_Dexter Postat Mai 25, 2009 Share Postat Mai 25, 2009 Pe asfalt m-am lamurit cum se ia o curba: apleci motorul sau derapaj controlat. La viteza mica - indrepti roata fata in directia dorita Ce faceti pe macadam, pietris, praf, drum de pamant, iarba etc. ? Ca aderenta nu prea este sa inclini motorul! Derapaju' controlat ... nu prea e controlat ( la mine cel putin ) Un coleg de la enduro zice ca ei fac asa: strange putin ambreiaju si franeaza/accelereaza cu spatele - fara retrogradare 2 trepte de viteza.. voi cum faceti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Mai 27, 2009 Share Postat Mai 27, 2009 Cu gume cu valeitati catre teren accidentat, nu-i mare scofala. Pe macadam, praf, pamant, la 70 la ora merge sa te apleci. Pe iarba merge sa te apleci la 40. Pe pietris mergi mai incet Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smile Postat Mai 27, 2009 Share Postat Mai 27, 2009 pe macadam intra f misto derapajul controlat!iarba o detest ) te fura tare....cel mai bn mergi incet iar pe pamant daca ai crossuri stai mai bine decat pe asfalt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MensSana Postat Iunie 4, 2009 Share Postat Iunie 4, 2009 ...derapajul controlat... La ce se refera acest derapaj, care este tehnica.. din frana sau din acceleratie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sil3nt_control Postat Iunie 4, 2009 Share Postat Iunie 4, 2009 (editat) ... ceva de genul , vrei sa o iei dreapta ... virezi putin stanga sa apleci motoru apoi corectezi virajul si dai spre dreapta ... accelerezi, spatele pierde aderenta ... si intrii intrun derapaj controlat! daca gresesc sa m-a corecteze colegii Editat Iunie 4, 2009 de sil3nt_control Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorel Postat Iunie 4, 2009 Share Postat Iunie 4, 2009 nu t supara p mn ,dar eu unu zau ca m-am chinuit sa formulez un raspuns insa nu prea reusesc...te apleci pana cand simti si tu ca se duce-n porumbi..; chiar crezi ca o sa inveti p net cum sa iei o curba? ps:imi place motoru tau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sil3nt_control Postat Iunie 4, 2009 Share Postat Iunie 4, 2009 eu personal ... am supermoto, cu asta ma dau mai des , insa un coleg de breasla are pe langa motorul stradal inca 2 crosuri un cr si un xr.... cu xr am mers pe macadam foarte lejer curba aplecat putzin, piciorul jos pe partea unde mam aplecat... si mergi destul de usurel in derapaj .... cat de controlat, acuma tzine de cata experientza aduni cu ea... eu personal miam oferit parerea personala... daca am gresit scuze... esti zeu si imi pare rau ca te-am ofensat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MensSana Postat Iunie 5, 2009 Share Postat Iunie 5, 2009 hei, lasati intepaturile! va intrebam daca exista o tehnica specifica SM fiindca la enduro cel mai simplu e powerslide-ul si se pare ca da, este ceva oarecum specific, anume derapajul pe intrare in curba DIN AMBREIAJ: tragi ambreiajul,retrogradezi 1-2 trepte, adaptezi din frana viteza si dai drumul la ambreiaj mai barbateste. rezultatul este un derapaj cu roata spate care nu se blocheaza dar se invarte mai incet. Pe iesire din curba, dupa ce ai aliniat fata cu spatele pe tangenta la curba, tragi de gaz si intri in powerslide. asta e teoria... ar mai fi ceva de spus, anume ca tehnica respectiva nu e pentru fite ci pentru castigarea unor fractiuni de secunda importante intr-o cursa. pe strada mergem cuminti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_Dexter Postat Iunie 5, 2009 Autor Share Postat Iunie 5, 2009 hei, lasati intepaturile!va intrebam daca exista o tehnica specifica SM fiindca la enduro cel mai simplu e powerslide-ul si se pare ca da, este ceva oarecum specific, anume derapajul pe intrare in curba DIN AMBREIAJ: tragi ambreiajul,retrogradezi 1-2 trepte, adaptezi din frana viteza si dai drumul la ambreiaj mai barbateste. rezultatul este un derapaj cu roata spate care nu se blocheaza dar se invarte mai incet. Pe iesire din curba, dupa ce ai aliniat fata cu spatele pe tangenta la curba, tragi de gaz si intri in powerslide. asta e teoria... ar mai fi ceva de spus, anume ca tehnica respectiva nu e pentru fite ci pentru castigarea unor fractiuni de secunda importante intr-o cursa. pe strada mergem cuminti am mai discutat problema aici la viraje pe iarba/macadam ma refeream la viteze mari, nu plimbare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Iunie 5, 2009 Share Postat Iunie 5, 2009 am mai discutat problema aici la viraje pe iarba/macadam ma refeream la viteze mari, nu plimbare... Daca ai cauciucuri de enduro serioase, vei fi surprins cat poti sa te inclini. Daca ai cauciucuri de supermoto, nu ai ce sa cauti cu viteze mari in curbe pe macadam si iarba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_Dexter Postat Iunie 6, 2009 Autor Share Postat Iunie 6, 2009 Daca ai cauciucuri de enduro serioase, vei fi surprins cat poti sa te inclini.Daca ai cauciucuri de supermoto, nu ai ce sa cauti cu viteze mari in curbe pe macadam si iarba. am roti de supermoto problema e din cauza suspensiilor! daca merg incet, ma plictisesc. daca merg "putin tare" scutura de-i sar capacele! daca merg "tare" zbor peste gropi/denivelari dar devine interesant la viraje/franari/schimbari de viteza/debraieri bruste/accelerari. ( suspensii tari - roata nu copiaza terenul de rulare ). mersi de explicatii. ma speriasem degeaba. credeam ca numai eu nu pot. ps. ati remarcat cat de bine simti motorul dupa o zi petrecuta pe macadam?! cred ca inveti sa controlezi motorul mergand o ora pe macadam/iarba cat intr-o luna de mers pe asfalt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorel Postat Iunie 7, 2009 Share Postat Iunie 7, 2009 am roti de supermoto problema e din cauza suspensiilor! daca merg incet, ma plictisesc. daca merg "putin tare" scutura de-i sar capacele! daca merg "tare" zbor peste gropi/denivelari dar devine interesant la viraje/franari/schimbari de viteza/debraieri bruste/accelerari. ( suspensii tari - roata nu copiaza terenul de rulare ). mersi de explicatii. ma speriasem degeaba. credeam ca numai eu nu pot. ps. ati remarcat cat de bine simti motorul dupa o zi petrecuta pe macadam?! cred ca inveti sa controlezi motorul mergand o ora pe macadam/iarba cat intr-o luna de mers pe asfalt. de ce nu le dai la max de moi? eu asa imi tin fata, cel putin..n-ai aceeasi frana, da macar nu fac atata vibromasaj si aia cu frana...tragi ambr si pui frana?..sper k nu t refereai in curba..mai bn o lasi in viteza si pui putin frana in acelasi timp .. ps: voi folositi frana spate? k la mn e noua d 2 ani.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Iunie 7, 2009 Share Postat Iunie 7, 2009 Depinde ce inseamna moi la fiecare. Daca le lasi prea moi, faci praj jantele. Care oricum se fac praf la gropi si denivelari luate in viteza. Eu le tin 1.8 1.9, daca sunt mai tari de atat, nu ma simt eu bine. Dar nici mai moi de atat nu prea merge. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorel Postat Iunie 8, 2009 Share Postat Iunie 8, 2009 ...dak zici tu...eu unu nu prea vad cum sa se strice o janta avand furca f moale si ruland pe macadam...iar daca si noi ne vaitam de jante aia cu ele (j) turnate c sa mai zica.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_Dexter Postat Iunie 8, 2009 Autor Share Postat Iunie 8, 2009 de ce nu le dai la max de moi? eu asa imi tin fata, cel putin..n-ai aceeasi frana, da macar nu fac atata vibromasaj si aia cu frana...tragi ambr si pui frana?..sper k nu t refereai in curba..mai bn o lasi in viteza si pui putin frana in acelasi timp .. ps: voi folositi frana spate? k la mn e noua d 2 ani.. frana spate folosesc la greu. 1. frana de urgenta: ciupesc spatele ca sa incarc fata apoi storc fata de nu mai pot. 2. pe curbe daca nu am chef sa las din acceleratie calc usor spatele. tot ca sa incarc fata si sa am aderenta acolo. 3. derapaj controlat: tragi usor ambreiaju si controlezi (modulezi ! ) usor frana spate. daca fata e prea moale nu simt de loc motoru' pe curbe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
seby_mf Postat Iulie 31, 2009 Share Postat Iulie 31, 2009 Pe iarba eu nu am reusit decat sa finalizez derapajul cu o cazatura,pe nisip imi merge cel mai bine iar apoi pamantul,mai ales daca e putin afanat. Oricum eu derapajele le fac accelerand pana incepe roata sa se invarta in gol,si o controlez din gaz..Asta cu gume de enduro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
remus_92 Postat Octombrie 28, 2009 Share Postat Octombrie 28, 2009 Sal, Scuze ca ma bag si eu asa tarziu dar, nu am putut sa ma abtin ))) Sunt 2 metode de a lua un vuraj pe macadam (cu roti de sueprmoto sau gume neadecvate off-roadrului): 1.Lasi motoru sa curga in viraj,nu bruschezi motoru si urci constant turatia motorului spre iesirea din viraj(clasic) SAU 2.Poti sa te distrezi putin (dar se poate sa si cazi putin mai mult)... La intrarea in viraj e important sa fii cat mai in fata pe motor(daca se poate fara sa te ranesti de buson ) ), iar picioarele sa fie in scarite ca sa poti sa controlezi din picioare virajul. Important este sa abordezi virajul pe gaz la turatie medie, urmand accelerezi rapid (dar nu agresiv). Conteaza foarte mult cum controlegi gazul..cu cat esti mai fin cu el , cu atat o sa iti fie mai usor. Incearca sa controlezi foarte mult din picioare virajul. Ca sa iti iasa bine trebuie sa ai ceva viteza ca sa poti derapa controlat. Aceasta metoda este folosita de ce care participa la rally-raid in virajele rapide.... Sper sa va ajute cu ceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.