megamotoreta Postat Mai 23, 2009 Share Postat Mai 23, 2009 am testat un scuter de 250cc,merge ,urca,trage fara probleme,dar la plecare de pe loc a scos putin fum albastrui. asta inseamna ca sunt segmentii uzati,dar nu sunt sigur...nu vreau sa-l jignesc pe om...este normal la 250cc, patru timpi,sa scoata putin fum? sau nu trebuia deloc-deloc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Mai 23, 2009 Share Postat Mai 23, 2009 am testat un scuter de 250cc,merge ,urca,trage fara probleme,dar la plecare de pe loc a scos putin fum albastrui. asta inseamna ca sunt segmentii uzati,dar nu sunt sigur...nu vreau sa-l jignesc pe om...este normal la 250cc, patru timpi,sa scoata putin fum? sau nu trebuia deloc-deloc... Daca este nou nout nu scoate fum deloc, dar probabil ca este destul de folosit. Daca scoate fum albastru numai la plecarea de pe loc gradul de uzura al motorului este 75-80%. Mai poate merge inca max 5000 km pana la RK.( Inlocuire segmenti + reglaj supape, in cel mai bun caz.) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Mai 23, 2009 Autor Share Postat Mai 23, 2009 Daca este nou nout nu scoate fum deloc, dar probabil ca este destul de folosit. Daca scoate fum albastru numai la plecarea de pe loc gradul de uzura al motorului este 75-80%. Mai poate merge inca max 5000 km pana la RK.( Inlocuire segmenti + reglaj supape, in cel mai bun caz.) nu poate fi uleiul prea vascos? adica, omul zice ca a pus 20w50 si in manual scrie 15w40...motorul trage,urca,accelereaza cu forta,nu e lesinat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Mai 23, 2009 Share Postat Mai 23, 2009 am testat un scuter de 250cc,merge ,urca,trage fara probleme,dar la plecare de pe loc a scos putin fum albastrui. asta inseamna ca sunt segmentii uzati,dar nu sunt sigur...nu vreau sa-l jignesc pe om...este normal la 250cc, patru timpi,sa scoata putin fum? sau nu trebuia deloc-deloc... despre ce scuter e vorba? de ex la scuterul meu scotea ceva fum de cand la-m luat si de atunci am facut mai mult de 15000 km,,, poti sa mai mergi cu el asa cum e vara asta ,,,si de schimbat tre sa schimbi si cilindrul nu numai segmentii ,,,sau sa-l alezezi la cota urmatoare.... cam cati km parcursi are? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 24, 2009 Share Postat Mai 24, 2009 nu poate fi uleiul prea vascos? adica, omul zice ca a pus 20w50 si in manual scrie 15w40...motorul trage,urca,accelereaza cu forta,nu e lesinat... poi nu o sa lesine decat cand e dus de tot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat Mai 25, 2009 Share Postat Mai 25, 2009 Un motor in 4 timpi nu are de ce sa scoata fum albastru. Fum albastru inseamna ulei in camera de ardere/evacuare. Asta poate sa aiba mai multe cauze (in ordinea gravitatii): - schimbat tip ulei. Cand schimbi uleiul cu alt tip, mergi defapt cu un amestec si poate sa consume putin pana la al 2-lea schimb. - ulei foarte uzat. Daca schimbi uleiul poate nu a patit inca nimic grav. - semeringuri duse la supape. Intra ulei pe langa tija supapei. In principiu se pot schimba si fara sa scoti chiulasa. - segmenti uzati. Trebuie desfacut tot motorul, scos pistonul si schimbat segmentii. - cilindru uzat. Se poate aleza dar trebuie alt piston/segmenti deci mai simplu schimbi cilindrul. O compresie iti poate da o indicatie destul de buna. Daca motorul are compresie OK, nu poate sa aiba nimic grav, in cel mai rau caz semeringurile de la supape. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Mai 25, 2009 Share Postat Mai 25, 2009 Un motor in 4 timpi nu are de ce sa scoata fum albastru. Fum albastru inseamna ulei in camera de ardere/evacuare. Asta poate sa aiba mai multe cauze (in ordinea gravitatii): - schimbat tip ulei. Cand schimbi uleiul cu alt tip, mergi defapt cu un amestec si poate sa consume putin pana la al 2-lea schimb. - ulei foarte uzat. Daca schimbi uleiul poate nu a patit inca nimic grav. - semeringuri duse la supape. Intra ulei pe langa tija supapei. In principiu se pot schimba si fara sa scoti chiulasa. - segmenti uzati. Trebuie desfacut tot motorul, scos pistonul si schimbat segmentii. - cilindru uzat. Se poate aleza dar trebuie alt piston/segmenti deci mai simplu schimbi cilindrul. O compresie iti poate da o indicatie destul de buna. Daca motorul are compresie OK, nu poate sa aiba nimic grav, in cel mai rau caz semeringurile de la supape. Cum poți schimba simeringurile supapelor fără să demontezi chiulasa? Cum ții de supape ca să le scoți siguranțele conice pentru a scoate simeringurile? Să zicem că dacă ai suficientă dexteritate Âşi le pocneÂşti cu un ciocan, poate zboară semiconurile, dar, cum le montezi la loc? Eu spun că este imposibil să schimbi simeringurile supapelor fără a da jos chiulasa. Mai există o altă cauză mult mai mult probabilă decât uzura segmenților: canalele acestora in pistoane lărgite, cu lipsă de paralelism între cele două muchii de etanÂşare. Există cazuri în care te trezeÂşti ca ai schimbat degeaba segmenții, caci e posibil să-ti consume mai mult ulei decât înainte. GandeÂşte-te la faptul că segmenții vechi au ovalizat cilindrul. Dacă pui segmenți noi, aceÂştia au forma circulară si e posibil sa nu etanÂşeze bine in zonele ovalizate. În cazul unui consum exagerat de ulei, eu recomand cu tărie schimbarea intregului set motor, piston, segmenți, cilindru. AÂşa poți fi sigur că ai facut o treabă bună, nu un lucru de cârpeală. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiy32 Postat Mai 25, 2009 Share Postat Mai 25, 2009 Nu trebuie sa scoata fum (al meu are 36000 si nu scoate pic de fum)! Vezi ca deobicei una din manarelile la motor este sa bagi ulei mai vascos(de obicei la scutere se baga 5w sau 10w)! Daca umblii la motor nu te scumpi si i-ai set complet ca doar este monocilindric! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Mai 26, 2009 Autor Share Postat Mai 26, 2009 Nu trebuie sa scoata fum (al meu are 36000 si nu scoate pic de fum)!Vezi ca deobicei una din manarelile la motor este sa bagi ulei mai vascos(de obicei la scutere se baga 5w sau 10w)! Daca umblii la motor nu te scumpi si i-ai set complet ca doar este monocilindric! are ulei 20w50 castrol dar in manual scrie 15w40...ramane sa-l schimb si mai vedem...oricum,scuterul porneste,trage,e aiurea sa schimbi motorul doar pt ca scoate putintel fum... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 Cum poți schimba simeringurile supapelor fără să demontezi chiulasa? Cum ții de supape ca să le scoți siguranțele conice pentru a scoate simeringurile? Să zicem că dacă ai suficientă dexteritate Âşi le pocneÂşti cu un ciocan, poate zboară semiconurile, dar, cum le montezi la loc? Eu spun că este imposibil să schimbi simeringurile supapelor fără a da jos chiulasa. Mai există o altă cauză mult mai mult probabilă decât uzura segmenților: canalele acestora in pistoane lărgite, cu lipsă de paralelism între cele două muchii de etanÂşare. Există cazuri în care te trezeÂşti ca ai schimbat degeaba segmenții, caci e posibil să-ti consume mai mult ulei decât înainte. GandeÂşte-te la faptul că segmenții vechi au ovalizat cilindrul. Dacă pui segmenți noi, aceÂştia au forma circulară si e posibil sa nu etanÂşeze bine in zonele ovalizate. În cazul unui consum exagerat de ulei, eu recomand cu tărie schimbarea intregului set motor, piston, segmenți, cilindru. AÂşa poți fi sigur că ai facut o treabă bună, nu un lucru de cârpeală. Nu e nimic imposibil mai ales in doi, daca unul preseaza pe taler si celalalt manevreaza tija si plaseaza sigurantele. Recunosc totusi ca nu am desfacut niciodata supapele cu chiulasa montata. Cat despre partea cu setul motor, vere trebuie sa recunosc ca esti mana larga daca la consum de ulei schimbi imediat tot setul. Pai segmentii sunt special conceputi sa preia uzura ca sa nu schimbi cilindrii si pistoane in nestire. In mod normal schimbi cilindru la 2-3 randuri de segmenti. Pot fi de acord ca daca schimbi cilindru mai bine schimbi tot setul, dar nu sa iei cilindru si piston la fiecare schimb de segmenti. Daca motorul nu a mai fost desfacut nu are nici un motiv sa schimbe mai mult decat segmentii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiy32 Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 (editat) are ulei 20w50 castrol dar in manual scrie 15w40...ramane sa-l schimb si mai vedem...oricum,scuterul porneste,trage,e aiurea sa schimbi motorul doar pt ca scoate putintel fum... Faptul ca trage inseamna ca inca nu este dus de tot dar verifica la ce consum ai si daca este mic o sa o mai duci o perioada dar uzura este ireversibila se va accentua si o sa-ti consume din ce in ce mai mult pana cand intr-o zi vei descoperi ori ca papa prea mult ulei ori ca nu mai trage!Si nu se schimba motorul ci doar setul (piston,segmenti,cilindru,bolt,sigurante si garnituri) Cat despre partea cu setul motor, vere trebuie sa recunosc ca esti mana larga daca la consum de ulei schimbi imediat tot setul.Pai segmentii sunt special conceputi sa preia uzura ca sa nu schimbi cilindrii si pistoane in nestire. In mod normal schimbi cilindru la 2-3 randuri de segmenti. Pot fi de acord ca daca schimbi cilindru mai bine schimbi tot setul, dar nu sa iei cilindru si piston la fiecare schimb de segmenti. Daca motorul nu a mai fost desfacut nu are nici un motiv sa schimbe mai mult decat segmentii. Poti sa schimbi doar segmentii dar atunci trebuie sa o faci la un numar de sa zicem 20 000 km(este doar un exemplu) inainte de a aparea uzura de consum ulei care se va rasfrange si asupra cilindrului! Daca ai uzura pe cilindru trebuie alezat(asta inseamna automat ca trebuie piston mai mare cu segmentii aferenti si cu efecte posibil negative asupra ambielajului) sau camasuit (pentru a putea folosi acelasi piston)!Aceste operatiuni inseamna bani,basca mecanicul care te va taxa suplimentar pentru ca motorul tau a stat mai mult timp la el si asta-i da senzatia ca a muncit mai mult! Poti sa schimbi doar segmentii dar viata lor va fi mult mai scurta decat la schimbarea de set! Tot ce am scris este o parere personala bazata pe experiente anterioare si proprii! Totul pana la urma se rezuma la bani (cand nu am avut am pus doar segmenti) dar daca vrei sa te bucuri de motor cat mai mult este bine (in opinia mea) ca atunci cand il repari sa o faci nu pentru 5-10 000 km ci pentru mult mai mult! Pentru a nu se face confuzii m-am referit strict la monocilindru! Editat Mai 26, 2009 de adiy32 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat Mai 27, 2009 Share Postat Mai 27, 2009 Poti sa schimbi doar segmentii dar atunci trebuie sa o faci la un numar de sa zicem 20 000 km(este doar un exemplu) inainte de a aparea uzura de consum ulei care se va rasfrange si asupra cilindrului... Daca ai uzura pe cilindru trebuie alezat sau camasuit ... Tot ce am scris este o parere personala bazata pe experiente anterioare si proprii! In experienta ta, ai schimbat sau ai vazut pe cineva sa schimbe segmenti la numar de km, chiar daca motorul merge bine, nu consuma ulei, are compresie etc??? Ce uzura sa se rasfranga??? Segmentii sunt mai moi decat cilindrul si conceputi ca si consumabile. Se schimba cateva randuri inainte sa umbli la cilindru si piston. Si tot in experienta ta, ai alezat si ai camasuit monocilindru??? Poate la 4 in linie unde trebuie sa schimbi tot blocul motor, da la monocilindru cumperi cilindru nou si gata. Oricum motoarele noi au cilindrii tratati chimic / nicasil, nu isi baga nasul oricine sa ii alezeze si sa-i camasuiasca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kui robert Postat Mai 31, 2020 Share Postat Mai 31, 2020 Buna am un scuter baotian in 4 timpi si scoate fum alb si cu un miros foarte urat de cateva zile i-am schimbat garnitura de chiuloasa si doar de atunci fumega. Din ce cauza? Ma puteti ajuta varog Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nemethi atilla Postat Septembrie 9, 2021 Share Postat Septembrie 9, 2021 Bună! As avea și eu o întrebare dacă poate ajuta cineva, Am un scuter 2t și lam segmentat cu un chit de segmenți, cămașă și piston dar din păcate nu trage și scoate un nor de fum albastrul.Oare care ar fi problema?Mulțumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Septembrie 9, 2021 Share Postat Septembrie 9, 2021 La 31.05.2020 la 12:03, Kui robert a spus: Buna am un scuter baotian in 4 timpi si scoate fum alb si cu un miros foarte urat de cateva zile i-am schimbat garnitura de chiuloasa si doar de atunci fumega. Din ce cauza? Ma puteti ajuta varog Acum 2 ore, Nemethi atilla a spus: Bună! As avea și eu o întrebare dacă poate ajuta cineva, Am un scuter 2t și lam segmentat cu un chit de segmenți, cămașă și piston dar din păcate nu trage și scoate un nor de fum albastrul.Oare care ar fi problema?Mulțumesc! Problema e că ați făcut niște intervenții fără să aveți cunoștințele și priceperea necesară! Din păcate nu cred că pe firum rezolvați ce ați stricat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nemethi atilla Postat Septembrie 9, 2021 Share Postat Septembrie 9, 2021 Am scutar de 7 ani și de fiecare data când a fost nevoie de set motor am rezolvat și nu am avut probleme , dar acum chiar nu-mi dau seama ce sa putut întâmpla. Oare ce sa stricat ? Acum 21 minute, ENEOS a spus: Problema e că ați făcut niște intervenții fără să aveți cunoștințele și priceperea necesară! Din păcate nu cred că pe firum rezolvați ce ați stricat. Am scutar de 7 ani și de fiecare data când a fost nevoie de set motor am rezolvat, dar acum chiar nu-mi dau seama ce sa întâmplat. Oare ce sa stricat sau care e problema? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nemethi atilla Postat Septembrie 9, 2021 Share Postat Septembrie 9, 2021 Acum 35 minute, patrick1 a spus: Problema este că ecuaţia produsă de tine are simultan 5 (cinci) variabile necunoscute: 1.segmenţi, 2.cămaşă, 3.piston, 4.cunoştinţele, priceperea şi percepţia ta. 5.limba şi traducerea Ai înlocuit cilindrul uzat cu totul sau doar "cămaşa" presată în el (cum zici), cu schimbare de grade de admisie, transfer, evacuare la 2T? Pentru că dacă ai umblat la cămaşă (grade) ... ai schimbat totul. Dacă totuşi nu ai "smintit" nimic grav mecanic, o eroare la montaj (cum ar fi un simering montat strâmb şi neetanş la ambielaj) poate duce la pierderi de gaze de transfer şi aspiraţie de ulei în carter, adică şi nu trage şi scoate fum albastru. Îmi cer scuze dacă nu ma pot exprima în termenenii dumneavoastră sau pt pt greșelile în limba română Repet am schimbat tot kitul, deci piston ,segmenți și cilindrul inpreuna cu camasa . Ori cum va mulțumesc pt sfat o sa mai verific dacă nu o sa-o duc la un specialist. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.