eterna problema:piese de kakat.Ma gandesc ca cilindrul ori nu a fost honuit klumea,adik nu era centrat cum trebuie in momentul honuirii sau ceva de genul si acum sta biela tensionata cumva si nu lasa vibrochenul sa se invarta....Oricum maine dimineatza vad care e buba....Cine a mai avut probleme de genul e liber sa posteze.......Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exista si seturi originale de fabrica cum am avut io de la Tuanru adus, destul de bun.

 

Nipru e Nipru, poate cea mai buna imbunatatire este o baie de ulei marita cu filtru de ulei incorporat.

 

Dar cel mai bun Nipru e ala original, bine rodat care e mers cu bun simt pe drumuri libere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

apropo de tolerante la cilindri.........la nipran aveam varza un cilindru si a trebuit sa cumpar unu nou......Bun.....merg eu la Gaspar ca doar e vecin cu mine si cumpar una bucata cilindru cota 0.Asta s-a intamplat acum vreo luna...de atunci nu am mai umblat la motor.....cand am montat cilindrul am vazut ca intra un pic mai greu.....Am zis ca poate ca e nou,in fine nu am dat importanta atunci.Am zis ca isi da drumul cand pornesc.Astazi cand sa pun motorul pe cadru am zis totusi sa-i dau o pedala si surpriza.....motor blocat...da blocat,tzapan.Sigur e de la cilindru ca inainte sa-l montez se invartea.de ruginit nu a ruginit ca are vaselina pe ambii cilindri la greu.Simt ca innebunesc....Dupa ce ca am pierdut aproape toata vara cu modificari serioase la cadru,roata spate facuta de la 0,spitzata de mine si n alte chestii acum ma lovesc de eterna problema:piese de kakat.Ma gandesc ca cilindrul ori nu a fost honuit klumea,adik nu era centrat cum trebuie in momentul honuirii sau ceva de genul si acum sta biela tensionata cumva si nu lasa vibrochenul sa se invarta....Oricum maine dimineatza vad care e buba....Cine a mai avut probleme de genul e liber sa posteze.......Numai bine!

bielele , le-ai montat corect?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce ca am pierdut aproape toata vara cu modificari serioase la cadru,roata spate facuta de la 0,spitzata de mine si n alte chestii ....

stiu ca sunt off-topic, dar, poti arata ceva poze cu modificarile aduse? faci cumva la comanda, roti? merci

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da era o biela pusa nashpa:)acum s-a rezolvat.......Am si montat motorul pe cadru.....:cheers:....

Roti fac....la comanda chiar nu m-am gandit.....Poate mai incolo.....Roata construita de mine acum e dusa putin la extrem....adik am pus butuc de nipru pe roata de 15 deci am spitele foarte mici......sper sa si reziste....Poze am sa incerc sa fac maine cand montez si coarnele....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot e vorba de "inginerii" la nipru sa va zic si eu.Disperat ca nu gasesc grup solo i-am facut o pereche de roti dintate pt viteza 4.

Partea buna:a functionat.

Partea proasta:m-am haladit si am marit raportul la ~25-30%(un 10-15 era suficient)si nu intra in viteza 4 decat la schimbatorul de mana(cutie de aia veche).In ture mai joase avea o vibratie ciudata in motor dar se echilibra rapid cand lua turatie.

Una peste alta a mers si viteza era ok,adica undeva pe la 120-140 si chiar mai mult da' nu mai rezistau telescoapele si bicicleta(motor vechi deh).

PS:am uitat(au trecut vreo 3-4 ani de atunci)in loc de a 3-a am pus pinioanele originale de a 4-a.La grup de atas mergea bine cu noul raport inventat de mine(adica 4 pus in loc de 3 si noul 4 cu 30% mai mare).Totul pe un motor solo desigur.

Editat de S George
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da era o biela pusa nashpa:)acum s-a rezolvat.......Am si montat motorul pe cadru.....:cheers:....

Roti fac....la comanda chiar nu m-am gandit.....Poate mai incolo.....Roata construita de mine acum e dusa putin la extrem....adik am pus butuc de nipru pe roata de 15 deci am spitele foarte mici......sper sa si reziste....Poze am sa incerc sa fac maine cand montez si coarnele....

 

 

Poze...asteptam poze... si detalii despre roata !

Editat de 13 Todesengel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cateva poze.......Inca nu e gata dupa cum se vede........mai e ceva de lucru.....Cardanul nu l-am deviat prea mult pt ca nici roata nu este lata.....Si nici nu am lungit nimik.......am vrut sa fie cat mai simpla.......si sa aiba o tenta old.......restul se vede in poze........roata,etc

post-875-1154255799_thumb.jpg

post-875-1154255910_thumb.jpg

post-875-1154256073_thumb.jpg

post-875-1154256211_thumb.jpg

post-875-1154256338_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...