Sari la conținut

Intrebari despre carburatoare


Postări Recomandate

:laugh:

 

prea multa vorbarie,teorie.....un mecanic experimentat din "oki" zice DA,mere...NU ,nu mere....asa cu teoria te "incurajeaza " sa te lasi .

scuze de off topic.

 

 

 

intii masoara diametrul galeriei de admisie de pe q-lasa si cauta carburi cu diametreul dif cel putin egal,NU mai mic si dupa aia te joci cu reglaje si cu filtrul de aer adica daca opune mai mare rez la aspiratia aerului asta inseamna ca vacumu e mai mare,membrana se ridica mai repede amestecul e mai bogat si apoi pe dos pina reusesti..si sigur iese...

spor.

 

Manu are dreptate. orice carburator se poate regla in functie de motor daca are valori apropiate. Evident ca nu poti adapta niste carburatoare de 126 pe un motor 1.4 dar unele de pe un 600 mai bengos adica cu multi cai sigur va merge. De exemplu un motor de Astra sa zicem are 60 de cai si si un motor de gsxr are 100 de cai. In mod clar gsxr-ul este supraalimentat. In concluzie e posibil ca dupa ce folosesti o baterie de carburatoare de 600 cc sa ai pe Astra tot 60 de cai. In mod sigur va vi mai nervoasa putin dar ca putere va fi cam la fel in schimb posibil sa scada consumul fiindca fiecare piston va trage din carburatorul propriu cam cat are el nevoie. daca bateria de carburatoare provine de un miar e posibil sa stea altfel situatia. Adica sa consume mai mult dar sa aiba ceva mai multa putere.

mai e si problema turatiei. EU as face aceasta jmecherie pe un motor de masina japonez. Alea sunt mai turbate de felul lor si suporta mai usor turatii de peste 5000.

Eu am in curte un Oltcit si intentionez sa ii bag pe gat o baterie de carburatoare de pe un motor de 500 cc. Asta numai ca experiment ca sa vad ca pot. Oltcitul are cam 8 000 pe bord daca nu ma insel. Sper sa il duc pana in 7000.

Sincronizarea o sa o fac cu cesuri ca la motocicleta in schimb nu prea stiu ce sa fac cu avansul dar ii dau eu de cap.

 

De imprumut..nu o sa-mi imprumute nimeni, nu am prieteni cu motociclete. O sa cumpar un set de 4 bucati si experimentez cu ele.

Motorul chiar daca e pe injectie monopunct (carburator electronic), are aprindere prin delcou, deci ECU-ul nu intervine asupra aprinderii si il pot elimina de tot. Avansul este mecanic si vacuumatic.

Mi-am descarcat un manual de service de cbr900 dar nu am gasit nimic referitor la pompa de benzina. Are cumva alimentare prin cadere?

 

Majoritatea motocicletelor pana in 2000 au alimentarea prin cadere. Dupa aiai le-au bagat niste pompe.

deci tu nu ai nevoie de pompa de presiune si ncici nu iti recomand. Ai nevoie de o pompa de debit ca sa iti tina camerele pline dar sa nu iti tina cuiele sub presiune ca le strici. Au o pelicula foarte subtire de cauciuc in majoritatea cazurilor iar plotitoarele nu au potere sa inchida daca ai presiune mare. Iti trebuie o pompa cu presiune mica si debit mare si cu retur. daca nu ai cu retur ii bagi un T pe furtunul de la pompa la carburator. O sa vezi ca au carburatoarele alea de motocicleta niste tevi de umplere extrem de groase ca sa aiba debit prin cadere.

 

cand ai facut ingineria vrem si noi poze. daca fac eu primul fii sigur ca o sa ma laud.

Editat de ozzy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teoretic:

E posibila adaptarea unei bateri carburatoare CV pe motorul astra 1.4 cu mentiunile:

Diametrul Venturi se alege de obicei in functie de puterea motorului daca vrei un singur factor si nu de cilindree . Admisia nu inseamna doar carburatoarele ci si galeria ,supapele ,diagrama distributiei etc

Puterea depinde de o gramada de factori (admisie evacuare ,diagrama distributie, greutatea pieselor in miscare, randament,etc)

Pe de alta parte carburatoarele auto au fost intotdeauna mai economice decat cele moto

Nu mai vorbim de superioritatea unui sist de injectie fie el si momopunct in comparatie cu orice carb

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma am luat carburatoare de cbr600, la care planuiesc sa majorez jetul principal. Am mai luat si carcasa originala a filtrului de aer si pompa de benzina. Deseara pun poze.

Galeria o voi modifica pe cea originala, iar avansul o sa-l reglez dupa ureche. E mecanic, cu delcou.

Editat de cosmin_neb1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma am luat carburatoare de cbr600, la care planuiesc sa majorez jetul principal. Am mai luat si carcasa originala a filtrului de aer si pompa de benzina. Deseara pun poze.

Galeria o voi modifica pe cea originala, iar avansul o sa-l reglez dupa ureche. E mecanic, cu delcou.

Lasa planrile alea cu jetul principal, avansul si alte dude. Vezi sa-ti incapa air-boxul sub capota, daca ai posibiltatea sa-i faci niste gauri cu filet in flanse (ca sa le poti astupa cu surubri), inainte de carburi, pt sincronizare, uita-te in manual de cit sa fie gaurile ca sa poti folosi o scula standard pt sincronizare (niste gauri de 4 sau 6, nu mai retin, cauta printr-un manual) si vezi dupa aia ce si cum. Le-ai luat bine de la un 600, zic eu, 0.6x14000 ar fi cam egal cu 1.4x6000, deci sint prin zona.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la prima vedere, airboxul se poate monta si invers, adica cu umflatura in jos, si ar intra sub capota asa. sa inteleg ca acum carburatoarele nu au gauri de vacuum pentru sincronizare?

Nu, gaurile sint in flanse sau bloc. Cel putin la cite am vazut eu.

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La pompa este2 in si cealalta1 out 3 scurger(aerisire),iar la carburatoare 1 este alimentarea cu benzina iar 2 vine undeva in filtru de aer parca.

Editat de Indian73
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...