hardKnot Postat Mai 25, 2009 Share Postat Mai 25, 2009 (editat) *am mai facut un topic la "motocicleta mea", scuze dar am mai multe sanse sa obtin un sfat daca postez si aici Motorul ridica semne de intrebare..si cele mai importante sunt ZGARIETURILE PE CADRU si cele de pe BLOCUL MOTOR. sa incepem cu inceputul> 1. Cadru zgariat. Zgarietura are cam 1mm adancime, daca ma hazardez pot sa zic chiar mai adanc. Lungime vreo 5 cm Intrebarea mea e daca asta inseamna dauna totala?? (ceea ce nu-mi convine prea tare chiar daca mi-as lua mai multi bani decat ar face motorul). 2. Bloc motor ciupit. Ca si cum ar fi din plastilina, si ai lua o bucata cu unghia.. sau 2 bucati In cazul asta merge asa, sau trebuie schimbat??(asta insemnand interventie majora in motor, desfacut profund, etc etc). Ce-or sa-mi zica baietii la service cand voi merge cu asigurarea celelaltei parti la ei? Cum sa fac si ce sa le zic? Ce sa le cer, si la ce pot sa ma astept? Ideea e ca am carte verde de la ala, si eu am motorul in Valcea acum. Stiti cumva ce societati de asigurare lucreaza cu asa ceva? Politistul cu accidentul nu mi-a zis mare lucru ca nu stia nici el, a facut o constatare a pagubelor cat de cat si mi-a dat foaie. Apoi, motorul porneste, dar in momentul in care il bag in viteza moare. Mi-a scuipat si o farama de antigel ramas pe-acolo, pompa de apa fiind sparta. E posibil sa fie ceva gripat pe acolo, sau e de la pompa si daca o schimb e totul ok? Initial credeam ca nu mai porneste, dar bagat pe liber porneste injectia sau ce face el acolo inainte sa apesi pe buton(presupun ca porneste doar pe liber?). Orice sfat sau indicatie mi-ar fi de folos. Pls Editat Mai 25, 2009 de hardKnot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabriel03 Postat Mai 25, 2009 Share Postat Mai 25, 2009 nu te inteleg.daca stii ca ai pompa de apa crapata sau rupta cum poti porni motorul?il poti cala f usor fara racire Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 Dauna totala. Un cadru si blocul motor or sa depaseasca cu siguranta 3.300 E la cat e valoarea motocicletei la asigurari (presupun ca-i din 2003, daca-i mai noua, valoarea ei creste). Ia legatura cu Dihania de pe forum, si ea si-a luat dauna toatala la un SV650 din 2003. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clasic Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 Dauna totala. Un cadru si blocul motor or sa depaseasca cu siguranta 3.300 E la cat e valoarea motocicletei la asigurari (presupun ca-i din 2003, daca-i mai noua, valoarea ei creste). Ia legatura cu Dihania de pe forum, si ea si-a luat dauna toatala la un SV650 din 2003. man, vorbesti prostii...nu are cum sa-i dea dauna totala pt niste zgarieturi, hai sa fim seriosi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
@jinx Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 man, vorbesti prostii...nu are cum sa-i dea dauna totala pt niste zgarieturi, hai sa fim seriosi gresesti!!! nu conteaza "zgarieturile" ci valoarea totala a reapratiei.daca suma depaseste valoarea motorului atunci e dauna totala!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 man, vorbesti prostii...nu are cum sa-i dea dauna totala pt niste zgarieturi, hai sa fim seriosi Crezi tu? Atunci explica-i omului cum o sa se repare la un service autorizat moto zgarietura aia de pe cadru!!! Sau ce or sa-i scrie baietii de la serice pe proforma cand va trebui sa se duca cu ea la asigurari: Cadru moto zgariat - punem un pic de smacolina, smirgheluim si e ca nou. Se da dauna totala la moto si pentru mai putin. Si ai sa vezi, ca un cadru moto nu-i deloc ieftin. Sfatul meu: da-l dauna totala, ia-ti banii, vinde-l la 1000-1500 E si cu banii astia si cu cei de la asigurari iti iei ceva mai nou. Daca ai rabdare sa-l dai pe bucati, o sa-ti scoti si mai multi bani.. de ex. pe discuri ai lua cam 200 E, pe furca cam 250-300 E, farul 100 E, rezervorul 150 E, carena daca nu-i sparta ai putea lua pe ea cam 100-150 E (cu tot cu carenele mici de pe interior), mai sunt scarite, manete pe care le poti da cu vreo 200 RON, stop spate, semnale, toba, plus ca pe tot sistemul de franare ti-ai lua bani frumusei (etrieri, pompa de frana, furtunase fata + spate). Spun asta pentru ca am tot sapat pe e-bay dupa piese de SV650. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clasic Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 gresesti!!! nu conteaza "zgarieturile" ci valoarea totala a reapratiei.daca suma depaseste valoarea motorului atunci e dauna totala!!! man, am fost in situatia in care am avut o parte ca cadrului rupta, + cadrul usor deformat, valoarea in service era f mare (cam 180 milioane vechi), cei de la asigurari nu vreau sa zic ce societate si ce individ - ca i-am pus acatiste la biserica au considerat ca respectivul reper se coate confectiona artizanal, nu au fost de acord cu suma si au bagat-o la reparatie- 20 mil vechi si atat mi-au dat. Crede-ma ca nu ii poti da in judecata, cel putin in Severin nu am putut sa dau in judecata o firma de asigurari, nimeni n se pune cu ei, iar procesul este de lunga durata si costisitor, si ca fapt divers am asteptat 5 luni pt aia 20 mil.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
@jinx Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 man, am fost in situatia in care am avut o parte ca cadrului rupta, + cadrul usor deformat, valoarea in service era f mare (cam 180 milioane vechi), cei de la asigurari nu vreau sa zic ce societate si ce individ - ca i-am pus acatiste la biserica au considerat ca respectivul reper se coate confectiona artizanal, nu au fost de acord cu suma si au bagat-o la reparatie- 20 mil vechi si atat mi-au dat. Crede-ma ca nu ii poti da in judecata, cel putin in Severin nu am putut sa dau in judecata o firma de asigurari, nimeni n se pune cu ei, iar procesul este de lunga durata si costisitor, si ca fapt divers am asteptat 5 luni pt aia 20 mil.... nu exista asa ceva!!! ii dai in judecata si iti recuperezi toata suma.primul lucru care il faci intrun caz d'asta e sa te pui la punct cu legile si pe urma nimeni nu poate sa iti zica nimic!aluia care o sa imi zica mie sa merg pe moto cu cadru sudat o sa il urc pe el si o sa ii dau drumu la vale.nu mai acceptati toate prostiile de la toti!da-i frate in judecata si iti garantez ca o sa iti scoti si banii...si plus poti sa mai faci si o plangere sa isi mai ia si o amenda!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drc Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 http://www.csa-isc.ro/ ia spunele si lor ce sa intamplat si sa vezi cum se schimbat tot .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clasic Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 nu exista asa ceva!!! ii dai in judecata si iti recuperezi toata suma.primul lucru care il faci intrun caz d'asta e sa te pui la punct cu legile si pe urma nimeni nu poate sa iti zica nimic!aluia care o sa imi zica mie sa merg pe moto cu cadru sudat o sa il urc pe el si o sa ii dau drumu la vale.nu mai acceptati toate prostiile de la toti!da-i frate in judecata si iti garantez ca o sa iti scoti si banii...si plus poti sa mai faci si o plangere sa isi mai ia si o amenda!!! man, acum nu mai am ce face....dar crede-ma ca am facut tot ce se putea face.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hardKnot Postat Mai 26, 2009 Autor Share Postat Mai 26, 2009 merci de informatii.. acuma se pare ca oi vedea la service pana la urma care e treaba.. ideea e ca nu stiu exact cum se procedeaza. Am copie dupa cartea verde a tirului, si procesul verbal de la politist. Unde merg prima data? la asigurari sa imi faca ei constatarea, sau la service? Agentul de asigurari nu ar trebui sa vina la service unde e moto? merci frumos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drc Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 deci la service iti face o reconstatare si daca ala zice BA asta nu se repara se SCHIMBA ca producatoru asa specifica PAI SE SCHIMBA nu iti ofera ei 20mil pt reparatie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 (editat) merci de informatii.. acuma se pare ca oi vedea la service pana la urma care e treaba.. ideea e ca nu stiu exact cum se procedeaza. Am copie dupa cartea verde a tirului, si procesul verbal de la politist. Unde merg prima data? la asigurari sa imi faca ei constatarea, sau la service? Agentul de asigurari nu ar trebui sa vina la service unde e moto? merci frumos Te duci frumusel la service cu motoreta pe platforma, iar baietii iti fac o constatare si-ti dau o factura proforma. Apoi, cu factura proforma si cu motoreta pe platforma te duci frumusel la Asigurari si-ti deschizi dosarul de dauna, astfel impusti doi iepuri dintr-odata. LA asigurari ti se deschide dosarul de dauna si in maximum doua zile lucratoare ar trebui sa-ti spuna valoarea despagubirii. Aici ai grija, te pot pacali, pot trage de tim, iti pot spune ca zgarietura de pe cadru se poate repara, desi serviceul ti-a spus ca nu se repara, ci doar se inlocuieste samd. O sa inceapa razboiul nervilor, tu te contrazici cu ei, ei te tot amana. Daca se impute treaba, vezi ca ai un link la CSA, motocicleta ta ca dauna totala ar trebui sa fie evaluata la peste 3.300 E in functie de anul de fabricatie si de numarul de kilometri. Orice ban in minus considera-l ca pe o jecmanire, deci ii poti ameninta cu succes cu judecata sau cu CSA. Chiar daca-i dai in judecata, vor pierde, si vor avea mai mult de platit, deci nu-i nici un avantaj pentru ei daca le vei intenta proces. man, am fost in situatia in care am avut o parte ca cadrului rupta, + cadrul usor deformat, valoarea in service era f mare (cam 180 milioane vechi), cei de la asigurari nu vreau sa zic ce societate si ce individ - ca i-am pus acatiste la biserica au considerat ca respectivul reper se coate confectiona artizanal, nu au fost de acord cu suma si au bagat-o la reparatie- 20 mil vechi si atat mi-au dat. Crede-ma ca nu ii poti da in judecata, cel putin in Severin nu am putut sa dau in judecata o firma de asigurari, nimeni n se pune cu ei, iar procesul este de lunga durata si costisitor, si ca fapt divers am asteptat 5 luni pt aia 20 mil.... Man, te-au tzepuit. Si eu cand am avut beleaua cu accidetul au vrut sa ma arda (m-au ars pana la urma ca nu mi-au dat toata suma, dat tot am reusit sa scot de la ei cat sa-mi repar motorul) dar am stat si am citit legea, am citit cam tot se ce putea citi despre asigurari aici pe forum si cand deja te prezinti in fata asiguratorului informat, si-i faci o adresa care incepe cu formularea "conform legi xx/xxxx va rog a-mi aproba...." deja se schimba un pic situatia si se uita altfel la tine. Asiguratorii profita de naivitatea multora. Uite, aici gasesti exact cum se calculaza valoarea unei motociclete. Editat Mai 26, 2009 de Metal Heart Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hardKnot Postat Mai 26, 2009 Autor Share Postat Mai 26, 2009 oho buuun, deci am inceput sa prind umpic din schema. Deci situatia e urmatoarea. Eu lucrez in Buc, deci n-am fost acolo sa vad care e smecheria. Ideea e ca tata a luat actele si a fost la Generali, cei care aparent lucreaza cu Cartea Verde. Mi'a dat nr unei tanti de acolo, pe care am sunat-o si a zis ca ii trebuie de la Politie datele accidentului(care trebuiesc completate de ei pe o anexa in lipsa procesului verbal, intrucat a fost accident cu vatamare corporala). Am vorbit cu agentul care a constatat accidentul, si mi'a zis ca trebuie sa sun la SPR Arad sa cer un nr de fax la care sa fie trimisa factura respectiva, plus mi'a dat o persoana de contact de acolo(ar dura vreo 3 zile). Dupa ce dosarul va fi complet(anexa+copiile noastre de buletin+permis sofer care mai trebuiesc), vor trimite in Polonia datele sa vada daca e ok asigurarea aluia cu tirul. Mi'a zis ca raspunsul ar trebui sa dureze vreo 3 saptamani pana vine. Dupa aceea incepe constatarea daunelor din prisma astora de la asigurari. Pe de alta parte, @MetalHeart, zici ca pot sa merg si la service sa-mi constate daunele si sa imi dea proforma in timpul asta. Daca e asa, cu adevarat impusc 2 iepuri dintr-una, numai sa fie si posibil.. Ramane sa fac si chestiile astea, si sa ma mai informez despre asigurarile astea, sa vad cum sta treaba. Merci mult pt ajutor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 hardKnot, da, intre timp poti duce motorul la service ca sa-ti faci proforma. Ideea e ca in momentul in care te duci la asigurare sa-ti deschida dosar de daune, trebuie sa te duci si cu motorul, pentru nca o constatare si sa-i faca si poze pentru dosar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hardKnot Postat Mai 28, 2009 Autor Share Postat Mai 28, 2009 hardKnot, da, intre timp poti duce motorul la service ca sa-ti faci proforma. Ideea e ca in momentul in care te duci la asigurare sa-ti deschida dosar de daune, trebuie sa te duci si cu motorul, pentru nca o constatare si sa-i faca si poze pentru dosar. Astazi am vorbit la tel cu cei de la reprezentanta Suzuki din Valcea, si mi-au spus ca ei se iau dupa ce le zice compania de asigurari. Daca astia le spun sa repare cadrul ei or sa incerce sa il repare. Cica doar in cazul in care nu poate fi reparat in nici un chip vor face inca o foaie prin care spun ca nu pot face reparatia respectiva si trebuie schimbat. Deci ei pana la urma nu se iau dupa specificatii de la producator sau alte chestii. Si pe langa asta am aflat ca e posibil sa ma rupa de bani proforma respectiva, pt ca asta o sa coste 3% din valoarea constatata. Deci la un 200 de mil. o sa scot din buzuner vreo 6 mil. Acum DIN NOU n-am habar ce sa fac, pt ca tanti de la asigurari mi-a zis ca nu e nevoie, sa nu scot, iar pe de alta parte e posibil sa scot si sa scot degeaba.. HELP Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Mai 28, 2009 Share Postat Mai 28, 2009 am avut si eu un accident destul de usor acum vreo doua zile din care a rezultat o scarita+suport rupte carena zgariata+crapata si inca vreo cateva chestii. cei de la honda mi-au facut un deviz si dauna e de aproape 23000lei. stie cineva daca o sa imi i-au banii astia de la Asirom tinand cont ca motorul e o honda nsr 125 din '98 cu 40.000km care nu se mai fabrica? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hardKnot Postat Iulie 23, 2009 Autor Share Postat Iulie 23, 2009 Ce am calculat eu nu prea coincide cu ce mi-a calculat tanti de la asigurari. Va dau datele din foaia ce mi-a facut-o la Generali, poate ma ajuta cineva cu vreun sfat: Valoare nou: 6207 EUR Prima inmatriculare: 23/09/2003 Data eveniment: 22/05/2009 Vechime ani: 6 Ani calcul KM: 6 Nr. KM: 40683 Stare intretinere: Buna Uzura conform vechimii: 65% Diferenta nr. KM: 1 Uzura corectata cu nr. KM: 66% Uzura max. conform tabel: 65% Cota uzura aplicata: 65% Valoare auto la data eveniment: 2172 EUR (= 6207 x 35%) Valoare epava: 543 EUR Total maxim despagubire: 1629 EUR Data efectuare calcul: 25/05/2009 (care era de fapt azi, 23/07/2009) Curs BNR: 4,1724 TOTAL MAXIM DESPAGUBIRE: 6.798 RON (1629 EUR) DAR ce cred eu ca e gresit, daca stie cineva si am dreptate ROG PM: Eu stiu din ce-am citit pe-aici ca se calculeaza 12000 de km pe an la uzura normala, iar diferenta se scade sau se adauga la procentul de uzura in functie de caz(cu cate 0.5% pe o mie de km). NU stiu exact daca datele astea sunt corecte. Deci, asta ar insemna asa: 6 ani x 12000 km = 72000 km - in cazul asta se aplica uzura normala, de 65% orice mie de km sub/peste acest numar atrage scaderea/cresterea cu 0.5%. Cum nr. de km la mine e 40.683 km => o diferenta de 31.317 km. In cazul asta, transformat in procente => 31 mii x 0.5% = 15,5%, care se corecteaza la uzura initiala: 65% - 15,5% = 49,5% => Valoare moto la data eveniment: 50,5% x 6207 = 3134 EUR, spre deosebire de 2172 EUR cat mi-a facut ea calculul. Ceea ce imi intareste increderea e faptul ca la calculul ei nu e trecuta o diferenta palpabila intre uzuri. Practic ea mi-a calculat valoarea la starea bruta de intretinere: Buna - 65%, PAC! Ca si cum as fi avut exact km aia facuti cu motorul(eu am trecuti 66% deci am facut mai multi). nu stiu.......cred ca sper sa fie adevarata faza cu aia 12000 km pe an care se iau in calcul, pt ca ies mai bine. Ma gandeam sa sun la Generali in Bucuresti sa intreb cum se calculeaza, dar am mai cerut sfaturi odata si am fost repezit la fel ca aici...deci nu prea am sperante de la ei. Daca are cineva acel tabel dupa care se fac calculele sau ceva mai multe cunostinte in cauza...va astept cu un sfat. Merci si numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Iulie 23, 2009 Share Postat Iulie 23, 2009 1.trebuie sa gasesti un agent de asigurari care sa fie motociclist.e o chestie de simpatie-empatie 2. vezi daca poti scoate dauna totala,avand cadrul fisurat. 3. cauta alti motociclisti care au trecut prin asa ceva,sunt multi chichite pe care nu le cunoastem...unul imi spunea ca a fost usor tamponat si a scos dauna totala.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.