flooriin Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 Salut! Cine poate sa imi dea si mie fundament tehnic referitor la efectul franei de motor pe o distanta lunga la motoarele in doi timpi (coborare panta lunga si abrupta) si la importanta tobei de esapament la motoarele in doi timpi. Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 Salut!Cine poate sa imi dea si mie fundament tehnic referitor la efectul franei de motor pe o distanta lunga la motoarele in doi timpi (coborare panta lunga si abrupta) si la importanta tobei de esapament la motoarele in doi timpi. Multumesc! E topic pe bune? No offence dar seamana cu alea cu "am de facut un referat". Cu Search gasesti raspunsul pe forum. Ambele lucruri sunt explicate clar in manualul de utilizare al oricarei motociclete 2T. a) In functie de modelul de carb si in functie de cata benzina intra in cilindru in frana de motor - de fapt doar scazi enegia generata, frana de motor va fi mai mult sau mai putin eficienta, insa ungerea va suferi mai mult sau foarte mult. Daca insisti, intepenesti pistonul, uzuri mari la ambielaj. De coborari lungi si abrupte s-ar putea sa nu scapi ca astea sunt drumurile, si atunci exista tehnici de folosire incat sa se mai si unga. Mai tragi ambreiajul si mai accelerezi in gol. Cred ca la MZ RT125/? carbul era un model mai nustiucum, la relanti baga benzina de relanti, dar la relanti+depresiune mare=frana de motor se inchidea de tot, si avea frana de motor mai buna, dar in schimb ungerea mergea pe ce a mai ramas in carter. E singurul motor la care am auzit ca se etansa total in frana de motor, poate o mai fi si altele, nu stiu. Search. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
flooriin Postat Iunie 18, 2009 Autor Share Postat Iunie 18, 2009 E topic pe bune? No offence dar seamana cu alea cu "am de facut un referat". Cu Search gasesti raspunsul pe forum.Ambele lucruri sunt explicate clar in manualul de utilizare al oricarei motociclete 2T. a) In functie de modelul de carb si in functie de cata benzina intra in cilindru in frana de motor - de fapt doar scazi enegia generata, frana de motor va fi mai mult sau mai putin eficienta, insa ungerea va suferi mai mult sau foarte mult. Daca insisti, intepenesti pistonul, uzuri mari la ambielaj. De coborari lungi si abrupte s-ar putea sa nu scapi ca astea sunt drumurile, si atunci exista tehnici de folosire incat sa se mai si unga. Mai tragi ambreiajul si mai accelerezi in gol. Cred ca la MZ RT125/? carbul era un model mai nustiucum, la relanti baga benzina de relanti, dar la relanti+depresiune mare=frana de motor se inchidea de tot, si avea frana de motor mai buna, dar in schimb ungerea mergea pe ce a mai ramas in carter. E singurul motor la care am auzit ca se etansa total in frana de motor, poate o mai fi si altele, nu stiu. Search. Mersi! Aveam si eu oarecare idee despre ce spui tu si nu fac niciun referat dar e binevenita informatia pentru multi. Ma intrebam daca are cineva asta scris de cineva mai mult decat un forumist. Cat despre search... crede-ma ca nu am timp sa caut (sunt la munca) si mai merge si netu ca dracu. Scuze daca am deranjat cu un topic atat de "netopic". Si mersi inca odata! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...se_Zweitakt.gif asa iti faci o idee despre importanta tobei si a formei acesteia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
flooriin Postat Iunie 18, 2009 Autor Share Postat Iunie 18, 2009 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...se_Zweitakt.gifasa iti faci o idee despre importanta tobei si a formei acesteia Exact ceea ce aveam nevoie. Daca mai apare si ceva cu frana de motor e super. Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 Ma intrebam daca are cineva asta scris de cineva mai mult decat un forumist. Ce ti-am scris e luat din cartea "Wolfram Riedel - Christian Steiner Ich fahre eine MZ Fahrzeugvorstellung Fahrhinweise Wartung, Kontrolle und Reperatur 5. durchgesehene Auflage Transpress VEB Verlag FĂźr Verkehrswesen, Berlin. 1979" paragraful 2.10.1 "Frana de motor" Rectificarea e ca unele tipuri de ES aveau un arculet la mansonul de acceleratie care permitea saracirea amestecului sub dozajul de relanti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 (editat) Exact ceea ce aveam nevoie. Multumesc! Si pe scurt, in scris, acolo are loc un retur al gazelor ramase nearse, acesta intorcandu-se in camera de ardere pt un "reBUM"...d-aia e foarte importanta teava la 2t... Frana de motor, daca te referi la a lua mana din gaz, nu are mare efect negativ, din cate stiu, dar daca inseamna schimbarea intr-o viteza inferioara, daca o faci aiurea, risti sa strici cutia...teoretic daca iei mana din gaz nu afectezi buna functionare a mobrei Dar, cum zice si @owene, normal ca daca scazi din blana la 0 o sa ai parte de ungere slaba, dar nici asta nu prea cred sa influenteze mult negativ, pt ca daca iei mana din gaz, scade si turatia motorului, fapt pt care ma face sa cred ca nu afecteaza...ma rog, nu stiu ce sa zic Editat Iunie 18, 2009 de Mr_ORL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 ...dea si mie fundament tehnic referitor la efectul franei de motor......tobei de esapament la motoarele in doi timpi... ...fundament tehnic zici? ..ce-i aia? Pai trebe sa scriu 7 pagini in 3 ore pt o logica de 3 minute. Pe scurt: cu clapeta de acceleratie inchisa, in galeria de admisie am in jur de 180-250 mbari(presiune absoluta). Presiunea atmosferica fiind de 1 bar. Asta inseamna ca la sfarsitul compresiei vei avea cca 1bar. Adica "vax albina", la care se adauga frecarea din CV, roti, ambielaj, piston, alternator, etc. Toate la un loc inseamna frana de motor. Motorul diesel care nu are clapeta la admisie, face minim 30 bari in compresie. Acolo da "frana"! De tobe ce sa mai vorbim, alea's si mai coplicate... ...Cat despre search... crede-ma ca nu am timp sa caut ... Sefu' nu te supara, aici ai dreptate: tu n-ai timp sa gandesti dar sa mai cauti... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
elm Postat Iunie 19, 2009 Share Postat Iunie 19, 2009 Pe scurt: cu clapeta de acceleratie inchisa, in galeria de admisie am in jur de 180-250 mbari(presiune absoluta). Presiunea atmosferica fiind de 1 bar. Asta inseamna ca la sfarsitul compresiei vei avea cca 1bar. Adica "vax albina", la care se adauga frecarea din CV, roti, ambielaj, piston, alternator, etc. Toate la un loc inseamna frana de motor.Motorul diesel care nu are clapeta la admisie, face minim 30 bari in compresie. Acolo da "frana"! De tobe ce sa mai vorbim, alea's si mai coplicate... Totusi, eu nu inteleg ce motive are sa nu se mai unga... Pentru ca in orice viteza esti cu motorul in functiune, respectivul are o turatie la care functioneaza. Cilindrul soarbe carburant, oricit de inchisa ar fi clapeta de acceleratie. Cel mai rau caz pe care il poate atinge, ar fi cel de relanti. Sigur ca la motoarele cu injectie, calculatorul opreste carburantul in frina de motor, dar la cele cu carburatie, benzinica (cu ulei) intra. Apare totusi o solicitare a bielei... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Iunie 19, 2009 Share Postat Iunie 19, 2009 Totusi, eu nu inteleg ce motive are sa nu se mai unga... Pentru ca in orice viteza esti cu motorul in functiune, respectivul are o turatie la care functioneaza. Cilindrul soarbe carburant, oricit de inchisa ar fi clapeta de acceleratie. Cel mai rau caz pe care il poate atinge, ar fi cel de relanti. Diferenta e ca la dozajul de relanti turatia e mica. La aceasta turatie, amestecul de relanti e mai bogat decat cel de repriza. La coborari lungi turatia e cea de mars, iar jiclorul de relanti nu face fata sa dea aceeasi cantitate de benzina/cilindru astfel ca amestecul e foarte sarac, deci si ungerea e slaba. E o treaba de debite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Iunie 19, 2009 Share Postat Iunie 19, 2009 Totusi, eu nu inteleg ce motive are sa nu se mai unga... Pentru ca in orice viteza esti cu motorul in functiune, respectivul are o turatie la care functioneaza. Cilindrul soarbe carburant, oricit de inchisa ar fi clapeta de acceleratie. Cel mai rau caz pe care il poate atinge, ar fi cel de relanti... Asa este! ..care-i motivul? ..lumea doar crede, nu este nevoie de explicatie! Diferenta e ca la dozajul de relanti turatia e mica. La aceasta turatie, amestecul de relanti e mai bogat decat cel de repriza. La coborari lungi turatia e cea de mars, iar jiclorul de relanti nu face fata sa dea aceeasi cantitate de benzina/cilindru astfel ca amestecul e foarte sarac, deci si ungerea e slaba. E o treaba de debite. Amestecul este aproape acelasi, si la ralanti si la sarcina(stoichiometric) se refera la proportia de aer/benzina(nu mai stiu precis, cam intre 14-16/l), sub sau peste aceasta valoare aprinderea nu mai are loc. ...eu cred ca ungerea este aproape identica(nu stiu nici un motor crapat, ce-a mers la vale). E adevarat ca amestecul intra in motor cantitativ mai mic, dar nu mai sarac, insa nici nu iese... mai mult decat intra. Apoi inainte de a ajunge in cilindrii, unge, unge si iar unge. Apoi la turatie mare depresiunea in carter este 0,15-0,2 bari, in camera de ardere de cele mai multe ori presiunea la sfarsitul compresiei este chiar mai mica decat cea atmosferica, nu au loc nici aprinderi, nici arderi si nici opozitia compresiei(care nu exista). Amestec sarac/bogat nu mai conteaza, in frana de motor cilindrii nu primesc aer, punct. Pt a simula o frana de motor la 2T, ar trebuii sa pui un contactor gen sonerie care sa scurtcircuiteze platina. Cand vrei frana de motor deschizi aceleratia la max si apesi butonul(tai aprinderea). Icearca, apoi comentam fenomenul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Iunie 19, 2009 Share Postat Iunie 19, 2009 opozitia compresiei(care nu exista). opozitia compresiei in fizica se numeste vid partial (intucat in realitate vidul perfect nu exista) opozitia compresiei in fizica se numeste vid partial (intucat in realitate vidul perfect nu exista) offtopic rau din cauza caldurii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Iunie 19, 2009 Share Postat Iunie 19, 2009 off,off, mai mai.... motoerele in doi timpi merg cu amestec de ulei in benzina dar asta nu afecteaza in nici un fel functionarea intr-un regim subturat. elementele in miscare fiind mult mai putine la 2t fata de 4t motorul poate atinge turatii mult mai mari cu un lucru mecanic mult mai mic. in momentul in care incerci sa inversezi rolurile adicatelea sa opui rezistenta lucrului mecanic generat de forta de greutate a motocicletei aflata pe un plan inclinat(coborarea pe o panta) randamentul marit al motorului in 2t este mult mai vizibil decat la 4t sau altfel fiind spus nu prea ai frana de motor. o alta cauza este principiul de functionare la 2t care nu are niste timpi foarte exact determinati(vezi distributia de la 4t) TOBELE DE ESAPAMENT: aceste elemente si in special prima parte a evacuarii(saxofonul sau cimpoiul) au un rol foarte important in functionarea motorului deoarece aproape o treima din gazele evacuate sunt trase inapoi in piston si rearse. totodata mai e si o problema de cinetica a gazelor acestea generand o diferenta de presiune la evacuare lucru care ajuta la o admisie mai buna. se va opserva clar o functionare necorespunzatoare a motorului in momentul deteriorari tobei. la 4t nu e foarte vizibil efectul in cazul mai sus mentionat. mai vreti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 19, 2009 Share Postat Iunie 19, 2009 Salut!Cine poate sa imi dea si mie fundament tehnic referitor la efectul franei de motor pe o distanta lunga la motoarele in doi timpi (coborare panta lunga si abrupta) si la importanta tobei de esapament la motoarele in doi timpi. Multumesc! http://www.pro-bike.ro/forums/index.php?showtopic=24157 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TOR Postat Iunie 19, 2009 Share Postat Iunie 19, 2009 o alta cauza este principiul de functionare la 2t care nu are niste timpi foarte exact determinati NU INTELEG .!!!!! looollll sunt 2 TIMPI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Iunie 20, 2009 Share Postat Iunie 20, 2009 opozitia compresiei in fizica se numeste vid partial (intucat in realitate vidul perfect nu exista) Asa-i, dar eu m-am referit la aportul compresiei ca frana, de aceea am scris ca nu exista! In realitate exista ceva dar neglijabil, in comparatie cu frana data de frecarile ce au loc in tot lantul propusiei. Nu degeaba am facut referire la motorul diesel! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Iunie 20, 2009 Share Postat Iunie 20, 2009 o alta cauza este principiul de functionare la 2t care nu are niste timpi foarte exact determinati NU INTELEG .!!!!! looollll sunt 2 TIMPI Nu te grăbi cu rîsul, că are dreptate. Se referă la faptul că în aceÂşti doi timpi sînt "condensați" cei patru timpi ai motorului Otto, dar nu sînt prea exact delimitați, în sensul că "plaja" fiecărui timp se întrepătrunde cu ceilalți. Adică, spre exemplu: la un moment dat ai Âşi admisie Âşi evacuare, pe o parte intră, pe o parte iese Âşi aÂşa mai departe... Toate bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Iunie 20, 2009 Share Postat Iunie 20, 2009 (editat) o alta cauza este principiul de functionare la 2t care nu are niste timpi foarte exact determinati NU INTELEG .!!!!! looollll sunt 2 TIMPI VEZI DISTRIBUTIA DE LA 4T= comlexul de pinioane, lant, axa cu came, culbutori si supape determina foarte exact cand incepe si cand se termina timpi(admisie,compresie,ardere si evacuare)pecand la 2t toata treaba e cam la mica intelegere intre gaze acolo in piston si ambielaj. documenteaza-te un pic despre principiile de functionare ale motoarelor cu ardere interna(vezi cartea de fizica clasa a X-a). nu iti bate capul cu motorul vankel ca te bulversezi de tot. uite si ceva despre carburator si ce se intampla acolo: in carburator exista doua circuite: ciruitul de relanti si circuitul principal. circuitul de relanti ramane deschis tot timpul si pentru a regla turatia cand acceleratia este in pozitia de repaos s-a inventat relantiul mecanic. de obicei acesta este un surubel care ridica putin clapeta de acceleratie pentru a deschide si circuitul principal. fenomenul produs in carburator se numeste jiglaj si se manifesta in felul urmator: datorita diferentei de presiune creata de piston se creaza un curent de aer care trece pe deasupra jiglerelor aspirand surplusul de benzina(si ulei la 2t). pentru a intelege mai bine luati o sticla cu apa umpluta ochi si suflati puternic si razant cu varful sticlei.... v-ati stropit pe ochi? eh, atunci ati inteles! Editat Iunie 20, 2009 de stulewa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Iunie 20, 2009 Share Postat Iunie 20, 2009 pentru a intelege mai bine luati o sticla cu apa umpluta ochi si suflati puternic si razant cu varful sticlei.... v-ati stropit pe ochi? eh, atunci ati inteles! mai bine spus decat asa nu cred ca se poate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.