madcox Postat Iunie 22, 2006 Share Postat Iunie 22, 2006 dupa ce imi dau seama ca am grup de fuga sau de atas?am auzit ca cica merge perfect grupul de simson.adevarat?am nipru de sambata(lui joe black).de unde si cat costa toate garniturile de motor+cutie.pisa ulei,dar in schimb porneste ca o nesimtita la prima pedala. la voi se aprinde uleiul in mers?la div turatii.in special mai ridicate(pe la 80-... kph). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Iunie 22, 2006 Share Postat Iunie 22, 2006 Bun... a sosit momentul pentru o noua intrebare. Tehnica. Daca am grup solo, ce metode sunt ca vitezometrul sa imi indice noua viteza reala (+20%?). As prefera o metoda ne-intrusiva, care sa nu ma puna sa desfac cutia de viteze. mda... schimbi melcul cu unul de solo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valicaddy Postat Iunie 22, 2006 Share Postat Iunie 22, 2006 in schimb porneste ca o nesimtita la prima pedala. quote] ti-am spus in topicul lui joe ca porneste ca un neam prost, am vazut-o live si eu. nu m-as apuca sa schimb ceva la ea atata timp cat merge. parerea mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Iunie 23, 2006 Autor Share Postat Iunie 23, 2006 mda... schimbi melcul cu unul de solo 1.se gasesc melci in "comert" (aka rusi, gaspar etc) sau trebuie "manufacturati"? 2.se schimba fara a da jos cutia? merci @madcox: se simte cel mai bine in viteza I, bine, daca n-ai cu ce sa faci comparatie nu-ti dai seama. cu grupul de atas viteza I e doar de arat, dupa ce pleci de pe loc tb sa schimbi imediat a 2-a. si subscriu la ce zicea valicaddy, nu te apuca sa desfaci cat timp merge. eventual mai da-i cu niste silicon pe unde curge, daca se poate. PS. verifica nivelul uleiului, n-are voie sa se aprinda becul, mai ales la turatii ridicate. cu cat creste turatia, cu atat creste presiunea. PS2. daca ai ulei, pune-ti un manometru in locul senzorului, au acelasi filet si un manometru costa 6 lei in carrefour. in principiu nu ai voie sa ai presiunea sub 3 la relanti (eu cu motorul rece am 5). daca nu ai presiune => tb curatata supapa de suprapresiune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Iunie 23, 2006 Share Postat Iunie 23, 2006 mi-a zis cineva ca pompa da ulei doar la stg,iar la dreptul se unge prin barbotare. e normal sa ai presiune in capacul de culbutori?caci eu am garnitura aia dusa si fasaie. mai ales ca acum 2 ore am intrat intr-o dacie cu cil drept(a taiat linia in fata mea).nu are decat o aripioara stramba,si capacul zgariat.in schimb dacia are aripa dr spate infundata la maxim,si bara de fier i-am dat-o peste cap la 90'.era masina chituita ca o pregatise de vopsit bine ca rusoaica mea n-are nimic si nici eu.sper.e a doua lovitura intr-o sapt.asfalt uscat si atentie maxima Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Iunie 26, 2006 Share Postat Iunie 26, 2006 vezi sa nu fie infundata teava de retur de ulei de la culbutori in baia de ulei. e undeva in partea de jos a fiecarui cilindru si mai verifica furtunul de gaze nearse, sa nu fie obturat. iese de undeva de langa alternator, in dreapta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Iunie 27, 2006 Share Postat Iunie 27, 2006 am schimbat uleiul si am scos din ea...nici macar un litru.acum becul sta cuminte. am pus la cutie ulei mobil 1 75w-90.este bine?la grup 80w-90(tot mobil).in motor am rompetrol 15w-40.as vreau sa ii pun un shell semi-sintetic.fac bine sau prost?da faza cu pompa ptr stg,si barbotare ptr dr este adevarata?inca un lucru....ati intalnit nipru care nu lasa ulei? mi-am futut pantalonii si 2 perechi de pantofi(noi) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Iunie 27, 2006 Share Postat Iunie 27, 2006 pai pune 20W50 neaparat, ca e vara si tre sa fie gros. Baga un Elf din carfur nu te stresa, sau o varianta buna e uleiul 15W50 de la Agip semi-sintetic pt motociclete, e doar 160 000. Nu frate, pompa unge cuzinetii si cinidrii si distributia se ung prin barbotare si ceata de ulei. 2,2 L in motor, si fii cu ochiul pe nivel, controlezi nivelul cand e rece, schimbi uleiul dupa ce ai incalzit bine motorul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Iunie 28, 2006 Autor Share Postat Iunie 28, 2006 corect, 20w50, mai ales ca-i cald. nipru care nu lasa ulei exista, dar nu se merita efortul. doar sa nu lase foarte mult. mie imi scapa de exemplu putin pe la tija ambreiajului, dar nu-mi vine sa dau jos cutia (ca sa-i schimb semeringul) pentru atata lucru. dar nu ai cum sa te murdaresti decat daca scapa pe la capacele chiulaselor, iar acolo se poate etansa foarte simplu cu silicon (daca nu ai chef sa te complici cu lustruit de margini si garnituri noi). verifici la cel mult 100km nivelul uleiului, si completezi pana la maxim daca este nevoie. revin cu intrebarile despre kilometraj: - exista melci pentru solo? - daca da, se pot schimba fara a desface cutia? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Iunie 28, 2006 Share Postat Iunie 28, 2006 corect, 20w50, mai ales ca-i cald. revin cu intrebarile despre kilometraj: - exista melci pentru solo? - daca da, se pot schimba fara a desface cutia? da, exista! nu, nu se poate face manevra fara a face bucati cutia... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Iunie 28, 2006 Autor Share Postat Iunie 28, 2006 merci. atunci asta e, fac inmultirea mental Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
13 Todesengel Postat Iulie 27, 2006 Share Postat Iulie 27, 2006 ...stie cineva,exista piese de motor(segmenti,cuzineti,)..de la alte motoare,de calitate mai buna care sa poate inlocui problemele generate de proasta calitate a seturilor motor de Nipru care se gasesc in ziua de azi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Iulie 27, 2006 Share Postat Iulie 27, 2006 Cilindrii de Nipru sunt buni daca sunt in tolerante bune, ceea ce e rar. Pistoane se pot turna f bune si pentru segmenti de Ural american (3 segmenti subtiri si flexibili) sau de Lada. Cuzineti n-am idee. Supapele se pun cromate de altceva, ghidurile de Lada sau Aro, Merita gasit un tip cuzinet modern cu cotele cat ale celui de Nipru si rectificat cat trebuie. Culbutorii se pun pe role, se practica 2 O-ringuri la pompa... In final probabil ca tot aia e, mai oputin la faza cu cilindrii adusi in tolerante. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Iulie 27, 2006 Share Postat Iulie 27, 2006 eu nu cred ca tot aia e daca le faci pe toate! cred ca ar fi mai fiabil! asta desigur, pe langa o utilizare ca la carte si fara forje cand motorul nu e incalzit! p.s. uleiu' uleiu' uleiu'! sa fie de ajuns si foarte, foarte bun! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motomaniac Postat Iulie 27, 2006 Share Postat Iulie 27, 2006 apropo de tolerante la cilindri.........la nipran aveam varza un cilindru si a trebuit sa cumpar unu nou......Bun.....merg eu la Gaspar ca doar e vecin cu mine si cumpar una bucata cilindru cota 0.Asta s-a intamplat acum vreo luna...de atunci nu am mai umblat la motor.....cand am montat cilindrul am vazut ca intra un pic mai greu.....Am zis ca poate ca e nou,in fine nu am dat importanta atunci.Am zis ca isi da drumul cand pornesc.Astazi cand sa pun motorul pe cadru am zis totusi sa-i dau o pedala si surpriza.....motor blocat...da blocat,tzapan.Sigur e de la cilindru ca inainte sa-l montez se invartea.de ruginit nu a ruginit ca are vaselina pe ambii cilindri la greu.Simt ca innebunesc....Dupa ce ca am pierdut aproape toata vara cu modificari serioase la cadru,roata spate facuta de la 0,spitzata de mine si n alte chestii acum ma lovesc de eterna problema:piese de kakat.Ma gandesc ca cilindrul ori nu a fost honuit klumea,adik nu era centrat cum trebuie in momentul honuirii sau ceva de genul si acum sta biela tensionata cumva si nu lasa vibrochenul sa se invarta....Oricum maine dimineatza vad care e buba....Cine a mai avut probleme de genul e liber sa posteze.......Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Iulie 27, 2006 Share Postat Iulie 27, 2006 exista si seturi originale de fabrica cum am avut io de la Tuanru adus, destul de bun. Nipru e Nipru, poate cea mai buna imbunatatire este o baie de ulei marita cu filtru de ulei incorporat. Dar cel mai bun Nipru e ala original, bine rodat care e mers cu bun simt pe drumuri libere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Iulie 28, 2006 Share Postat Iulie 28, 2006 apropo de tolerante la cilindri.........la nipran aveam varza un cilindru si a trebuit sa cumpar unu nou......Bun.....merg eu la Gaspar ca doar e vecin cu mine si cumpar una bucata cilindru cota 0.Asta s-a intamplat acum vreo luna...de atunci nu am mai umblat la motor.....cand am montat cilindrul am vazut ca intra un pic mai greu.....Am zis ca poate ca e nou,in fine nu am dat importanta atunci.Am zis ca isi da drumul cand pornesc.Astazi cand sa pun motorul pe cadru am zis totusi sa-i dau o pedala si surpriza.....motor blocat...da blocat,tzapan.Sigur e de la cilindru ca inainte sa-l montez se invartea.de ruginit nu a ruginit ca are vaselina pe ambii cilindri la greu.Simt ca innebunesc....Dupa ce ca am pierdut aproape toata vara cu modificari serioase la cadru,roata spate facuta de la 0,spitzata de mine si n alte chestii acum ma lovesc de eterna problema:piese de kakat.Ma gandesc ca cilindrul ori nu a fost honuit klumea,adik nu era centrat cum trebuie in momentul honuirii sau ceva de genul si acum sta biela tensionata cumva si nu lasa vibrochenul sa se invarta....Oricum maine dimineatza vad care e buba....Cine a mai avut probleme de genul e liber sa posteze.......Numai bine! bielele , le-ai montat corect? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopper_awo Postat Iulie 28, 2006 Share Postat Iulie 28, 2006 Dupa ce ca am pierdut aproape toata vara cu modificari serioase la cadru,roata spate facuta de la 0,spitzata de mine si n alte chestii .... stiu ca sunt off-topic, dar, poti arata ceva poze cu modificarile aduse? faci cumva la comanda, roti? merci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motomaniac Postat Iulie 29, 2006 Share Postat Iulie 29, 2006 Da era o biela pusa nashpa:)acum s-a rezolvat.......Am si montat motorul pe cadru......... Roti fac....la comanda chiar nu m-am gandit.....Poate mai incolo.....Roata construita de mine acum e dusa putin la extrem....adik am pus butuc de nipru pe roata de 15 deci am spitele foarte mici......sper sa si reziste....Poze am sa incerc sa fac maine cand montez si coarnele.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
S George Postat Iulie 29, 2006 Share Postat Iulie 29, 2006 (editat) Daca tot e vorba de "inginerii" la nipru sa va zic si eu.Disperat ca nu gasesc grup solo i-am facut o pereche de roti dintate pt viteza 4. Partea buna:a functionat. Partea proasta:m-am haladit si am marit raportul la ~25-30%(un 10-15 era suficient)si nu intra in viteza 4 decat la schimbatorul de mana(cutie de aia veche).In ture mai joase avea o vibratie ciudata in motor dar se echilibra rapid cand lua turatie. Una peste alta a mers si viteza era ok,adica undeva pe la 120-140 si chiar mai mult da' nu mai rezistau telescoapele si bicicleta(motor vechi deh). PS:am uitat(au trecut vreo 3-4 ani de atunci)in loc de a 3-a am pus pinioanele originale de a 4-a.La grup de atas mergea bine cu noul raport inventat de mine(adica 4 pus in loc de 3 si noul 4 cu 30% mai mare).Totul pe un motor solo desigur. Editat Iulie 29, 2006 de S George Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
13 Todesengel Postat Iulie 29, 2006 Share Postat Iulie 29, 2006 (editat) Da era o biela pusa nashpa:)acum s-a rezolvat.......Am si montat motorul pe cadru......... Roti fac....la comanda chiar nu m-am gandit.....Poate mai incolo.....Roata construita de mine acum e dusa putin la extrem....adik am pus butuc de nipru pe roata de 15 deci am spitele foarte mici......sper sa si reziste....Poze am sa incerc sa fac maine cand montez si coarnele.... Poze...asteptam poze... si detalii despre roata ! Editat Iulie 29, 2006 de 13 Todesengel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopper_awo Postat Iulie 29, 2006 Share Postat Iulie 29, 2006 Poze...asteptam poze... si detalii despre roata ! asa am vrut sa zic si io...dar, cu completarea " detalii despre roata si poze concrete cum ai deviat cadrdanul de la traiectorie, si ce fel de cruci cardanice ai folosit" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motomaniac Postat Iulie 30, 2006 Share Postat Iulie 30, 2006 Si cateva poze.......Inca nu e gata dupa cum se vede........mai e ceva de lucru.....Cardanul nu l-am deviat prea mult pt ca nici roata nu este lata.....Si nici nu am lungit nimik.......am vrut sa fie cat mai simpla.......si sa aiba o tenta old.......restul se vede in poze........roata,etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopper_awo Postat August 19, 2006 Share Postat August 19, 2006 stie careva daca telescoapele fatza de mz-etz tin la nepra, sau e prea grea motocicleta pentru ele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopper_awo Postat August 20, 2006 Share Postat August 20, 2006 stie careva daca telescoapele fatza de mz-etz tin la nepra, sau e prea grea motocicleta pentru ele? nu stie nimeni? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.