Sari la conținut

Care E Diferenta Dintre Soft Eunduro Si Hard Enduro ?


Postări Recomandate

Salut !

Poate la unii o sa li se para o banalitate, dar pt un incepator care isi cauta motorul potrivit e important.

Asa ca va rog sa-mi explicati si mie care ar fi diferenta concreta dintre soft enduro si hard enduro si care ar fi motoarele europene potrivite pt fiecare categorie.

Adica ce categorii de drumuri si suprafete intra la soft enduro si care la hard enduro.

Eu am o Aprilia Pegaso II care e categorisita drept o motocicleta pt soft enduro - as vrea sa stiu pe unde si pina unde m-as putea baga cu ea ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

depinde de cat de soft....aprilia,hoda dominator ,bmw650 ,yamaha xt(asta e si putin hard depinde de an),soft enduro\te poti baga si pe drumuri forestiere...dar nu mai mult ca sunt grele160-185kg.....honda transalp,africa twin,bmw1150(foarte soft)...nu prea poti sa te bagi cu ele pe foriestiere(merg dar mai incetucu)sunt grele190-240kg dar pe drum lung sunt exelente.....dupa care vin hard enduro ...alea de 450 yamaha ktm..alea folosite in competitii cu farul mic si usurele maxim140kg

cel putin asa le clasific eu :cheers:

bafta

Editat de solo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc pt raspunsuri...

ideea era ca vreau in toamna asta sa-mi schimb motorul dupa ce imi dau putin mina cu asta si nu stiam spre ce sa ma orientez.

eu sint din iasi si ca sa ajung undeva la un munte, trebuie sa merg cca 150 - 200km pe sosea.

de aceea imi trebuie un motor care sa se comporte bine in ambele conditii, adica sa vie oarecum comod la drum pe sosea si sa se comporte bine si in enduro - soft sau mai spre hard.

o capra nu e buna pt ca nu e de mers la drum lung cu ea si nici nu prea ai unde sa-i pui bagaje.

ma gindeam la un KTM LC4 Adventure sau BMW GS - am citit tot ce era pe forum despre asta dar lumea spune ca bmw-ul e bun mai mult pt sosea si ktm-ul pt off road(cica nu e prea comod la drum lung).

Intrebarea e, care e mai bun dintre astea pt amindoua - si sosea si offroad?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cele mai bune motociclete pentru ce vrei tu sa faci sunt KTM LC4, Honda XR650 sau Yama TTR. Compromisul cel mai nasol va fi la cauciucuri . Cu oricare din astea te descurci f bine in off road daca pui cauciucuri de cross. Insa e mare pacat sa megi cu rotile alea pe sosea - ti se vor uza f repede. Invers, daca mergi cu cauciucuri mixte, ramai in primul noroi mai mare, orice motoreta ai avea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU vb de japoneze ca nu imi plac.

iar despre cauciucuri acum am Mitas E 07 fata si E 09 spate.

era vb de alegere intre LC4 adventure si BMW GS

 

Cred ca trebuie sa te mai gandesti la japoneze. Mai mergi si tu cu una alta, mai intreaba lumea.

E07 e de sosea. Dasca intri pe un forestier ud mergi cu 10km/h. E 09 de un compromis bun pentru enduro turing. Pune macar E09 si pe fata, insa nu-ti fa iluzii - daca iesi de pe drum forestier pe iarba sau pe noroi, nu te ajuta E09

 

LC4 Adv popate fi comparat doar cu GS Dakar. GS normal e o motoreta de turing. Dakarul are garda mai mare si roata de 21 pe fata -> iti faci treaba mai bine cu el pe teren.

BMW e mai bun la confort si consum. LC4 adv il bate la:

- suspensii (nici nu se compara)

- motor - este mult mai racing - trage imediat cum ciupesti acceleratia

- e indestructibil -> poti sa-l tavalesti oricat ca nu se strica. Daca dai un BMW pe jos o sa te intristezi tare cand iti vine nota de piese.

- una peste alta se manevreaza mult mai bine in off road.

Eu am facut si enduro cu LC4 Adv si singura problema pe care o ai e rezervorul care nu te lasa sa te misti prea usor spre fatza si carena care nu-ti permite sa vezi roata fata ... ceea ce uneori nu e distractiv deloc :cheers:

LC4 normal e mai bun la enduro. Daca nu faci ture lungi, nu merita adventure

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

adica sa vie oarecum comod la drum pe sosea si sa se comporte bine si in enduro - soft sau mai spre hard.

Daca te intereseaza ceva oarecum comod pe sosea si cu care sa faci enduro mai spre hard atunci e clar KTM Adventure. Eu merg mult cu Adventure si pe sosea si este super. Probabil ca un drum Cluj-Bucuresti ar fi mai comod pe F650, dar asta nu inseamna ca pe Adventure este un infern. Este pur si simplu mai putin comod, dar perfect suportabil. Iar sistemul de rulare si motorul de pe Adventure se comporta excelent pe sosea. Face si asta parte din notiunea de confort, nu numai duritatea seii.

Eu nu as inchide chiar asa usa modelelor japoneze. Yamaha XT 660 R este o scula interesanta, si este mai usoara decat F650. Presupun ca este mai buna offroad decat BMW-ul.

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok din ce s-a spus pina acum e clar ca se detaseaza KTM LC4 Adventure si intr-un fel si eu inclinam spre modelul asta.

Acum dezavantajele pe care le vad eu la motorul asta sint :

- e foarte inalt (sau cel putin asa mi se pare mie - eu am 1.77m) si in offroad sau in oras e important sa ajungi cu picioarele pe pamint - cum s-ar putea rezolva asta ?

- nu se vede roata din fata din cauza carenei inalte - exista vreo solutie pt asta ? (ceva transparent)?

- am auzit pe la unii ca ar avea niste probleme de fiabilitate - acuma nu stiu daca doar unele modele sau toate

Daca stie cineva ce model SH ar fi mai bun (an de fabricatie, ambreaj hidraulic, etc) ?

 

P.S. eu vreau sa fac si drumuri mai lungi prin tara si chiar in afara, asa ca LC4 normal nu ma incinta.

 

Si o intrebare ar fi cum se comporta Cauciucul Mitas E 09 pe fata in condtitii de asfalt - nu prea cred ca are aderenta necesara.

Editat de arhigraph
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Las inaltimea ta este f complicat sa faci off road cu adventure-ul. E f inalta. Trebuie sa compensezi prin tehnica.

Despre faptul ca nu se vede roata fata nu trebuie sa-ti faci griji f mari. O sa te cam prinzi dupa un timp pe unde o ia :D ORicum, la inaltimea ta nu o sa te poti baga la zone f tehnice.

Despre fiabilitate: daca ii faci reviziile cum scrie la carte nu te doare capul. Eu am luat-o la 14,000 si am facut 7,500 km fara sa strang un surub in timpul plimbarilor. E adevarat insa ca ii faceam reviziile mai des decat trebuie si cel de la care am luat-o a intretinut-o la fel, f bine. Daca te zgarcesti la revizii, platesti mai mult cu nervi, timp si bani dupa aia.

Incearca sa gasesti ceva dupa 2002, 2003.

 

E09 sta surprinzator de bine pe asfalt. Poti sa fugi sa-ti pierzi rotile. Vezi ca e o poza pe undeva cu CataM cu DR-ul pe curbe ... Incearca si nu o sa fii dezamagit. Nu vreau sa te pacalesc :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca stie cineva ce model SH ar fi mai bun (an de fabricatie, ambreaj hidraulic, etc) ?

Din 2003 inclusiv are ambreiaj hidraulic si chiulasa "High Flow" (mai multa putere).

Din 2004 are 2 discuri de frana pe fata si aripa joasa (mai buna pt street, mai cu probleme offroad in noroaie).

Din 2005 are un circuit suplimentar de ulei care raceste baza cilindrului (identic cu motoarele de Dakar).

Tocmai a aprut un kit pentru 950 Adventure care se potriveste si la 640 2004-2005 si iti da posibilitatea sa montezi aripa de enduro pe fata cand ai chef de o iesire mai "hard".

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E clar !

Am sa caut modelul 2003, dar problema cu inaltimea ramine si e destul de mare.

Nu se poate cobori cumva din regarea suspensiilor ?

Compensarea cu experineta nu se pune deoarece nu voi avea decit un an experienta pe o aprilia pegaso.....

Asa ca asta ar fi o problema majora pt mine...., nu vreau sa stau mai mult in patru labe decit pe motor.

:D :cheers:

 

Trebuie sa ma mai gindesc la treaba asta.....

 

Dar de Aprilia Pegaso Trial model 2006 ce parere aveti ? e doar o minciunica de marcheting ?

post-8344-1141829533_thumb.jpg

post-8344-1141829556_thumb.jpg

post-8344-1141829596_thumb.jpg

post-8344-1141829625_thumb.jpg

post-8344-1141829665_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Dar de Aprilia Pegaso Trial model 2006 ce parere aveti ? e doar o minciunica de marcheting ?

 

Vrajeala de marketing.

Oricum, sfatul meu e sa nu-ti iei motoreta noua. Esti la inceput si nu stii ce-ti place si la o eventuala revanzare rapida o sa pierzi o caruta de bani. Eu mi-am luat noua abia la a 4-a motoreta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu se poate cobori cumva din regarea suspensiilor ?

Se mai poate regla, cel putin fata (se mai "urca" telescoapele in sistemul de prindere, si din asta rezulta coborarea intregii motociclete). Exact asa era a mea cand am luat-o.

 

Dragos

Editat de digitallysane
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E clar !

Am sa caut modelul 2003, dar problema cu inaltimea ramine si e destul de mare.

Nu se poate cobori cumva din regarea suspensiilor ?

Trebuie sa ma mai gindesc la treaba asta.....

 

 

In cel mai rau caz potzi sa umblii putin la sa` ..sa o mai cobori aia ... dar ...

Daca umblii la reglajele suspensiilor o sa ai ceva probleme in timpul mersului ....ca se schimba cursa la amortizor toate.. poate nu mai sta asha bine pe curbe sau e prea rigid, prea elastic .. asta la spate.. pe fatza si eu am lasat`o din sistemul de prindere ca-mi era prea inalta. si am scos si inaltatorul de ghidon afara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut !

Poate la unii o sa li se para o banalitate, dar pt un incepator care isi cauta motorul potrivit e important.

Asa ca va rog sa-mi explicati si mie care ar fi diferenta concreta dintre soft enduro si hard enduro si care ar fi motoarele europene potrivite pt fiecare categorie.

Adica ce categorii de drumuri si suprafete intra la soft enduro si care la hard enduro.

Eu am o Aprilia Pegaso II care e categorisita drept o motocicleta pt soft enduro - as vrea sa stiu pe unde si pina unde m-as putea baga cu ea ?

Raspunsul este simplu:daca vrei poteci,noroi,munte ,o mobra de 125 ca incepator te face varza in primul km. 600 sau mai mare [autobus de padure] maxim drum forestier.Foarte putini se aventureaza 2/3 copaci cazuti si game over. :crack: :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raspunsul este simplu:daca vrei poteci,noroi,munte ,o mobra de 125 ca incepator te face varza in primul km. 600 sau mai mare [autobus de padure] maxim drum forestier.Foarte putini se aventureaza 2/3 copaci cazuti si game over. :crack: :crack:

OFFtopic: poza ta este cumva facuta in "mlastina dintre brazi" de la Sibiu(Saliste) in iunie ? :blbl:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...