moshulik Postat Aprilie 21, 2005 Share Postat Aprilie 21, 2005 In general ambielajul nu prea are nevoie de rodaj, suprafetele de lucru sunt deja din fabrica aduse la un grad de finisare suficient. Pentru rodajul piston/cilindru/segmentzi nu se recomanda mersul constant al motorului, mai ales la un motor in 2 timpi (la 2 timpi se creeaza din cauza regimului termic stationar - turatie constanta - zone fierbintzi si zone reci). La orice motor se recomanda in rodaj mici oscilatzii ale turatziei, pentru ca rodajul sa fie uniform - la fiecare turatzie exista o plaja specifica de vibratzii/tensiuni rezonante care duc la un rodaj-uzura neuniforma. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Requiem Postat Aprilie 21, 2005 Share Postat Aprilie 21, 2005 Eu am inteles ca si ambielajul are nevoie de rodaj! Mi s-a recomandat rodaj numai in oras( ) sau numi in afara, desigur cu opriri dese! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crz-one Postat Octombrie 6, 2005 Share Postat Octombrie 6, 2005 Am zis ca e timpul sa fac schimbul la uleiul din cutie (desi am facut cu el doar 2000-2500km), si m-am apucat de treaba! Totul a fost bine doar ca imediat ce am inceput sa mesteresc mi-am dat seama ca nu desfacusem surbul care trebuie si adica, in loc sa desfac surubul din partea dreapta l-am desfacut pe cel din stanga care are un arc si o bila pe el! ...intrebarea este daca il pot pune inapoi fara nici un fel de problema! Eu l-am infiletat la loc dar nu prea am certidudinea ca a ramas bila la locul ei pe arc! M-am gandit ca ar merge sa pun putin silicon intre bila si arc ca sa o tina acolo dar am zis ca ar fi bine sa va intreb pe voi mai intai! Referitor la problema precedenta cu plafonarea la 5300 rpm .. cred ca este de la un condensator! Un prieten a patit exact la fel doar ca la o turatie de 4500, problema care s-a rezolvat odata cu schimbarea unui condensator! Eu inca nu l-am schimbat .. i-mi place 'limitarea electronica' Motorul e ok, nu are uzura (de cand l-am refacut are doar 2000-2500km) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Octombrie 6, 2005 Share Postat Octombrie 6, 2005 in loc de silicon poti sa "lipesti" bila cu vaselina. e mult mai safe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crz-one Postat Octombrie 6, 2005 Share Postat Octombrie 6, 2005 in loc de silicon poti sa "lipesti" bila cu vaselina. e mult mai safe. buna idee!!! cred ca asa voi si face Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Octombrie 7, 2005 Share Postat Octombrie 7, 2005 mai mai u ai desfacut surubul corect, cel din partea de stanga tre desfacut ca sa dai jos ulei (o parte din ea) acea bila si arc are rolul ca sa nu sara afar din viteza, cand meri mai turat, dak mergi lejeri nu e necesar... si o poti pune la loc lejer, fara nici o problema, trust me, io am dessfacut-o de zeci de ori asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crz-one Postat Octombrie 9, 2005 Share Postat Octombrie 9, 2005 (editat) i-mi face fitze releul de semnalizare (mecanic) ..adica nu mai functioneaza deloc si tre sa simulez eu cu degetul inchis-deschis, asa ca m-am gandit sa-l schimb cu unul primit cadou (cred ca e de dacie) date: releu semnalizare 12V Tip 4264 2(4)x21W+2W ..si desigur made in romania 5 R 5 _ +|-| C cam asa sunt dispuse lamele de contact, am scris simbolurile din dreptul fiecarei lamele ..sper sa se inteleaga! Am uitat sa zic .. minusul (cel din centru) este 'masa' Stie cineva daca se poate pune acest gen de releu, ... si mai ales cum trebuiesc puse firele (culori/cod) thx ! PS: cifra '5' a fost introdusa de musai bucuros si nu trebuie luata in seama ! Altfel nu puteam aranja R'ul si _'ul pe pozitii Editat Octombrie 9, 2005 de crz-one Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crz-one Postat Octombrie 9, 2005 Share Postat Octombrie 9, 2005 gata, am rezolvat fara nici o problema! a fost totusi o chetie interesanta ..luasem curent direct de la borna bateriei pt teste, am pus + la + si - la - ..dar cand am pus celalalte 2 fire am obs o hestie f. interesanta intr-o anumita pozitie a firelor mergea semnalizarea fara contact, iar cu contact deloc, .. ba chiar i-mi palpaiau becurile de pe bord in locul semnalelor ! Am inversat firele si acum merge corect 100% normal ca am tras curent la releu prin panoul electric, ca asa direct era prea riscant ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Requiem Postat Octombrie 17, 2005 Share Postat Octombrie 17, 2005 Nu are careva inplus stical, sau plasticul care se pune pe turometru, respectiv vitezometru? Imi lipses ambele.. (nu ca ar merge turometrul, sau vitezometrul, dar am planuri mari sa-mi cumpar cabluri...) as putea sa-mi tai eu dar tot am nevioe de rama aia de metal.. trebuie oare sa cumpar ceas nou sa am si sticla? POate ca ar fi mai simplu sa ma apuc de improvizari... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Slick Postat Octombrie 19, 2005 Share Postat Octombrie 19, 2005 (editat) Salut ! Am un MZ ES 250cc din '61 si ma chinui rau cu el la pornire.....ma plezneste peste picior cu pedala de pornire de ma lesina....avansul prea mare... Cine imi poate spune si mie cat tre sa fie avansul la pornire la motorul ala? Miki spunea mai demult k la ETZ 250 este de 2,5+-0,5mm , este valabil si la ES 250 ??... k m-am saturat sa il pornesc prin impingere de frica sa nu-mi rupa piciorul....si e ditamai namila de 160 de kile Multumesc! Editat Octombrie 19, 2005 de Slick Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
$I$U Postat Octombrie 20, 2005 Share Postat Octombrie 20, 2005 Salut ! Am un MZ ES 250cc din '61 si ma chinui rau cu el la pornire.....ma plezneste peste picior cu pedala de pornire de ma lesina....avansul prea mare... Cine imi poate spune si mie cat tre sa fie avansul la pornire la motorul ala? Miki spunea mai demult k la ETZ 250 este de 2,5+-0,5mm , este valabil si la ES 250 ??... k m-am saturat sa il pornesc prin impingere de frica sa nu-mi rupa piciorul....si e ditamai namila de 160 de kile Multumesc! Salut . La MZ-ul tau avansul este de 4 mm. Nu are careva inplus stical, sau plasticul care se pune pe turometru, respectiv vitezometru? Imi lipses ambele.. (nu ca ar merge turometrul, sau vitezometrul, dar am planuri mari sa-mi cumpar cabluri...) as putea sa-mi tai eu dar tot am nevioe de rama aia de metal.. trebuie oare sa cumpar ceas nou sa am si sticla? POate ca ar fi mai simplu sa ma apuc de improvizari... SAlutare . Am eu si vitzometru si turometru in plus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madar Postat Octombrie 20, 2005 Share Postat Octombrie 20, 2005 Requiem.... pot sa-ti fac eu din plexic...numai sa masori exact locul unde tre sa intre.... poate o sa aiba mici zgarieturi da important ca intra apa in el... important sa NU intra apa in el Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Slick Postat Octombrie 20, 2005 Share Postat Octombrie 20, 2005 Multumesc $I$U ! ....Mai am o intrebare....De unde pot sa cumpar si eu un dispozitiv d-ala gradat de masurat avansul ?? Cel pe care l-am folosit era imprumutat si tare as vrea sa am si eu unul... Eu sunt din Ploiesti si aici nu prea sunt magazine pentru motociclisti.....cred k am sa incerc in obor... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Requiem Postat Octombrie 20, 2005 Share Postat Octombrie 20, 2005 $I$U ai primit un PM, iar Madar te sun diaseara! ersi baieti! inca o intrebare.. as vrea sa-mi fac iarna astra ceva suport pentru bagaje.. un fel de portbagaj... are cineva niste marimi, poza.. sau ma duc sa-mi caut prietenii care au, sa masor... ar cam trebui sa ma apuc de demontat tot motorul.. curatat.. chestii.. inlocuit unele cu probleme(oglinda ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Octombrie 21, 2005 Share Postat Octombrie 21, 2005 $i$u ai cumva vitezometru si turometru de ETZ ???? ii de vinzare? functioneaza? M-ar interesa.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Requiem Postat Octombrie 21, 2005 Share Postat Octombrie 21, 2005 pepsi sunt si la Vultur, tipul care vine la oser, sunt si la Tg mures, la Okany, daca vrei nr de tel, da PM. offtopic: maine merge un grup de motociclisti la Turda, adica cheile turzii! poate vii si tu! salut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Octombrie 21, 2005 Share Postat Octombrie 21, 2005 stiu nr de tel de la amandoua, la zoli okany ii 1,5 mil bucata, la vultur 800.000, dupa parerea mea e cam scump, de aia vreu SH. cam la ce ora ajungeti in chei? s-ar putea sa ma duc, sa vad daca va fii in stare motoru, cu ce motoare mergeti? io daca ma duc o sa fiu io cu etz verde, cea din poza sau poate cu un gsx 1100 sper ca voi reusii sa ma duc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Slick Postat Octombrie 24, 2005 Share Postat Octombrie 24, 2005 MZ ES din 61 de 250cc are marsarier ?? Stiu k merge sa-i pui atas dar nu stiu sigur dak are marsarier sau nu.....cert e ca am mers cu el cu spatele ....asta dupa ce inainte sa ating schimbatorul mergea cu fatza.....ori mi-a luat-o motorul invers intre timp ori are intradevar marsarier......nu stiu ce sa mai cred Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Requiem Postat Octombrie 25, 2005 Share Postat Octombrie 25, 2005 daca e deregalt merge si ETZul in marsalier! Parca la aprindere! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Octombrie 25, 2005 Share Postat Octombrie 25, 2005 din cauza avansului prea mare merge in spate, se invarte invers motoru, si io am patit inainte sa ii fac aprinderea, ii o chestie atat faina cat si de inervta se poate nu numa la ES ci si la etz si la jawa din cate am auzit, numa ai grija, ca cand motoru mere in spate piulita de strangere a ambreiajului poate slabii si sa se invarte ambreiaju pe con, deci ai grija!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Slick Postat Octombrie 25, 2005 Share Postat Octombrie 25, 2005 Am descoperit de ce mi-a luat-o motorul in sens invers. Initial motorul s-a rotit normal dar dupa un timp a smucit de cateva ori (datorita unui gunoi in carburator), timp in care turatia a scazut f f mult, chiar a dat semne de oprire, dupa care si-a revenit si a inceput sa se tureze normal (dar de data aceasta in sens invers) lucru pe care l-am constatat cand am eliberat maneta de ambreiaj si am inceput sa plec cu spatele . Avansul este reglat bine (la 3,5mm inainte de PMI) dar motorul a luat-o invers datorita turatiei foarte scazute(pistonul nu a mai avut forta sa urce pana in PMI si cand s-a aprins amestecul a luat-o invers). Acelasi lucru se intampla si daca atunci cand vrei sa pornesti motorul apesi incet pe pedala de pornire in loc sa apesi cu forta. .......si uite asa invata omul....pe pielea lui.....k asta-i cea mai buna invatatura!.....Doamne fereste de mai rau!!! Drum uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Octombrie 25, 2005 Share Postat Octombrie 25, 2005 Avansul este reglat bine (la 3,5mm inainte de PMI) dar motorul a luat-o invers datorita turatiei foarte scazute(pistonul nu a mai avut forta sa urce pana in PMI si cand s-a aprins amestecul a luat-o invers). Acelasi lucru se intampla si daca atunci cand vrei sa pornesti motorul apesi incet pe pedala de pornire in loc sa apesi cu forta. .......si uite asa invata omul....pe pielea lui.....k asta-i cea mai buna invatatura!.....Doamne fereste de mai rau!!! 100% nu e reglat ceva corespunzator ca sa se intoarca motorul in sens invers!!! Poti sa ai platini uzate, cama uzata, combustibil necorespunzator!!! Si eu am patit acest fenomen dar aveam aprinderea dereglata, de atunci nici in ruptul capului nu pot sa fac sa se invarte invers motorul!!! Piulita care tine butucul de ambreiaj nu are cum sa se desurubeze fiindca nu faci kilometri cand motorul se invarte sens invers!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator moto_comuniste Postat Octombrie 26, 2005 Share Postat Octombrie 26, 2005 (editat) In urma cu 3 sau 4 ani am avut si eu nefericita senzatie de a merge neasteptat cu spatele (si turasem motoru frate inainte sa las ambreiaju...) : Era vorba despre un MZ 125 din 1961 si stiu ca problema a fost piulita butucului de la ambreiaj. Editat Octombrie 26, 2005 de moto_comuniste Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Octombrie 26, 2005 Share Postat Octombrie 26, 2005 nu ii trebe sa meri kilometri ca sa se slabeasca, io in total am mers cam 2 metri si so slabit, alta cauza nu vad sa fii fost la mine motoru o mers invers din cauza aprinderii proaste, prea mare avansu... cama era uzata... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axi Postat Noiembrie 25, 2005 Share Postat Noiembrie 25, 2005 in primul rand uite o poza cu mz-ul care la-m avut si in al doile rand acel mz vara trecuta a mers in prostie adica : -intrunire TARGU SECUIESC -MARE -BRASOV(SINAIA) -BUZAU -FOCSANI PLUS PLIMBARILE PRIN ORAS SI NU IA-M FACUT NIMIC NICI MACAR BUJIA NU IA-M CURATATO,ASA A LUATO BAIATUL . IMI pare rau acum ca am dato dar asta este imi omor zilele cu o planeta ca sa o vand sa imi iau iar mz si sa il modific... Foarte frumos SI eu am avut 3 motoare de mz 250 din 60 Sunt motoare foarte bune,dar dezavantajul lor este ca ambreajul ete cam rigid in rest MZ-urile, le-am dat pe un ij, care dupa o vara de folosit, l-am dat cu700 mi lei prost nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.